Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, 2004. június.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy innováció nyomában
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Saját magunkat mindig arról próbáljuk meggyőzni, hogy mennyivel boldogabb lesz az életünk majd, ha megházasodunk, megszületik az első gyermekünk, majd.
Tehetséggondozás a testnevelés órán
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
A Hallgatói Mentorprogram működése
A tanári munka értékelése
Az iskolai szociálismunka
„Ezt egy életen át kell játszani”
2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények Kiegészítő pedagógiai szolgáltatások.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
A középfokú oktatás szerkezeti változásai és az érettségivel kilépők Imre Anna – Híves Tamás Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 2010 június.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
Szaktanári továbbképzés Kiskunfélegyháza Szaktanári továbbképzés október 7-8. Kiskunfélegyháza - Néhány gondolat a megnyitóhoz -
Országos Egészségfejlesztési Intézet Életciklus Osztály szeptember előtt és után.
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Környei László elnök HunDidac Szövetség EGER október 11.
Prevenció, kuráció, rehabilitáció
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Óvoda-iskola átmenet a Józsefvárosban
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Kutatási összefoglaló. Regionális eltérések Magyarországon nemzetközi összehasonlításban.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
FOGÓDZÓ Gyermek Segélyezési Egyesület. A kezdetek … Úgy gondoltuk, hogy szeretnénk anyagi és érzelmi segítséget nyújtani azoknak a gyerekeknek, akik a.
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
Az informatikai szakképzési kapacitások, a munkaerőpiaci kereslet-kínálat Kovács Levente Gépészeti és Számítástechnikai Szakközépiskola és Kollégium
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
Ökoiskolai beszámoló 2010/2011
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Az iskola világa I. A tanulók világa. Demográfia Életmód Iskolázottság.
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A tanári munka és foglalkoztatás indikátorai nemzetközi tükörben Imre Anna Oktatáskutatási és Fejlesztési Intézet november.
ROMA GYEREKEK AZ ISKOLÁBAN, ROMA FELNŐTTEK A MUNKAERŐPIACON
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Saját magunkat mindig arról próbáljuk meggyőzni, hogy mennyivel boldogabb lesz az életünk majd, ha megházasodunk, megszületik az első gyermekünk, majd.
A tanárképzés szerkezete
Az integrált terápiák elvének szakmai modelljei
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Pedagógusok egy nemzetközi tanárvizsgálat (OECD TALIS) tükrében
Példa egy ppt prezentációhoz
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Ahány nyelv, annyi ember. Mikor kezdjük el a nyelvtanulást? Az óvodában a többség elfogadja páran ellenzik 1. osztályban Igazából még magyarul sem tudnak.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
Esély a szülőknek, lehetőség
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június 2.

Pedagógus létszám-változások, 1990/ /2002 (OM-statisztikák)

Egy tanítóra jutó tanulók száma néhány OECD-országban, 2000

Éves tanítási órák száma az alsó tagozaton, OECD országok, 2000

Egy tanórára eső tanítói fizetés, 15 éves gyakorlat után, OECD-országok, 2000 (US$)

A nők aránya az alsó tagozatos pedagógusok között, OECD-országok, 2000

Pedagógusok átlagéletkora, 2003 (Kutatási adat)

A különböző településtípusokon tanító pedagógusok aránya az egyes szakmacsoportokban, 2003 (Kutatási adat)

A pedagógus házastársa, 1996/97 (Kutatási adat)

A pedagógus mindennapi munkájában gondot okozó tényezők, 2003/1. (Kutatási adat)

A pedagógus mindennapi munkájában gondot okozó tényezők, 2003/2. (Kutatási adat)

A továbbképzés választása, 2003 (Kutatási adat)

Pedagógus képzési tartalmak megítélése, 2001 (Kutatási adat)

Szignifikáns eltérések a képzés megítélésében, (Kutatási adat)

Tanítók a sikerekről, 2001 (Kutatási adatok) „Nekem az is sikerélmény, ha az év elején rossz képességstruktúrával érkező gyerek év végére megfelel a tantervi követelményeknek” „Amikor átvettem az osztályt, semmit sem szerettek. Úgy kezdtük, hogy mindennap mesét olvastunk. Rájöttek egy idő után, hogy betűket akarnak tanulni.”

Tanítók a kudarcokról, 2001 (Kutatási adatok) „Van az osztályomban három olyan cigány tanuló, akik rendszeresen nem készítenek házi feladatot, annak ellenére, hogy minden nap elmondom nekik, hogy készítsék el.” „Biztos, hogy nekem is van még mit tanulnom. Ragaszkodtam ahhoz, hogy a gyermekek az én elvárásaimnak megfeleljenek.”

Tanítók a kudarcok okairól, 2001 (Kutatási adatok) „A pedagógus hiába adja a tudását, segítségét, ha a szülő nem ellenőrzi a gyermekét. Például a … szülők ¾-ed része írástudatlan. Mit várjon a pedagógus, ha ilyen példát lát a gyerek?” „Figyelembe kell venni, hogy mások. Több szeretetre, odafigyelésre van szükségük. Nem megváltoztatni, hanem irányítani kell őket.”

Tanítók arról, hogy mit segíthetne a képzés, 2001 (Kutatási adatok) „ Ezzel nem igazán a pedagógusokat kell terhelni, illetve számon kérni. A nehezen kezelhető gyerekeknek speciális osztály keretein belül csoportos foglalkozást kell szervezni.” „Nagyobb hangsúlyt kellene fektetni a gyerek családi hátterének megismerésére. Fontos lenne a toleranciaképesség fejlesztése a képzés során, hogy megtaláljuk azokat a kapcsolódási pontokat, ahol a gyerek partner tud lenni a munkában.”

Köszönöm a figyelmet!