A belügyi rendészeti ismeretek vizsgatárgy

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar felsőoktatás.
Advertisements

KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Az érettségi rendszere
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
A filozófia vizsgatárgy története Világnézetünk alapjaiBevezetés a filozófiába 1990-től bizonytalanság: kötelező - nem kötelező Részt vettünk a nemzetközi.
~ 1970: Világnézetünk alapjai a középiskolában.
1. Érettségi vizsga • Itt az iskolában kiosztott jelentkezési lapon • február 15-ig • Érettségi tárgyak: • magyar, matematika, történelem, idegen.
AMIT FELTÉTLENÜL TUDNI KELL AZ ÉRETTSÉGI VIZSGÁKRÓL 2014.
Az érettségi rendszer változtatási lehetőségei
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Beiskolázási tájékoztató december
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Utazás &Turizmus érettségi 2008 tavasz. U&T érettségi Központilag akkreditált érettségi vizsgatárgy (Ady Endre Gimn., Ráckeve Csak k özépszintű! Felvételinél.
Méltányossági elvek a közoktatásban
Műszaki és informatikai képzési terület jelentkezés és felvételi követelmények Dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó OKM.
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei november 29. Előadó: Papp Gabriella, Felvételi Irodavezető ELTE IK Nyílt Nap.
. J elentkezés a kétszintű érettségire 2004/2005. tanév február 10.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
A tételek eljuttatása az iskolákba
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
2008. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA. KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA ÉRETTSÉGI ELŐKÉSZÍTŐ középszintű emelt szintű ÉRETTSÉGI VIZSGA Feltétele: a tanuló.
Pontszámítás BSc,osztatlan képzések és felsőfokú szakképzések esetén, 2011 Nagy Pontszámítási Nap Felvételi összpontszám ( pont): -Tanulmányi.
A kétszintű biológia érettségi vizsgáról
Kérdőív a fizika érettségiről Horányi Gábor Kép helye.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Orosz nyelv TÁMOP / Kép helye április 10.
Földrajz Közép és emeltszintű vizsgák értékelése vizsgatárgyanként
Gazdasági ismeretek.
A francia nyelvi érettségi tapasztalatai. Források: Oktatási Hivatal adatbázisa Országos Közoktatási Intézet Követelmény- és Vizsgafejlesztő Központjában.
A válaszadók > május-június október-november
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
Felvételi pontszámítás. A pontszámítás alapját a középiskolai eredmények és az érettségi teljesítmény adják, amelyek például emelt szintű érettségiért,
„ A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának.
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
A kerettantervek fejlesztése
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
1 Érettségi tájékoztató 2008 Érettségi tájékoztató február 8.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Érettségi tájékoztató 2013/2014-es tanév. Az érettségi vizsga menete Írásbeli időszak: május –Az érettségi időpontokat külön táblázatban olvashatják.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Kétszintű érettségi.
Tanárok továbbképzése – a feladatlapok készítésének módszertana
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / VÁLTOZTATÁSI TERVEK A MATEMATIKAÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEKBEN.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ 2015
KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / A TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEINEK VÁLTOZTATÁSI JAVASLATAI.
Tájékoztató 10. osztályosoknak
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
ÉRETTSÉGI 2016 Általános tájékoztató az érettségiről
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
ÉRETTSÉGI VIZSGA A XÁNTUSBAN A XÁNTUSBAN Fehérvizi Judit közismereti igazgató helyettes.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Pályaválasztási napok Pszichológia képzés Pálinkás Brigitta Károli Gáspár Református Egyetem.
Érettségi élő idegen nyelv
Kétszintű érettségi.
Általános kerettantervű képzés emelt szintű biológia oktatással
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Felkészítés szakmai vizsgára, informatika területre modulhoz II/14. évfolyam Szóbeli feladatsor témaköreinek áttekintése, tipikus feladatok megoldásának.
Kétszintű érettségi 2018 május
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
423/2012 (XII. 29.) Korm. rendelet alapján
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

