Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben 2006. február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Advertisements

Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
„Ezt egy életen át kell játszani”
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
A technológia szerepe a pedagógiai értékelés fejlesztésében
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
e-Learning a tanárképzésben
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
TANÍTÁS - TERVEZÉS Műhelyfoglalkozás földrajztanárok részére
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Történelemtanítási stratégiák a nemzetközi történelemdidaktikai koncepciók tükrében F. Dárdai Ágnes
Szabó József: A múzeumok új kihívása: a múzeumandragógia.
Konstruktív pedagógia és számítógéppel segített tanulás
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A tehetségtantervek készítésének módszertana
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
ügyvivő szakértő, országos versenyszervező
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
Alkalmazott nyelvészet I.
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Információs és Kommunikációs Technológiák
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
IKT A PEDAGÓGIÁBAN 1 Készítette: dr. Létray Zoltán.
Pedagógiai Könyvtár és Múzeum Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny __________________________________________________________________________________________________________.
Pedagógiai Könyvtár és Múzeum Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny __________________________________________________________________________________________________________.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
EKE NTDI-DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
A digitális kompetencia fejlesztése
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
11. Vizuális jelképek, jelek, sematikus ábrák
Előadás másolata:

Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai Intézet Műhelyfoglalkozás

Az IKT alkalmazásának társadalmi és pedagógiai jelentősége Felgyorsult társadalmi-gazdasági fejlődés (információs társadalom) Minőségi általános- és szaktudás (tudásalapú társadalom) Az ismeretszerzés színtereiOktatási stratégiák Oktatási módszerek Információs és kommunikációs technológiák (IKT) Paradigmaváltás szükségessége a tanítási-tanulási folyamatban Élethosszig tartó tanulás iskolarendszerben iskolarendszeren kívül Elektronikus taneszközök Multimédia Hipermédia Tanulóközpontú tanulási környezet Önállóság, öntevékenység Képességfejlesztés PROBLÉMAMEGOLDÓ GONDOLKODÁS FEJLESZTÉSE

Általános műveltség Speciális képességek Szaktárgyi tudás Ált. pedagógiai tudás A tanári tudás szerkezete * Oktatás Tervezés Értékelés Eszköztudás * P. Tamir (1988) alapján készítette Tóth P.

Paradigmaváltás szükségessége az oktatási folyamatban Hangsúlyeltolódás az oktatási folyamat Megváltozott tananyag-feldolgozási stratégiák Megváltozott tanári, tanulói szerepek Megváltozott prioritások a taneszközökben

Hangsúlyeltolódás az oktatási folyamatban Tanulótárs Tanulási környezet Könyvtár Tankönyv Tanár Internet Multimédia- hipermédia Tanuló Kísérle- tezés Feladatmeg- oldás Tudásátadó modell Tudásfelfedező modell

Megváltozott szerepek a tananyag-feldolgozási stratégiákban memoriter elkülönülő ismeretrendszer tanárközpontú oktatási folyamat a tanulás külső szabályozása külső motiváció gondolkodás relációkra épülő ismeretrendszer tanulóközpontú oktatási folyamat a tanulás belső szabályozása belső motiváció Önálló tanulás - öntevékenység Problémamegoldó gondolkodás

Változások a tanári szerepekben 1. A gondolkodás és a tanulás irányításában a megfelelő tanulási környezet és tanulási módszerek biztosítása a problémamegoldó gondolkodás fejlesztése a reproduktív és produktív alkalmazás által 2. Közreműködés a tananyag feldolgozásában, közvetítésben tanulási stratégiák ajánlása a tanulási folyamat csomópontjainak kiépítése a „tudásháló” szervezése didaktikai feladatok megoldása 3. A tanulási folyamat kiértékelésében a tanuló munkájának nyomon követése a tanuló munkájának kiértékelése

Megváltozott szerepek a taneszközök prioritásában I. Szekvenciális modell Tudásfelfedező modell inf. Taneszközök szerkezetében A megjelenés módjában A hozzáférés módjában Szemléltető, „közlő” taneszközök „Interaktív” taneszközök Hely- és időfüggőség Hely- és időfüggetlenség

Megváltozott szerepek a taneszközök prioritásában II. A kommunikáció jellegében A visszacsatolás módjában A feldolgozás módjában A tananyagegység végén A feldolgozás közben folyamatosan Nehézkes differenciálás Könnyű differenciálás írásbeli beszéd vizuális hálózati Elektronikus tananyagok - a feldolgozás ütemében - a feldolgozási útvonalban

* Brückner H. nyomán segédeszköz adminisztrációs eszköz Tanulói nyilvántartás Óravázlatok készítése Munkalapok, feladatlapok Tesztek Levelezés Kiértékelés Kimutatások készítése Számítási segédeszköz Elektronikus levelezés Felkészülés a tanórára (HTTP, FTP, USENET, NEWS) elektronikus tananyag fejlesztése prezentációs eszköz készítése OKTATÁSTECHNOLÓGIA MULTIMÉDIA tan. köt. vál.