2004. október 28. Változó közoktatás a változó világban Általános iskolák Józsefvárosban
2004. október 28. Szontagh Pál történész tanár közoktatási vezető A kutatás a Politikatörténeti Alapítvány tudományos ösztöndíja keretében készült
2004. október 28. Intézménytörténet Iskolaalapítások: Új iskolák: 1964: Somogyi Béla utca : Losonci tér : Tolnai Lajos utca
2004. október 28. Intézménytörténet Megszűnt iskolák: 1978: Bezerédi utca 1980: Százados út 1996: Jázmin utca 1996: Somogyi Béla utcai iskolák összevonása 1989: Nap utca 1993: Deák Diák iskola (V. kerület fenntartásában)
2004. október 28. Fenntartási, fejlesztési igények a 90-es években Práter: Festés, új tornaterem Német: festés, parkettázás Vajda: tatarozás, udvar Erdélyi: nyílászárók, vizes rendszer, festés „Nem méltó egy oktatási intézményhez ez a lepusztult belső”
2004. október 28. Gyermek- és ifjúságvédelem Fiatalság 1956-os szerepvállalása összemosása az ifjúsági bűnözéssel 1957: ifjúságvédelmi hálózat 1965: a kerület a „lumpen családokról híres” 1965: Nevelési Tanácsadó 1967: fizikai dolgozók gyermekeinek megsegítése 1968: ifjúsági és gyermekvédelmi csoport 1976: gyermekvédelmi szakfelügyelő 1977: gyermekvédelmi felelősök pótléka 1986: „a gyermekvédelem súlyos elmaradásban van” 1989: Családsegítő Központ
2004. október 28. Etnikai nevelés Albérlet – szoba-konyha 1990: kiegészítő normatíva 1991: Önálló Cigány Kisebbségi Csoport 1993: Józsefvárosi Tanoda
2004. október 28. Szabadidős lehetőségek 1955: Városkúti gyermeküdülő 1962: Asztalos János Ifjúsági Park (Orczy Kert) 1968: Káptalanfüredi Gyermeküdülő Külföldi cserék (finn, lengyel, csehszlovák) Napköziotthon
2004. október 28. Emelt szintű oktatás Iskolaváros Ének-zene, nyelv, matematika Elitképzés vagy tehetséggondozás? Ad hoc tagozatalapítás Kórusmozgalom Testnevelés tagozatok
2004. október 28. Iskolahálózat polarizációja egyenetlen vonzerő „tudásnak nincs tekintélye” – „gettósodás” egyéni arculat – előnyös különbözőség elszigetelt innováció minőségelvű oktatásirányítás (JÓFER)
2004. október 28. „Az iskola az utolsó lehetőség, amivel meg lehet állítani a kerületben eléggé látványosan megmutatkozó folyamatot, az alul lévők leszakadását, és meg lehet ezt a folyamatot fordítani”
Köszönöm a figyelmüket!