SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT 3. előadás: ITIL V3 / Service Strategy II.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
Advertisements

IdőpontCím 09:15-09:45Az alkalmazás-életciklus menedzselése – Áttekintés (Kőnig Tibor) 09:45-10:30Az életciklus-kezelés alapjai – Forráskód-kezelés, build,
Szervezetfejlesztési Program
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
Jogi és pénzügyi egyszerűsítési intézkedések a Horizon 2020 Programban A megújult Participant Portal Kápli Balázs István Jogi és Pénzügyi Nemzeti Kapcsolattartó.
Agreement number: FR1-LEO ARIADNE Project ARIADNE, vezérfonal a szociális gazdaságban tevékenykedő menedzsereknek.
Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások
INNOCSEKK 156/2006 XXX. Jubileumi OTDK Közgazdaságtudományi Szekció Gazdasági informatika és E-business Tagozat Készítette: Vrabély Balázs,
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
1. Közgazdaságtani alapfogalmak
HUNGARY’S PARLAMENT PARLAMENT MAGYARORSZÁG PARLAMENTJE PARLAMENTJE.
2 Forrás: The Standish Group International, Extreme Chaos, The Standish Group International, Inc., 2000.
Készítette / Author: Tuska Katalin
EGYENSÚLYI MODELLEK Előadás 4.
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Szoftverfejlesztés és szolgáltatás kiszervezés Folyamatjavítási mérföldkövek a világon és Magyaroszágon Bevezető gondolatok Dr. Biró Miklós.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Minőségmenedzsment 2. előadás
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Településmarketing Értékaudit.
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
Pályázat és projekt menedzsment
Az előző előadás ismétlő összefoglalása
SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT 2. előadás: ITIL V3 / Service Strategy I.
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Pénzügyi intézmények kontrollingja
KONTROLLING RENDSZER FEDEZETI ÖSSZEG KALKULÁCIÓHOZ Szatmári Zita és Vidák Péter BME, KGKIEG Kontrolling szakirány, I. évfolyam.
9. TÉMAKÖR: ÁGAZATI ÉS FUNKCIONÁLIS SAJÁTOSSÁGOK A KONTROLLINGBAN –
Marketing alapismeret
Serious Games. Komoly játékok Olyan videojátékok, melyek elsődleges funkciója nem a szórakoztatás (entertaining games with non-entertainment goals) Többnyire.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
A lineáris-funkcionális szervezeti forma
Minőségügy a mindennapokban
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
A diákat készítette: Matthew Will
Termelésmenedzsment Production Management
A válság HR tanácsadása – a HR tanácsadás válsága?
Munkavédelem és controlling
Gazdálkodás és gazdaságosság a vállalatban
This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. airLED projekt - airLED project Regionális Fejlesztési és Koordinációs.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
Webtartalom, Oldaltervezés Németh Ádám Németh Ádám BME-VIK Schönherz Zoltán Kollégium KSZK Webproj 2004.
Az eredményesség kulcsa egy önkormányzati gazdaságfejlesztési projekt esetében The keys of success in case of an economic development project implemented.
PÉNZÜGYI MENEDZSMENT 4. Dr. Tarnóczi Tibor PARTIUMI KERESZTÉNY EGYETEM
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
URBACT City Lab – Metropolitan Governance Managing Metropolitan Areas Across Boundaries & Frontiers 12 February Lille.
Vállalati pénzügyek alapjai
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
Gazdasági informatika - bevezető …avagy miért emlegetünk szakdolgozat írást informatika címén???
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Maven és Ant Build eszközök bemutatása
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
Megbízhatóság alapú menedzsment Jónás Tamás szeptember 3.
Móricz Pál – ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
International Olympiad in Informatics
Témavezető: Dr. Oniga István Fejlesztők: Erdős andrás Zákány józsef
Vállalkozások pénz és költséggazdálkodása
SZÁMVITEL.
Budget overview 261,3 461,1 The expenditures over these 2 years (just) fit within the MFF: €32,1m (vs €32,9m left)
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
What’s new in Java 2019 Tömösvári Imre
Előadás másolata:

SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT 3. előadás: ITIL V3 / Service Strategy II.

SERVICE STRATEGY: 2. „pillére” Service Portfolio Management: előző előadás Financial Management: ma...

FINANCIAL MANAGEMENT CÉLJA TÖBB MEGKÖZELÍTÉS – Közös többszörös elve:  Az IT szolgáltatások pénzügyi értékének meghatáro- zása; majd összevetés a szolgáltatott „értékkel”.  Operatív terület: költségek láthatóvá válása (közvetett költségek), ezáltal ellenőrizhetővé tétele; reális árkép-zés (visszacsatolás a Portfolio- Managementhez!)  Taktikai terület: input adatok az IT-szervezet költség- vetésének elkészítéséhez; döntés-előkészítő-szerep  Stratégiai szint: Service Design; illetve szolgáltatás- fejlesztés input adatainak egy részét biztosítja

Gondolatébresztő kérdések.....  Melyik szolgáltatásunk jár a legnagyobb költséggel, és miért?  Hol mutatható ki nagy mértékű hatékonytalanság?  Az általunk alkalmazott stratégia eredménye a na- gyobb bevétel / profitban, vagy a kisebb költségek- ben esetleg szélesebb spektrumú kínálat által realizálódik?  Mik azok a szolgáltatás típusok és volumenek, amely-ek jelentős mértékben hozzájárulnak a pénzügyi céljaink elérésében?  Tudunk-e piaci áron olyan szolgáltatást nyújtani, a- mely csökkenti kockázatait/többletértéket ad?

FM: Részfolyamatok  Pénzügyi menedzsment támogatása: pü-i adatok struktúrált rendelkezésre bocsátása (ktsv., számvitel)  Költségvetés „sarokszámainak” inputadata: a követk- ező peridóus pénzügyi igényeinek kiszámítása  Pénzügyi elemzés, jelentéstétel: Visszacsatolás a Portfolio Managementhez; Változások indukálása  Számlázás: Az ügyfelek által igénybe vett szolgálta- tások pénzügyi rendezésének első szakasz

Financial-Managment: model Nyújtott szolgáltatás értéke vs. Ügyfél által érzékelt előnyők.

Financial-Managment: model

Költségek megközelítései (input):  Közvetett / közvetlen költségek. (Közvetett költségek felosztása mint „fajsúlyos” elem)  Főbb költségfajták: - HW beszerzési / SW licenc költségek - HW / SW éves fenntartási költségek - Bérjellegű költségek (közvetett / közvetlen is!) - Harmadik fél számára fizetett szolgáltatások (jellemzően közvetett költségek!) - Adó-, Tőke- és költsön költségek - Egyéb törvényi kötelezettségekből adódó költségek

Költség-struktúra (output) 1. Szolgáltatás-szemléletű elemzés: - Az egyes szolgáltatások költség-struktúrája - Szolgáltatások költségeinek változásának trendje - Költségek dinamikája (növekvő/csökkenő igénybevétel; határérték) - Szolgáltatási érték-potenciál: alternatívák költség-strk.; egyéni „értékek” (tacit-tudás); helyettesítés ktg-ei - Rentabilitás: forgalom (profit) / szolgáltatás-típusok - Veszteséges szolgáltatások kivezetése: versenytárs jobb ajánlata / más okok miatt csökkenő kereslet / meg nem térülő szolgáltatások

Költség-struktúra (output) 2.: 2. Vevői rentábilitás számítás: vevőnként/ügyfelek-ként forgalom/profit számítás 3. Vagyonértékelés: - Materiális vagyonok felmérése - Immat. Jószágok felbecslése (tudás) 4. ROI számítása: - Projektenkénti beruházás - Egyes ügyletek (Business Case) - Felhasznált költségvetési eszk.

Új szemlélet: ROI vs VOI ROI  Objektív, „hard”  Könnyen mérhető (pénzben kifejezett)  Régi, jól bejáratott mutató  Immat. javakkal nem tud mit kezdeni! VOI  Szubjektív, „soft”  Nehezebben mérhető, ROI-nál szélesebb:  Új képességeket, új lehetőségeket vesz számba  Van lehetőség a számszerűsítésre

Túl a csúcson: FM értékelése: KPI  A „szabvány” költségvetéshez való alkalmazkodás mértéke (projektenként)  Projektek költség/haszon szemlélete  Utólagos értékelések elemzése: a Projekt befejez- tével a költségek / eredmények mennyiben érték el a tervezetet  Költségvetés tiszteletben tartása: (…)  Tervezett erőforrások tiszteletben tartása (ua.)  Költséghatékonysági javaslatok / kezdeményezések.

irs CACSS was planned and started in 1992, the tender went to Lockheed Martin for $75m with a go-live in December The whole project was cancelled in 1997 after direct expenses of $100m were incurred. A new version of the system started development in 2000 and finally went live in June 2008 (see this news snippet) and it is online here.snippethere

Second case is the Denver International Baggage Handling system. In short: BAE won the tender for $193m. The system development had so many problems that in order to open the airport an alternative manual handling system was installed, which came at a price ticket of only $51m; at the time of opening the airport (Feb 1995, 2 years behind schedule anyway) the delays caused by the baggage handling system were estimated to be $360m. Before United axed the system it cost about $1m per month in maintenance.Denver International

Third case is the FBI’s Virtual Case File. The project started in 2001, quickly reached the typical 90% complete. After 4 years the solution was replaced by a commercial off the shelf software and another 3 months later the project was cancelled altogether after $607m were spent

Köszönöm a figyelmet! (1. rész vége!)