Mi jellemző a hazai autóiparra és a beszállítók helyzetére napjainkban? MKT. 2011. szeptember 30. Pécs.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

A magyar gazdaság versenyképessége Vojnits Tamás április 2.
A magyar vállalkozások üzleti helyzete területi metszetben és a válságra adott reakciók Czibik Ágnes (GVI) MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató.
Sándorfi Balázs Globális gépipari trendek és ezek hatása a magyarországi piaci szereplőkre Sándorfi Balázs - -
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
TOYOTA HIBRIDEK – a fenntartható mobilitás alternatívái
Magyarországi jármű- és járműalkatrész-ipar, ezek szerveződései
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
A napenergia-piac jellemzői Magyarországon
JVSZ EU Bizottság február 09. „A gazdaságfejlesztési pályázatok módosuló feltételrendszere és a gazdasági válság: könnyítések és kockázatok”
A kettészakadt magyar gazdaság termelési függvényei Dr. György Boda, A Boda & Partners Kft. partnere A budapesti Corvinus Egyetem docense Előadás a Pécsi.
A magyar gazdaság helyzete, fejlesztési prioritások Varju László államtitkár Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
Ismétlés, rendszerezés
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
A vállalkozás aktuális kérdései II. félév
A Microsoft Windows Vista gazdasági hatásai Lehetőségek az ökoszisztéma számára Microsoft Innovációs Nap november 27. Komáromi Zoltán Ügyvezető igazgató.
Tőkefinanszírozás biztosíték nélkül Török József Üzletfejlesztési igazgató Budapest, május 15.
Tájékoztató jellegű információk!. Versenyképesség javítása külső befektetővel
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 17. Debrecen.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
III. A logisztika jövője
Ciklus és trend a magyar gazdaságban,
Nyugat-Pannon Térségi Iparfejlesztési Stratégia 2020 Möglichkeiten und Lokalisationsvorteile der Region im Fahrzeugindustrie A térség lehetőségei, lokalizációs.
Mit adhat egy jó controlling? A Kerry Hungária Kft. controlling rendszerének bemutatása Általános Vállalkozási Főiskola Vállalkozásszervező Szak 2003.
Lengyelország és Magyarország foglalkoztatáspolitikájának és munkanélküliségi helyzetének összehasonlítása XXX. Jubileumi OTDK Társadalomtudományi Szekció.
A Magyar Suzuki Zrt. tapasztalatai
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Alberti Rita Apró Zoltán Balogh Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
29. Feladat 6-7-es Termelő Kft..
GKI Zrt., Az alacsony foglalkoztatási ráta okai, a foglalkoztatás bővítésének gazdaságpolitikai összefüggései Független Szakszervezetek Demokratikus.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Új tendenciák és kihívások a vasúti szállítmányozó és logisztikai szolgáltató vállalatok piacán.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon
Környezetvédelmi pályázatok a GOP-ban PÁTOSZ workshop április 21. Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
H-2310 Szigetszentmiklós, Gyári út 70. Tel./Fax:
Kismértékben javuló kilátások A magyar vállalkozások üzleti helyzete és várakozásai Az MKIK GVI áprilisi vállalati konjunktúra felvételének eredményei.
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon.
A Közép-Dunántúli Régió ipara
Transznacionális és multinacionális vállalatok
Dobos Erzsébet Elnök HITA Május 26. Az eredmények tükrében.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
Lesz-e növekedés az „elrugaszkodás éve (2012)” után? március 26. Dr. Molnár László Vezérigazgató GKI Gazdaságkutató Zrt. „2012 igazi rejtélye nem.
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Hurrá, nyertünk! Karádi István Karádi Rendszerház.
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
Magyar Controlling Egyesület Nyíregyháza, 2006 október Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum Mezőgazdasági Kar MCE Konferencia 2006 A controlling.
Kis- és középvállalkozások válaszúton: versenyképesség, innováció, nemzetköziesedés EGY SIKERES MAGYAR IPARÁG: AZ ORVOSIMŰSZER-GYÁRTÁS Sass Magdolna Pécs,
Mérlegen a koordináló szervezetek Hartay Mihály ÖKO-Pack Kft.
2. Előadás Tervezés, Tényezőkre bontás
EURÓPAI AUTÓSZERVIZEK MAGYARORSZÁGI EGYESÜLETE
A magyar mezőgazdaság szerkezete
Hagyományos húsvéti húságazati helyzetkép (a prezentáció az AKI és a KSH adatainak felhasználásával készült) Változatlan stagnálás? avagy Történt-e.
Magyarország – Csehország Bilaterális gazdasági kapcsolatok Orosz György főosztályvezető, Globális Főosztály KÜLGAZDASÁGÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁRSÁG.
Potenciális járműipari beszállító körzet Vas és Zala megyében Sóska Renáta II. évf. Regionális és környezeti gazdaságtan, MA A járműipar gazdasági hatása.
GKI Zrt., A gépipar kilátásai, fejlődése ban Budapest, május 23. GÉPIPARI ÁGAZATI PÁRBESZÉD BIZOTTSÁG Némethné dr. Pál Katalin.
Győr-Moson-Sopron megyei TOP 100 kiadvány bemutatása
Borsod-Abaúj-Zemplén megye gazdasági folyamatai
Magyar versenyképesség 2017
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
„Orosz és kínai befektetők Magyarországon”c. konferencia
APEH Észak-magyarországi Regionális Igazgatósága Igazgató
Előadás másolata:

Mi jellemző a hazai autóiparra és a beszállítók helyzetére napjainkban? MKT szeptember 30. Pécs

A magyar közúti járműipar főbb adatai: Cégek száma: ~ Foglalkoztatottak száma: ~ fő Árbevétel:  2900 milliárd Ft. Export hányad: ~ 92% Minőségbiztosítási rendszerrel rendelkezik:  300 cég Fő piac az EU

MKT szeptember 30. Pécs Beruházása folyamatban AUDI Motor Hungária Kft. Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. General Motors Powertrain- Magyarország Kft. Közelmúltban kiépült jelenleg kihasználatlan beruházás Magyar SUZUKI ZRt. General Motors Powertrain- Magyarország Kft. Magyarországi személyautógyárak

MKT szeptember 30. Pécs A járműalkatrész-gyártó cégek Magyarországon Külföldi tőke részesedése: 75% (KSH) Belföldi/külföldi/vegyes tulajdon (cégszámra vetítve ) 54 / 25 / 21 % Mikró vállalkozások aránya: 50%-ról 51,4 %-ra nőtt (árbevétel: max. 540 MFt) Kis vállalkozás: 29,5 %-maradt (árbevétel: max MFt ) Közepes nagyságú cégek 12,7 %-ról 11,4%-ra csökkentek (max MFt Nagyvállalatok 7,8 %-ról 7,7 %-ra csökkentek, (itt az árbevétel MFt felett van)

MKT szeptember 30. Pécs Néhány mutató A gyártás alakulása A beszállítók megoszlása A termelékenység alakulása A produktív és improduktív létszám alakulása Technológiai megoszlás

MKT szeptember 30. Pécs Agyártás növekedése az 1999-es évet bázisul véve

MKT szeptember 30. Pécs A beszállítók aránya

MKT szeptember 30. Pécs Termelékenység alakulása 1999-es évet bázisnak tekintve

MKT szeptember 30. Pécs Az improduktív dolgozók arányának alakulása a 1999-es évet véve bázisul

