I. Szakakkreditációs tájékoztató MOTTÓNK: ‘A SORT MAGUNKON KELL KEZDENÜNK! ELŐSZÖR IS RÁNK KELL, HOGY IGAZ LEGYEN MINDEN, AMIT TANÍTUNK, ÉS AMIRE TANÁCSOT.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár
Advertisements

ITE az innovatív Tudás Egyeteme az Innováció Innovációja Innovatív kérdések és válaszok a fenntartható gazdasági, társadalmi, környezeti-ökológiai, kulturális.
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Hipotézis  Konklúzió? Elkerülhetetlen • az önálló, • alulról építkező, • szabványos megoldási kísérletek kialakítása, • illetőleg a folyamatos érdekegyeztetés…
Az intézményi akkreditáció folyamatábrája. Intézményi akkreditáció második köre (2007) Cél: „…értékelje az eltelt 8 év tevékenységét, de egyben teremtse.
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Dr. Sztachó-Pekáry István A főiskolák jövője a kétszintű képzési rendszerben FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA NOVEMBER 4-7.
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
DOKUMENTUMKEZELÉS.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
A Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar minőségügyi folyamatai szeptember 22.
2007-es minőségügyi tevékenység BTK. A feladat Önértékelés készítése - szervezeti felépítés - oktatási és kutatási tevékenység személyi és infrastrukturális.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Budapest, KÖNYVISMERTETŐ Középpontban az i n f o r m á c i ó b r ó k e r Dr. Pitlik László SZIE Gödöllő Gazdaságelemzési és Módszertani Intézet.
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
Az ISZAM szak párhuzamos akkreditációs folyamatának jelenlegi állapota (szerzők??) Gödöllő.
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok elítéltek képzésének engedélyezése kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu.
I. Szakakkreditációs tájékoztató MOTTÓNK: ‘A SORT MAGUNKON KELL KEZDENÜNK! ELŐSZÖR IS RÁNK KELL, HOGY IGAZ LEGYEN MINDEN, AMIT TANÍTUNK, ÉS AMIRE TANÁCSOT.
Ajánlott irodalmak a szakértői rendszerek témakörében Hallgatói és oktatói referenciák: EGO (szakértői rendszerek online fejlesztése manuálisan)EGO MY-X.
Bázisérték, monitoring avagy szemléletváltás a vidékfejlesztési döntések előkészítésében Pitlik László, Horváth Henrietta, SZIE Gödöllő 9. MY-X szeminárium:
Online kommunikáció nappalos és levelezős tananyagok BA KMT II. Pitlik László, SZIE, GTK Gödöllő 2008 ősz INNOCSEKK 156/2006, ill. INNOCSEKK 438/2006.
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Szervezetfejlesztési Program
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
Sándorné dr. Kriszt Éva rektor Budapesti Gazdasági Főiskola.
Minőségbiztosítás az oktatásban - minőségértékelési eljárás
ÜZLETI TERVEZÉS levelező hallgatóknak ÖSSZEFOGLALÁS.
LB felkészítő: március
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Az ELTE intézmény- akkreditációs tapasztalatai (2009–2010)
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
2012. január 25. Rozsnyai Krisztina 1 A felsőoktatás minőségbiztosítása Európában – a minőségbiztosítás és a nemzetköziesedés Rozsnyai Krisztina MAB Magyar.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.
Doktori iskolák akkreditációja Bazsa György, a MAB elnöke Országos Doktori Tanács ülése Debrecen, december 12.
A MAB főbb tevékenységei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság Minőségügyi tájékoztató,
Az intézményakkreditáció eljárásrendje, az LB feladatai
Záró konferencia Dr. Bíró Zoltán.
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
TUDOMÁNYOS ELŐADÁS KÉSZÍTÉSE Kutatásmódszertan
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
A VIR ÉS DPR RENDSZEREK SZEREPE AZ ÁGAZATI IRÁNYÍTÁSBAN DR. NÁDAI LÁSZLÓ főosztályvezető Tudománypolitikai Főosztály.
Belső ellenőrzés az önkormányzatoknál
1 Felsőoktatási intézményi akkreditáció 2006/2007 Dr. Vámosi Tamás Egyetemi adjunktus PTE FEEK Andragógia Intézet.
Mobilitási stratégia Jövőkép: 2013-ra a mobilitás váljon a humánerőforrás fejlesztés elismert, bevett és könnyen hozzáférhető eszközévé Magyarországon.
A vasúti továbbképzések lehetőségei a hazai és a nemzetközi elvárások változása kapcsán Előadó: Dr. Vincze Árpád főtanácsos Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév Tájékoztató a felnőttképzési akkreditációról Torma Gabriella FAT titkárságvezető.
egyetemi tanár, főigazgató
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
KÉPZÉS SZERVEZÉS Folyamatszabályozottság Igényfeltárás, igényteremtés (innovációk) Programkidolgozás Akkreditáció Képzési marketing Képzésszervezés Képzési.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
Múzeumi gyűjtemények menedzsmentje, avagy a Spectrum Magyarországon
tanév 1. félévében szakmai gyakorlatot teljesítőknek
Előadás másolata:

