„Fejlődés és törvényesség: egy jobb jövő az európai fiatalok kezében”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
Advertisements

A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
A kölcsönös befolyásolás

Kamarai prezentáció sablon
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
“Hány pontot kapunk érte?” Milotta Lászlóné – asszisztens (Vasútegészségügyi NKK Kft – Pécs) Zsoldiné Turi Edit – fiziotherápiás asszisztens (Egyesített.
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
Humánkineziológia szak
Külföldi módszerek? Mi az amit figyelembe kell vennünk: Hagyományaink, Céljaink. Cégünk összetétele, nagysága.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
A diplomások jellemzőiről és előre- menetelükről készített felmérés Olaszországban prof. Andrea Cammelli Bolognai Egyetem AlmaLaurea igazgatója Konferencia.
Mellár János 5. óra Március 12. v
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
Nem számít!. Nem számít! A jó sorrend a konzultációkhoz: 1. Vágyak. 2. Problémák. 3. A félelmek eltávolítása átbeszéléssel! 4. Következő havi terv.
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
6) 7) 8) 9) 10) Mennyi az x, y és z értéke? 11) 12) 13) 14) 15)
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
Elektromos mennyiségek mérése
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
Budapest XIII. kerületi Cigány Kisebbségi Önkormányzat felmérése család bevonásával készített kérdőív kiértékelése.
A tételek eljuttatása az iskolákba
TÁMOP B program Képzési kompetenciaprofilok bemutatása
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
Védőgázas hegesztések
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
8. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia MOHÁCSI Huba Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka III. évfolyam Témavezető:
Kutyafajták Retrieverek Készítette: Bak Barna József
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
Veszélyes webes világ? Aggódnak-e a szülők gyermekük internethasználata miatt?
szakmérnök hallgatók számára
Alvás Világnapja, március 13. Kiss Katalin, kutatás vezető Szinapszis Kft. Így alszanak a magyarok - Egy piackutatás tanulságai -
A évi demográfiai adatok értékelése
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
Munkaerő mobilitás Magyarországon
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
7. Házi feladat megoldása
Az élet igéje április „Testvérek, ne panaszkodjatok egymásra…” (Jak 5,9)
A pneumatika alapjai A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek)
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
IV. Terjeszkedés.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Norvegija – Šiaurės pašvaistė 45 le cke az életben Nov 2009 He YanMusic: snowdream.
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
A következő kérdések a mai gyerekekre vonatkoznak:  Felkészíti-e az iskola a gyermekeinket a való világra?  Kapnak-e.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
Ápolói hivatás megítélése középiskolás korúak körében
Előadás másolata:

„Fejlődés és törvényesség: egy jobb jövő az európai fiatalok kezében” Csokonai Vitéz Mihály Gimnázium Debrecen 2013

62. Hány éves vagy? (Hányadik életévedet töltötted be?)

1. Mennyire sűrűn szoktál a jövődre gondolni? Gyakran Ritkán Soha nem érdekel

2. Milyen érzések fognak el, amikor a jövődre gondolsz? Aggodalom 2. Izgalom 3. Félelem 4. Semmi

3. Van határozott elképzelésed a jövődről? 1. Igen, már tudom, hol fogok továbbtanulni és milyen munkát szeretnék 2. Van elképzelésem, de nem vagyok biztos magamban. 3. Minden nap más jut az eszembe. 4. Nincs elképzelésem, nem érdekel a téma.

4. Mennyi ma Magyarországon a havi nettó átlagkereset? 70 000 - 90 000 Ft 90 000 - 120 000 Ft 120 000 - 150 000 Ft több mint 150 000 Ft

5. Mennyi pénz kell ahhoz egy hónapra ma Magyarországon, hogy egy család jól éljen? 47 500 Ft 100 000 Ft 300 000 Ft 500 000 Ft

6. Fontos-e tanulni ahhoz, hogy később jó munkát tudjunk találni? alapvető fontosságú igen, de nem a gimnáziumi 4-5 év számít nem a tanuláson múlik, hogy jó munkám lesz-e nem tudom

7. Szerinted hogyan lehet ma Magyarországon munkát találni? megfelelő felkészültséggel és tudással kapcsolatokat felhasználva szerencsével ma Magyarországon nem lehet munkát találni

8. Hogyan látod magad tíz év múlva? addigra sikerül megvalósítanom magam minden téren még sok tervem lesz, ami megvalósításra vár munkanélküliként a szüleimmel fogok élni, és ők tartanak el

