KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY 2006 év eseményei beszámoló és értékelés /Azért dolgozunk, hogy ne legyen több munkánk/ KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Agárd, április 13. Orosz Dalma főosztályvezető
április 13. A KÖVETKEZŐ BALESETEKKEL MI NEM FOGLAKOZTUNK
április március 1-én kezdte meg működését „Vízi Közlekedésbiztonsági Főosztály” néven, majd szeptembertől „Hajózási Főosztály” Létszám jelenleg 3 fő (tervezett 4 fő) –Orosz Dalma főosztályvezető február 6-tól –Wimmer Gábor balesetvizsgáló május 1-től –Barnácz István balesetvizsgáló szeptember 1-től (Munkatársak képzése, közigazgatási alap-, és szakvizsga, PÁV jogosítvány, kishajóvezetői jogosítvány, nyelvtanfolyamok) (Munkatársak ellátása védőfelszereléssel és ruházattal) KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY
április órás diszpécser szolgálat, helyszínelők szintén 24 órás készenlétben (Helyszínelők részére képzés és gyakorlás, kishajóvezetői vizsga, vízirendőrökkel járőrözés) Működést támogató szervezeti egységek: - kommunikáció, - jog, - nemzetközi ügyek, - gazdasági terület Számítógépes hálózat és rendszer kialakítása KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY
április 13. A KBSZ megismertetése - előadások: Vizirendészetnél. BME-en Együttműködés kialakítása Részvétel több hazai hajózással kapcsolatos konferencián KBSZ konferencianap megszervezése Siófokon Részvétel nemzetközi szervezetek rendezvényein Részvétel az EU irányelv vitájában az EU tanács munkacsoportjában. KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY
április 13. Ferihegy 1 ROK épületben irodák kialakítása, felszerelése, bebútorozása Infrastruktúra 5 db gépkocsi (kéklámpa folyamatban) OPEL Frontiera 2 –OPEL Zafira –OPEL Meriva –OPEL Vectra PRESTIGE RANGER 475 gumi motoros kishajó Mérőműszerek, szerszámok KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY
április 13. FERIHEGY 1. Terminál ROK épület KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY
április 13. A FŐOSZTÁLY SZOBÁJA
április 13.
április 13.
április 13.
április 13.
április táblázat: összes bejelentett esemény 2. táblázat: súlyos viziközlekedési események és rendkívüli hajózási események megoszlása 3. táblázat: halálesetek és sérülések száma (egy esetet nem jelentettek be, ezt nem tartalmazza) 4. táblázat: hajózási események típusonkénti megoszlása 5. táblázat: balesetek területi megoszlása 2006 ÉVI BEJELENTÉSEK
április 13.
április 13.
április 13.
április 13. Március 1. után fogadtuk a bejelentéseket Eleinte kevesebben tudtak a bejelentési kötelezettségről Az események október – december közötti magas száma összefügg a Duna alacsony vízállásával Súlyos balesetek alapvetően tavasztól őszig a szezonban KÖVETKEZTETÉSEK
április 13.
április 13. A halálos balesetek tavasztól őszig a hajózási csúcsszezonban következtek be. Az egyik balesetről csak idén, az éves jelentés elkészítése után szereztünk tudomást, ezért ez nem szerepel a statisztikában. KÖVETKEZTETÉSEK
április 13.
április 13. Az ütközéses balesetek egyenletes eloszlást mutatnak. A lékesedéses balesetek az év elején a hídlábakkal való ütközések következményei, míg az év végén a kisvizes időszakban a meder állapota miatt következtek be. A hajófelakadásos balesetek is egyértelmű összefüggést mutatnak a kisvizes időszakban a hajóút és a meder állapotával. KÖVETKEZTETÉSEK
április 13.
április 13.
április 13. Külföldön magyar járművel 2 bejelentett esemény történt Balatonon és a Tiszán lényegében a nyári szezonban voltak bejelentések A Dunán egyenletesebb a balesetek időbeli eloszlása Két kritikus helyszín van a Dunán, ahol jelentős a bejelentett balesetek száma: –Lágymányosi híd –Dunaföldvári híd és az alatta lévő Duna-szakasz KÖVETKEZTETÉSEK
április 13. Mindszenti kompbalesettel kapcsolatosan (Végleges zárójelentés megküldésre került, az ajánlásokat pozitívan fogadták, egy részüket már végre is hajtották) Augusztus 20-i tűzijáték idején bekövetkezett baleset Dunaföldvári híd környéki hajófelakadásos balesetek (Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium pénzhiányra hivatkozva nem óhajtja végrehajtani a biztonsági ajánlásokat) BIZTONSÁGI AJÁNLÁSOK
április ÉV ESEMÉNYEI
április 13.
április 13.
április 13.
április 13.
április 13.
április 13. Eredmények –Lezártunk egy csonka évet, beindult a szervezet működése –A tavalyi értekezlet kezdeményezése alapján a ROSZ fontolóra vette egy biztonsági felelős kijelölését. –A biztonsági ajánlások egy része végrehajtásra került Fontos feladatok –Törvénymódosítás –Nemzetközi szervezetekben való jelenlét –További kapcsolatok kiépítése a hazai hajózási szervezetekkel
április 13. KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET !