Új lehetőségek? Az MTA Ökológiai Kutatóközpont kialakulása és kölcsönhatása a magyar ökológiával Báldi András Ökológus Tea, ELTE, 2012.11.12.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
kiemelt projekt szolgáltatásainak bemutatása
Advertisements

Tanyapedagógia Gazdálkodási gyakorlat a magyar iskolai oktatásban.
A tudományos kutatóintézetek értékelése, teljesítményének mérése Makara B Gábor.
Intézményfejlesztési Terv
Feltalálók együttműködése a kelet-közép- európai városok között, Lengyel Balázs MTA KRTK IBS Budapest MRTT Vándorgyűlés, november 21-22,
EISZ nemzeti program 2012 dr. Téglási Ágnes főigazgató-helyettes.
Oktatási anyagok cseréje, internetes oktatás "Kutatás-fejlesztés a kárpát-medencei kisebbségi és nyugati magyar tudományos műhelyekben" Pongor Sándor.
Mitől sikeres egy intézményi szakkönyvtár? Dr. Palotai Mária - ESKI Országos Egészségpolitikai Szakkönyvtár június 18. „Vállalati könyvtárak tegnap.
2013.
Készítette: Grolyóné Szabó Éva május10.
Pincehely Lakhely, általános iskola Ozora.
Dr. Dömötör Tamás Magyar Tájépítészek Szövetsége.
Szabó Pál ELTE TTK Regionális Tudományi Tanszék Budapest.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Ecological assessment of the Szamos/Somes River to determine its influance on the ecological state of the Tisza River Dr. Csipkés József Felső-Tisza-vidéki.
A Magyar Tudományos Akadémia 180. Közgyűlése Bíró JózsefImre Sándor MTA TRB és AKB közgyűlési képviselői TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint.
ELTE BOLYGÓTUDOMÁNYI NAP Az ELTE Planetológiai Műhely bemutatása Sik András ELTE Természetföldrajzi Tanszék A program az ELTE jubileumi rendezvény-sorozatának.
Horizon 2020 program, illetve a nemzeti K+F+I stratégia aktualitásai Dr. Nikodémus Antal Főosztályvezető Nemzetgazdasági Minisztérium Innovációs és K+F.
Önálló lépések a tudomány területén TÁMOP-4.2.2/B-10/
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR K+F PÁLYÁZATI RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS DÉKÁN Nemzetközi.
1 A KBSZ BEMUTATÁSA év eseményei KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Orosz Dalma főosztályvezető.
MATARKA Brüsszelben MATARKA Jubileumi Rendezvény Budapest Főváros Levéltára október 5. Vizvári Dóra, könyvtáros GYEMSZI IRF.
Magyar Optikai Művek (MOM) szervezési, számítógépes tevékenységei
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
Kutatás-történet : Magyar Háztartás Panel vizsgálat (TÁRKI, Budapesti Corvinus Egyetem elődje, KSH) 2007, NKTH Jedlik-pályázat: Háztartások Életút.
A regionális tudomány társadalmasítása Kedvezményezett: MTA Regionális Kutatások Központja.
2008. december 10. Látássérült személyek elemi és foglalkozási rehabilitációja programzáró konferencia december 10.
GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR, GÖDÖLLŐ K ONCEPCIÓ A GAZDASÁG - ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS TEVÉKENYSÉGÉNEK TERVEZÉSÉRE, SZERVEZÉSÉRE ÉS.
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
TTK T ERMÉSZET T UDOMÁNYOS K OMMUNIKÁCIÓ. Kommunikálunk... A kutatás tömegtevékenység Demokratikus eljárások szerepet kapnak a tudományos igazságok elfogadásában.
Kutatási kiválóság egytemi-akadémiai együttműködésben: egyetemi perspektíva Szabó Gábor elnök, MRK Egyetemi Tagozat rektor, Szegedi Tudományegyetem
Tudományos életpálya kilátásai Európában és Magyarországon Köllő Hanna március 29.
Konkoly Obszervatórium Tudományos kutató intézmények értékelése Tudományos Tanács, december 6.
Mozduljunk meg! Let’s move! HU-12-E R3 Projekt indító rendezvény Általános ismertető.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
A doktori képzés színvonalának és minőségének fejlesztése alprojekt TÁMOP-4.2.2/B-10/ Tudományos képzési műhelyek támogatása és a tehetséggondozás.
MPT 2014/2015. ……………………….. Szervezeti egységek, beszámolók, tervek MPT Vezetői Kollégium Budapest, január Fábry.
KMOP-4.2.1/B „Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése, valamint új.
Tudománykommunikáció: helyzetkép Magyarországon 2006/2007 Dr. Fábri György PhD kommunikációs igazgató MTA.
Kutató- és kiváló egyetemek Magyarországon - Konferencia a kutatási kiválóság jövőjéről ELTE, június 22. Prof. Dr. Patkó Gyula rektor MISKOLCI EGYETEM.
Pirolízis szakmai konferencia TÁMOP A-11/1/KONV
Workshop VI. - Bevált gyakorlatok a mediációban - A Közép Európai Mediációs Intézet bemutatása.
ÉVI – ETI VIRTUÁLIS ISKOLA Erdélyi Gábor
Tudásmenedzsment trendek. Mi újság a TM „házatáján” A TM piaca jelenleg egy „Kék óceán” (Blue ocean) még nem alakult ki öldöklő harc Úgy tűnik, ha lassan.
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
Gondolatok az MKE Kémiatanári Szakosztályának működéséhez Vezetőségújító taggyűlés március 8. Szalay Luca, ELTE Kémiai Intézet.
Innovatív felsőoktatási módszerek
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
„Interdiszciplináris kutatói teamek létrehozása és felkészítése a nemzetközi programokban való részvételre környezetbiztonsági kutatási területeken” GEO-TEAM.
MESTERSÉGES MEGTERMÉKENYÍTÉS SIKERESSÉGÉNEK NÖVELÉSE NON-INVAZÍV MÓDSZEREKKEL TÁMOP D-15/1/KONV ZÁRÓ RENDEZVÉNY november 19.
ELTE Innovációs Nap 2016 Innováció és partnerség az oktatási ágazatban: az ELTE PPK EDiTE-EJD H2020 programjának perspektívája és gyakorlata Halász Gábor.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
A Z MTA ÁLTAL KÍNÁLT PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEK A FELSŐOKTATÁSBAN TEVÉKENYKEDŐ KUTATÓK SZÁMÁRA Balla Andrea, MTA Kutatóintézeti Főosztály május 11.
A MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA 187. KÖZGYŰLÉSE május 2–3.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
A Magyar Turizmus Zrt. MICE kutatásának 2007-es összefoglalója.
Török Ádám, az MTA főtitkára, az AKT elnöke
Ez az előadás „A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” („Innova kutatás” - OTKA/NKFIH azonosító: )
Professzor Ujvárosi Miklós életútja és munkásságának hatása
„HAGYOMÁNY ÉS INNOVÁCIÓ”
Horváth Ferenc MTA Ökológiai Kutatóközpont
A Magyar Turizmus Zrt. MICE kutatásának 2006-os összefoglalója
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Új lendülettel az európai kutatóegyetemek élvonalába
Előadás másolata:

Új lehetőségek? Az MTA Ökológiai Kutatóközpont kialakulása és kölcsönhatása a magyar ökológiával Báldi András Ökológus Tea, ELTE,

Ecology Cikkek számaCitációk száma

Magyar szerzős cikkek eredete ISI Web of Science ( )

Műhelyek, ahol ökológiát kutatnak Tanszékek (néhány fő) Egyéb intézetek (múzeumok, stb) Nem kifejezett kutatóhelyek (természetvédelem, MME, stb) MTA TKI kutatócsoportok (néhány fő) MTA intézetek, összevonva től: – MTA Ökológiai és Botanikai Intézet(Vácrátót) – MTA Balatoni Limnológiai Intézet (Tihany) – MTA Duna-kutató Intézet (Göd)

Kutatói létszám

MTA ÖK telephelyei

MTA Ökológiai és Botanikai Intézet, a Nemzeti Botanikus Kertben, Vácrátóton

Előadóterem Vácrátóton az új Látogatóközpontban

MTA ÖK Balatoni Limnológiai Intézet, Tihany A tökéletes hely néhány napos rendezvényekre

Vendégház

Forrás: GoogleEarth A BLI partszakasza

Forrás: GoogleEarth

1.Nagy, olyan forrásokkal, melyek más ökológiai műhelyeknél nincsenek meg. 2.Hogyan tud az ÖK megfelelni ennek? Milyen formában tudja a magyar ökológiát támogatni? MTA ÖK felelőssége

MTA ÖK kutatói a 2012 júniusi ÖK napokon, Tihanyban

1.Konferencia, rendezvény, tanfolyam, stb. helyszín (SCB Europe 2012, SzüSzi 2013). 2.Nemzetközi konferenciák idehozásában partner. 3.PR, „Brand” építés, blog, láthatóság. 4.Pályázatírók bevonása. MTA ÖK felelőssége

1.Felsőoktatás, utánpótlásnevelés 1.Szakdolgozók, PhD-sek fogadása (műszerek, terepi klímakísérleti hely, stb). 2.OTDK OFKD jelenlét. 3.Kurzus, tanfolyam, nyári iskola szervezés. 4.Posztdok, PhD állások kiírása. 2.Kutatás a társadalmi felelősségvállalás jegyében 1.Environmental horizon scanning. 2.Most important policy questions. MTA ÖK felelőssége