Date: in 12 pts Krémó Anita, DG EAC A.3 anita.kremo(at)ec.europa.eu Lifelong learning programme Nemzeti képesítési keretrendszerek NKKR szint 10 NKKR szint.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ ESZMECSERÉKRŐL "A kormány szakképzés-fejlesztési koncepciója az új szakképzési törvény”
Advertisements

Az Európai Képesítési Keretrendszer és a Nemzeti Képesítési Keretrendszer megjelenése a Krúdy Gyula Tagintézmény szakképzési kínálatában.
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
TÁMOP / PROJEKT A FELSŐOKTATÁS REDSZERSZINTŰ FEJLESZTÉSE 2. ütem Bevezető előadás a tanulási eredményekről, a keretrendszer, a képesítések.
Az Európai Unió létrejötte, bővítésének állomásai
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Könyvtári és Informatikai Szövetség
Üdvözöljük Waldviertelben. következetesség kézimunka tapasztalat bölcsesség megbecsülés.
AZ EU AJÁNLÁSHOZ KAPCSOLÓDÓ HAZAI FEJLESZTÉSEK
A KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER A FELNŐTTKÉPZÉS SZEMPONTJÁBÓL
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Képesítés – képesítési rendszer – képesítési keretrendszer Alcím Spartathlon km 36 Hour Time Limit.
EU alapismeretek E-Learning.
Az Európai Unió nyelvpolitikája
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Az informatika szükségessége és lehetősége a hazai és az Európai Uniós fejlesztési célkitűzésekben Dr. Köpeczi-Bócz Tamás.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Képesítési Keretrendszerek Európában
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
. Egy nemzeti képesítési keretrendszer lehetséges előnyei Vitaindító [ Derényi András ]
EU II..
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
Felsőoktatási munkatársak képzési célú mobilitása - STT 2014/2015.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
Több nemzetre kiterjedő programok lehetősége GRUNDTVIG Pécs, január 27. Szellő János osztályvezető.
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési fejlesztési munkája
Európa 2020 A lisszaboni stratégiát felváltja az Európa 2020 stratégia Az új stratégia központi kérdése az Unió versenyképessége, de más, új célokat is.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
A QF Embodiment projekt
Nemzeti Képesítési Keretrendszer Romániában A jelenlegi helyzet - áttekintés Liliana Voicu Nemzeti Felnőttképzési Tanács - NQA Budapest, október.
Képesítési Keretrendszerek Európában 2006 március 9.
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
Keretrendszerek az oktatás rendszerében Felnőttképzés a változó gazdasági és oktatási rendszer környezetében konferencia Eger április
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
Képesítési keretrendszerek illeszkedése és a minőségbiztosítás Javaslatok az Országos képesítési keretrendszer bevezetésének előkészítéséhez május.
Metodika és minőségbiztosítás a képesítések OKKR besorolása során: a elv alkalmazása Metodika és minőségbiztosítás a képesítések OKKR besorolása során:
Milyen perspektívákat nyit az új OKJ rendszere? Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Tanácsadási osztály Nádráné Tóth Borbála.
Az OKKR-projekt várható eredményei Temesi József pillérvezető Az Országos Képesítési Keretrendszer kialakítása: helyzetkép és javaslatok január 21.
A Nemzeti Koordinációs Pont feladatairól
Európa regionális földrajza
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
2014. november 26. Tordai Péter igazgató Tempus Közalapítvány
V alidáció/elismerés a nagyvilágban és Európában Mi ez? Mire való? Milyen megoldások léteznek?
Tankötelezettségi korhatárok nemzetközi összehasonlításban
Nemzeti és nemzetközi képesítési keretrendszerek és a life-long learning Magyar nemzeti és nemzetközi lifelong konferencia Miskolc, 2007 április
AZ ASEDEM ÉS A QF EMBODIMENT. 2 Spanyol Multimédia Szövetség Célja:  A multimédiával és az új technológiákkal kapcsolatos képzés és ismeretterjesztés.
Az Országos Képesítési Keretrendszer hatása a képzési és kimeneti követelményekre a felsőoktatásban Temesi József, egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Magyar Képesítési Keretrendszer EURÓPAI MOBILITÁSI ÉS LLL ESZKÖZÖK, ALAPELVEK.
Hogyan segíti az EKKR az európai munkaerőpiac működését? WORKSHOP 4.
Az ezredforduló műveltségfelfogása
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Az ezredforduló tudás- és műveltségfelfogása
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Molnárné Stadler Katalin Menner Ákos
2010. Szeptember 14. Szabóné Pákozdi Mária
KÖZÖS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (CQAF)  Szakképzési Közös Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) 1.
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
A politika feladatai a kutatásban, a fejlesztésben és az innovációban
Előadás másolata:

Date: in 12 pts Krémó Anita, DG EAC A.3 anita.kremo(at)ec.europa.eu Lifelong learning programme Nemzeti képesítési keretrendszerek NKKR szint 10 NKKR szint 9 NKKR szint 8 NKKR szint 7 NKKR szint 6 NKKR szint 5 NKKR szint 4 NKKR szint 3 NKKR szint 2 NKKR szint 1 Képe- sítés Tanulási eredmények: mindaz, amit az egyén tud, ért, képes megcsinálni NKKR szintek és képesítések Képesítés: igazolás, amelyet egy intézmény kiad arról, hogy az egyén tanúságot tett arról, hogy megszerezte az előre meghatározott tanulási eredményeket Átlátható és egységes követelmé- nyek a képesítések NKKR- szintekre történő soroláshoz: Tanulási eredmé- nyek elemzése Minőség biztosítás – Elérendő tanulási eredmé- nyek meghatá- rozása, mérés- értékelés, Bizonyítv ányok kiadása Intézményi háttértől, tanulási úttól és időtől függetlenül

Date: in 12 pts Lehetőségek egy nemzeti képesítési keretrendszerben Krémó Anita, DG EAC A.3 anita.kremo(at)ec.europa.eu Lifelong learning programme Az NKKR szintek a besorolási követelményeknek megfelelő minden képesítést befogadhatnak Validáció útján megszer- zett képesíté- sek Szakképzési és középiskolai ill. szakképzési és felsőoktatási képesítések azonos szinteken Formális rendszeren kívüli képesítések Felnőtt- oktatási képesítés ek Tanulási eredményeken alapuló „képesítés- térkép” Átlát- hatóság „Minőségi védjegy” Bizalom Oktatáspolitikai tervezés: milyen tudással, kompetenciákkal rendelkezzenek a oktatásból-képzésből kikerülők? - Párbeszéd a különböző szereplők között Egyéni tanulás rugalmasabb tervezése és felelős tanulói döntések, valódi „lifelong learning” Jobb tanár-diák kommunikáció, motiváció; Pályaorientáció Oktatási intézmények számára NKKR objektív útmutató, Információ a tanulók, munkaerőpiac számára Munkaerőpiac számára átlátható információ képesítések tartalmáról, és a munkaerőpiacon elérhető kompetenciák szintjéről, összetételéről Nemzetközi viszonylatban: áttekinthetőbb képesítési rendszer és oktatási kínálat; mobilitás, könnyebb képesítés elismerés; EKKR-hez kapcsolódás NKKR nem „csodagyógyszer” Átfogó az egész életen át tartó tanulást ösztönző oktatáspolitikai intézkedésekhez kapcsolódóan vezet eredményre

Date: in 12 pts Konkrét európai példák – a képesítési keretrendszerek létrehozásának főbb céljai Az aktuális képesítési rendszer áttekinthetősége – pl. Finnország A tanulási eredmények megközelítés bevezetése és kapcsolódó átfogó oktatási reform – pl. Lengyelország, Horvátország, Lettország: A szakképzés láthatóbbá és vonzóbbá tétele – pl. Németország, Portugália Országos képesítési térkép létrehozása (formális rendszeren kívüli képesítések is) – pl. Svédország, Írország Munkaerő-piaci relevancia biztosítása – pl. Franciaország A régiók képesítéseinek és a országos képesítések feltérképezése, koordinálása – pl. Olaszország A validáció és a külföldi képesítések elismerésének elősegítése – pl. Luxemburg Lifelong learning programme