Vitaindító előadás A kétszintű érettségi rendszerrel kapcsolatos változtatási igények felmérése a gyakorlati tapasztalatok alapján a TÁMOP-3.1.8-09/1-2010-0004.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ha az értékelést értékelik …
Advertisements

Az érettségi rendszere
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
A projekt címe: TÁMOP – Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ( ) nyertese: Oktatási Hivatal egyik szegmense: az érettségi felülvizsgálata.
A kétszintű érettségi rendszerrel kapcsolatos változtatási igények felmérése TESTNEVELÉS.
AMIT FELTÉTLENÜL TUDNI KELL AZ ÉRETTSÉGI VIZSGÁKRÓL 2014.
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
Informatika Minden szép, minden jó, mindennel meg vagytok elégedve?
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Olasz nyelv vizsgatárgy Az érettségi rendszer tapasztalatai.
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
. J elentkezés a kétszintű érettségire 2004/2005. tanév február 10.
. Vizsgatárgyak (az idegen nyelvűekkel együtt) Középszint Emelt szint
A tételek eljuttatása az iskolákba
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Informatika Reményi Zoltán
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Merre tovább? Tapasztalatok a kétszintű latin nyelvi érettségiről.
A kétszintű biológia érettségi vizsgáról
Kérdőív a fizika érettségiről Horányi Gábor Kép helye.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Orosz nyelv TÁMOP / Kép helye április 10.
MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM EGY KÉRDŐÍVES VIZSGÁLAT EREDMÉNYEI  TANULSÁGOK, DÖNTÉSI PONTOK Horváth Zsuzsanna április 9.
Földrajz Közép és emeltszintű vizsgák értékelése vizsgatárgyanként
A MATEMATIKA ÉRETTSÉGI VIZSGA EGY KÉRDŐÍV TANULSÁGAI Koncz Levente április 9.
Gazdasági ismeretek.
A francia nyelvi érettségi tapasztalatai. Források: Oktatási Hivatal adatbázisa Országos Közoktatási Intézet Követelmény- és Vizsgafejlesztő Központjában.
TÁMOP / A kétszintű érettségi vizsgarendszer követelményeivel kapcsolatos tanári tapasztalatok felmérése április Pongrácz.
A válaszadók > május-június október-november
szakmérnök hallgatók számára
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24..
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
Érettségi jelentkezések és eredmények május-június május-június Berzsenyi Dániel Gimnázium Budapest.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
1 Érettségi tájékoztató 2008 Érettségi tájékoztató február 8.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2007 Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
OH. Tények, számok a vizsgákról Érettségi bizonyítványt kapott fő Az összes értékelt tantárgyi vizsga:
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Érettségi tájékoztató 2013/2014-es tanév. Az érettségi vizsga menete Írásbeli időszak: május –Az érettségi időpontokat külön táblázatban olvashatják.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Kétszintű érettségi.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Érettségi eredmények Vizsgázók száma: 114 fő Rendes vizsga: 82 fő Előrehozott vizsga: 32 fő (30+2) Összes értékelt tantárgyi vizsga: 495 Összes.
Emelt- vagy középszintű felkészítés? Szülői értekezlet Lovassy László Gimnázium március 1.
Közoktatás-fejlesztési főosztály Friss Péter főosztályvezető
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / VÁLTOZTATÁSI TERVEK A MATEMATIKAÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEKBEN.
KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Helyzetkép a differenciálásról. Differenciált házi feladat előző órai következő órai Gyakoriság%Gyakoriság% igen 11,7610,2 nem 3661,04271,2 nem válaszolt.
A prezentációban – ahol rendelkezésre álltak - kis betűvel vagy külön utalással a évi, a évi, a évi és a évi május-júniusi vizsgaidőszak.
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
ÉRETTSÉGI 2016 Általános tájékoztató az érettségiről
Érettségi élő idegen nyelv
Kétszintű érettségi.
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Új elemek az érettségi vizsgaszabályzatban
Kétszintű érettségi 2018 május
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Előadás másolata:

Vitaindító előadás A kétszintű érettségi rendszerrel kapcsolatos változtatási igények felmérése a gyakorlati tapasztalatok alapján a TÁMOP-3.1.8-09/1-2010-0004 azonosítószámú projekt keretében

a tartalmi követelmények, a vizsgamodell és A kérdőív célja A kérdőív célja felmérni, hogy milyen az angol nyelvi érettségiről a tanárok körében kialakult vélemény a tartalmi követelmények, a vizsgamodell és az értékelési rendszer tekintetében. … megfogalmazódik-e változtatási igény?

+ vizsgakövetelményektől független kérdések A kérdőív szerkezete A kérdőív mindkét vizsgaszint esetében a következő szerkezetet követte: felkészítői gyakorlat tartalmi követelmények vizsgamodell (vizsgaleírás) értékelési rendszer + vizsgakövetelményektől független kérdések 40/2002-es OM rendelet

Információ a kérdőívet kitöltő tanárokról Összesen 515 tanár – 450 nő / 64 férfi Oktatási tapasztalat:

Összegzés Összességében elmondható, hogy a válaszadók túlnyomó többsége elégedett a kétszintű angol nyelvi érettségi tartalmi követelményeivel, szerkezetével és az alkalmazott feladattípusokkal, a javítási-értékelési útmutatók minőségével.

Vizsgáztatói tapasztalat Tapasztalat (középszint, május-június)

Vizsgáztatói tapasztalat Tapasztalat (középszint, október-november)

Vizsgáztatói tapasztalat Tapasztalat (emelt szint, május-június)

Vizsgáztatói tapasztalat Tapasztalat (emelt szint, október-november)

Felkészítői tapasztalat Középszinten felkészített tanulók száma

Felkészítői tapasztalat Emelt szinten felkészített tanulók száma

Középszint – tartalmi követelmények A vizsga szintje így jó: 84% növelendő: 12% csökkentendő: 4%

Középszint – tartalmi követelmények Részletezettség így jó: 85% növelendő: 9% csökkentendő: 6%

Középszint – tartalmi követelmények Témakörök súlya

Középszint – vizsgamodell Az írásbeli vizsga időtartama így jó: 91% növelendő: 6% csökkentendő: 3%

Középszint – vizsgamodell A szóbeli vizsga időtartama így jó: 87% növelendő: 12% csökkentendő: 2%

Középszint – vizsgamodell Az írásbeli vizsga tartalmi részletezettsége így jó: 88% növelendő: 6% csökkentendő: 6%

Középszint – vizsgamodell A szóbeli vizsga tartalmi részletezettsége így jó: 86% növelendő: 9% csökkentendő: 5%

Középszint – vizsgamodell A szóbeli vizsga összetételének szabályozottsága így jó: 82% növelendő: 10% csökkentendő: 8%

Középszint – vizsgamodell Az írásbeli vizsgával kapcsolatos nyilvánosságra hozandó anyagok mennyisége így jó: 84% növelendő: 16% csökkentendő: 0%

Középszint – vizsgamodell A szóbeli vizsgával kapcsolatos nyilvánosságra hozandó anyagok mennyisége így jó: 80% növelendő: 20% csökkentendő: 0%

Középszint – vizsgamodell A nyelvi szint túl magas / alacsony

Középszint – értékelési rendszer Az írásbeli vizsgára adható pontszám aránya így jó: 51% növelendő: 2% csökkentendő: 47%

Középszint – értékelési rendszer A szóbeli vizsgára adható pontszám aránya így jó: 44% növelendő: 55% csökkentendő: 1%

Középszint – értékelési rendszer A szóbeli vizsga értékelésére vonatkozó szabályok részletezettsége így jó: 84% növelendő: 11% csökkentendő: 5%

Középszint - vizsgaanyagok Íráskészség feladatok szituációi életszerűek egyetért: 66% semleges: 26% nem ért egyet: 8%

Középszint - vizsgaanyagok A feladatlapok utasításai jól követhetők egyetért: 92% semleges: 6% nem ért egyet: 2%

Középszint - vizsgaanyagok A hanganyagok minősége megfelelő egyetért: 67% semleges: 25% nem ért egyet: 8%

Középszint - vizsgaanyagok Íráskészség feladatok tartalmi irányító szempontjai megfelelően segítenek egyetért: 88% semleges: 9% nem ért egyet: 3%

Középszint - vizsgaanyagok Nyelvhelyesség feladatlap legyen egyenértékű egyetért: 36% semleges: 19% nem ért egyet: 45%

Középszint - vizsgaanyagok Olvasott szöveg értése feladatlap egyértelműen javítható egyetért: 86% semleges: 10% nem ért egyet: 4%

