Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ajánlások.
Advertisements

TISZTA FEJJEL A Magyar Rendőrség információs kampánya.
Évszakváltás a közlekedésben
A KÖZLEKEDÉSRENDÉSZET LEHETŐSÉGEI NAPJAINKBAN
Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság középtávú koncepciója
· Látszódj! Henkel közlekedésbiztonsági program gyermekeknek.
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
1 “A globalizáció és a közlekedés összefüggései” c. kibővített tudományos ülésszak, MTA Székház, Elnöki Tanácsterem (Bp., Roosevelt tér), november.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” konferencia
Kormányzás Segédlet a Járműszerkezetek tantárgyhoz
Kormányzás Segédlet a Járműszerkezetek tantárgyhoz
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
A Magyar Köztársaság Rendőrsége
Az oktatási segédanyagokhoz szükséges ismeretanyag összeállítását a megyei rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési osztálya gerontológiai szakemberek bevonásával.
Mihalek Miklós Felügyelet vezető május 26., Galyatető
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
Az emberi tényező a közlekedésbiztonságban előadó: dr. Sárdi Erika, elnök.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” Konferencia Bükfürdő, június KTE Vas Megyei Területi és Soproni Városi Szervezet KTE Közlekedésbiztonsági.
1 Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája, valamint.
A közúti ellenőrzés gyakorlata az Európai Unióban „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” konferencia Budapest, Október 20. Gégény István ORFK.
A közúti közlekedési balesetek következtében meghalt személyek száma
Óberling József r. ezredes
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” Dr. Bencze József r. altábornagy Országos rendőrfőkapitány Közlekedésbiztonsági konferencia Budapest, 2009.
Magyarország közlekedésbiztonsága első négy hónapjában.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
Óberling József r. ezredes
A közlekedési szabályok megtartása rendőri szemmel
„Erős pillérek – Javuló közlekedésbiztonság” Budapest, október 20. Horváth Zsolt Csaba elnök Az NKH szerepe a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramban.
KÖBE. Ahol a balesetmegelőzés is KÖTELEZŐ. Tudatos Vezetők Klubja.
Önálló és rendőrrel közös polgárőri tevékenység és ehhez kapcsolódó rendőri karjelzések ismertetése +
A közlekedésbiztonság évtizede A közlekedési balesetekből származó tragédiák 50%-a megelőzhető lenne, ha legalább a következő 5 szabályt betartanánk.
2009 Tudatos vezető - Közlekedésbiztonság Pausz Ferenc GRSP Magyarország Szemben az árral? Budapest, március 19.
Személysérüléses közúti közlekedési balesetek alakulása Magyarországon
Közúti balesetek főbb okai I-III. hó
Személysérüléses közúti balesetek I-VI. havi alakulásának főbb adatai Személysérüléses közúti balesetek száma: +0,98% Halálos kimenetelű balesetek.
Személysérüléses közúti balesetek I-V. havi alakulásának főbb adatai Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,74% Halálos áldozatok száma:+7,80%
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
Közúti balesetek augusztus havi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:1 570 baleset (1 549 baleset) Közúti halálos.
Közúti balesetek I-VII. havi évi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:8 945 baleset (8 722 baleset) Közúti halálos.
KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁG GYEREKSZEMMEL RAJZPÁLYÁZAT.
II. Országos Iskolarendőr Szakmai Nap „ Egy iskola – egy polgárőr” program A gyermekek közlekedésbiztonságra nevelése.
Berta Tamás, k özpontvezető Tóth Viktória, projektkoordinátor Közlekedésbiztonsági Központ KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. A közlekedési.
Budapest, március 24. A húsvéti ünnepi időszak rendőri feladatai Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály.
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék VIDÉKBIZTONSÁG GTK3196BAN Dr. Szilágyi Tivadar
Közúti balesetek I-X. havi alakulásának előzetes adatai
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,4%
(Zárójelben a I-V. havi megfelelő adatok)
ÜDVÖZLÜNK A VÁLLALKOZÓI FÓRUMON!
(Zárójelben a I-VI. havi megfelelő adatok)
Személysérüléses közúti balesetek száma: +0,8%
A regisztrált bűncselekmények száma Komárom-Esztergom megyében, 2009
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,2%
(Zárójelben a év megfelelő adatai)
(Zárójelben a I-IV. havi megfelelő adatok)
(Zárójelben a év megfelelő adatai)
(Zárójelben a I-VII havi megfelelő adatok)
(Zárójelben a I-VII. havi megfelelő adatok)
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,4%
Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1
Közlekedési ismeretek
(Zárójelben a januári megfelelő adatok)
Előadás másolata:

Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében Sajtótájékoztató Budapest, 2011. március 29.

Közúti közlekedési balesetek okozói 2010. évben 2010-ben 16 307 személysérüléssel járó közúti közlekedési baleset következett be Magyarország közútjain; melynek 11 %-át kerékpárosok okozták; 3522 olyan közlekedési baleset történt, amelyben az egyik résztvevő kerékpáros volt, ennek 51 %-át okozták kerékpárosok.

Kerékpárosok által okozott személysérüléses közlekedési balesetek

Közúti közlekedési balesetben részt vevő és balesetet okozó kerékpárosok

Közúti közlekedési baleset következtében meghalt, megsérült kerékpárosok száma

Kerékpárosok által ittas állapotban okozott személysérüléses közlekedési balesetek 15,7 % 16,7 % 18 % 20,5 % 26,7 %

Rendészeti feladatok: Országos fokozott közúti ellenőrzés: 2011. április 4-26. között. Célja: a kerékpárosok közlekedés-biztonságának javítása. A közúti közlekedési balesetben meghalt, megsérült személyek számának csökkentése. Kiemelt feladatok: a kerékpárosok közúti közlekedésére vonatkozó általános közlekedési szabályok betartásának; a kerékpárosok éjszakai és korlátozott látási viszonyok közötti láthatóságának; a kerékpár kötelező tartozékainak ellenőrzése; a kerékpárt ittas állapotban hajtó személyek forgalomból történő kiszűrése és szankcionálása.

Prevenció Közlekedésbiztonsági versenyek 2010. áprilistól Alapvető célja: - közlekedésre nevelés az általános és középiskolások körében; - szabályismeret szintjének fejlesztése. Főbb vetélkedők: - „Általános Iskolások Közlekedési Tanulmányi Versenye”. - „Kerékpáros Iskola Kupa” (KIK). - „Középiskolás Közlekedésbiztonsági Kupa” (KKK). - „Közlekedik a család”. - „Közlekedésbiztonság gyermekszemmel” rajzpályázat.

Felvilágosító és propaganda tevékenység 2011. májustól a Nemzeti Közlekedési Hatósággal együttműködve közlekedésre nevelő tevékenység az iskolarendőr program keretében, (kerékpáros igazolvány, igazoló matrica). A „Szuperbringa” programhoz kapcsolódó kommunikációs kampány További részletek: 2011. április végén!!!

A kerékpár kötelező felszerelései 6/1990. KÖHÉM rendelet alapján: könnyen kezelhető, megbízható kormányberendezés; két, egymástól függetlenül működtethető fékszerkezet, melyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat; hangjelző berendezés, amely csak csengő lehet; egy darab előre fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó lámpa; egy darab hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható lámpa; hátul egy vagy két (nem háromszög alakú) piros színű fényvisszaverő prizma; legalább az első keréken minimum 1 db borostyánsárga színű prizma, mindkét oldalán fényvisszaverővel.

Ebben is példát kell mutatunk….

KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMET! www.baleset-megelozes.eu