Szoftverminőség biztosítása célok, dokumentációk, a minőség költségei Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009
A minőség céljai #1 A minőség szabványos megfogalmazása (ISO 9000:2000): A minőség annak a mértéke, hogy mennyire teljesíti a saját jellemzők összessége a (vevői) követelményeket – Abból indul ki, hogy a vevő (ügyfél) tudja, hogy mit akar Szoftver esetében minőséget egyre inkább a felhasználói élmény minőségével mérhetjük össze (Pl.: Microsoft Windows vs. Linux)
A minőség céljai #2 Megkülönböztetünk: igényeket, elvárásokat illetve kimondott vagy jelenlegi, és látens (rejtett, nem tudatos) igényeket …ezeknek való megfelelés a cél.
Mi lehet a minőség célja? Kompatibilitás Integrációs képességek, működés standard jellege Megfelelés Beszállítóként Szállítóként Versenyelőny Bizalom megteremtésének előnye Más versenytársakkal szemben Más termékekkel szemben
Dokumentációk MIR – Folyamatok, folyamatleírások – különböző szabványok által meghatározva Egyedi Kicsi vs. nagy
A minőség költségei MIR költség vs. minőség költség Nehezen mérhető – Bérköltség – Bevezetés/audit költségek – Munkaidő költség – Megváltozott folyamatok alternatív költsége
Megéri? A legtöbb esetben a kérdés nem merül fel …közvetlenül biztosan nem Nehéz kimutathatóság
A feladat ismertetése 5 db esettanulmány, 4 fős csoportok Az esettanulmány feldolgozása írásos formában (nettó oldal, 1,5-es sorköz, 12-es betűméret, fedőlap, tartalomjegyzék külön) 30 perces PPT prezentáció elkészítése (utolsó 2 órán előadandó) Első alkalommal előadók +5 pontos bonust kapnak