Vezetés – Vezetési Stílusok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZOLGÁLTATÁS VEZETÉS SAJÁTOSSÁGAI
Advertisements

A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
A tanári munka értékelése
(A vezető magatartása, stílusa)
A tervezés mint menedzsment funkció
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
A stratégiai tervezés módszertana
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
A VEZETÉSTUDOMÁNY TÖRTÉNETE, ALAPVETŐ VEZETÉSI ISKOLÁK
VÁLTOZÁSMENEDZSMENT „Semmi sincs állandóbb, mint a változás”
A VEZETÉSTUDOMÁNY FEJLŐDÉSE, TÖRTÉNETE
VEZETÉSI STÍLUS A STÍLUS FOGALMA a VEZETÉSI stílus fogalma,
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
Vezetés és Szervezetfejlesztés előadás
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
6. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
A szervezeti problémák kezelése
A vezetés mint menedzsment funkció
Egyéni döntések a szervezetben
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
MOTIVÁCIÓ.
A kulturális intelligencia
Soft skills.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
A szervezeti felépítés definíciója
A szolgáltatások humán tényezői
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Mi készteti az embereket cselekvésre? Hogyan fokozható ez a késztetés?
Szervezeti viselkedés Bevezetés
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
Szervezeti struktúra és kultúra
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Csoportműködést segítő vezetési módszerekgyógykezelő csoportokban (Toseland-Rivas) Csoportműködést segítő vezetési módszerek gyógykezelő csoportokban (Toseland-Rivas)
A team-munka elméleti alapjai
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3. KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI.
VÁLTOZÁSOK MENEDZSELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN DINYA LÁSZLÓ: VÁLTOZÁSOK MENEDSZELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN TANULMÁNYA ALAPJÁN A BEMUTATÓT KÉSZÍTETTE SARIC DÁNIEL.
Stratégiai döntéshozatal könyvtári környezetben (Könyvtármenedzsment) (4, 5)
Szociológia - Jogszociológia
A vezetésről.
SZERVEZETI MAGATARTÁS V.
SZERVEZETI MOZGÁSOKAT BEFOLYÁSOLÓ FŐBB ERŐK
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
A hatékony vezető eszközei
Érzelmi intelligencia
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 1 Szenior kompetencia-deficit Csutorás György - Matiscsákné dr. Lizák Marianna.
A szolgáltatások humán tényezői
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
SZOLGÁLTATÁS VEZETÉS SAJÁTOSSÁGAI
Hatalom és szervezeti politika
Kognitív újrastrukturálás Kognitív ön-instrukció Gondolat-stop
Erősségek gyengeségek.
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
VÁLTOZÁSMENEDZSMENT „Semmi sincs állandóbb, mint a változás”
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Előadás másolata:

Vezetés – Vezetési Stílusok Készítették: Szekeres Szabolcs Németh Balázs Heil Ádám S’N’H 2009. 11. 23

Amiről szó lesz: Általánosságban a leadershipről Vezetési modellek és elméletek, azok sajátosságai Új irányzatok a leadership fejlődésében, fejlesztésében Érzelmi intelligencia, mint a vezetési módszer S’N’H

Mi a „leadership”? S’N’H S'N'H

Jövőbelátó vezetők Elsőnek kell lenni Lelkesedés a jövőképért Segíteni mások erőfeszítéseit Példamutatás Sikerek megünneplése S’N’H

Sikeres vezető Lendületesség Vezetés iránti vágy Motiváció Becsületesség és tisztesség Magabiztosság Intelligencia Tudás Rugalmasság S’N’H

Vezetői viselkedés, magatartás S’N’H

Fiedler kontingencia-modellje Nem egy „legjobb” megoldást keres Különböző helyzetekben, más és más vezetői magatartás Alkalmazkodás a szituációhoz Egyik stílus sem hatékony minden esetben Minden stílus megfelelő lehet egy adott helyzetben S’N’H

Kontingencia változók A vezető-beosztott viszony minősége A feladat strukturáltságának foka A vezető pozícióból fakadó hatalom foka S’N’H

Feladat- és kapcsolat-orientált vezetési stílus S’N’H

Hersey és Blanchard szituációs modellje A sikeres vezetők az alkalmazottak személyiségétől teszik függővé módszereiket Érettség → alkalmazottak mennyire hajlandóak és képesek elvégezni a feladatokat és mennyire megbízhatóak Négy vezetési magatartás alakulhat ki a feladat- és kapcsolat-orientáltság kombinációiból A vezetői stílusnak alkalmazkodnia kell a követők változó szintű érettségéhez Megfelelő vezetői megközelítés esetén az alkalmazottak idővel fejlődnek S’N’H

Hersey és Blanchard modellje S’N’H

House „út-cél” elmélete Utak világossá tétele Segítség az ösvényeken végig menni Akadályok elhárítása Megfelelő jutalmazás Mindig a körülményeknek megfelelő stílus használata Környezet és személyiségjegyek figyelembe vétele Értékkel egészíti ki a gyengeségeket, erősségekkel pótolja a hiányzó elemeket S’N’H

House négy ajánlott vezetői stílusa Útmutató vezetés Támogató vezetés Teljesítmény-orientált vezetés Részvételen alapuló vezetés S’N’H

Leadership helyettesítők Munkahelyi helyzetek és hozzákapcsolódó emberek Csökkentik a vezető részvételének szükségességét Alkalmazottak jellemzői, feladat jellemzői, szervezet jellemzői S’N’H

Új irányzatok a leadership fejlődésében Karizmatikus elmélet Transzformációs – tranzakciós elmélet Kognitív tudományos kutatások S’N’H

Karizmatikus leadership Fázisai: azonosulás beosztottak aktivitásának növelése elköteleződés csalódás elszemélytelenedés elidegenedés S’N’H

Tranzakciós vezetés Négy formában jelenik meg: teljesítmény jutalmazó magatartás kivételes események alapján történő, aktív vezetés kivételes események alapján történő, passzív vezetés laissez-faire leadership S’N’H

Nárcisztikus és non-plus ultra vezetők Tehetséges és aktív stratégák Erős jövőkép Nagy kockázatvállaló készség Magas követelményszint S’N’H

Disszonáns és rezonáns vezetés Érzelmi intelligenciára épül Középpontban a vezető A vezető érzelmei befolyásolják a környezetet S’N’H

Érzelmi intelligencia Saját és mások érzelmeinek megértése Az érzelmek felhasználása a befolyásolásban Az érzelmi intelligencia szintje fejleszthető! S’N’H

Az érzelmi intelligencia aspektusai S’N’H

Összegzés Általánosságban a leadershipről Vezetési modellek és elméletek, azok sajátosságai Új irányzatok a leadership fejlődésében, fejlesztésében Érzelmi intelligencia, mint a vezetési módszer S’N’H

Forrás Farkas Ferenc – Hadinger Britta – Szűcs Pál: A menedzsment alapjai (PTE-KTK, Pécs, 2007) Terry Gillen: A meggyőzés mesterfogásai (Bagolyvár Könyvkiadó, Budapest, 1999) Dobák Miklós: Szervezetalakítás és szervezeti formák (Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Budapest, 1988) S’N’H

Várjuk kérdéseiteket! S’N’H

Köszönjük a figyelmet! S’N’H