MKT szeptember 30. Pécs Technológiai megoszlás

MKT szeptember 30. Pécs Milyen követelményeknek kell megfelelni a hosszútávú érvényesülés érdekében? I/III  A vevői elvárásoknak megfelelni (auditok)  Az elvárt minőség garantálása  Versenyképes árak és azok folyamatos csökkentése  A jól megválasztott és folyamatosan fejlesztett technológia  Logisztika elvárások  Kommunikációs elvárások  A szükséges de elégséges létszám foglalkoztatása

MKT szeptember 30. Pécs Milyen követelményeknek kell megfelelni a hosszútávú érvényesülés érdekében? II/III  Korszerű folyamatosan fejlesztett vállalatirányítási rendszerek alkalmazása  Specialitások  A kívánt szintű és gyakoriságú fejlesztési együttműködés  Hosszútávú megbízhatóság  Jól kialakított termék struktúra  Kellő tőkeerő  Fejlesztési lehetőség és készség

MKT szeptember 30. Pécs Milyen követelményeknek kell megfelelni a hosszútávú érvényesülés érdekében? III/III  A munkaerő képzése, minősége, költsége  Km-es vonzáskörzet  A piaci igényekhez igazított gyártói együttműködés

MKT szeptember 30. Pécs A rendszerbeszállítók szerepének alakulása világviszonylatban Bővül a szerepkörük Nő a dominanciájuk A beszállítói kör egyre inkább hozzájuk kötődik A válság hatására: – Racionalizálás – Karcsúsodás

MKT szeptember 30. Pécs A rendszerbeszállítók szerepének alakulása Magyarországon  Autógyárak, és autógyár beruházások a vonzáskörzetben  csökkentett munkarend lassan megszűnik, létszámbővülés  Idetelepülő gyártások  Magyarország mint gyártóközpont  Beruházások  Folyamatos technológiai fejlesztések  Bővülő gyártó képesség  A gyártott termékek az egyszerűbbtől a bonyolultabb felé haladnak  Tipusbővülés  Termékkör bővülés

MKT szeptember 30. Pécs Milyen aktuális trendek figyelhetők meg a beszállítói piac területén a nemzetközi és világpiaci trendekkel összevetve I/II Nemzetközi Túl a válságon. Az iparág minden szempontból nőtt A járműipar visszaszerezte pozícióit A rendelésállomány folyamatosan bővül. Távol-Kelet erősödése Kína, India – japán fokozatosan számolja fel a károkat, melyek e természeti csapás következtében keletkeztek. Utóhatásai egyre ritkábban egyre rövidebb ideig tartanak. Tőkekoncentráció Hazai A válság jelei lassan a múltba tűnnek. Jellemzően iparágunk minden szempontból nőtt Megerősödött a járműipar A rendelésállomány folyamatosan bővül. Hazánkban sosem látott mértékben folynak beruházások iparágunkban A japán természeti csapás hatásai változók A tőkekoncentráció még nem jellemző

MKT szeptember 30. Pécs Részletezve az aktuális trendek Magyarországon A választások után is, a kormányzati szervezetek megítélése szerint, iparágunk továbbra is húzó ágazatnak minősül. A betanított munka részaránya csökken A magyar cégek bekapcsolódnak a fejlesztésekbe A termelékenység nő, átlagosan elérte a 29 millió /Ft /fő–t. Az export 87% volt, ez 2,1% -os növekedést jelentett az elmúlt évhez képest. (2009/2010) A járműipari termelés 80%-a – jellemzően közvetett, esetenként közvetlen módon- első beépítésre került, részaránya tovább nő, pótalkatrész csökken. A járműipari termelés aránya nőtt a cégek termékstruktúrájában A statisztikai átlaglétszám kismértékű, 3,5 %-os növekedést mutatott Nagyon bízunk abban, hogy kormányunk olyan gazdaságpolitikát fog a jövőben folytatni, mely az iparágnak kiszámítható, fenntartható fejlődést tud biztosítani.

MKT szeptember 30. Pécs Köszönöm megtisztelő figyelmüket Bogdanovits László Ügyvezető főtitkár Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége