Gyógyszerügyi szervezéstan 2014. február 3. Dr. Zelkó Romána.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
Advertisements

Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
G M P Dr. Hetényi László.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Projektzáró Konferencia Keszthely, március 18. A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok.
A gyógyító megelőző intézmények és szolgálatok szakfelügyeletéről szóló 8/1993.(III.31.) NM rendelet módosítása Előkészítők: Dr. Bujdosó László Dr. Tímár.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
Műszaki és informatikai képzési terület jelentkezés és felvételi követelmények Dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó OKM.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Vegyész és kémiatanár mesterképzések
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Molekuláris Bionika.
Anyagmérnöki Alapszak
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Informatika.
Pontszámítás BSc,osztatlan képzések és felsőfokú szakképzések esetén, 2011 Nagy Pontszámítási Nap Felvételi összpontszám ( pont): -Tanulmányi.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A megújuló tanárképzés
Kötelező folyamatos továbbképzés várható változásai Forrai Márta.
Pázmány Péter Katolikus Egyetem Angol-Amerikai Intézet
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
Az inspektor A gyártás részletes és kollegiális felügyelete.
Gyógyszerek minőségbiztosítása GMP alapelvek
Biomérnök alapszak (BSc)
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
A kliniko-farmakológia népegészségügyi jelentősége
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Felvételi pontok számítása alapképzésre, illetve egységes, osztatlan képzésre A felvételi összpontszámot, vagyis a rangsorolás alapjául szolgáló eredményt.
Filozófia Intézet Jelentkezhetnek BA vagy azzal egyenértékű végzettséggel rendelkező Bölcsészek Társadalomtudósok Pszichológusok T ermészettudósok, matematikusok.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Tanárképzés a Debreceni Egyetemen Prof. Dr. Gaál István Prof. Dr. Gaál István TEK oktatási és tanárképzésielnökhelyettes
Az ELTE-TTK BSc szakjai, szakirányai, tervezett mesterszakok
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
A felsőoktatási képesítési keret tervezete és megvalósulása Magyarországon Derényi András.
A tanárképzés szerkezete
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ 2015
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
ELTE informatikus vegyész szak
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Vegyész szak.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
A gyógyszertárak és az ÁNTSZ feladatai a megváltozott jogszabályi környezetben Dr. Bódis Lászlóné országos tisztif ő gyógyszerész.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Környezettudomány mesterszak (MSc) Analitikai, Környezettudományi és Limnológiai Intézet Pannon Egyetem, Mérnöki Kar.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Az átjárhatóság vizsgálata a Gyógy-és fűszernövény-termesztő technológus és a Természetvédelmi mérnöki szakok között Horváthné dr. Baracsi Éva egyetemi.
OH. Az egyes vizsgázói rétegek átlageredményeinek összehasonlítása %-ban, középszinten VizsgatárgyÖsszesGimnázium Kecskeméti Református Gimnázium.
VIZSGÁZÓK SZÁMA Tantárgy neve Közép- szinten Emelt szinten matematika magyar nyelv.
Pályaválasztási napok Pszichológia képzés Pálinkás Brigitta Károli Gáspár Református Egyetem.
A képzés szeptemberében indul!
A Gyógyszerésztudományi kar jelene és jövője
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
PANNON EGYETEM KÉMIA ALAPSZAK.
PANNON EGYETEM VEGYÉSZ MESTERSZAK.
magyar nyelv és irodalom
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
IN MEMORIAM SZOLCSÁNYI JÁNOS november 5..
BME VBK tájékoztató 1.
A 2019/20-as tanév orvosképzési kurrikuluma
Előadás másolata:

Gyógyszerügyi szervezéstan február 3. Dr. Zelkó Romána

Gyógyszerészet és gyógyszerészképzés A gyógyszerészet   természettudományos alapokon nyugvó,   medicinális orientációjú,   önálló szakmai specifikumokkal rendelkező   inter- és multidiszciplináris tudomány és gyakorlat,   oktatása ma Magyarországon mesterfokozatot (M.Sc.) és foglalkozási doktori címet (dr. pharm.) eredményező,   osztatlan, ötéves, 300 kredit pontos nappali képzés keretében, négy képzőhelyen folyik. 160 fő 120 fő 70 fő

