Comenius
Comenius programokról általában Az egész életen át tartó tanulás Európai Uniós program egyik pályázati egysége: 1.Iskolai Együttműködések 2.Egyéni diákmobilitások 3.Szakmai továbbképzés pedagógusoknak 4.Tanárasszisztensi akciók leendő tanároknak Idén utoljára lehetett pályázni ebben a formában, következő évben új költségvetési egység kezdődik az Európai Unióban, más pályázati formák jönnek
Vajdás Comenius pályázatok Iskolai multilaterális együttműködés Szlovéniával és Németországgal Tanárasszisztens fogadása 2011/12; 2012/13 Iskolai multilaterális együttműködés Anglia,Lengyelország, Csehország, Svédország,Olaszország,Törökország, Horvátország,Bulgária, Görögország, Magyarország között.
Összehasonlítás Comenius Elsősorban a diákmobilitást preferáltuk. Mivel a mobilitásoknak csak két országba kellett megvalósulniuk egyszerűbb volt az egyeztetés A pénzügyi megvalósítás technikailag jobban hasonlított a XXI. Században elvárthoz (kivéve az utolsó németországi utat) Comenius Ez a pályázat a pedagógus mobilitást részesíti előnyben A diákok kapcsolat építése írásban, illetve web konferenciákon érvényesül A mobilitások egyeztetése hosszabb időt fog igénybe venni A pénzügyi megvalósítás e pillanatban nehézkesnek tűnik – nov.27-én kapunk a TKA-tól eligazítást ez ügyben
A pályázat időbeli felosztása A pályázat megvalósítását 4 szemeszterre bontottuk – jelenleg az első szemeszterben vagyunk Minden szemesztert egy P&R meeting nyit meg, illetve a végén is lesz egy ilyen találkozó Minden szemeszternek megvannak a feladatai, illetve vannak folyamatos megvalósítást igénylőek
Első szemeszter feladatai Az iskola honlapján újabb Comenius „fejezetet” kell nyitni – Sipeki Ágit szeretném megkérni A honlapon meg kell jelentetni egy „szülői és egy tanulói” tájékoztatót, illetve a mobilitások fotóit A többi iskola bemutatkozó PPT-jét, vagy filmjét is fel kell tölteni – ezek nagy részét még meg kell majd kapnunk
Első szemeszter feladatai A tanulóinkat meg kell ismertetni a Google világával – erre Sanyit szeretném megkérni (ezt a folyamatot dokumentálni kell – nem tudom, hogy része-e ez a tantervnek) Fel kell újítanunk az iskoláról készült filmet, erre Zsoltot szeretném megkérni Levelező partnerség kialakítása az egyik olasz osztállyal – Zord Andi vállalta
Első szemeszter feladatai Web konferencia létesítése egy török osztállyal – Péter technikai segítségével én vállaltam Európa térkép rajzolása, a partneriskolák bejelölése –Julcsi vállalta, ha kész egy kijelölt helyen ez lesz az alapja a „Comenius falnak” Napló készítés- Szakmáry Zoli osztálya vállalta
Minden elkészült feladatot dokumentálni kell, legalább a készítés folyamatát fényképekkel és le kell fűznünk, tárolni kell gépen stb…
Utazások Még négy P&R meeting van Ezen felül igyekszünk úgy elosztani, hogy az olcsóbb országokba többen mehessenek – Törökországba nem megyünk, mert túl drága. Az első utazások a márciusi magyarországi P&R meeting után lehetséges, mert akkor látjuk a pénzt Minden utazást az előre megbeszélt módon szintén dokumentálni kell
Svédország Nem nyaralás volt, hanem egyrészt iskola látogatás, másrészt P&R meeting. A beszámoló elkészült, ehhez hasonló beszámolókat kell majd mindenkinek készítenie aki mobilitáson vesz részt.