Szoftverminőség biztosítása A minőségirányítási kézikönyv

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1. Előadás Dr. Szvitacs István
Advertisements

ENERGIAIRÁNYÍTÁSI SZABVÁNYOK
Minőségirányítás II. 4. Konzultáció Dr. Szvitacs István
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
MinőségIrányítási Rendszer (MIR)
Dr. Kollár Gábor vezető auditor Det Norske Veritas Magyarország
Minőségmenedzsment 4. előadás
Minőségmenedzsment 5. előadás
Minőségmenedzsment 6. előadás
Oktató: Dr. Csutorás Csaba Főiskolai tanár
MinőségIrányítási Rendszer (MIR) elektronikus dokumentációjához
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
ISO 9000 : 2000.
HACCP az élelmiszer-higiéniában
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
2. Konzultáció Dr. Szvitacs István
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK A kurzus szerepe és célja A minőségbiztosítás általános alapelveire történő folyamatos hivatkozással áttekinti a szoftverminőség.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK A minőség céljai #1  A minőség szabványos megfogalmazása (ISO 9000:2000): A minőség annak a mértéke, hogy mennyire.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009
Szoftverminőség biztosítása célok, dokumentációk, a minőség költségei Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009.
ISO : 2011 – energiairányítási rendszer (EIR)
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZER
Az MSZ EN ISO 9001:2009 szabvány változásai
Minőségmenedzsment 3. előadás
7. hét: Az EN ISO 14001:2005 KIR szabvány
HEFOP hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő minőségirányítási rendszer II. rész A diákhoz itt kellene beszúrni a tanári magyarázatokat.
9. hét: A munkahelyi egészségvédelem és
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
MINŐSÉGMENEDZSMENT ALAPJAI I. félév.
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. minőségirányítási rendszere
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI OKTATÁS Anda Tivadar, minőségügyi szakértő
Matematikai eszközök a környezeti modellezésben
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
Az ISO 9001 szabvány módosításai (ISO 9001:2008)
IRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK TANÚSÍTÁSÁNAK TAPASZTALATAI
ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG
3. Konzultáció Dr. Szvitacs István
5. Konzultáció Dr. Szvitacs István
MSZ EN ISO 9001: 2009.
Készítette: Szirmai István
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
Az új minőségirányítási rendszer bevezetése
Környezeti elemek védelme II. Talajvédelem KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
1 Minőségbiztosítási felülvizsgáló és tanúsító T.Ó.T.SZ. Oktatató és Szolgáltató Iroda Pécs 9001/2000.
Az ISO 9001:2008 MinőségIrányítási Rendszer (MIR) dokumentumai A dokumentáció lehet bármilyen alakú vagy típusú adathordozón.
Milyen lesz a csoportos feladat és a diger? 1.Egy “cég” kitalálása 3-4 tevékenységgel, 4-10 munkatárssal. MKEljárás-utasítások HTMLForm 2.A MK és az Eljárás-utasítások.
ISO 9000:2000 A minőségügy rendszerének új
MinőségIrányítási Rendszer (MIR) elektronikus dokumentációjához
Mit láthatunk a honlapon? Az előző ISO 9001 szabvány szerint kiadott tanúsítványok (várhatóan) az új ISO 9001 szabvány kiadását követő 24 hónapig.
CEN – Comité Européen de Normalisation Nemzetközi Szabványügyi Bizottság Management Cenrte: rue de Stassart, 36 B-1050 Brussels EN ISO 9001: 2000 helyett.
Móricz Pál – ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
Az ISO szabványcsalád elemei: ICT készültség működésfolytonossághoz ISO/IEC 27031:2011 Móricz Pál – ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
Móricz Pál üzletfejlesztési igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft. XX. Információvédelmi fórum március 22. Információvédelmi kockázatfelmérés a szabványokban.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
1 Az MSZ EN ISO 9001:2001-es szabvány felépítése és követelményei.
PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán Minőségmenedzsment összeállította: Piacsek László Zoltán.
BERENCSI Vezetési Tanácsadó és Szolgáltató Iroda – avagy, a Rendszer- és Terméktanúsítás kapcsolata BERENCSI BENCE ügyvezető, tanácsadó TERMÉK-
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZERT TÁMOGATÓ SZOFTVEREK FELADATAI Adatbázisok Word dokumentumok PDF dokumentumok HTML dokumentumok Szövegszerkesztés Szövegszerkesztés.
Minőségirányítás és Akkreditáció Bőhm Zoltán Budapest,
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Az ISO 9001 jelenlegi helyzete
MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS A FELNŐTTKÉPZÉSBEN
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 4
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Előadás másolata:

Szoftverminőség biztosítása A minőségirányítási kézikönyv Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009 Szoftverminőség biztosítása A minőségirányítási kézikönyv

Dokumentációs rendszer Kézikönyv Miről lesz szó? „Igazi olasz pizza” Dokumentációs rendszer Kézikönyv

Parmezán Pizzéria - Igazi olasz pizza  Munkatársak: Ügyvezető, Üzletvezető, Konyhafőnök, Minőségügyes, Szakács, Adminisztrátor, Futár stb. Profil: Étterem Pizza házhozszállítás Folyamatok: Pizzasütés, Házhozszállítás, Rendelésfelvétel, Anyagbeszerzés, Reklamációkezelés stb. Dokumentumok: Kézikönyv, Pizzasütési útmutató, Rendelésfelvételi lap, Számla, stb.

MIR dokumentációs rendszere Minőségpiramis Minőségpolitika Minőségirányítási Kézikönyv Eljárások (folyamatleírások)‏ Utasítások Formanyomtatványok, sablonok stb.

