2004. október 28. Változó közoktatás a változó világban Általános iskolák Józsefvárosban 1950-1994.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Advertisements

Szabó Annamária temerini népdalokkal.
A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
az általános iskolákban
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
„Utca helyett iskola” A Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola bűnmegelőzési modellprogramjáról.
Szépművészeti Múzeum 1928 Gellért szálloda.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A Keszthelyi Kistérség Szakközépiskoláinak a megújuló energiával foglalkozó szakemberképzésre irányuló igényfelmérése május.
TANULMÁNYOK FOLYTATÁSA KÜLFÖLDÖN. BEJELENTÉSI KÖTELEZETTSÉG AMENNYIBEN A TANULÓ MÉG NEM IRATKOZOTT BE MAGYAR ISKOLÁBA, A LAKÓHELY SZERINT ILLETÉKES ÖNKORMÁNYZAT.
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
TKIKI csapat Ide jön a fénykép a csapatról. „Zene nélkül nincs teljes ember.” „Ahol virágzó zenekultúra volt, az mindig az ének talaján fejlődött.” „Akinek.
Az osztályfőnöki szerep története
Vincze Tibor életrajza
Karinthy Frigyes Gimnázium
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Számítógépes alapismeretek Bemutató Könnyűzenei lexikon: Omega.
„EGYÜTT – MŰKÖDÜNK” pedagógiai konzorcium
Magyar Bioetikai Társaság 16. Nemzetközi Konferenciája Az erkölcsi nevelés jelentősége és helye az oktatásban ______________________________________________.
Magyar Bioetikai Társaság 19. Nemzetközi Konferenciája szeptember Információ- kommunikáció- erkölcs ________________________________________________________________________.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
„Erőszakmentes, egészségtudatos iskola”
Földünk a második világháború után
Minőségbiztosítás és iskolamarketing a gyakorlatban
2010 évi országos kompetenciamérés elemzése Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola „Az egyetlen dolog, ami rosszabb annál, hogy beszélünk róla,
A hazai iskolai könyvtárak fejlődéstörténete
Csáki Zoltán Országos Széchényi Könyvtár Digitális folyóiratok tartalomjegyzékeinek feldolgozása az OSZK-ban (EPAX projekt) NETWORKSHOP 2008.
A ZRÍNYI MIKLÓS NEMZETVÉDELMI EGYETEM - A MAGYAR FELSŐOKTATÁS INTEGRÁNS RÉSZE 1 MPV előadás.
Olvasásismeret 2006/2007 II. félév Beniczky Péterné.
75 éves. Tanulmányai: Általános és középiskolai tanulmányait Gyöngyösön végezte, 1950 júniusában érettségizett. Az Egri Állami Pedagógiai Főiskolán szerzett.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában   „Az első lépések”
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.
Tóth Zoltán MDSZ alelnök - Stratégiai Bizottság elnöke.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
II. Kerületi Védőnői Szolgálat gyermekvédelmi tevékenysége
Várkonyi Mária1 Sára Sándor A mozgókép mestere.
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Kecskeméti Széchenyivárosi Arany János Általános Iskola Kecskemét
ISMERD MEG HAZÁNKAT! ISKOLA MEGISMERÉSE, BEMUTATÁSA.
Weöres Sándor Általános Iskola és Művészeti Iskola
Budapest IX. Kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium
„Az ormokra nem hívják az embert, oda fel kell kapaszkodni!”
A mi földink.
Köszöntjük a Kálváriaparti Általános Iskolában! Mottónk: „Volt kicsi gyermek mind az, ki ma bölcs meg erős”
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Ceglédi Közgazdasági és Informatikai Szakközépiskola MEGALAPÍTÁSÁNAK 45. évfordulójára.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
Aga Gyermekotthon. ....Kezdetek 1961-ben létesült a kezdetben csak alsó tagozatos gyermekekkel foglalkozó Aga utcai Gyermekotthon. Később felsőbb tagozatos.
Az intézmény alapadatai fenntartó: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, 1051 Budapest, Nádor u.32. működtető: Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata,1145.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Jezsuita fenntartói modell a gyermekvédelemben KPSZTI - FFA Gyermekvédelmi műhelynap
DARUS a gyermekekért.
DARUS a gyermekekért.
DARUS a gyermekekért.
Család – és Gyermekjóléti Központ
Előadás másolata:

2004. október 28. Változó közoktatás a változó világban Általános iskolák Józsefvárosban

2004. október 28. Szontagh Pál történész tanár közoktatási vezető A kutatás a Politikatörténeti Alapítvány tudományos ösztöndíja keretében készült

2004. október 28. Intézménytörténet Iskolaalapítások: Új iskolák: 1964: Somogyi Béla utca : Losonci tér : Tolnai Lajos utca

2004. október 28. Intézménytörténet Megszűnt iskolák: 1978: Bezerédi utca 1980: Százados út 1996: Jázmin utca 1996: Somogyi Béla utcai iskolák összevonása 1989: Nap utca 1993: Deák Diák iskola (V. kerület fenntartásában)

2004. október 28. Fenntartási, fejlesztési igények a 90-es években Práter: Festés, új tornaterem Német: festés, parkettázás Vajda: tatarozás, udvar Erdélyi: nyílászárók, vizes rendszer, festés „Nem méltó egy oktatási intézményhez ez a lepusztult belső”

2004. október 28. Gyermek- és ifjúságvédelem Fiatalság 1956-os szerepvállalása összemosása az ifjúsági bűnözéssel 1957: ifjúságvédelmi hálózat 1965: a kerület a „lumpen családokról híres” 1965: Nevelési Tanácsadó 1967: fizikai dolgozók gyermekeinek megsegítése 1968: ifjúsági és gyermekvédelmi csoport 1976: gyermekvédelmi szakfelügyelő 1977: gyermekvédelmi felelősök pótléka 1986: „a gyermekvédelem súlyos elmaradásban van” 1989: Családsegítő Központ

2004. október 28. Etnikai nevelés Albérlet – szoba-konyha 1990: kiegészítő normatíva 1991: Önálló Cigány Kisebbségi Csoport 1993: Józsefvárosi Tanoda

2004. október 28. Szabadidős lehetőségek 1955: Városkúti gyermeküdülő 1962: Asztalos János Ifjúsági Park (Orczy Kert) 1968: Káptalanfüredi Gyermeküdülő Külföldi cserék (finn, lengyel, csehszlovák) Napköziotthon

2004. október 28. Emelt szintű oktatás Iskolaváros Ének-zene, nyelv, matematika Elitképzés vagy tehetséggondozás? Ad hoc tagozatalapítás Kórusmozgalom Testnevelés tagozatok

2004. október 28. Iskolahálózat polarizációja egyenetlen vonzerő „tudásnak nincs tekintélye” – „gettósodás” egyéni arculat – előnyös különbözőség elszigetelt innováció minőségelvű oktatásirányítás (JÓFER)

2004. október 28. „Az iskola az utolsó lehetőség, amivel meg lehet állítani a kerületben eléggé látványosan megmutatkozó folyamatot, az alul lévők leszakadását, és meg lehet ezt a folyamatot fordítani”

Köszönöm a figyelmüket!