Szavakkal operálva Az orvosi kommunikáció oktatása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Advertisements

Miről beszélnek annyit…?!
A kommunikáció.
Rehabilitáció és dementia
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Az eredményeket nem látni, hanem érezni kell Az EQUAL program hatása és kihatása Május 20 VGYKE.
Az orvosi szociológia oktatása a Szegedi Tudományegyetemen
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
SE ÁOK Családorvosi Tanszék
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
A betegségmagatartás sajátos kérdései pszichiátriai kórképek esetén
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
GŐBL 2002 A helyszíni tevékenység általános szabályai.
Kommunikáció.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A beteg útja a diagnózis közlésétől a műtéten át a gondozási szakaszig az emberi kapcsolatok függvényében Patai Gyöngyi Országos Onkológiai Intézet Általános.
Kommunikáció beteg gyermekekkel
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
IV. kerületi v édőnők munkamegbeszélése május 26. Budapest Toma Andrea OGYEI.
Mi jellemzi az egyetemisták mobiltelefon használati szokásait? H1: A fiúk többet kommunikálnak SMS-ben, mint a lányok. H2: A diákok szociodemográfiai.
A Magyar Köztársaság kormánya
A TIPP Tudástranszfer Innovatív Projektekhez, Partnerséghez képzési program bemutatása Tütő Eszter DDRFÜ Kht március 23.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
BUDAPEST FŐVÁROS TELEPÜLÉSI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMJA Foglalkoztatás politika Előadó: Koltai Luca FKFSZ Kht. Fővárosi Esélyegyenlőség Módszertani.
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
A szociális munka elméletek -III. Kommunikációs elméletek
Magatartástudományi Napok Szeged, június 5-6. AZ ORVOSI HIVATÁSRA NEVELÉS KOMPLEX MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE: Folyamatosan fenntartható fejlődés! SZTE.
Dr. Pikó Bettina SZTE ÁOK Magatartástudományi Csoport, Szeged
TAPASZTALATOK A KOMMUNIKÁCIÓ A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEMEN
„A vizsgára tanulunk vagy a hivatásra készülünk
Egészségfejlesztés/ egészségnevelés Reproduktív egészség Barabás Katalin Szegedi Magatartástudományi Intézet.
Kiscsoportos stratégiai és döntési gyakorlat. Milyen ember a PROJEKT MENEDZSER?
SOS Telefonos Lelkisegély Szolgálat I. Telefonos Nyílt Napok május 11.
Csak szomatikus génterápia végezhetô!
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
DIAGNOSZTIKAI ALAPISMERETEK
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
DIAKONIA KERESZTYÉN ALAPÍTVÁNY Koordinációs iroda KOLOZSVÁRI FIÓK MAROS- VÁSÁRHELYI FIÓK SZENT- GYÖRGYI FIÓK SZÁSZ- RÉGENI FIÓK 100 alkalmazott BRASSÓI.
CIGARETTA CSEMPÉSZET ELLENI HARC KOMMUNIKÁCIÓJA „Vám-és Pénzügyőrség - A gazdaság védelmében, mindannyiunk érdekében” VPÉARP 2010.
Kézenfogva Alapítvány módszertani újdonságok 2009 november, Nyíregyháza 1.Aktív Műhely a fenntartható foglalkoztatásért! - pályázat 2.Európai Gondozási.
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
egyetemi tanár, főigazgató
Orvosi kifejezések a köznyelvben Izsó Szilvia FOK III/
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Nyíregyháza június 1..  Speciális élethelyzet, speciális és egyénre szabott segítségek.  Érintettségből adódó rálátás a helyi szükségletekre.
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A népegészségügyi kutatások szerepe az egészségfejlesztésben Dr. Horváth Edina PhD Dr. Molnár Regina PhD, Dr. habil. Paulik Edit PhD SZTE ÁOK Népegészségtani.
SZTE ÁOK Boros Mihály A szak- és továbbképzéssel kapcsolatos feladatok.
Reflexiók az,,Ország közepe” TAMOP program szociális munkás képzésre gyakorolt hatásáról A szociális szolgáltatások és humán erőforrások fejlesztésének.
Dr. House is hasznosnak találná – az MD Consult online referensz-rendszere Előadók: Agnieszka Wlaszczyk, Mikulás Gábor Elsevier Health Sciences.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Kiel-2017 !iH Ciao! Grüß dich! Hallo! május 25.
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban Szontagh Katalin Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium, Esztergom.
Továbbképzés Ide írja be a tárgyat..
Szociális terület képzési rendszerének tervezett módosításai
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Esély a szülőknek, lehetőség
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Duális képzés a Széchenyi István Egyetemen
Kik vagyunk A Babagenetika mozgalom egy személyes történeten alapuló
Előadás másolata:

Szavakkal operálva Az orvosi kommunikáció oktatása

Általános kommunikációelmélet A NON-VERBÁLIS ÉS A VERBÁLIS ÜZENETEK HATÁSA

Az orvos-beteg kommunikáció általános kérdései Információk átadása

Az orvos-beteg kommunikáció általános kérdései EGYÜTTMŰKÖDÉS KIALAKÍTÁSA

Az orvos-beteg kommunikáció általános kérdései Szuggesztív kommunikáció

Az orvos-beteg kommunikáció általános kérdései Az intimitás biztosítása

Kommunikáció különböző helyzetű betegekkel Kommunikáció beteg gyermekekkel

Kommunikáció különböző helyzetű betegekkel Kapcsolat roma emberekkel

Kommunikáció különböző helyzetű betegekkel Kommunikáció szexuális zavarokról

Kommunikáció különböző helyzetű betegekkel Kommunikáció szomatizáló páciensekkel

Kommunikáció különböző helyzetű betegekkel Kommunikáció alkoholistákkal

Kommunikáció különböző helyzetű betegekkel Öngyilkosság megelőzés

Kommunikáció különböző helyzetű betegekkel Kommunikáció agresszív betegekkel

Kommunikáció különböző helyzetű betegekkel Rossz hírek közlése

Az orvosi kommunikáció oktatásának bemutatása madártávlatból Graduális képzés ÁOK GYOK FOK Posztgraduális képzés Kötelező Szabadon választható

Az oktatás módszertana Alapelvek Gyakorlat-orientáltság A bizonyítékokon alapuló orvoslás szemlélete Módszerek Szituációs gyakorlatok Oktatóbetegek Videó felvételek Oktatófilmek Referátumok Terepgyakorlat

Az orvosi kommunikáció új területei Telemedicina

Új témakörök: kapcsolat pszichotikus páciensekkel

Az orvosi kommunikáció új területei Kommunikáció a hozzátartozókkal

Új témakörök: a humor szerepe a gyógyításban