A tanácsadó és a mentor szerepe

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZOCIÁLPEDAGÓGIA INTÉZETI TANSZÉK
Advertisements

TANOSZT A VÁLTOZÁS- ÉS VÁLSÁGKEZELÉS POSZTGRADUÁLIS KÉPZÉS TAPASZTALATAI ÉS SPECIALITÁSAI Prof. Dr. Noszkay Erzsébet Változás - és Válságmenedzserek Országos.
Pályaorientáció: a fiatalok minőségi munkaerő követelményeinek biztosítása a munkaerőpiacon A pályaorientáció jelenlegi helyzetének és a jövőre vonatkozó.
C szekció, Életpálya-tanácsadás modelljei Életpálya-tanácsadás a felsőoktatásban Vitaindító szekció-előadás április Dr. Borbély-Pecze Tibor.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
A TÁMOP (NSZFI) és TÁMOP (FSZH); TÁMOP
Dr. Szöllősi Gábor PhD. egyetemi docens
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
D szekció, Mobilitás: a mozgás és változás TéT-je a felsőoktatásban
PALLÓ Felnőttképzési Tájékoztató Szolgálat A Debreceni Művelődési Központ új felnőttképzési szolgáltatása TÁMOP 3.2.3/09/
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Tanulási elméletek, modellek elveinek alkalmazása az oktatásban
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, tanárképzés az ELTE-n
LOGO A NDRAGÓGIA ÉS KÖZMŰVELŐDÉS EKF Nyílt Nap december 6.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
A munka világával kapcsolatos tudás
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
Bevezetés a pályatanácsadási rendszerek összehasonlító elemzésébe
Pályaorientáció, mint a foglalkoztathatóságot támogató eszköz
A tanácsadó és a mentor szerepe
Borbély-Pecze Tibor Bors Budapest, június 4.
Felnőttképzési konzulens tananyag és képzés a Budapesti Művelődési Központban
FELNŐTTKÉPZŐ SZERVEZETEK… Borsi Árpád főtitkárFVSZ Budapest, 2008.augusztus 27.
Átalakulási prognózisok Temesi József egyetemi tanár, Bologna tanácsadó „Mesterképzések Magyarországon” Országos oktatási konferencia Felvételi Információs.
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Mesterszakok Dr. Bazsa György, a MAB elnöke → Listák FTT ülés – október 10.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
Számítógéppel támogatott pályaorientáció. Számítógéppel támogatott orientáció szerepe a munka- pályatanácsadásban Előnyei: Előnyei: A kutatások nagy része.
TÁMOP /2/C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens.
TANÁRKÉPZÉS A BOLOGNAI RENDSZERBEN Gaál István DE TEK oktatási és tanárképzési elnökhelyettes.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Pedagógia – pszichológia
Életút-támogató pályaorientáció
A humán szolgáltatás európai uniós tendenciái Humán szolgáltatás jelene és jövője konferencia Gödöllő, 2009.május 14. Borbély-Pecze Tibor Bors
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
A munkaerőpiac aktív politikájának szervezése, rendszere és finanszírozása Magyarországon BORBÉLY-PECZE, Tibor Bors, Ph.D. szakmai tanácsadó Budapest,
Iskola és felnőtté válás - a pályaorientáció
SZIME XVII. KONFERENCIA
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
Wiegersma: a tanácsadás szintjei
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Borbély-Pecze Tibor Bors, programvezető NFÜ- TISZK információs nap – március 3.
Emberi Erőforrás Tanácsadó Mesterképzési szak Képzési célja hogy: - megszerzett humán és gazdasági ismereteik; - valamint kialakult interdiszciplináris.
A Nemzeti Pályainformációs Portál Juhász Ágnes. Juhász Ágnes Az életpálya-tanácsadás kikötője ahonnan eljuthatunk minden információhoz.
Regionális Szakmai Hálózatépítés (RSZH) – „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” Borbély-Pecze Tibor Bors, programvezető.
A magyarországi pályatanácsadók kompetenciajegyzékének összeállítása és harmonizálása az európai standardokkal Kutatási beszámoló Előadó: Fejér Noémi 2009.
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Borbély-Pecze Tibor Bors, programvezető Regionális szakmai workshop – pályatanácsadóknak.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
Szinkronban Európával A nemzeti életpálya-tanácsadási rendszer február 21 Dr. Borbély-Pecze Tibor Bors – programvezető, a Nemzeti Pályaorientációs.
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
Nemzetközi és országos koordináció az életpálya- tanácsadás területén szeptember 15. WS5 Borbély-Pecze Tibor Bors, PhD programvezető
A TÁMOP es projekt eredményei, lehetőségek és kilátások a jövőre nézve, a projekt keretében készült on-line eszközök használatának lehetőségei Borbély-Pecze.
Regionális stratégiák és kistérségi pályaorientációs ellátási tervek kialakítási lehetőségei és a társadalmai partnerek (munkaadók, szakszervezetek) bevonása.
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Borbély-Pecze Tibor Bors, programvezető RFKB-NPT kapcsolattartás Az életpálya tanácsadás.
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – nemzeti életpálya-tanácsadó rendszer kialakítása Borbély-Pecze Tibor Bors, PhD programvezető.
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
Pályatanácsadói-kompetenciaprofil
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
Nemzeti Pályaorientációs Tanács célok, feladatok
Nemzetközi és országos koordináció az életpálya-tanácsadás területén
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
A szakadékok áthidalása
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
NEVELÉSTUDOMÁNYOK INTÉZETE
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Előadás másolata:

A tanácsadó és a mentor szerepe III. Előadás Dr. Borbély-Pecze Tibor Bors ZSKF, AND MA L

A konzultáns személyes jellemzői (Comier – Comier (1985) Intellektuális kompetencia, Energia, Flexibilitás, Támogatás, Jóindulat, Önismeret A konzultáns személyes jellemzői (Comier – Comier (1985)

A CEDEFOP-NICEC (2009) friss uniós kutatási jelentés három nagy kompetenciakörre építi a pálya-tanácsadói munkát;

Mc Machon (1992) konstruktivista megközelítés

Konzultáció – elméleti megközelítés Eklektikus gyakorlat (a tanácsadás, mint professzió az elmúlt 100 év gyakorlatára épül) Iskolák: Pszichoanalitikus (Freud, Adler) Affektív (Frankl, Rogers, May, Perls) Gestalt, személyközpontúság, egzisztencialista, Kognitív (Ellis, Berne) RET- racionális-emocionális terápia; tranzakció-analízis Behaviourista (Skinner, Beck, Glasser) Operáns kondicionálás; szociális modellálás; önmegfigyelés, implozív terápia és elárasztás; realitásterápia Konzultáció – elméleti megközelítés

Hazai modellek - képzések Bologna rendszer előtt: Munkavállalási tanácsadó Pályaorientációs tanár Diáktanácsadó Tanácsadó szakpszichológus pálya-tanácsadási szakirány Szociálpedagógus- (pálya)tanácsadó tanár Bologna után: Andragógia alapszak- munkavállalási tanácsadó szakirány Diáktanácsadó szakirányú továbbképzés Pszichológia mesterszak – pályatanácsadás Emberi erőforrás tanácsadó mesterszak Tanulási- és pályatanácsadási-tanár Felsőoktatáson kívül (néhány példa) Akkreditált pályaorientációs képzés (40 ó) TÁMOP 222 továbbképzések (30 ó) Palló – felnőttképzési konzulens 120 óra) stb.

és kezeli az asszisztens fogalmát Magyarország: EU és fejlett világ: elérte a pályatanácsadó szakma tartalmának megértésében oda, hogy legalább 60 ECTS alatt nem adható ki ilyen diploma és kezeli az asszisztens fogalmát Magyarország: 180 ECTS-ből visszalépett 120-ra és nem kezeli a pályatanácsadó asszisztens, pályainformáció-nyújtó munkakörét rendszerszerűen Zavaros a mentor/tutor/tanácsadó/ szociális munka viszonyrendszere, tartalma

Köszönöm a figyelmet!