I. Szakakkreditációs tájékoztató MOTTÓNK: ‘A SORT MAGUNKON KELL KEZDENÜNK! ELŐSZÖR IS RÁNK KELL, HOGY IGAZ LEGYEN MINDEN, AMIT TANÍTUNK, ÉS AMIRE TANÁCSOT ADUNK.’ (Forrás: dft.hu) Az AVIR munkacsoport első feladat az ISZAM képzés önértékelésének mintaértékű elkészítése. Az AVIR munkacsoport az ISZAM képzés legjobb Hallgatóiból alakult meg… Gödöllő

Tartalomjegyzék Lehetőségek Elvárások Az önértékelési folyamat támogatása Eredmények

Lehetőségek Minden szak szabadon és önállóan készítheti önértékelését (teljeskörű felelősség). Amennyiben igényt tartanak szolgáltatásainkra, akkor a felelősség megoszlik az adatkezelők és a szabadszöveges jelentést írók között…

Elvárások Az alapadatok átadása – a hozzáférés megfelelő szintű szabályozása mellett – titoktartási nyilatkozattal szavatolva a biztonságot – a közhasznúság maximális biztosítása mellett A munkafolyamatok támogatása – MAB-szabványok támogatása – kísérleti szabványok teremtése – bizonyítékkezelés szabványosítása

Az önértékelési folyamat támogatása Mintapélda kialakítása az ISZAM képzésre vonatkozóan Az alapadatok rendszerezéséhez kitöltési séma biztosítása Jelentések (táblázatok) automatikus készítése Bizonyítékok kezelésére vonatkozó ajánlások A folyószöveges értékelés sablonszövegekkel való kiváltása részlegesen Nem szabványos önértékelési fejezetek szabvány- kísérleteinek kialakítása

Az önértékelési folyamat támogatása Beosztás Összes oktató a szakon Oktatók száma születési év szerint Összes oktatóból AT(fő) 1950 előtt után egyetemi tanár főiskolai tanár egyetemi docens főiskolai docens adjunktus tanársegéd doktorandusz tudományos munkatársak egyéb Összesen

Az önértékelési folyamat támogatása Darab / neptunkódKorsávok munkakör …Végösszeg egyetemi docens főiskolai docens főiskolai tanár főiskolai adjunktus2 215 egyetemi tanár12 36 tudományos munkatárs főiskolai tanársegéd egyetemi tanársegéd11 35 egyetemi adjunktus Végösszeg

Az önértékelési folyamat támogatása IDnévszületési évmunkakörFOIkorsávok 1Pitlik László1966egyetemi docens Szűcs István1962főiskolai docens Herbst Árpád1976főiskolai tanár Villányi László1940főiskolai adjunktus Besel László1980egyetemi tanár31980-… 6Szelényi László1986tudományos munkatárs11980-… 7Molnár József1952egyetemi docens Halmai Péter1947főiskolai adjunktus Barczi Attila1971főiskolai tanársegéd Penksza Károly1955egyetemi docens … …(fiktív adatok alapján)…

Eredmény A felelősség-, feladat-, hatáskör tisztázása Sikeres szak-akkreditáció Eredményes teljesülés esetén az intézményi akkreditáció kapcsán jelentősen csökken a nyitott kérdés száma az kollégák felé, vagyis Majd minden központilag lejelenthető A szabályokhoz kötött akciók indítása a feltárt hiányosságok feloldására

Kapcsolatok