A belügyi rendészeti ismeretek vizsgatárgy

A Belügyi rendészeti ismeretek vizsgatárgy rövid bemutatása A belügyi pályaorientáció meghatározó eleme (kb. 80 iskolában folyik az oktatás) Cél: az utánpótlás nevelése A tantárgy önmagán túlmutató hatása (az iskolák visszajelzései alapján) A tanulók, szülők, iskolák növekvő érdeklődése

A Belügyi rendészeti ismeretek tantárgy elemei rendészettörténet rendészeti ismeretek speciális társadalmi ismeretek

A belügyi pályaorientációs képzés speciális elemei önvédelem fizikai kondíció folyamatos fejlesztése speciális tartalmakkal kiegészített idegen nyelvi ismeretek speciális tartalmakkal kiegészített informatikai ismeretek

Érettségi mint motiváció a közép és emelt szinten tett érettségi előnyei, beszámítások a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Karára (korábban Rendőrtiszti Főiskola) történő jelentkezés esetén, a jól sikerül vizsga növeli bejutási esélyt a rendészeti szakközépiskolák felvételi eljárásában többlet pont szerzése

A tantárgyhoz/vizsgatárgyhoz kapcsolódó problémák nincs a tantárgyhoz illeszkedő pedagógiai végzettséget is adó felsőfokú (BA, MA) képzés, a tantárgyat tanítók egy része szakmai tudással és végzettséggel, másik része pedagógiai tudással és végzettséggel rendelkezik, de elenyésző kisebbség az, amelyik mindkettővel együtt megfelelés a vizsgáztatói kritériumoknak (ki vizsgáztathat?)

A tantárgyhoz/vizsgatárgyhoz kapcsolódó problémák a rendészet területei, struktúrája, szervezetei a társadalmi igényeket figyelembe véve gyakrabban változnak, mint a közismereti tárgyaknál általában a rendészet rendszeresen változtatásokat generál

A közép és az emelt szintű vizsgakövetelmények Középszint: az általános rendészetei ismeretekből tájékozottság, egyszerű összefüggések felismerése Emelet szint: mélyebb összefüggések, egyes témák közötti kapcsolat felismerése, ismeretek alkalmazása, komplex feladatok megoldása

A közép és az emelt szintű vizsgakövetelmények Hasonlóság: mind a közép, mind az emelt szint tartalmi követelményeinél meghatározó a rendészeti terület komplexitásra törekvő megjelenítése, a törvényi/rendeleti háttér, illetve azok állandósága vagy változása. Különbség az ismeretek mélységében, mennyiségében, és a megközelítés módjában van.

A középszintű érettségi vizsga vizsgakövetelményei több mint tíz esztendeje a szakma széleskörű bevonásával készült el tíz esztendő alatt a belügyi/rendészeti terület jogszabályi háttere, feladatai és szerkezete is megváltozott katasztrófavédelem területe - nagyobb hangsúly a katasztrófavédelem a maga területének nagyobb hangsúlyt szeretne a vizsgafeladatokban egyéb rendvédelmi területek, szervezetek (büntetés-végrehajtási terület, civil biztonsági testületek ) megjelenésének arányai

A közép és az emelt szintű vizsgakövetelmények az érettségi dokumentumok rendszeres felülvizsgálata a változásokra figyelő megfogalmazás, az állandónak tekinthető elemek előnyben részesítése általánosabb érvényű és időt álló feladatok készítésére

A középszintű érettségi vizsga vizsgakövetelményei több mint tíz esztendeje a szakma széleskörű bevonásával készült el tíz esztendő alatt a belügyi/rendészeti terület jogszabályi háttere, feladatai és szerkezete is megváltozott katasztrófavédelem területe - nagyobb hangsúly a katasztrófavédelem a maga területének nagyobb hangsúlyt szeretne a vizsgafeladatokban egyéb rendvédelmi területek, szervezetek (büntetés-végrehajtási terület, civil biztonsági testületek ) megjelenésének arányai

