A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyt az esélyteleneknek
Advertisements

Kapcsolattartás a szülői házzal
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
A hálózattá alakulás útján
 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Szociális munka a börtönben
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
Az iskolai szociálismunka
GYERMEKVÉDELMI TANÁCSKOZÁS
Gyermekvédelmi alapellátás
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Ifjúságvédelem és szabadidő - szervezés pedagógiai vonatkozásai
Professzionális iskolai kutatások
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
Kis Bocs Baba-Mama klub Baba- Mama Egészség, Életmód, Szabadidő és Szociális Információs Közhasznú Egyesület.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A szociálpedagógia színterei
A mentálhigénés képzés hatása a sepsiszentgyörgyi Családsegítő Központ működésére 1.A CS. S. K. rövid bemutatása: ben jött létre a FAMTERRA alapítvány.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
© Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
A MAGYAR VÖRÖSKERESZT BÁZISISKOLÁJA SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA.
FŐVÁROSI OKTATÁSI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁST TÁMOGATÓ PORTÁL Horváth Csaba Főpolgármester-helyettes Sajtótájékoztató október 2.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
"Legyen az esély egyenlő ..."
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek - Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai.
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ 2010.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
Példa egy ppt prezentációhoz
Kollégiumi csoportvezetők módszertani munkaközössége
„Mindenről lehet beszélni” bűnmegelőzési modellprojekt 2010.
Team munka egy többcélú intézményben
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
„ÚT A JÖVŐBE” Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Az egészség fogalma, egészségfejlesztés, prevenció.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
főosztályvezető-helyettes
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Pályaválasztást segítő mentortanár és közösségfejlesztő program
Csókay László KPSZTI április 13.
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban

Kitől kér segítséget… (játék) Pedagógusként A, ha a diák letört, rosszkedvű? B, ha a diáknak szexuális problémái vannak? C, ha úgy látja, hogy a diák drogozik? D, ha a diák nem tudja befizetni a kollégiumi díjat? Diákként A, ha letört, rosszkedvű vagy? B, ha szexuális problémáid vannak? C, ha drog problémáid vannak? D, ha anyukád nem tudott pénz adni a kollégiumi díjra?

Mi a szociálpedagógia? Gertrud Bäumer szerint a szociálpedagógia mindaz, ami „nevelés, de nem iskola és nem család”. Heinrich Tuggener szerint a „szociálpedagógia végső célja az egyén nevelése a társadalomba való beilleszkedésre”. A szociálpedagógia magában foglalja: -a klasszikus pedagógia körén túl azokat a nevelési metódusokat, amelyek a szociálpedagógia körébe vont célcsoportok társadalmi (re)integrációját, az esélyegyenlőséget és a különböző devianciákkal szembeni prevenciót szolgálják.

A szociálpedagógia területei - iskolák (hagyományos és alternatív) - kollégiumok - ifjúsági irodák - gyermekotthonok - gyermekjóléti és családsegítő szolgálatok - fiatalokkal foglalkozó civil szervezetek

A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a kollégiumban Fiatalok megsegítése Pedagógusok támogatása

Fiatalok segítése - egészséges életmód megerősítése/kialakítása (pl. szexuális kultúra fejlesztés, drogprevenció, egészséges magatartás kialakítása, bűnmegelőzés) - szociális ügyintézés (családi pótlék, szociális támogatás kérelmezése, illetékes szociális intézményekkel való kapcsolattartás stb.) - tanulmányi munka támogatása (pályaválasztás, pályaorientáció,továbbtanulás, iskolaváltás stb. ) - mentálhigiéné segítése (pl. különböző kapcsolati problémák, magánéleti nehézségek, testi-lelki problémák, mentális védelem)

- (re)integrálódás (beilleszkedés a kollégiumba, a csoportba, jó közérzet kialakulásának segítése, csoport- vagy szoba konfliktus kezelése stb.) - kortárssegítők támogatása, megsegítése (a kollégiumban 2005. óta rendszeresen működik kortárssegítő képzés és kortárssegítő klub is)

Pedagógusok támogatása - szakmai konzultációk, melynek céljai: --a tanulók szociális, mentális, pszichés problémáinak feltérképezése, több szempontú áttekintése (pedagógiai, pszichológiai, szociális) --nevelőtanári kompetenciák erősítése --a lakócsoport mindennapjainak megismerése, segítése

- esetkezelés (rendszeres szakmai konzultáció egy-egy eset mentén, amiben részt vesz a pszichológus, a szociálpedagógus, a nevelőtanár, a vezetőség, a szabadidő-szervező és a fejlesztőpedagógus is) - krízis konzultáció (egy-egy rendkívüli, vagy nehéz helyzet esetében szakmai megbeszélés)

A szociálpedagógus munkáját segíti: - rendszeres és folyamatos információ áramlás - szakmai konzultációk (pszichológusokkal, fejlesztőpedagógussal, csoportvezető pedagógussal, vezetőséggel) - együttműködés a különböző területek szakembereivel (alkalmi vagy rendszeres)

Köszönöm a figyelmet! Kutasi Tamara