A 300 kredit megoszlása   alapozó modulhoz rendelhető kreditérték:   orvos-biológiai modulhoz rendelhető kreditérték: 40 – 60   szaktudományi modulhoz rendelhető kreditérték: 130 – 160   szakmai gyakorlathoz rendelhető kreditérték:   szakdolgozathoz rendelhető kreditérték: 10   kötelezően választható tárgyakhoz rendelhető kreditérték: 15 %   szabadon választható tárgyakhoz rendelhető kreditérték: 5 %   gyakorlati ismeretek aránya a szak tanterve alapján %

A mesterfokozat és a szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök Alapozó elméleti ismeretek és gyakorlati készségek: Matematika, Informatika, Biostatisztika, Fizika–Biofizika, Általános kémia, Szervetlen kémia, Szerves kémia, Analitikai (kvalitatív, kvantitatív) kémia, Fizikai kémia, Biokémia, Kolloidika Biológiai orvosi elméleti ismeretek és gyakorlati készségek: Gyógyszerészi biológia, Anatómia, Élettan, Kórélettan, Mikrobiológia, Immunológia, Népegészségtan, Gyógyszerészi növénytan, Elsősegélynyújtás, Latin nyelv Szaktudományi elméleti ismeretek és gyakorlati készségek - A szakmai törzsanyag kötelező ismeretkörei: Gyógyszerészi kémia, Gyógynövény- és drogismeret, Gyógyszeranalízis, Gyógyszertechnológia, Biofarmácia, Gyógyszerhatástan, Gyógyszerügyi szervezés (szakigazgatás), Klinikai (gyógyszerterápiás) ismeretek, Klinikai gyógyszerészet (Gyógyszerészi gondozás), Gyógyszerészi etika

A gyógyszerészképzés időtartama  Legalább 5 év  Ebből legalább 4 év egyetemen  Legalább 6 hónap gyakorlat közforgalmú (intézeti) gyógyszertárban

A gyógyszerészi diploma feltételei 85/432/EGK irányelv  a gyógyszerek és készítésükhöz használt anyagok ismerete,  a gyógyszerek technológiájának ismerete,  a gyógyszerek ellenőrzésének ismerete,  a gyógyszerek hatásának, metabolizmusának, alkalmazásának ismerete,  a gyógyszerekre vonatkozó tudományos adatok megfelelő ismerete,  a gyógyszerészi gyakorlattal kapcsolatos jogszabályok ismerete.

A gyógyszerügyi szervezés Mindazon tevékenységek összessége, amelyek az egészségügyi igényeken alapuló gyógyszerszükséglet megfelelő kielégítését, a gyógyszerellátást hivatott biztosítani

Akut toxikológia Krónikus toxikológia Farmakológia GLP Klinika: Fázis GCP Forgalomba hozatali engedélyezés Piacra kerülés Farmakovigilancia GMP 9/2001 EÜM-FVM együttes rendelet 35/2005 EÜM rendelet 44/2005 EÜM rendelet A gyógyszer élete - minőségbiztosítás

A gyógyszerügyi szervezéstan fejezetei Intézményi keretek (egészségügy, gyógyszerügy, hazai és EU intézményrendszer) Jogszabályi környezet Minőségbiztosítás Közgazdaságtani ismeretek - egészséggazdaságtan- farmakoökonómia Gyógyszer és élete (kutatás-fejlesztés, klinikai vizsgálatok, gyártás, forgalomba hozatal, gyógyszerkereskedelem, farmakovigilancia) Módszertan (vezetés, kommunikáció, statisztikai módszerek, szisztematikus irodalom-elemzés, metaanalízis)