Középszint - vizsgaanyagok Nyelvhelyesség feladatlap egyértelműen javítható egyetért: 85% semleges: 11% nem ért egyet: 4%

Középszint - vizsgaanyagok Hallott szöveg értése feladatlap egyértelműen javítható egyetért: 86% semleges: 10% nem ért egyet: 4%

Középszint - vizsgaanyagok Íráskészség feladatok egyértelműen javíthatók egyetért: 62% semleges: 24% nem ért egyet: 14%

Középszint - vizsgaanyagok Szóbeli vizsga értékelése megfelelően részletezett egyetért: 81% semleges: 13% nem ért egyet: 6%

Emelt szint – tartalmi követelmények A vizsga szintje így jó: 82% növelendő: 4% csökkentendő: 14%

Emelt szint – tartalmi követelmények Részletezettség így jó: 84% növelendő: 10% csökkentendő: 6%

Emelt szint – tartalmi követelmények Témakörök súlya

Emelt szint – vizsgamodell Az írásbeli vizsga időtartama így jó: 92% növelendő: 5% csökkentendő: 3%

Emelt szint – vizsgamodell A szóbeli vizsga időtartama így jó: 93% növelendő: 6% csökkentendő: 1%

Emelt szint – vizsgamodell Az írásbeli vizsga tartalmi részletezettsége így jó: 91% növelendő: 7% csökkentendő: 2%

Emelt szint – vizsgamodell A szóbeli vizsga tartalmi részletezettsége így jó: 81% növelendő: 15% csökkentendő: 4%

Emelt szint – vizsgamodell A szóbeli vizsga összetételének szabályozottsága így jó: 79% növelendő: 16% csökkentendő: 5%

Emelt szint – vizsgamodell Az írásbeli vizsgával kapcsolatos nyilvánosságra hozandó anyagok mennyisége így jó: 76% növelendő: 24% csökkentendő: 0%

Emelt szint – vizsgamodell A szóbeli vizsgával kapcsolatos nyilvánosságra hozandó anyagok mennyisége így jó: 66% növelendő: 34% csökkentendő: 0%

Emelt szint – vizsgamodell A nyelvi szint túl magas / alacsony

Emelt szint – értékelési rendszer Az írásbeli vizsgára adható pontszám aránya így jó: 63% növelendő: 1% csökkentendő: 36%

Emelt szint – értékelési rendszer A szóbeli vizsgára adható pontszám aránya így jó: 57% növelendő: 42% csökkentendő: 1%

Emelt szint – értékelési rendszer A szóbeli vizsga értékelésére vonatkozó szabályok részletezettsége így jó: 84% növelendő: 14% csökkentendő: 2%

Emelt szint - vizsgaanyagok Íráskészség feladatok szituációi életszerűek egyetért: 72% semleges: 23% nem ért egyet: 5%

Emelt szint - vizsgaanyagok A feladatlapok utasításai jól követhetőek egyetért: 91% semleges: 9% nem ért egyet: 0%

Emelt szint - vizsgaanyagok A hanganyagok minősége megfelelő egyetért: 73% semleges: 22% nem ért egyet: 5%

Emelt szint - vizsgaanyagok Íráskészség feladatok tartalmi irányító szempontjai megfelelően segítenek egyetért: 86% semleges: 12% nem ért egyet: 2%

Emelt szint - vizsgaanyagok Olvasott szöveg értése feladatlap egyértelműen javítható egyetért: 86% semleges: 11% nem ért egyet: 3%

Emelt szint - vizsgaanyagok Nyelvhelyesség feladatlap egyértelműen javítható egyetért: 87% semleges: 12% nem ért egyet: 1%

Emelt szint - vizsgaanyagok Hallott szöveg értése feladatlap egyértelműen javítható egyetért: 86% semleges: 12% nem ért egyet: 2%

Emelt szint - vizsgaanyagok Íráskészség feladatok egyértelműen javíthatók egyetért: 68% semleges: 23% nem ért egyet: 9%

Emelt szint - vizsgaanyagok Szóbeli vizsga értékelése megfelelően részletezett egyetért: 75% semleges: 20% nem ért egyet: 5%

Vizsgakövetelményektől független kérdések Középszintű írásbeli javítási-értékelési útmutató részletezettsége így jó: 59% növelendő: 34% csökkentendő: 7%