9. Szerinted az a tény, hogy Magyarország az Európai Unió tagja, elősegíti a munka világába való beilleszkedést? igen, mert így külföldön is tudok munkát találni igen, mert már az iskolában jól megtanulok nyelveket nem, mert az Európai Unió nem jól működik nem, az én jövőm itt van Magyarországon

10. Szerinted Magyarország sok pénzt fektet az oktatásba? igen nem nem fontos pénzt fektetni az oktatásba nem tudom

11. Szerinted Magyarország sok pénzt fektet a kutatásokba 11. Szerinted Magyarország sok pénzt fektet a kutatásokba? (technológiai, megújuló energiák, stb.) igen nem nem fontos pénzt fektetni a kutatásba nem tudom

12. Szerinted fontos olyan munkát választani/végezni, amit szeretsz, még akkor is, ha nem fizet jól, vagy mindenképpen olyat érdemes választani, ami jól fizet, függetlenül attól, szereted-e? szeretnék olyan munkát választani, amit örömmel végzek, és nem érdekel a fizetés számomra fontos a pénz, úgyhogy mindenképp jól fizető munkát szeretnék ebben a mai globalizálódott világban nincs választásunk ebben a bizonytalan helyzetben, azt hiszem, bármilyen munkát elfogadnék

13. Mikorra tervezed, hogy önálló életet kezdesz, és a szüleid segítsége nélkül fogsz élni? rögtön a gimnázium befejezése után rögtön az egyetem elvégzése után amikor megtalálom a páromat nem gondolkodom még ezen

14. A felsorolt lehetőségek közül melyiket tekinted példaértékűnek? család iskola valóság-show szereplői híres sportolók, zenészek, közéleti személyiségek

15. Tagja vagy valamilyen társadalmi vagy kulturális egyesületnek? igen nem szeretnék nem érdekel

16. Milyen a kapcsolatod a politikai élettel? semmilyen nem érdekel a politika érdekel a politikai élet folyamatosan követem a magyar és külföldi politikai eseményeket

17. Milyen a kapcsolatod az információkkal? gyakran informálódom nem érdekel, ezért nem informálódom nem informálódom, mert tanulnom kell csak az engem érdeklő témákban informálódom

18. Honnan szerzed az információkat? televízió Internet újság nem szerzek információkat sehonnan

19. Van már munkahelyi tapasztalatod? igen, nyaranta dolgozom próbáltam diákmunkát keresni, de nem sikerült megfelelőt találnom nincs, és még nem is akarok dolgozni az iskola mellett is dolgozom

20. A gimnázium befejezése után szeretnéd a tanulmányaidat egyetemen folytatni? igen, és mindenképpen beiratkozom egy egyetemre szeretném, de anyagi problémák miatt nem látom megvalósíthatónak nem fogok egyetemre menni még nem döntöttem el

21. Hol szeretnél dolgozni a tanulmányaid befejezése után? mindenképpen itt Magyarországon szeretnék munkát találni véglegesen külföldön akarok dolgozni külföldön szeretnék tapasztalatokat szerezni, de aztán Magyarországon szeretnék élni még nem tudom

22. Milyen formában szeretnél dolgozni? egy cég alkalmazottjaként egyéni vállalkozóként egy cég igazgatójaként segélyekből szeretnék élni

23. Melyik fontossági sorrendet választanád az alábbiak közül? 1. család. 2. pénz 3. karrier és siker 1. karrier és siker 2. pénz 3. család 1. pénz 2. karrier és siker 3. család 1. család 2. karrier és siker 3. pénz nem gondolkodom ezen

egyáltalán nem kicsit eléggé nagyon 24. Mennyire érzed „főszereplőnek”, fontosnak magad (a véleményalkotás lehetősége, felelősségvállalás, döntéshozatal) az alábbi területeken? - az iskolában egyáltalán nem kicsit eléggé nagyon

egyáltalán nem kicsit eléggé nagyon 25. Mennyire érzed „főszereplőnek”, fontosnak magad (a véleményalkotás lehetősége, felelősségvállalás, döntéshozatal) az alábbi területeken? - a családban egyáltalán nem kicsit eléggé nagyon

egyáltalán nem kicsit eléggé nagyon 26. Mennyire érzed „főszereplőnek”, fontosnak magad (a véleményalkotás lehetősége, felelősségvállalás, döntéshozatal) az alábbi területeken? - baráti körben egyáltalán nem kicsit eléggé nagyon