MIR dokumentációs rendszere Minőségirányítási Kézikönyv Dokumentálás követelményei Dokumentumok, feljegyzések kezelése Vezetőség felelősségi köre Elkötelezettség, min.politika, min.célok, felelősségi kör, hatáskör, kommunikáció, vezetőségi átvizsgálás Gazdálkodás az erőforrásokkal Emberi erőforr., infrastruktúra, munkakörnyezet Termék előállítása Vevővel kapcsolatos folyamatok, tervezés- fejlesztés, beszerzés, előállítás– szolgáltatás nyújtása, megfigyelő és mérőeszköz kezelés Mérés, elemzés, fejlesztés Belső audit, vevői elégedettség, folyamatok ill. termék figyelemmel kísérése és mérése, nem megfelelő termék kezelése, adatok elemzése, helyesbítő- megelőző tevékenységek

Kézikönyv 0. fejezet a Bevezetés : Társaság bemutatása Területi érvényesség Kizárások Minőségirányítási rendszer : Milyen szabvány szerint van megtervezve Dokumentációs rendszere: milyen dokumentumokat használ Dokumentálási követelmények: dokumentumok, feljegyzések kezelése

Kézikönyv Vezetőség felelősségi köre: Vezetőség elkötelezettsége: mit tesz a vezetőség a MIR működtetéséért és folyamatos fejlesztéséért Vevőközpontúság: mit tesz a vezetőség azért, hogy a vevői követelményeket meghatározzák (megismerjék) és a cég ezeket teljesítse is Minőségpolitika: vezetőség szándéknyilatkozata Tervezés (MIR tervezése): minőségcélok kitűzése, és ismertetése a szervezet minden érintett szintjén, MIR működtetésének biztosítása változások esetén Felelősségi kör, hatáskör, vezetőség képviselője, belső kommunikáció: Hogyan vannak a felelősségi körök és hatáskörök meghatározva és közzétéve Ki a minőségirányítási vezető és neki milyen felelősségi köre illetve hatásköre van Milyen belső kommunikációs folyamatok vannak és ezek hogyan üzemelnek Vezetőségi átvizsgálás: ki vesz részt, mik a bemenő adatai, mik a kimenő adatai

Kézikönyv Gazdálkodás az erőforrásokkal: Gondoskodás az erőforrásokról: gondoskodjunk róla! (MIR bevezetéséhez, fenntartásához, fejlesztéséhez, vevők megelégedésének eléréséhez és a követelmények teljesítéséhez) Emberi erőforrások: legyenek felkészültek, legyenek képezve, a képzéseket hogyan értékelik ki, milyen feljegyzések születnek a képzésekről, hogyan tudatosítjuk a kollegákban, hogy az ő munkájuknak milyen szerepe van a célok elérésében Infrastruktúra: épület, munkahely, hw és sw, szolgáltatások (pl. szállítás) Munkakörnyezet: termékkövetelmények teljesítéséhez megfelelő?

Kézikönyv Termék előállítása: Termékelőállítás megtervezése: melyek azok a folyamatok, amik a termékünk előállításához szükségesek? Vevővel kapcsolatos folyamatok: a termékre vonatkozó követelmények legyenek meghatározva (mit akar a vevő, kiszállítás és azután, jogszabályok) Ezek legyenek átvizsgálva mielőtt elvállaljuk a feladatot. Mit nézzünk?: mik a követelmények, mi van, ha eltérés van az ajánlatunktól, tudjuk-e teljesíteni Hogyan tartjuk a kapcsolatot a vevővel? Hogyan kezeljük a reklamációt? Tervezés és fejlesztés: legyen szabályozva a termék tervezése és fejlesztése (bemenő-, kimenő adatok, átvizsgálás, igazolás, érvényesítés, változáskezelés) Beszerzés: szállítók kiválasztása, értékelésük, hogyan ellenőrizzük a beszerzett terméket?

Kézikönyv Termék előállítása: Előállítás és szolgáltatás nyújtása: Szabályozottan! Vagyis: termékjellemzőket leíró tájékoztató, munkautasítások, megfelelő berendezések, mérő- és megfigyelő eszközök, kiszállítás és azt követő tevékenységek stb. Legyen azonosítva minden előállítási művelet során! Vevő tulajdona Állagmegőrzés: feldolgozás során, szállítás alatt, csomagolás, tárolás, védelem Megfigyelő- és mérőeszköz kezelés: milyen megfigyeléseket és méréseket végzünk, milyen eszközökkel (kalibrálás, hitelesítés) és milyen folyamat kapcsolható ehhez?

Kézikönyv Mérés, elemzés és fejlesztés: milyen folyamat kapcsolható ehhez? Figyelemmel kísérés és mérés: vevői elégedettség, belső auditok, folymatok és termék figyelemmel kísérése és mérése Nem megfelelő termék kezelése: hogyan van azonosítva, hogyan van ellenőrzés alatt tartva, hogyan gondoskodunk arról, hogy ne legyen kiszállítva vagy véletlenül felhasználva? Mit teszünk vele? (pl. „engedjük” felhasználást, vagy megakadályozzuk a felhasználást, vagy kiküszöböljük a csorbát) Adatok elemzése: mit gyűjtünk, hogyan elemzünk (Tovább)fejlesztés: milyen helyesbítő- megelőző tevékenységeket alkalmazunk Mellékletek: pl.: szervezeti ábra, folyamatábrák, feljegyzések kezelésének „függőségei”