HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A válság hatása a turisztikai piacokra, előrejelzések és intézkedések
Advertisements

Jelentés a fizetési mérleg alakulásáról
Aktuális pályázati lehetőségek
QUO VADIS TURIZMUS? MSZP kormányzati ígéretei •Dr. Kiss Elemér Kancellária miniszter: „reálértékén megőrizzük a turisztikai támogatásokat…” május.
Roncz Gábor vezérigazgató
GKI Zrt., Gazdasági folyamatok, 2008 Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt április 2.
Bozzay Andrásné főosztályvezető
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
Turizmus gazdaságtan 2..
A Budapest-Közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóság 2009 évi tevékenysége. MagyarországBudapest-Közép-Dunavidék április 20. Domonyvölgy.
Turisztikai helyzetkép a balatoni turisztikai régióban Siófok, október 2. Székely György Hivatalvezető.
Magyar Turizmus ZRt. Újvári Ágnes nemzetközi igazgató Zánka február 22.
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése A turisztikai pályázatok gazdaságélénkítő hatása az Észak-Magyarországi régióban.
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
Turizmus gazdaságtan 11.. Árak a turizmusban Ár Pénzben kifejezett csereérték és fizetési feltételek összessége Árérzékenység Az ár 1%-os változása hány.
TDM Szakmai Nap november 21.
MNB Statisztika A külső finanszírozási igény/képesség változása
Diszkont légitársaságok - Robbanásszerű változások?
A világ legnépszerűbb turisztikai desztinációi Készítette: Gyarmati Zoltán Hajdú Júlia.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
A Microsoft Windows Vista gazdasági hatásai Lehetőségek az ökoszisztéma számára Microsoft Innovációs Nap november 27. Komáromi Zoltán Ügyvezető igazgató.
A nemzeti számlák rendszere
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Ciklus és trend a magyar gazdaságban,
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella.
Konjunktúrajelentés 2008 Magyarországi befektetési környezet befektetői szemmel június 27. Dirk Wölfer Kommunikációs osztályvezető Német-Magyar Ipari.
Kis és középvállalkozások helyzete és kilátásai Békéscsaba, május 16. Varga Gyula vezető-főtanácsos Nemzetgazdasági Minisztérium.
EU II..
) 27/07/2014 A befektetői tőke szerepe a távhőszolgáltatás fejlesztésében Fernezelyi Ferenc Kereskedelmi igazgató Dalkia Energia Zrt. MaTáSzSz konferencia.
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Österreich Werbung Magyarország Budapest, november Szedlák Péter Osztrák Nemzeti Idegenforgalmi Képviselet Sajtókapcsolatok.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Eredménykimutatás 8. feladat (479. o.)
A magyar gazdaság várható helyzete
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
Kormányszóvivői tájékoztató. Tájékoztató a gazdaságról Dr. Veres János pénzügyminiszter szeptember 14.
A Kárpátia Magyar-Román Kereskedelmi és Iparkamara
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon.
Az élelmiszeripari versenyképesség és innováció egyes kérdései
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
turizmusért felelős helyettes államtitkár
Forrás allokáció LHH Ft/ 1 Euro HPME katalógus III. tengely Összforrás: Euro Ft LHH forrás: Euro Ft nem LHH.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Laufer Tamás, IVSZ elnök Elvándorol a szakma?
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
UDOVECZ GÁBOR Balkán: együttműködés vagy verseny a mezőgazdaságban?
Lesz-e növekedés az „elrugaszkodás éve (2012)” után? március 26. Dr. Molnár László Vezérigazgató GKI Gazdaságkutató Zrt. „2012 igazi rejtélye nem.
VIDÉKI TURIZMUS, VÁLSÁG, KISTÉRSÉGI FEJLESZTÉS Borsodi-Mezőség – Tisza-tó Dr. Dávid Lóránt
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
Utazás Budapest. Helyszín, időpont Idén, 33-dik alkalommal, március 5-7 között kerül megrendezésre a Hungexpo budapesti vásárcsarnokban, Budapest.
TOURINFORM IRODA BADACSONY SZIGLIGET
A turizmus fejlesztési irányai Magyarországon Zalaegerszeg, május 21. Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
A turizmuspolitika aktuális kérdései 2013-ban Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara szezonfelkészítő rendezvény április 25., Tihany Fodor Olivér.
Pécs és térsége turizmusának helyzete. Magyarország vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Látogatók száma: fő (=2007)‏ Vendégek száma a kereskedelmi.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
A FÜRDŐK HELYZETE AZ EURÓPAI TURISZTIKAI PIACON Siniša Perić.
Budapest Premium Medical Port Klaszter
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Turisztikai fejlesztési lehetőségek a programozási időszakban
Horváth Gergely vezérigazgató Magyar Turizmus Zrt.
Vállalkozások – versenyképesség – monopóliumok A magyar valóság
MAGYARORSZÁG ÉS A BALATONI MEGYÉK GAZDASÁGA ÉS MUNKAERŐPIACI HELYZETE
Előadás másolata:

HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE Dr. Galla Gábor, Vezérigazgató Magyar Turizmus Rt. 2004. augusztus 27.

Termék Megközelíthetőség Kedvező árfekvés Biztonság Higiénia EGY ORSZÁG TURIZMUSÁNAK VERSENYKÉPESSÉGE Termék Megközelíthetőség Kedvező árfekvés Biztonság Higiénia

Budapest Balaton Egészségturizmus Üzleti turizmus Kulturális turizmus VERSENYKÉPES TERMÉKEINK Budapest Balaton Egészségturizmus Üzleti turizmus Kulturális turizmus Aktív turizmus

A TURIZMUS GAZDASÁGI JELENTŐSÉGE I. 2003 Részesedés GDP 2,7 Mrd EUR (közvetlen) 2,7 Mrd EUR ~4% Foglalkoztatottak száma (közvetlen) 140 ezer fő ~3,5% Deviza bevétel 3,5 Mrd EUR Látogatók száma (külföldi) 31,7 millió fő Vendégéjszakák száma 17,98 millió

Külkereskedelmi mérleg Munkaerőpiaci kereslet Interszektorális jelleg A TURIZMUS GAZDASÁGI JELENTŐSÉGE II. GDP hozzájárulás Külkereskedelmi mérleg Munkaerőpiaci kereslet Interszektorális jelleg Térségfejlesztés Kultúraközvetítés Bizalomépítés

Bruttó hozzáadott érték (2002) A TURIZMUS GAZDASÁGI JELENTŐSÉGE III. Gazdasági ág Bruttó hozzáadott érték (2002) Összes %-ában Építőipar 822 Mrd HUF 5,5% Turizmus 670 Mrd HUF 4% Mezőgazdaság 553 Mrd HUF 3,7% Pénzügyi tevékenység 549 Mrd HUF Villamosenergia-, gáz-, gőz-, vízellátás 458 Mrd HUF 3,1%

Közvetlen és közvetett (Mrd USD) A TURIZMUSBÓL SZÁRMAZÓ GDP Ország Közvetlen (Mrd USD) GDP %-ában Közvetlen és közvetett (Mrd USD) Ausztria 14,9 5,9% 41,2 16,4% Törökország 10,2 4,2% 20,9 8,6% Lengyelország 4,3 2,1% 17,5 8,5% Magyarország 3,2 4,0% 8,9 10,8% Horvátország 2,9 10,6% 6,3 22,4% Csehország 2,2 2,6% 11,8 14,1% Szlovénia 0,8 3,2% 3,3 Szlovákia 0,7 2,2% 3,4 13,0%

(közvetlen és közvetett) ezer fő A TURZIMUSBAN FOGLALKOZTATOTTAK SZÁMA Ország (közvetlen)ezer fő % (közvetlen és közvetett) ezer fő Törökország 640 3% 1233 6% Lengyelország 300 2% 1160 8% Ausztria 270 6,7% 740 18,3% Horvátország 140 13% 295 27,5% Magyarország 3,5% 363 9,3% Csehország 133 2,8% 633 13,3% Szlovákia 55 2,2% 245 9,7% Szlovénia 41 4,3% 143 15,2%

A TURIZMUS DEVIZABEVÉTELEI Ország Turizmus bevételei Ausztria 11,9 Mrd EUR Törökország 9,5 Mrd EUR Lengyelország 4,8 Mrd EUR Horvátország 4 Mrd EUR Magyarország 3,5 Mrd EUR Csehország 3,1 Mrd EUR Szlovákia 0,8 Mrd EUR Szlovénia 1,1 Mrd EUR

A TURIZMUS SZÁMBAVÉTELE NEM TELJES 3,5 millió külföldi vendég a kereskedelmi szálláshelyeken 32 millió fős külföldi beutazás Jelentős átutazó forgalom és bevásárló turizmus Nem regisztrált vendégforgalom

+1% +17 milliárd forint A BEUTAZÓ TURIZMUSBAN REJLŐ POTENCIÁL A világ turisztikai költése (külföldi utak) 500 Mrd USD Küldőpiacaink összes külföldi költése 354 Mrd USD Beutazó-forgalmunk által generált becsült költés 8,4 Mrd USD +1% +17 milliárd forint

REGIONÁLIS KONCENTRÁCIÓ

PIACI KONCENTRÁCIÓ

SZEZONÁLIS KONCENTRÁCIÓ

NEMZETKÖZI ÉS BELFÖLDI MEGALAPOZOTT FEJLŐDÉS NEMZETKÖZI ÉS BELFÖLDI PROMÓCIÓ BIZTOSÍTÁSA TURISZTIKAI TERMÉK INFRA- STRUKTÚRA (TURISZTIKAI ÉS KAPCSOLÓDÓ) KAPCSOLÓDÓ SZOLGÁLTATÁS

A KOORDINÁLT FEJLŐDÉS EREDMÉNYE 2006 (előrejelzés) Változás 2003-hoz GDP (közvetlen) 5,3 Mrd EUR +96% Foglalkoztatottak száma (közvetlen) 170 ezer fő +21% Deviza bevétel. 7 Mrd EUR +100% Látogatók száma (külföldi) 35 millió fő +11% Vendégéjszakák száma 24 millió +33%

A TURIZMUS FEJLŐDÉSI LEHETŐSÉGE MÁJUSI CSATLAKOZÓK 2010-ig +22,6 Mrd USD +1,3 millió munkahely +54,6 Mrd USD +3 millió munkahely MAGYARORSZÁG 2010-ig +10,7 Mrd USD +550 ezer munkahely +22,8 Mrd USD +900 ezer munkahely Közvetlenül Közvetlen és közvetett módon

AZ ALÁBBI FORRÁSOKAT HASZNÁLTUK WTO WTTC ETC KSH GKI VILÁGBANK

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!