Célköltségszámítás (Target costing)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

Budapest, június 30. A Jobbik EU-mérlege Az EU csatlakozás társadalmi és gazdasági hatásai.
Marketing mix Holt (1995).
Szirmai Andrea PhD hallgató 2005.
"A legtöbb ember munkát keres, az igazán sikeres emberek hálózatokat keresnek." Robert T. Kiyosaki.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 2. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
Termék és márka politika
Szigorlati mintafeladat megoldása (folytatás)
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Eredménytervezés Fedezeti összeg számítás: Értékesítés árbevétele
Néhány kategória, mely a köz- és vállalat gazdaságtan alapja Vörös József MTA, november 21.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Hogyan gondolkodjunk az árakról Állnak a falak… BUDAPEST május 22.
Minőségmenedzsment alapelvek
Alapfogalmak Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
13. Tétel Szépségszalonjában kötelező jól látható helyen elhelyezni az árjegyzéket! Foglalja össze az Ön által ismert árképzési módokat! Mutassa be egy.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Értékesítési ajánlat elemei február. A termék koncepciója Tisztázandó a termék vagy szolgáltatás célpiaca.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
A MILLIOMOS KÉPZÉS © Success Systems International – 2006
A külső környezet elemzése
Marketingmenedzsment 2008
1. Bevezetés 1.1. Alapfogalmak
Opciós piacok. Meghatározás Egy termék jövőbeli vételére vagy eladására szóló jog, előre rögzített áron és időbenEgy termék jövőbeli vételére vagy eladására.
Áfa, bevételi bizonylatok, a vállalkozás tevékenységével szorosan összefüggő kiadási bizonylatok.
Kaizen költségszámítás
MÉRLEGELEMZÉS CÉLKÖLTSÉGSZÁMÍTÁS.
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Amiről szégyenlősen nem beszélünk korrupció és árverseny Korrupció, kiváltó okok, következmények és azok hatása a kereskedő és az importőr piacára. A felhozott.
A vállalkozási ötlettől az üzleti tervig
Gazdasági és PÉNZÜGYI Elemzés 4.
Az utazásszervezés kihívásai TO stratégia / 1 Milyen TO vállalati stratégia tesz ma versenyképessé? 1.NAPRAKÉSZ A világ kihívásainak megfelelő!
Magyar Controlling Egyesület Nyíregyháza, 2006 október Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum Mezőgazdasági Kar MCE Konferencia 2006 A controlling.
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
"A legtöbb ember munkát keres, az igazán sikeres emberek hálózatokat keresnek." Robert T. Kiyosaki.
Az árképzés szempontjai
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI
Az MS Project szoftver alapfunkcióinak
MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. előadás
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
A reklám centruma.
Alapfogalmak Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Vásárlókat vagy rajongókat szeretnél? Zemplén Zsófia / Nuskin Enterprises.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
Marketing I. 7. előadás Árpolitika
A külső környezet elemzése
Operatív menedzsment és versenyképesség
Üzleti terv bemutatása
Vállalati terv bemutató
"Ha nem tudod, hogy hová mész,
Kaizen költségszámítás
Vásárlás az interneten
Szirmai Andrea PhD hallgató 2005.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
valamint korábbi befejeződés/csúszás/ átfedés és kombinációik
Előadás másolata:

Célköltségszámítás (Target costing) Kincses Karolina II. évfolyam

Mi a célköltségszámítás vagy Target costing? Target costing egy diszciplinált folyamat Teljes költségek felismerésére és meghatározására Melynél a tervezett terméket specifikus Funkcionalitással kell előállítani A kívánt profit elérése érdekében A jövőbeli, elvárt eladási áron.

Előnyei: 1, Olyan termékek/szolgáltatások kerülnek kialakításra, melyekért a vásárlók hajlandók a tervezett árat megfizetni 2, Elősegíti a megcélzott piaci részesedés elérését 3, Alátámasztja a bevétel és a haszon megalapozottságát 4, Gyorsabb és fókuszált termékfejlesztési ciklusok 5, Csökkentett termék/szolgáltatás- és folyamatköltségek 6, Javítja a versenyképességet 7, Folyamatos újítási törekvésekre fókuszál

Versenyképes költségek figyelemmel kísérése Alapfolyamat: Termékdefiniálás Célmeghatározás Cél elérése Versenyképes költségek figyelemmel kísérése

„Mi a termékkel szembeni elvárás?” Alapkérdések Termékdefiniálás: „Mit akarunk eladni?”, „Kinek akarjuk eladni?”, „Mi a termékkel szembeni elvárás?” Célmeghatározás: „Mennyit fizetnek majd érte?”, „Mennyibe kerül az előállítás?” Célok elérése: „Hogyan tudjuk elérni a célt?”, „Vajon elérjük a célt?” Versenyképes költségek figyelemmel kísérése: „Hogyan maradjunk versenyképesek?”

Lépések Vásárlók által elvárt termékjellemzők, funkciók, minőség, ár meghatározása Ár kialakítása Árrés meghatározása Célköltségszámítás Végső ár Versenyképesség figyelemmel kísérése Heterogén csapat együttműködése szükséges!

Köszönöm a figyelmet!