Mitől jó a céges weboldal? Dén Mátyás András, Opinion Leaders Kft.
„Szeretnék egy weboldalt a cégemnek”
I. Weboldal, de milyen? Portálok Corporate weboldalak Hírsite-ok, tematikus portálok Corporate weboldalak Céges oldalak E-commerce oldalak Webshopok, online áruházak, árösszehasonlítók Aggregátor, linkgyűjtő oldalak Hírkereső, Hírstart, Startlap, stb. Blogok Internetes „naplók”, személyes hangvételű írások gyűjteménye Közösségi portálok A közönség aktivitásaiból „élő” oldalak, a rendszeres tartalmat az olvasók biztosítják egymásnak, a site csak egy platform erre
I. Weboldal, de milyen? Portálok Corporate weboldalak Hírsite-ok, tematikus portálok Corporate weboldalak Céges oldalak E-commerce oldalak Webshopok, online áruházak, árösszehasonlítók Aggregátor, linkgyűjtő oldalak Hírkereső, Hírstart, Startlap, stb. Blogok Internetes „naplók”, személyes hangvételű írások gyűjteménye Közösségi portálok A közönség aktivitásaiból „élő” oldalak, a rendszeres tartalmat az olvasók biztosítják egymásnak, a site csak egy platform erre
I. Weboldal, de milyen? Portálok Corporate weboldalak Hírsite-ok, tematikus portálok Corporate weboldalak Céges oldalak E-commerce oldalak Webshopok, online áruházak, árösszehasonlítók Aggregátor, linkgyűjtő oldalak Hírkereső, Hírstart, Startlap, stb. Blogok Internetes „naplók”, személyes hangvételű írások gyűjteménye Közösségi portálok A közönség aktivitásaiból „élő” oldalak, a rendszeres tartalmat az olvasók biztosítják egymásnak, a site csak egy platform erre
I. Weboldal, de milyen? Portálok Corporate weboldalak Hírsite-ok, tematikus portálok Corporate weboldalak Céges oldalak E-commerce oldalak Webshopok, online áruházak, árösszehasonlítók Aggregátor, linkgyűjtő oldalak Hírkereső, Hírstart, Startlap, stb. Blogok Internetes „naplók”, személyes hangvételű írások gyűjteménye Közösségi portálok A közönség aktivitásaiból „élő” oldalak, a rendszeres tartalmat az olvasók biztosítják egymásnak, a site csak egy platform erre
II. Relációk Corporate oldal Portál + e-commerce (webshop) (pr és marketing aktivitás) + blog Aggregátor, linkgyűjtők (linképítés) Közösségi portálok (közösségi marketing)
III. A céges weboldal funkciói Első jó benyomás keltése (látvány) Referenciák (megerősítés) Információk a cégről (átláthatóság) Vásárlás ösztönzés (konverzió)
III./1.Első benyomás Átláthatóság Színek és tipográfia ízléses és konzekvens használata Tevékenységhez kapcsolódó igényes képanyag Jól strukturált menüszerkezet (max 8 menüpont, max 2+1 szinten)
III./1.Első benyomás (rossz)
III./1.Első benyomás (jó)
III./2-5.Tartalom Információk a cégről (Rólunk) Termékek, szolgátatások Referenciák Elérhetőségek + és?
IV. Webshop (e-commerce) Jól felépített termékstruktúra Termék attribútumok teljeskörű rendelkeésre bocsátása Több kép Termékleírások Helyettesítő, kiegészítő és kapcsolódó termékek Pontos készletinformációk Egyszerű vásárlási lehetőség, kártyás fizetés Szállítási feltételek, garancia
V. Blog (v. céges hírek) Nagy felelősség, ha elkezdtük, csinálni kell -> erőforrás biztosítása! Sok esetben az egyetlen változó tartalom a site-on -> rólunk kialakult képhez hozzájárul Referenciák és/ vagy szakmai vélemények, írások NE öncélú, vagy mások érdekeit sértő irományok tárháza legyen
VI. Keresőoptimalizálás TECHNOLÓGIA + TARTALOM Valamennyi tartalom, amit a site-ra felrakunk, frissítünk segít minket a keresőtalálatok minőségének javításában Termékinformációk, terméklisták, referenciák teljeskörűsége ezért is fontos
VII. Link marketing Releváns lap.hu oldalakon való ingyenes megjelenés Partnercégek site-jain való keresztlinkelések Szakmai, egyéb tömörítő szervezetek oldalain való megjelenés
VIII. Közösségi marketing Működő közösségi platform: Facebook Céges oldal létrehozása, design elemekkel és plusz menüpontokkal való Címlista gyűjtés: Mi az indián neved? Mit akarunk ezzel elérni? Vevőkkel való kapcsolat építése = közvetlen kapcsolat Speciális kedvezmények a like-olóknak Ügyfélszolgálat Ha elkezdtük, akkor nincs visszaút -> erőforrás biztosítása
IX. Marketing és PR Egy vállalatméret felett: Portálokon való klasszikus hirdetési formák: lead, teljesítmény-alapú hirdetések preferálása Klasszikus PR aktivitások Stratégia kell: célok definiálása, a lehetőségek optimális kombinációja
Minden eszközön ott kell lenni
Kijelző „típusok” A kijelző vonzza a szemet és a mutatóujjat
Kompatibilitás VS egyed megjelenés A céges weboldalnak valamennyi kijelző típuson elérhetőnek kell lennie Ehhez szükséges: Flash technológia mellőzése, helyette html5 preferálása Programozási és webergonómiai jártasság
Epic fail 1. Azonnali információra van szükségem, mobiltelefonon, ez jön elő a Google keresés találataira való kattintás után:
Epic fail 2. A céges számítógépen keresve egy ilyen weboldalt kapok:
Más kijelző, más médiafogyasztási szokás Számítógép, laptop: „hagyományos” funkciók, munka, információszerzés Mobiltelefon (okostelefon): promt információszerzés Táblagép (tablet): entertainment, konzumista szemlélet TV (okos tévé, smart tv): szórakoztatás
Céges weboldal megjelenésének optimalizálása A széles körű kompatibilitással rendelkező weboldal főleg technológiai kérdés, az egyedi tabletre, mobilra, tévére optimalizált céges weboldalak nice-to-have.
Kérdések, mielőtt belevágunk Hány nyelvű weboldalt szeretnénk? (tartalom) Milyen funkciókat szolgáljon ki a weboldal? (pl. értékesítés – webshop) Mutasson 5 oldalt, ami tetszik! (vizuális inspirációk felmérése)
A sikeres weboldal mércéje Valamennyi weboldal látogatottságát, látogatottsági összetételét, forgalmi forrásainak összetételét mérjük, melynek alapján nem a látogatottság a siker, hanem a weboldal céljainak teljesítése: Vizuálisan azonosulni tudunk-e az oldallal? Konverzió mérés – értékesítés támogatás Konkurensek előtti Google megjelenések (új ügyfél)
Köszönöm a figyelmet!