egyáltalán nem kicsit eléggé nagyon 27. Mennyire érzed „főszereplőnek”, fontosnak magad (a véleményalkotás lehetősége, felelősségvállalás, döntéshozatal) az alábbi területeken? - szervezett csoportban (pl. sportegyesület) egyáltalán nem kicsit eléggé nagyon

egyáltalán nem kicsit eléggé nagyon 28. Mennyire érzed „főszereplőnek”, fontosnak magad (a véleményalkotás lehetősége, felelősségvállalás, döntéshozatal) az alábbi területeken? - lakóhelyeden egyáltalán nem kicsit eléggé nagyon

egyáltalán nem kevéssé általában leginkább 29. Az, hogy részt veszel valamiben, mennyire jelenti az alábbiakat az életedben? - sok ismeretet szerezni egyáltalán nem kevéssé általában leginkább

egyáltalán nem kevéssé általában leginkább 30. Az, hogy részt veszel valamiben, mennyire jelenti az alábbiakat az életedben? - valami hasznosat tenni másoknak egyáltalán nem kevéssé általában leginkább

1. egyáltalán nem kevéssé általában leginkább 31. Az, hogy részt veszel valamiben, mennyire jelenti az alábbiakat az életedben? - döntéseket hozni 1. egyáltalán nem kevéssé általában leginkább

1. egyáltalán nem 2. kevéssé 3. általában 4. leginkább 32. Az, hogy részt veszel valamiben, mennyire jelenti az alábbiakat az életedben? - új kezdeményezéseket javasolni, megvalósítani 1. egyáltalán nem 2. kevéssé 3. általában 4. leginkább

1. egyáltalán nem 2. kevéssé 3. általában 4. leginkább 33. Az, hogy részt veszel valamiben, mennyire jelenti az alábbiakat az életedben? - csatlakozni csoportok, szervezetek kezdeményezéseihez 1. egyáltalán nem 2. kevéssé 3. általában 4. leginkább

1. egyáltalán nem 2. kevéssé 3. általában 4. leginkább 34. Az, hogy részt veszel valamiben, mennyire jelenti az alábbiakat az életedben? - részt venni a lakóhelyi, iskolai ügyek megoldásában 1. egyáltalán nem 2. kevéssé 3. általában 4. leginkább

1. egyáltalán nem 2. kevéssé 3. általában 4. leginkább 35. Az, hogy részt veszel valamiben, mennyire jelenti az alábbiakat az életedben? - magamnak és barátaimnak örömet szerezni 1. egyáltalán nem 2. kevéssé 3. általában 4. leginkább

1. egyáltalán nem 2. kevéssé 3. általában 4. leginkább 36. Az, hogy részt veszel valamiben, mennyire jelenti az alábbiakat az életedben? - saját képességeimnek, érdeklődésemnek és vágyaimnak megfelelő tevékenységben részt venni 1. egyáltalán nem 2. kevéssé 3. általában 4. leginkább

1. egyáltalán nem 2. kevéssé 3. általában 4. leginkább 37. Az, hogy részt veszel valamiben, mennyire jelenti az alábbiakat az életedben? - közreműködni az otthoni munkákban 1. egyáltalán nem 2. kevéssé 3. általában 4. leginkább

2. Kicsit határozatlan vagyok 38. Mennyire vagy képes önállóan szembenézni a mindennapi élet kihívásaival? 1. Magabiztos vagyok 2. Kicsit határozatlan vagyok 3. Néha segítségre van szükségem 4. Mindig támogatásra van szükségem

nem fontos kevésbé fontos fontos nagyon fontos 39. Mennyire fontosak szerinted az élet alábbi értékei? - siker és hatalom nem fontos kevésbé fontos fontos nagyon fontos

nem fontos kevésbé fontos fontos nagyon fontos 40. Mennyire fontosak szerinted az élet alábbi értékei? - kényelmes és nyugodt élet nem fontos kevésbé fontos fontos nagyon fontos

41. Mennyire fontosak szerinted az élet alábbi értékei? - szórakozás nem fontos kevésbé fontos fontos nagyon fontos

nem fontos kevésbé fontos fontos nagyon fontos 42. Mennyire fontosak szerinted az élet alábbi értékei? - békés, boldog család nem fontos kevésbé fontos fontos nagyon fontos

43. Mennyire fontosak szerinted az élet alábbi értékei? - igaz barátok nem fontos kevésbé fontos fontos nagyon fontos

nem fontos kevésbé fontos fontos nagyon fontos 44. Mennyire fontosak szerinted az élet alábbi értékei? - segíteni a rászorulókon nem fontos kevésbé fontos fontos nagyon fontos