A középszintű érettségi vizsga vizsgakövetelményei Az írásbeli vizsga szerkezetével és tartalmaival kapcsolatban lényegi változtatási javaslat nem került megfogalmazásra témakörök és azok százalékos megjelenése újragondolást kíván (pl.: Tereptani ismeretek, a jogellenes cselekmények elleni fellépés témakör szakmai elvárásainak mérséklése)

A középszintű érettségi vizsga vizsgakövetelményei Az írásbeli vizsga a feladattípusokkal, illetve az esszé jellegű kifejtős kérdéseknél az írásbeli feladatok vizsgaleírásban javasolt számának (2) változtatásával kapcsolatos új elképzelések

A középszintű érettségi vizsga vizsgakövetelményei Az írásbeli vizsga értékelése az arányai: I. 60 pont rövid kérdések II. esszék 40 pont megfelelők (az esszé „jelleg” újragondolásával, az esszé kérdések javítása, a feladaton belüli pontértékek pontos meghatározása, a szubjektivitás minimálisra csökkentése, stb.)

A középszintű érettségi vizsga vizsgakövetelményei A szóbeli vizsga kérdései rendszeres aktualizálást és átdolgozást tesznek szükségessé Nagyobb teret kell biztosítani az önálló gondolkodás és a kreativitás megjelenésének a vizsgafeladatokban

A középszintű érettségi vizsga vizsgakövetelményei A szóbeli vizsga értékelési szempontjainak egyszerűsítésére igény mutatkozik: Helyes feladatmegoldás, tartalmi kifejtés, szaknyelv alkalmazása – 30 pont Logikus, rendszerezett témavezetés, helyes eszközhasználat, témához illő példák felidézése, meggyőző, határozott előadásmód – 20 pont

Az emelt szintű érettségi vizsga vizsgakövetelményei Tartalmi vizsgakövetelmények: illeszkedjék a középszint követelményeihez tartalmilag és mélységében haladja meg azokat

Az emelt szintű érettségi vizsga vizsgakövetelményei Az írásbeli vizsga szerkezete, tartalmi és formai elemei kevésbé szabályozottak az ebből származó előnyök és hátrányok

Az emelt szintű érettségi vizsga vizsgakövetelményei Az írásbeli vizsga értékelésének arányai: I. 60 pont rövid kérdések II. 40 pont esszék elfogadhatók. Az esszék pontozásakor adható 80 pont, majd felezett pontérték számítás egyszerűsítést igényel.

Az emelt szintű érettségi vizsga vizsgakövetelményei A szóbeli vizsgarész: a tételeken belüli A és a B feladatok összeállítása alaposabb tartalmi, szerkesztési összehangolást és rendszeres aktualizálást igényel.

Az emelt szintű érettségi vizsga vizsgakövetelményei A szóbeli vizsgarész értékelésénél vizsgáztatói igény jelentkezett az egyszerűsítésre, a témakörök pontarányainak módosítására: - Helyes feladatmegoldás, tartalmi kifejtés, szaknyelv alkalmazása – 30 pont Logikus, rendszerezett témavezetés, helyes eszközhasználat, témához illő példák felidézése, meggyőző, határozott előadásmód – 20 pont Más vélemények alapján a szóbeli vizsgarész értékelésénél inkább még a jelenleginél is részletesebb értékelési útmutató kidolgozására lenne szükség az egységes értékelés továbbfejlesztése érdekében.

Javaslatok a további szakmai konzultációhoz A vizsgatárggyal szemben megfogalmazott általános és speciális követelmények és elvárások összehangolása, a hasonlóságok és a különbségek markánsabb elkülönítése. A vizsgaszintek vizsgakövetelményei nyelvezetének egységesítése, pontosítások, összevonások. A témakörökhöz kapcsolódó feladatok „időtállóságának” biztosítása. A témakörök, területek hangsúlyainak újragondolása. Az értékelések elmúlt évek tapasztalatai alapján történő felülvizsgálata, az arányok esetleges változtatása.

Köszönöm a figyelmet!