I. Szakakkreditációs tájékoztató MOTTÓNK: ‘A SORT MAGUNKON KELL KEZDENÜNK! ELŐSZÖR IS RÁNK KELL, HOGY IGAZ LEGYEN MINDEN, AMIT TANÍTUNK, ÉS AMIRE TANÁCSOT ADUNK.’ (Forrás: dft.hu) Az AVIR munkacsoport első feladat az ISZAM képzés önértékelésének mintaértékű elkészítése. Az AVIR munkacsoport az ISZAM képzés legjobb Hallgatóiból alakult meg… Gödöllő
Tartalomjegyzék Lehetőségek Elvárások Az önértékelési folyamat támogatása Eredmények
Lehetőségek Minden szak szabadon és önállóan készítheti önértékelését (teljeskörű felelősség). Amennyiben igényt tartanak szolgáltatásainkra, akkor a felelősség megoszlik az adatkezelők és a szabadszöveges jelentést írók között…
Elvárások Az alapadatok átadása – a hozzáférés megfelelő szintű szabályozása mellett – titoktartási nyilatkozattal szavatolva a biztonságot – a közhasznúság maximális biztosítása mellett A munkafolyamatok támogatása – MAB-szabványok támogatása – kísérleti szabványok teremtése – bizonyítékkezelés szabványosítása
Az önértékelési folyamat támogatása Mintapélda kialakítása az ISZAM képzésre vonatkozóan Az alapadatok rendszerezéséhez kitöltési séma biztosítása Jelentések (táblázatok) automatikus készítése Bizonyítékok kezelésére vonatkozó ajánlások A folyószöveges értékelés sablonszövegekkel való kiváltása részlegesen Nem szabványos önértékelési fejezetek szabvány- kísérleteinek kialakítása
Az önértékelési folyamat támogatása Beosztás Összes oktató a szakon Oktatók száma születési év szerint Összes oktatóból AT(fő) 1950 előtt után egyetemi tanár főiskolai tanár egyetemi docens főiskolai docens adjunktus tanársegéd doktorandusz tudományos munkatársak egyéb Összesen
Az önértékelési folyamat támogatása Darab / neptunkódKorsávok munkakör …Végösszeg egyetemi docens főiskolai docens főiskolai tanár főiskolai adjunktus2 215 egyetemi tanár12 36 tudományos munkatárs főiskolai tanársegéd egyetemi tanársegéd11 35 egyetemi adjunktus Végösszeg
Az önértékelési folyamat támogatása IDnévszületési évmunkakörFOIkorsávok 1Pitlik László1966egyetemi docens Szűcs István1962főiskolai docens Herbst Árpád1976főiskolai tanár Villányi László1940főiskolai adjunktus Besel László1980egyetemi tanár31980-… 6Szelényi László1986tudományos munkatárs11980-… 7Molnár József1952egyetemi docens Halmai Péter1947főiskolai adjunktus Barczi Attila1971főiskolai tanársegéd Penksza Károly1955egyetemi docens … …(fiktív adatok alapján)…
Eredmény A felelősség-, feladat-, hatáskör tisztázása Sikeres szak-akkreditáció Eredményes teljesülés esetén az intézményi akkreditáció kapcsán jelentősen csökken a nyitott kérdés száma az kollégák felé, vagyis Majd minden központilag lejelenthető A szabályokhoz kötött akciók indítása a feltárt hiányosságok feloldására
Kapcsolatok