45. Mennyire fontosak szerinted az élet alábbi értékei? - elégedettség nem fontos kevésbé fontos fontos nagyon fontos

nem fontos kevésbé fontos fontos nagyon fontos 46. Mennyire fontosak szerinted az élet alábbi értékei? - egészség, hosszú élet nem fontos kevésbé fontos fontos nagyon fontos

47. Mennyire fontosak szerinted az élet alábbi értékei? - függetlenség nem fontos kevésbé fontos fontos nagyon fontos

nem fontos kevésbé fontos fontos nagyon fontos 48. Mennyire fontosak szerinted az élet alábbi értékei? - műveltség, intelligencia nem fontos kevésbé fontos fontos nagyon fontos

nem fontos kevésbé fontos fontos nagyon fontos 49. Mennyire fontosak szerinted az élet alábbi értékei? - érzelmekben gazdag élet nem fontos kevésbé fontos fontos nagyon fontos

50. Véleményed az iskoláról 50. Véleményed az iskoláról. Az iskolának semmi haszna: az igazi tudást a munka világában lehet megszerezni.

51. Véleményed az iskoláról 51. Véleményed az iskoláról. - Az iskolának nincs kapcsolata a való élettel.

52. Véleményed az iskoláról 52. Véleményed az iskoláról. - Az iskolára annak van szüksége, akinek még nincs pontos elképzelése a jövőről.

53. Véleményed az iskoláról 53. Véleményed az iskoláról. - Nem a tanulmányi eredményektől függ, sikerül-e jó állást találni.

54. Véleményed az iskoláról 54. Véleményed az iskoláról. - Az iskolára feltétlenül szükség van az általános műveltség megszerzéséhez.

55. Véleményed az iskoláról 55. Véleményed az iskoláról. - Az iskolára azért van szükség, hogy barátokra találjak.

56. Szerinted mennyire számítanak az alábbiak a munka világába való belépéshez? - ismerősök

57. Szerinted mennyire számítanak az alábbiak a munka világába való belépéshez? - idegen nyelvek ismerete

. 58. Szerinted mennyire számítanak az alábbiak a munka világába való belépéshez? - jó fellépés

59. Szerinted mennyire számítanak az alábbiak a munka világába való belépéshez? - szakmai tudás

60. Szerinted mennyire számítanak az alábbiak a munka világába való belépéshez? - szerencse

61. Mi aggaszt leginkább, ha a felnőtt munkás életre gondolsz? a bizonytalanság az elégedetlenség a szabadidő hiánya a munkahelyi konfliktusok az unalom a szürkeség, a névtelenség az alacsony jövedelem az életkedv elvesztése az érvényesülés lehetőségének hiánya a változtatás lehetőségének hiánya

62. Mik számodra a „ciki” és a „menő” munkahelyek? Magyarázd meg, miért! Közmunka (lenézik, nem próbált mást keresni) Utcaseprés (lealacsonyító munka) Kukás (koszos, keveset keres, lealacsonyító) Takarító (rosszul bánnak velük, nem nézik semmibe) Celebség (a semmiért kap pénzt) Segédmunkás (keveset keres, sokat dolgozik) Irodai munka (unalmas, pletyiznek, nem csinálnak semmit) „Menő” Bankigazgató (felnéznek rá, tisztelik) Cégvezető (irigyek rá, felnéznek rá) Egyéni vállalkozó (maga osztja be az idejét, irigyek rá) Ügyvéd Orvos (köztiszteletben állnak, jól keresnek) Filmforgatás (izgalmas) Irodai munka (kávéznak, pletyiznek, nem csinálnak semmit, mindezt sok „léért”

63. Mi segítene egy helyes jövőkép kialakításában? Biztosabb helyzet, szülők helyzetének stabilitása Nem tudom Pénz Több információ a lehetőségekről, beszélgetés tapasztalt emberekkel Szülők, barátok, tanárok tanácsa Jó iskola, normálisabb tanárok, támogatás az iskolától, gyakorlatiasabb iskola Magabiztosság, önbizalom, saját magunk megismerése Szülői mintakép Normális, önzetlen, jóindulatú emberek, akik segítenek egymásnak a céljaikat elérni Szemügyre venni azokat, akik nem tanultak, nem volt jövőképük, és most az utcán koldulnak vagy 47.500 Ft-ból élnek