Projektmenedzsment a közlekedésben Mangel János – Rétháti András

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Energetikai projektek előkészítése, finanszírozása M27 ABSOLVO Consulting.
Advertisements

Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Projekt általános bemutatása
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Somogy megyei projektek
Beruházási projektek dokumentációja
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Várpalota elkerülő építése
Gyulai Tamás elnöki tanácsadó elnöki tanácsadó Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács.
Szennyezett területek kármentesítési feladatainak elvégzése – KEOP Projektmenedzsment szempontok KvVM – január 9.
A BORVIZEK ÚTJA. A projekt általános bemutatása •PHARE 2006, Gazdasági és Szociális Kóhézió - Nagy Regionális Infrastruktúra Projektek •KÓD: PHARE RO2006/
műszaki osztályvezető
II. Országos Környezet- és Természetvédelmi Filmfesztivál és Konferencia 2. szekció Környezetvédelmi tudatformálás szerepe az oktatási nevelési intézményekben.
E-Levéltár projekt Vidra András Projektigazgató
CROATIA—HUNGARY U E F A EURO 2012 Pályázat. Pályázati folyamat mérföldkövei I. szakasz – Pályázati Szabályzat kiadása – Pályázati.
Pilisvörösvár (kiz. ) – Piliscsaba (bez
Városrehabilitációs konferencia Mosonyi Balázs – ROP Irányító Hatóság április 29.
A projekt megvalósítás tapasztalatai
EKOP Elektronikus levéltár
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Lebonyolítás tapasztalatai az EU-s előírások tükrében
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése GOP konstrukció és KMOP tükörkonstrukció.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
szakmérnök hallgatók számára
Pályáztatási szakasz (0.szakasz)  Projekt adatlap  E MT Projektfejlesztési szakasz – Feltételes közbeszerzési eljárás?! Projektmenedzsment Hivatalos.
KÖLTSÉGVETÉS 2006 FEJLESZTŐ ÁLLAM JÖVŐKÉPES ORSZÁG Európai Ügyekért Felelős Tárca Nélküli Miniszter Hivatala november 3.
Kormányszóvivői tájékoztató február 24. Európa Terv a versenyképes gazdaságért.
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
BERUHÁZÁSOK A FŐMÉRNÖK SZEMÉVEL „Nyílt nap a beruházásokról” Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara november 27.
A közlekedési infrastruktúra fejlesztése Záhony térségében
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
Záhony térsége széles nyomtávú vontatóvágány hálózat felújítása
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
1 Lakossági fórum A Lónya-Barabás határátkelő-helyekhez vezető utak korszerűsítési munkái II. ütem építése március 5.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
LOT 2 – LOT 3 Csepeli hálózatfejlesztés I. és II.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
2012. november 9. Új projekttámogatási módszerek a kormányzati informatikában Vályi-Nagy Vilmos.
Építési projectek monitoringja a szakmai szakértő szemével
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Zuglói társasház energiahatékonysági felújításának tapasztalatai Dzsiki Ferenc Lagross Kft. Budapest,
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉNEK TAPASZTALATAI Juhász Zsoltné tervező FŐMTERV ZRT november 2.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
Mitől innovatív egy vállalkozás? Nyert a pályázatom! Hogyan tovább? Segítünk a megoldásban!
Szajol-Püspökladány vasútépítés Szajol–Kisújszállás vonalszakasz pályaépítési munkái Kisújszállás–Püspökladány vonalszakasz pályaépítési.
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
Megújul városunk egyik főútja, a Mártírok útja
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
A TÉR_KÖZ pályázat számokban
Budapest – Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás
Előadás másolata:

Projektmenedzsment a közlekedésben Mangel János – Rétháti András Szakmai információs nap, Kőszeg 2007.december 12. Műszaki tartalom változásai a projektmenedzsment során Mangel János – Rétháti András FŐMTERV Zrt.

Az uniós források jelentősége Útépítési EU projektek (2004 – 2006) ISPA/KA KA SA / KIOP SA / ROP Projekt (db) 2 1 17 46 Jellemző projektméret (Md Ft) 11,5-30,0 85,0 3,4 0,4 Összes beavatkozási hossz (km) 435 26 125 460 Összérték (Md Ft) 43,0 57,8 19,5

Az uniós források jelentősége Vasútépítési EU projektek 2004-ig Tartalom: 4 témakör Áttekintés Projekt előkészítés Folyamatban lévő projektek Előretekintés „Egy kis ismétlés”… KA: szelektív jogosultság, csak környezetvédelem és közlekedés, kevés számú, nagy projekt Felkészülés 2000-2004: ISPA SA (4 db, ebből ERFA az érdekes): szoros kapcsolat Nemzeti Fejlesztési Terv öt operatív programja közül kettővel: 1.KIOP, 2.ROP

Új kihívások a közlekedési infrastruktúra fejlesztés számára EU támogatások nagyságrendi növekedése és növekvő aránya a finanszírozási rendszerben 2004-2006-hoz képest (100% ?) Egyszerre lehetőség és felelősség EX ANTE és EX POST rendszer különbsége Intézményrendszer hatékonysága (felkészült, stabil lebonyolító menedzsment szervezetek, szervezetépítés és folyamatos fejlesztés)

A projekt ütemezése Projekt életciklus FOLYAMAT Időtartam Út/vasútépítés EU támogatással 5 év Javaslattétel 6 hónap Hazai döntés Tervezés, létesítési engedély ~ 2 év Versenyeztetés Tervkészítés 15 hónap Hatósági engedélyezés 4 hónap Pályázati anyag készítés Pályázat felterjesztés, EU döntés 6 hó Kivitelezés 2 év 18 hónap N4 N1 N2 N3 Év -1 Év 1 Év 2 Év 3 Év 4 Év 5 Év 6

Projekt előkészítés és megvalósítás A „háromlábú szék” MINŐSÉG HATÁRIDŐ KÖLTSÉG (tervezés kivitelezés Mérnök) Lehetőség, felelősség, kockázat (emelkedik a döntéshozatal szintjével együtt !)

Műszaki tartalom a tervezés és megvalósítás során Meghatározó tényezők Megbízói elvárások Hatósági előírások Üzemeltetői igények Egyéb igények Költségkeret Elszámolható költségek MEGVALÓSÍTÁS Kivitelező (érdek) Mérnök Lehetőség, felelősség, kockázat (emelkedik a döntéshozatal szintjével együtt !)

Műszaki tartalom változása (tervezés, jóváhagyás, kivitelezés) Időbeni elhúzódás Állapotromlás (gyorsuló) Kezdés időpontja (télen?) Hiányos előkészítés Geodézia Talajmechanika Engedélyek, hozzájárulások kikötései Önkormányzati igények Szakhatósági igények (Pl. közművek, régészet) Üzemeltetői igények Közbeszerzési eljárás Építési szerződés (egyösszegű, tételes) Lehetőség, felelősség, kockázat (emelkedik a döntéshozatal szintjével együtt !)

Műszaki tartalom Meghatározó dokumentumok Támogatási kérelem (pályázat) – nemzeti szint Támogatási szerződés – nemzeti szint Tervezési vállalkozási szerződés (TanT, ET, TT, KT) Építési/létesítési engedély kikötései EU Commission Resolution – EU szint Építési tender dokumentáció Építési szerződés Technológiai utasítások Változtatási utasítások Lehetőség, felelősség, kockázat (emelkedik a döntéshozatal szintjével együtt !)

Műszaki tartalom Indikátorok Eredményindikátorok Pl. utazási idő csökkenés, burkolatállapot javulás Output indikátorok Pl. új/felújított hálózati szakasz(ok) hossza Monitoring indikátorok Előrehaladás nyomonkövetése („készültségi fok”) Számlák, kifizetések – kapcsolat Lehetőség, felelősség, kockázat (emelkedik a döntéshozatal szintjével együtt !)

Műszaki tartalom Egymásra hatások Lehetőség, felelősség, kockázat (emelkedik a döntéshozatal szintjével együtt !)

Forrásfelhasználás üteme (ISPA - vasút) 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% 110% 120% 130% 140% 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 ( / ) tervezett felhasználás a Pénzügyi memorandum szerint várható felhasználás Lehetőség, felelősség, kockázat (emelkedik a döntéshozatal szintjével együtt !)

Esettanulmányok – ISPA 2001/HU/16/P/PT/006

Esettanulmányok – ISPA 2001/HU/16/P/PT/006 3. és 35. sz. főutak (135 km) 11.5 t burkolaterősítése burkolatszélesítés 41,5 km koronaszélesítés 84,4 km 20 db csomóponti rekonstrukció 23 db forgalomcsillapító beavatkozás 25 db híd rekonstrukciója 4 km hosszú nyomvonalkorrekció (3.sz. főút) 5 km hosszú új kerékpárút (35.sz. főút) 39,99 millió EUR becsült összköltség 50%, ill. max. 19,99 millió EUR EU támogatás

Implementation progress report ISPA 2001 HU P PT 006 – works progress Road 3: Completed earthwork between Hernádszurdok and Hernádvécse (S-0381)

Implementation progress report ISPA 2001 HU P PT 006 – works progress Road 35: Embankment construction with rockfill between Polgár and Görbeháza (S-3541)

Implementation progress report ISPA 2001 HU P PT 006 – works progress Road 35 (Lot 2) Total physical progress (up to 31 March 2005) 11,1% against projected 54,7%. Cca. 0,86 MEUR savings due to variation on works scope (deletion of sections constructed or by-passed due to M3/M35 motorway incursions) Provisional unconfirmed additional costs: cca. 4,02 MEUR (additional asphalt layer works, invert bed stabilization with lime, invert bed stabilization with rock fill, shoulder improver layer) Total balance of savings and additional costs expected to exceed 10% contingency by cca. further 12%.

Implementation progress report ISPA 2001 HU P PT 006 Risks of timely completion of all sections : Contractor’s eventual inadequacies in technical and administrative terms Engineer’s failure to cope with handling peak periods Delays due to indigested legal regulation of public utility ownership and operational conditions Improper land registry and land ownership conditions Slow recovery of design failures and inadequacies Dense and concentrated earth haulage on Road 35 for the construction of M3 and M35 motorways

Esettanulmányok – Budapest, Észak-déli regionális gyorsvasút I. ütem

Esettanulmányok – Budapest, Észak-déli regionális gyorsvasút I. ütem Pályakorszerűsítés 11,1 km (Szentendre-Békásmegyer) Állomások akadálymentesítése (Szentendre-Batthyány tér), új megállóhely (Pomáz) Új járművek beszerzése (50%) Járműtelep korszerűsítése Műtárgyak, különszintű keresztezések Biztosítóberendezés, energiaellátás Közművek, járulékos munkák

Esettanulmányok – Budapest, Észak-déli regionális gyorsvasút I. ütem

Esettanulmányok – Miskolc, városi villamosközlekedés fejlesztése

Esettanulmányok – Miskolc, városi villamosközlekedés fejlesztése Pályakorszerűsítés 9,6 km (Tiszai pu. – Diósgyőr) Új pályaszakasz létesítése 1,4 km (Diósgyőr – Felső-Majláth) Megállók (23 db) akadálymentesítése Új járművek (17-19 db) beszerzése – esélyegyenlőség Felsővezeték, energiaellátás Közművek, járulékos munkák Járműtelep, vasgyári hurok, Tiszai pu. vá. - ?

Esettanulmányok – Miskolc, városi villamosközlekedés fejlesztése STRATÉGIA, KONCEPCIÓ MEGVALÓSÍTHATÓSÁGI TANULMÁNY ENGEDÉLYEZÉSI TERV

Esettanulmányok – Miskolc, városi villamosközlekedés fejlesztése

Köszönjük a figyelmet !