SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT 4. előadás: ITIL V3 / Service Transition I.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
S ZOFTVERSZOLGÁLTATÁSOK : B ILINCS VAGY S ZABADULÁS ? Zsoldos Sándor IPR-Insights Consulting & Research.
Advertisements

IdőpontCím 09:15-09:45Az alkalmazás-életciklus menedzselése – Áttekintés (Kőnig Tibor) 09:45-10:30Az életciklus-kezelés alapjai – Forráskód-kezelés, build,
A weboldalunkon regisztrált felhasználó neveddel és jelszavaddal tudsz belépni. Amennyiben még nem regisztráltál oldalunkon, abban az esetben kérjük,
Projekt vezetés és kontroll – Mi történik a gépházban?
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Előadás Silverlight 4 platform újdonságok (Tóth László) WCF RIA Services (Bátyai Krisztián) A Microsoft adatplatform szolgáltatásai (Novák István)
RENDSZERINTEGRÁLÁS B_IN012_1
1 Informatikai Szakképzési Portál Hálózati és Internet ismeretek Hálózati menedzsment.
Heinz-Werner Engel KöVET kiadvány alapján
1 GTS Szerver Virtualizáció – Ügyvitel a felhőben.
Kőnig Tibor főmérnök Microsoft Magyarország. Ma a vállalatok elsősorban olyan szoftvereket használnak, amelyeket maguk futtatnak ez a helyben telepített.
Rendszerfejlesztés.
Dr. Török Béla Általános Iskola 1142 Bp. Rákospatak utca 101.
Somogyi Csaba Üzemeltetési szakértő Microsoft Magyarország Kft.
A TANÁCSADÓ SZEREPE az EU műszaki jogi szabályozásának vállalati alkalmazásában CE jelölés és társai – a.
A Microsoft rendszermenedzsment víziója A Dynamic Systems Initiative A System Definition Model Az üzemeltetésre tervezett szoftverek A SDM jelentősége.
A jövő technológiái Kőnig Tibor főmérnök, Microsoft Magyarország blogs.msdn.com/tibork-on-ms blogs.msdn.com/tibork-on-ms.
A DBMS fő feladatai: - adatstruktúra (adatbázisséma) definiálása,
Az előd – IIS 6 2 Forrás: Secunia, Forrás: Netcraft, August 2007 Web Server Survey Elterjedtség.
Intelligens rendszerfelügyelet (VIMIA370)
A Windows 7 automatizált telepítése Windows AIK használatával
Új funkciók az EBSCOhost-ban november 21. Egyetemi Könyvtár Szeged.
Logisztika 6.előadás.
4. Gyires Béla Informatikai Nap május 6.1 Márton Ágnes Debreceni Egyetem Informatikai Kar Informatikai Rendszerek és Hálózatok Tanszék A Virtual.
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
A CRM bevezetési projektek sajátosságai
Előadó: Kárpáti Péter Üzleti folyamatvezérlés nagyvállalati környezetben (BizTalk Server 2004, Office InfoPath 2003 és Windows.
Microsoft Business Solutions és partnerei: optimális ügyfél kiszolgálás Ambrus Zsolt üzletág vezető Business Solutions.
Áttérés az Office 365 szolgáltatásra Microsoft Online Services Áttérés a BPOS rendszerről az Office 365 használatára meglévő BPOS-ügyfelek esetén.
Átállás.
Proaktív rendszerfelügyelet System Centerrel Windows Vista Windows Server 2008 Biztonság Scripting / PowerShell Virtualizáció System Center Még ebben.
Az informatika, mint szakma fejlődik Egyre több dologra és több helyen használjuk Nagyobbak és komplexebbek a rendszereink Rugalmasan kell reagálnunk.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Oktató Horváth Ádám 4 év versenyszektor; ½ év közigazgatás
SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT 3. előadás: ITIL V3 / Service Design II.
SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT 2. előadás: ITIL V3 / Service Strategy I.
SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT 4. előadás: ITIL V3 / Service Transition I.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009
Szoftverminőség biztosítása
Bevezetés az ebXML-be Forrás: An Introduction to ebXML ebXML and Web Services Practical Considerations In Implementing Web Services Romin IraniRomin Irani.
HATÓSÁGI FOLYAMATOK A FIR INTÉZMÉNYTÖRZSÉBEN KÉPZÉSEK NYILVÁNTARTÁSBA VÉTELE EKOP-1.A.1-08/C
SCVMM 2012 – a privát felhőre optimalizálva Szolgáltatások Felhő Telepítés Szerkezeti elemek Hyper-V Bare Metal Provisioning Hyper-V, VMware, Citrix.
Költség hatékony és rugalmas infrastruktúra ami az ismert és meglevő termékeken alapul  Heterogén környezetek támogatása  Folyamat automatizálás  Önkiszolgáló.
Kezdeti konfiguráció Telepítés utáni beállítások Server Manager Egyszerű, áttekinthető felület Hasznos funkciók Parancssoros elérhetőség.
Magas Rendelkezésreállás I.
1/10 Dr. Angster Erzsébet T-Logic Kft.
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
A szerzői jog 2. Takács Béla Felhasznált irodalom Bednay Dezső: Gazdasági és üzleti jog LSI Oktatóközpont Budapest 2002.
Központosított rendszerfelügyelet System Center Essentials 2007 Micskei Zoltán.
Webtartalom, Oldaltervezés Németh Ádám Németh Ádám BME-VIK Schönherz Zoltán Kollégium KSZK Webproj 2004.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT HelpDesk – CRM házon belül Microsoft Operations Manager 2005 és Microsoft CRM Ügyfélszolgálat Fülöp Miklós.
Infrastruktúra-felderítés és konfigurációmenedzsment-adatbázisok
Üzleti funkciók a SCOM-ban Somogyi Csaba IT üzemeltetési szakértő Microsoft Magyarország.
Müller László vezető fejlesztő EQL Soft Informatikai és Tanácsadó Kft.
Patch-Management a Tivoli Configuration Manager használatával Sárándi Attila Magyar Tivoli Felhasználók Egyesülete.
Iskola-egészségügyi Konferencia augusztus Informatikai lehetőségek az iskola/ifjúság-egészségügyi munkában Wenhard Andrea egészségügyi szakközgaszdász.
Készítette: Trajer Péter
WORKFLOW MENEDZSMENT MUNKAFOLYAMAT KEZELÉS
Kőnig Tibor, Árvai Zoltán. IdőpontCím 09:15-09:45Az alkalmazás-életciklus menedzselése – Áttekintés (Kőnig Tibor) 09:45-10:30Az életciklus-kezelés alapjai.
CMMI - VALIDÁCIÓ Suba Gergely.
Clustered Shared Volumes Menetközbeni tároló hozzáadás / eltávolítás Karbantartás üzemmód SAN migráció clusterezett gépre, gépről Kiterjesztett támogatás.
Incremental change © 2013 Betyár Gábor Rendszerfejlesztés II. 3. Óra.
E-számlázás gyakorlata és ellenőrzése Czöndör Szabolcs Ellenőrzést Támogató Főosztály főosztályvezető.
INFORMATIKA- SZOLGÁLTATÁS és INFORMÁCIÓ- BIZTONSÁG Krauth Péter
Istvan Simon, CEO & Founder
ISO/IEC Software Asset Management szabvány
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 3
A civil szféra szerepe a közigazgatás jövőjében
Windows Azure Pack 5 percben
A HTE Vételtechnikai, Kábeltelevíziós Szakosztálya és a Média Klub előadása a BME TMIT I. épület B. 210-ben Mobilinternet semlegesség gyakorlati mérése.
Előadás másolata:

SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT 4. előadás: ITIL V3 / Service Transition I.

SERVICE TRANSITION A szolgáltatás bevezetés (Service Transition) szerepe, hogy a felhasználók operatív tevékenységeihez szükséges IT szolgáltatásokat leszállítsa. Ezt úgy teszi, hogy a szolgáltatástervezés fázisból érkező szolgáltatásterv csomag alapján a szolgáltatásüzemeltetés számára biztosítja a szolgáltatások folyamatos működéséhez és támogatásához szükséges mindenen egyes alkotóelemet. Amennyiben az üzleti körülmények vagy követelmények megváltoznak a szolgáltatástervezést követően, abban az esetben a szolgáltatásbevezetés fázisban kell megtenni a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy az elvárt IT szolgáltatás tudja nyújtani a szolgáltató. A szolgáltatás bevezetés a IT szolgáltatások élesbe állításának minden szempontját figyelembe veszi, nem csak magát az alkalmazást és hogyan kell azt használni "normál" körülmények között, hanem azt is biztosítja, hogy a szolgáltatás előre nem látható rendkívüli körülmények között is üzemeltethető legyen és a hibák kijavítására a támogatás rendelkezésre álljon.

SERVICE TRANSITION Szolgáltatás-létesítés és -változtatás (Service Transition) A megtervezett szolgáltatás létesítéséhez és a környezet módosításához szükséges folyamatok leírása. Fontos fejezetek a Change Management Projektmanagement (Transition Planning and Support) Release und Deployment Management Service-Validierung und -Test (Service Validation and Testing) Aapplication Development and -Customizing Service Asset and Configuration Management Knowledge Management

SERVICE TRANSITION

MA TÁRGYALT RÉSZEK Change Management Projektmanagement (Transition Planning and Support) Release und Deployment Management Service-Validierung und -Test (Service Validation and Testing) Anwendungsentwicklung und -Customizing Service Asset und Configuration Management Knowledge Management

Service Asset und Configuration Management Informatikai termékeknél szükséges egy hely ahol az összes informatikai szolgáltatás leírása szerepel, ez volt a Szolgáltatás Katalógus, viszont szükséges egy olyan adatbázis is, ahol a szolgáltatásokhoz kapcsolódó eszközök, szoftverek, leírások, szerződések megtalálhatóak, ez az ún. CMDB, azaz a Konfiguráció Menedzsment adatbázis (Configuration Management Database). Ez egy olyan adatbázis, ahol a szolgáltatásban részt vevő elemek állapotát, életciklusát és kapcsolatát is meg lehet tekinteni. Azonosíthatóak, ellenőrizhetőek az adatbázis egyes elemei (CI – Konfiguráicós elem). Ezt az adatbázist pedig az ún. CMS (Configuration Management System), azaz a Konfigurációs Menedzsment rendszer működteti. http://www.axiossystems.com/en/solutions/itam/

Configuration Managaement Database Video tananyagok: http://www.microsoft.com/hun/technet/article/?id=edfea aa5-8524-4fd9-97e5-b734e4705fb2 Másik gyakorlti példa: http://www-01.ibm.com/software/hu/tivoli/ http://www.i-doit.org/ http://primecmdb.sourceforge.net/

Köszönöm a figyelmet! (2. rész vége!)