Célköltségszámítás (Target costing) Kincses Karolina II. évfolyam
Mi a célköltségszámítás vagy Target costing? Target costing egy diszciplinált folyamat Teljes költségek felismerésére és meghatározására Melynél a tervezett terméket specifikus Funkcionalitással kell előállítani A kívánt profit elérése érdekében A jövőbeli, elvárt eladási áron.
Előnyei: 1, Olyan termékek/szolgáltatások kerülnek kialakításra, melyekért a vásárlók hajlandók a tervezett árat megfizetni 2, Elősegíti a megcélzott piaci részesedés elérését 3, Alátámasztja a bevétel és a haszon megalapozottságát 4, Gyorsabb és fókuszált termékfejlesztési ciklusok 5, Csökkentett termék/szolgáltatás- és folyamatköltségek 6, Javítja a versenyképességet 7, Folyamatos újítási törekvésekre fókuszál
Versenyképes költségek figyelemmel kísérése Alapfolyamat: Termékdefiniálás Célmeghatározás Cél elérése Versenyképes költségek figyelemmel kísérése
„Mi a termékkel szembeni elvárás?” Alapkérdések Termékdefiniálás: „Mit akarunk eladni?”, „Kinek akarjuk eladni?”, „Mi a termékkel szembeni elvárás?” Célmeghatározás: „Mennyit fizetnek majd érte?”, „Mennyibe kerül az előállítás?” Célok elérése: „Hogyan tudjuk elérni a célt?”, „Vajon elérjük a célt?” Versenyképes költségek figyelemmel kísérése: „Hogyan maradjunk versenyképesek?”
Lépések Vásárlók által elvárt termékjellemzők, funkciók, minőség, ár meghatározása Ár kialakítása Árrés meghatározása Célköltségszámítás Végső ár Versenyképesség figyelemmel kísérése Heterogén csapat együttműködése szükséges!
Köszönöm a figyelmet!