KITŰZŐ JELEK ELSODRÁSA, ELSODRÓDÁSA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Advertisements

2013. évben lezárt és vizsgált események, statisztikák
KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Sárközi Szilárd
2010. Augusztus 16. és Augusztus 17. hajnala.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, október 28. Barnácz István
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
RIVER INFORMATION SERVICES
RENDKÍVÜLI HAJÓZÁSI ESEMÉNY A MOZART ÉS A CSÁRDÁS MS. ÜTKÖZÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok április 9. Wimmer Gábor balesetvizsgáló.
ÜTKÖZÉS HÁRTÓKÚTON - egy esemény ismétlődése BGOK-KBSZ BIZTONSÁGI KONFERENCIA Budapest, október 25. Chikán Gábor balesetvizsgáló.
Fotók egy mexikói narkóvezér házából, miután letartóztatták.
Cigány ügyek az Emberi Jogok Európai Bírósága előtt Siófok, szeptember 16.
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Tűrések, illesztések Áll: 34 diából.
Pázmány - híres perek Pázmány híres perek.
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS SIÓFOK október 24. Orosz Dalma főosztályvezető KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY megalakulása és tevékenysége (Azért dolgozunk,
MINDSZENT - BAKS KOMPBALESET SÚLYOS VÍZIKÖZLEKEDÉSI BALESET
KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY 2006 év eseményei beszámoló és értékelés /Azért dolgozunk, hogy ne legyen több munkánk/ KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Agárd, 2007.
HELIKOPTER REPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest,
SÁRKÁNYREPÜLÉS VITORLÁZÓREPÜLÉS ULTRAKÖNNYŰ REPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. dr. Ordódy Márton balesetvizsgáló.
A SZEPTEMBER 7-ÉN BP.KELETI PÁLYAUDVARON TÖRTÉNT KISIKLÁSOS BALESET VIZSGÁLATA Két hasonló kisiklás Európában KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, 2007.
RENDKÍVÜLI HAJÓZÁSI ESEMÉNY - Szárnyashajó ütközése kisgéphajóval
EPILEPSZIÁS BETEG VÍZBEFULLADÁSA A TISZÁN június 03. KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Martfű, október 27. Kiss László balesetvizsgáló.
A hajóút jelenlegi helyzete
HAJÓZÁSI ADATRÖGZÍTŐ - Voyage Data Recorder KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Kiss László balesetvizsgáló.
A Dél-alföldi Regionális Igazgatóság illetékességi területén
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
1 A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET NEMZETKÖZI ÉS HAZAI ÁTTEKINTÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Budapest, november 29. Bíró Ottó Balesetvizsgáló.
2012. ÉVBEN VIZSGÁLT HAJÓZÁSI ESEMÉNYEK
KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, április 24. Wimmer Gábor
Vonatok ütközése Tárnok, március 14. Rózsa János
1 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály KBSZ – Szakmai nap Budapest október 28. Téma: a.
VITORLÁZÓREPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 30. dr. Gincsai János főosztályvezető A évi tevékenység összefoglalása.
KBSZ Vízi közlekedési Szakmai Nap Budapest
1 A KBSZ BEMUTATÁSA év eseményei KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Orosz Dalma főosztályvezető.
Dunai Vízirendészeti Rendőrkapitányság
Hajóút kitűzés a KDV-KÖVIZIG területén
1 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály KBSZ – Szakmai nap Budapest október 28. Hajóutak.
LÉGIKÖZLEKEDÉSI ESEMÉNYEK – Vitorlázó repülőgépek és UL légijárművek
Az SL 2537 bárka süllyedésének vizsgálata
Festményei 2 Michelangelo Buonarroti Zene: Gregorian Amazing Grace N.3
dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém
szakmérnök hallgatók számára
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
ÜDVÖZÖLJÜK a Térségi Konferencia résztvevőit november.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
HÍDÉPÍTÉS Acélszerkezetek
20).7-es szint Rákóczi 2. sz. barlang előtt
Meglévő gázlók, hajóút szűkületek
VILLAMOSOK KISIKLÁSA KBSZ SZAKMAI NAP Budapest, május 7.
Elektronikus tananyag
Iktatás és selejtezés folyamata
IDŐJÁRÁSI MŰSZEREK ELHELYEZÉSÉNEK LEHETŐSÉGE (?) hajókon, illetve hajózási létesítményeken KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, október 28. Sárközi.
MTA Regionális Kutatások Központja A DUNA - AZ EU VII. KORRIDORA Horváth Gyula MTA Regionális Kutatások Központja 2008.
1 TORONY HAVÁRIA Budapest, dec. 7 – 8. KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, április 15. Háy György Balesetvizsgáló.
NAGYGÉPES ESEMÉNYEK KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
DUNA A MAGYARORSZÁGI SZAKASZA ÉS DUNAPARTI MAGYAR VÁROSOK.
A tanév rendje 2014/2015-ös tanév
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János
KBSZ SZAKMAI NAP 2015 – HAJÓZÁS Budapest, május 5. Wimmer Gábor
EMBER A VÍZBEN! A vízbe esés esetei - okok és következmények
HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY évi tevékenysége KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS
KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZERVEZET Hajózási Főosztály
Előadás másolata:

KITŰZŐ JELEK ELSODRÁSA, ELSODRÓDÁSA – I. rész KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, 2010. október 28. Wimmer Gábor balesetvizsgáló

VÍZÜGYI IGAZGATÓSÁGOK Területi elhelyezkedése: A Duna Magyarország nemzetközi vízi útja A Duna magyarországi szakasza 417 km Teljes hosszában hajózható és kitűzési jelekkel hajózási táblákkal ellátott. A magyar Duna-szakasz a hajózás jelek kezelése szempontjából három részre oszlik.

VÍZÜGYI IGAZGATÓSÁGOK 1. Észak-Dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 2. Közép-Dunavölgyi Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 3. Alsó-Dunavölgyi Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 4. Közép-Dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 5. Dél-Dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 6. Nyugat-Dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 7. Felső-Tisza-vidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 8. Észak-Magyarországi Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 9. Tiszántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 10. Közép-Tisza-vidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 11. Alsó-Tisza-vidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 12. Kőrös-vidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság

ÚSZÓK, BÓJÁK KARÓK

ÚSZÓK, BÓJÁK, TÁBLÁK JELÖLÉSEI A TÉRKÉPEN

ÖSSZES BEJELENTETT ESEMÉNY

ÚSZÓ SODRÓDÁSOKKAL KAPCSOLATOS BEJELENTÉSEK

ÖSSZESÍTŐ DIAGRAM

BEJELENTÉSEK HAVI ELOSZLÁSA 2009. ÉVBEN

BEJELENTÉSEK HAVI ELOSZLÁSA 2010.-BEN

ESEMÉNYEK HELYSZÍNEI A DUNÁN 2010. fkm 1. 1732,5 2. 1795 3. 1699,5 4. 1629 5. 1795,5 6. 1645 7. 1697,7 8. 1591,1 9. 1671 10. 1586 11. 1637 12. 1564 13. 1701 14. 1445,5 15. 1699 16. 1685 17. 1668 18. 1748 19. 1582 20. 21. 1450 22. 1651 23. 1650,8 2009. fkm 1. 1670,5 2. 1698 3. 1620 4. 1671 5. 1666,1 6. 1695,6 7. 1637-1638 8. 1694 9. 1708-1657 10. 1707,4 11. 1638 12. 1668,2 13. 1664 14. 1543 15. 1680 16. 1667-1668 17. 1699 18. 1695 19. 1642 20. 1711

2010. ÉVI ÚSZÓ ELSODRÓDÁSOK HELYSZÍNEI A TÉRKÉPEN

ELSODRÓDOTT ÚSZÓ ESZTERGOMNÁL 2006. SZEPTEMBER, LADJAR I. MS

BÓJA DUNAFÖLDVÁRNÁL 2006. OKTÓBER, KELLERMAN MS

ÚSZÓ DUNAFÖLDVÁRNÁL 2006. OKTÓBER, KELLERMAN MS

ÉSZAKI VASÚTI ÖSSZEKÖTŐ HÍD 2008. JÚLIUS

ÉSZAKI ÖSSZEKÖTŐ VASÚTI HÍD 2008. JÚLIUS

ÉSZAKI ÖSSZEKÖTŐ VASÚTI HÍD 2008. JÚLIUS

ÚSZÓ SODRÁS DUNAKESZINÉL 2008. OKTÓBER, HERZOG TASSILO MS

FELAKADÁS SOLTNÁL 2009. OKTÓBER, SZENT NICOLAS MS

FELAKADÁS SOLTNÁL 2009. OKTÓBER, SZENT NICOLAS MS

KITŰZÉS BEJÁRÁSAKOR KÉSZÜLT KÉP 2010.

BAJÁN A HAJÓZÁSI GYAKORLATON - 2010. JÚNIUS

BAJÁN A HAJÓZÁSI GYAKORLAT SZÍNHELYÉN - 2010. JÚNIUS

SÚLYOS VÍZIKÖZLEKEDÉSI BALESET II. rész Krasnodon ms felakadása a Duna 1669.6 fkm-nél 2010. augusztus 28-án 14 óra 24 perc Göd

FELAKADÁS HELYSZÍNE A KERESZT - KÖVEZÉSEN MEGTÖRŐ VÍZ JÓL LÁTSZIK

4 BÁRKÁJÁBAN ÖSSZESEN 4428 T RAKOMÁNY VOLT FELAKADT TOLATMÁNY 4 BÁRKÁJÁBAN ÖSSZESEN 4428 T RAKOMÁNY VOLT

UDP-1916, UDP-1908, UDP 437, és az UDP SLG-002 bárkák felakadása Felsőgöd I. állapot II. állapot

ESEMÉNY RÖVID ISMERTETÉSE Krasnodon ms (Ukrán tolóhajó) 1968-ban a MHD Óbudai Gyáregységében épült, H 4156 típusú tolóhajóként. 2010. augusztus 28-án völgymenetben haladt 4 bárkával összesen 4428 t rakománnyal. (2000 t műtrágya és 2428 t koksz.) amikor az 1669.6 fkm-nél a bal parttól kb.100 m-re a keresztkövezésen felakadt. A tolatmány csatolási formája 2 x 2 –es alakzat volt. A műtrágyát Linzből Orsovára, a kokszot Komarnoból a szerbiai Smederevo-ba szállították. Egy másik hajó már korábban jelezte, hogy az úszó a helyéről elmozdult. Az ukrán kapitány elmondása szerint a baleset bekövetkezésének közelében lévő vörös vak úszó nem volt a helyén és a balesetet erre vezette vissza. Tapasztalt volt a hajóvezető, Ismailtól Kelheimig rendelkezett vonalvizsgával, az egész hajózható Dunára, és 1988-óta hajózott ebben a beosztásban. A hajó és a személyzet okmányai érvényesek voltak. A hajón a navigációs berendezések jól működtek, és automatikus hajóazonosítóval (AIS) fel volt szerelve. A tolóhajó B üzemmódban közlekedett, egy kapitány és 3 hajóvezető volt a hajón.

AIS KÉSZÜLÉK A KORMÁNYÁLLÁSBAN (AUTOMATIC IDENTIFICATION SYSTEM) Helyzetmeghatározó berendezés

ESEMÉNY RÖVID ISMERTETÉSE A hajó vezetője radarhajós és rádiókezelői vizsgával is rendelkezett. Az esemény során személyi sérülés, lékesedés, környezet szennyezés nem történt. Az NKH hajózási zárlatot rendelt el a baleset színhelyén, mert a felakadás a hajóútban történt, és azt részben elzárta. A hajózási zárlat augusztus 28-án 16:10-től 22:55-ig tartott. A nagymarosi vízirendészet járőrei megszondáztatták a szolgálatban lévő hajóvezetőt, mely negatív eredménnyel zárult. Időjárási körülmények: A baleset bekövetkezésekor jó látási viszonyok voltak, gyenge DNY-i szél fújt, amely szintén a bal part felé tolta a tolatmányt. A Vizsgálóbizottság helyszínre érkezésekor már az egyik kokszos bárka nem volt a helyszínen. A tolóhajó azt már korábban leszabadította és levitte az 1664 fkm-hez, és ott lehorgonyozta. A hajó önerőből próbálta leszabadítani a tolatmány felakadt egységeit, de ez nem sikerült. A felakadt karaván szeptember 1-én 04.30 kor tudott a megemelkedett vízállásnak köszönhetően leszabadulni.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! wimmer.gabor@kbsz.hu www.kbsz.hu