KÍSÉRLETEK FIZIKÁBÓL KÖRNYEZETÜNK TÁRGYAIVAL

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
Advertisements

KÖZLEKEDŐEDÉNYEK HAJSZÁLCSÖVEK
Végszó Unused Section Space 1 Slides before 1st Section Divider
Széchenyi tehetségműhely
Aki tudja, csinálja, aki nem tudja, tanítja, aki tanítani sem tudja…
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Pac-Man játék tanulása Megerősítéses Tanulással Mesterséges Intelligencia algoritmusok tesztelése játékokon Gyenes Viktor Eötvös Loránd Tudományegyetem.
A „Sorsfordító – sorsformáló” munkaerő-piaci program keretében bonyolított szolgáltatások Paksi Éva Eg-Véd Bt.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Fizika Bevezető 6. osztály.
A szőlő a művészetben.
A természettudományos és a matematikai ismeretek alapozása konstruálással, kísérletezéssel, modellezéssel Dr. Hegedűs.
Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr
PEDAGÓGIAI SZOCIÁLPSZICHOLÓGIA (NMP_PS021K2)
Kamatadó Kósa Zoltán – június évi …törvény egyes pénzügyi tárgyú törvények módosításáról Kamatadó mértéke:20% Kamatadó köteles.
5. A mellékelt kép(ek)en egy üzlet elárusítóterét látja. Ön szerint milyen megfigyeléseket végezhetnénk itt el? Milyen módszerekkel egészítené ki az információszerzésnek.
A tanulók tanulási stílusa és az oktatási módszerek közötti kapcsolat
Pedagógiai személyiségmodellek
Tudástranszfer egyetemi városokban
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS Dr. Molnár Béla Ph.D.. 1. PEDAGÓGIAI KUTATÁS CÉLJA, TÁRGYA Célja, hogy az új ismeretek feltárásával, pontosabbá tételével, elmélyítésével.
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
A levegő nyomása és a forrás
A feladatok szerepe Kaposi József.
Védekezés és alkalmazkodás az agrárterületeken III. Magyarországi Klímacsúcs Szentendre, január 19. Jolánkai Márton Szent István Egyetem.
Már megint egy új fizikakönyv?! Kell? –Sok a baj (amúgy is...) Miért is kell? –Hogy segítsen! Milyen kell? –Szeretnivaló-érdekes, –Mozgalmas-színes, –Egyszerű.
Zátonyi Sándor A FizRajz honlap alkotó alkalmazása Országos Középiskolai Fizikatanári Ankét és Eszközbemutató Székesfehérvár 2005.
Molekulák: Ancsa,Aliz,Krisztina.Kálmán,Lóri
A szövegértési feladatok összeállítása
A... TANTÁRGY OKTATÁSA KÍSÉRLETI/PROJEKT FORMÁBAN Projekt/kísérlet konkrét címe Név | Tanár neve | Iskola.
Radnóti Miklós Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagiskolája 8044 Kincsesbánya Iskola u. 1. „Jó gyakorlat” Év végi felmérő feladatlap kémia tantárgyból.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
„Válasz a válságra” programsorozat Előzmények 2009 októberében elkezdtünk egy programsorozatot a szektorban a válság hatására jelentkező-felerősödő.
Amíg el nem indulunk, míg a láb a vízre lép, még a legkisebb út is
Algoritmikus gondolkodás és fejlesztésének lehetőségei
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6
A fizikatanár képzés helyzete Debrecenben 2009
A tehetetlen és a súlyos tömegről
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
© , Hedz Magyarország Kft. Az elektronikus díjbeszedés perspektívái Győztesek felősége - Tájkép csata után Számlakibocsátok és bankok egy asztal.
Légmozgás, csapadékképződés
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
Telefon:72/
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
LEGO Dacta program.
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Mire van szükségünk a kémia órán? Könyv Munkafüzet Füzet Érdeklődés Figyelem Kitartás Szorgalom.
A MECHANIKA TANTÁRGY OKTATÁSÁNAK MÓDSZEREI KÜLÖNBÖZŐ KÉPZÉSI FORMÁBAN Dr. Szász Gábor, Csuka Antal.
A tankönyv szerepe az oktatás korszerűsítésében augusztus 24. Móricz Zsigmond Gimnázium.
Szülői értekezlet
ÚTI BESZÁMOLÓ Tanártovábbképzés Barcelonàban
Toscana Készítette: Tóthné Kovács Annamária
Ócsai Madárvárta. Ócsai Madárvárta Táborok 2. Miközben a természettel ismerkednek, a résztvevők azt is megtanulják, hogyan tudják ellátni magukat és.
European Distance and E-Learning Network
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Te bevállalnád? Természettudományos próbatételek osztályosoknak és integráltan tanított SNI tanulóknak.
Szakiskolai fejlesztési program
Szegedi Tudományegyetem
A hanyag háziasszony története
Medgyessy Ferenc Gimnázium és Művészeti Szakgimnázium Debrecen
Amíg el nem indulunk, míg a láb a vízre lép, még a legkisebb út is
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Bevezető Mivel foglalkozik a fizika? Az anyag megjelenési formái a természetben 6. osztály Fizika.
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
Előadás másolata:

KÍSÉRLETEK FIZIKÁBÓL KÖRNYEZETÜNK TÁRGYAIVAL Kaposvár, 2006. június 20. KÍSÉRLETEK FIZIKÁBÓL KÖRNYEZETÜNK TÁRGYAIVAL Dr. Zátonyi Sándor 9400 Sopron, Csatkai u. 13.

1. Két alaptétel: A tanuló személyisége csak tevékenység révén fejlődik. b) Motiváció nélküli tanulás nincs! Ezekből adódóan a fejlesztés egyik hatékony módszere: a tanulói kísérletezés.

3. Egy lehetséges megoldás: 2. Probléma: alacsony óraszám, eszközhiány. 3. Egy lehetséges megoldás: Érdekes kísérletek ajánlása otthonra a tanulók környezetében található és könnyen beszerezhető tárgyakkal.

4. Kísérleti eszközök: környezetünk tárgyai változtatás nélkül (pl. kanál, pohár), tárgyak kis módosítással (pl. műanyag pa- lack lyukasztással, ceruza faragással). üzletekben vásárolt eszközök (pl. műszer, zsebtelep).

5. Néhány feladattípus: Jelenség megfigyelése. Pl.: sós víz a pohárban

b) A jelenség értelmezése. Pl.: szökőkút a palackban.

c) Probléma- megoldás. Pl.: Víz a pohár szélénél magasabban.

Megoldás: víz a poharakba, az egyik pohárra papírlap, megfordítás, papírlap kihúzása.

6. Kísérletek bemutatása a) környezetünk tárgyaival; b) videofelvételről hosszabb időt igénylő kísérletek, nehezen mozdítható tárgyakkal, a helyszínen nem biztosítható eszközzel.