Vizsgakövetelményektől független kérdések Emelt szintű írásbeli javítási-értékelési útmutató részletezettsége így jó: 26% növelendő: 22% csökkentendő: 52%

Vizsgakövetelményektől független kérdések Emelt szintű szóbeli értékelési útmutató részletezettsége így jó: 22% növelendő: 24% csökkentendő: 52%

Vizsgakövetelményektől független kérdések Javításvezetői megbeszélések szükségessége

Vizsgakövetelményektől független kérdések Írásbeli feladatsorok egységesítésének igénye

Vizsgakövetelményektől független kérdések Szóbeli feladatsorok egységesítésének igénye

Megvitatásra javasolt kérdések Mindkét szinten ugyanazokban a kérdésekben merült fel javaslat: az egyes témakörök gyakorisága a feladatokban a nyilvánosságra hozandó anyagok mennyisége a vizsgarész-összetevők/vizsgarészek nyelvi szintje az írásbeli és szóbeli vizsga viszonylagos súlya Az írásbeli javítási-értékelési és a szóbeli értékelési útmutatók részletezettsége Valamint: a Nyelvhelyesség súlya a középszintű vizsgán élő idegen nyelvek egységesítése

Tételkészítői javaslatok Középszintű vizsga tisztán B1 szintű legyen Középszinten is: minden összetevő teljesítése 20%-os minimum küszöb Nyelvhelyesség is azonos súlyú legyen

Tételkészítői javaslatok Olvasott szöveg értése A vizsgázó által nem felhasználandó, plusz elemeket tartalmazó feladatok esetében (például kihagyásos szöveg), a plusz elemek száma középszinten az itemek harmadát, emelt szinten pedig a felét tegye ki. Az eredmények alapján ez a nehezítés kiegyenlítettebbé tenné a feladatban elért összteljesítményt.

Tételkészítői javaslatok Nyelvhelyesség I. Középszinten a tapasztalat szerint a 600 szó összes szövegterjedelem nem elegendő, így 500-700-ra javasoljuk emelni. Ami az itemszámot illeti, a minimális és maximális közötti különbség emelt szinten nagyon magas (35-45), ehelyett 40-45 itemet javaslunk.

Tételkészítői javaslatok Nyelvhelyesség II. A hiányos szöveg kiegészítése előre megadott szókészletből feladatnál a szólistát, amiből választani kell, bővíteni kellene, mert nehéz igazi, valóban elgondolkodtató választási lehetőségeket adni. A B2-es szintű vizsgákon általában +5-öt használnak, emelt szinten ez az érettségin is működhetne, míg középszinten +3 szót javasolnánk. A szóképzés esetében nemcsak új szóra, hanem a zárójelben lévő szó szövegbe illő alakjára is lehetséges volna rákérdezni, valamint nem feltétlenül a szóképzési lánc előző fokát lehetne a feladatban megadni.

Tételkészítői javaslatok Hallott szöveg értése I. A középszintű hallott szöveg értése feladatsorban a 3 feladathoz felhasznált 1-1 szöveg együttes időtartama 6-9 percre növekedne, míg a feladatsor 22-28 itemből állna. Az emelt szintű vizsga szintén 3 szövegből és 3 feladatból állna. A feladatokhoz felhasznált felvételek együttes időtartama 8-12 perc, míg a feladatsor 27-33 itemből állna.

Tételkészítői javaslatok Hallott szöveg értése II. A CD-n lévő hangfelvétel a javaslat szerint nem tartalmazná a feladatmeghatározást egyik szinten sem, de a feladatlapon szereplő írott instrukciók és az ott szereplő feladatok meghallgatás előtti elolvasásához szükséges (néma) időt igen.

Tételkészítői javaslatok Íráskészség A verbális segédanyagok és a (megírandó) szövegfajták felsorolása után a vizsgaleírás mindkét szinten kiegészítendő mindezek általánosan használt elektronikus változataival: e-mail, blog- és fórumbejegyzés, internetes hirdetés (ez utóbbi csak a segédanyagok között szerepel). Szükséges lenne az analitikus skálák frissítése, mert a tapasztalatok szerint jelenleg felfelé torzítják az elért eredményeket.

Tételkészítői javaslatok A vizsgáztatói képzések felújításának szükségessége: legalább emelt szinten, vizsga nélkül; optimális esetben mindkét szinten, vizsgával a képzés végén.