1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
BUDAPEST Budapest Fejlesztési Pólus BUDAPEST INNOPOLISZ Program Benedek Zsolt november 15.
Advertisements

A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Prof. emeritus, Dr.Dr.hc. Knoll Imre Budapest, február-május
A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
Logisztikai kutatás-fejlesztés és oktatás kölcsönhatása
Prof. emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor
Prof. emeritus, Dr. Knoll Imre, MTA doktor a Magyar Logisztikai Egyesület elnöke MLBKT Kongresszus Siófok, november 6. Logisztikai befektetések vállalatgazdasági-
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Állami (minisztériumi) feladatok beszállítói területen
1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
KNOLL 1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
1 Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II. Budapest, 2008.február Új törekvések a logisztikai közreműködésben Prof. emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
Egy esély a felzárkózásra: Magyarország mint Európa egyik logisztikai központja Chikán Attila A Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára, a Magyar Logisztikai,
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
A külső környezet elemzése
RTM kínálatának alakítása
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
1 Új törekvések a logisztikai közreműködésben Prof.emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Prof.emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA.
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
Új törekvések a logisztikaiközreműködésben
1 Logisztika Szakirány – II. 2. téma Vállalkozási rendszerek átszervezése Bp.2008.febr. Prof.Dr.Knoll Imre.
1 Logisztika Szakirány—II. 5.téma Logisztika Szakirány—II. 5.téma Az állam és a magánszféra kooperációja PPP – Public Private Partnership Prof.Dr.,Dr.hc.Knoll.
KNOLL1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,
Regionális innovációs fejlesztési lehetőségek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kleinheincz Ferenc főosztályvezető, Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
III. A logisztika jövője
Kisvállalkozások alkalmazkodás és versenyképesség Kállay László GKM.
Az ellátási láncok biztonsága
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Új tendenciák és kihívások a vasúti szállítmányozó és logisztikai szolgáltató vállalatok piacán.
Előadó: Rigó Zoltán logisztikai szakértő Záhony Kereskedelem-logisztikai központ SWOT elemzés.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
A jelenlegi válság és a reálszféra Chikán Attila egyetemi tanár, igazgató Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézet Versenyképesség Kutató.
1 A logisztika tudomány 25 éve a gazdaságért és a társadalomért Prof.emeritus, Dr.Dr.hc.Knoll Imre MTA doktor, ELA Fellow MTA Logisztikai Albizottság t.
Új agrárlogisztikai trendek és a bővített ellátási lánc
KNOLL-FÉLE „Innovációs ellátási lánc” --modell 10-- Ellátási láncok,bővítésük és gazdasági elemzésük
alapok és fejlesztési modellek
Magyar KKV-k sikerei és együttműködései a globális IT iparban
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Újraiparosítási folyamatok a Dél-Dunántúlon Feldolgozó ipari helyzetkép a Dél-Dunántúli régióban Kovács Szilárd PhD-hallgató PTE KTK Regionális Politika.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
VESZPRÉMI EGYETEM GEORGIKON MEZŐGAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR TÁRSADALOM-ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI INTÉZET AGRÁRGAZDASÁGTANI ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI TANSZÉK KESZTHELY.
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
PREZENTÁCIÓ AZ EU-HOZ CSATLAKOZÓ ORSZÁG KAMARÁINAK DEBRECEN, MAGYARORSZÁG NOVEMBER 24. (hétfő) Michael Geary Vezérigazgató.
Magyarország és Koszovó bilaterális gazdasági kapcsolatai Budapest, december 9.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program pályázati lehetőségei ( ) vállalkozások számára Keller Péter osztályvezető GKM Vállalkozásfinanszírozási Főosztály.
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
1 Prof.Dr. KNOLL IMRE, MTA doktor „ÉSSZEL-HITTEL-AKARATTAL” …a gyógyszer-ellátási láncban… I.Budapesti Gyógyszerész Nap szeptember 17. (
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Előadás másolata:

1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II. Budapest, 2008.febr.

2 Logisztika Szakirány – II. 1. téma Dinamikus világgazdasági változások- -új logisztika trendek Bp.2008.febr. Prof.Dr.Knoll Imre

3 Világgazdasági jelenségek Új nemzetközi jelenségek (globalizáció + e-business…) Súlypontváltozások a gazdaságban, és a közreműködő logisztikában Előtérben az információs technológia, az emberi erőforrások és az ellátási láncok Nemzeti alapokra épülő nemzetközi trendek

4 Gazdaságpolitika- -logisztikai lépések Gazdasági és társadalmi célok kölcsönhatásainak kezelése Kölcsönös érdekeken alapuló, belföldi kapcsolatrendszer Befektetés,fejlesztés,továbbképzés NEMZETI és NEMZETKÖZI ÉRDEKEK integrált optimumának kialakítása Interdiszciplináris logisztika

5 Új nemzetközi jelenségek – - logisztikai reakciók - EU-jogharmonizáció - Nyitottabb mozgástér - „Váratlan” versenytársak - Munkaerő áramlás és irányai? - Mikro-, makro-, globális szerveződések - EU-jogharmonizáció - Nyitottabb mozgástér - „Váratlan” versenytársak - Munkaerő áramlás és irányai? - Mikro-, makro-, globális szerveződések - A rugalmas logisztika és igény-orientált módszerei: - Válasz a gazdasági kihívásokra (bővített ellátási lánc, integrált informatika, elektronikus üzletvitel…) - A logisztika tudomány fokozódó térhódítása a gazdasági és társadalmi folyamatokban - Nemzetközi logisztikai együttműködés, okos gazdaságpolitika - A logisztika sajátos területei: környezetvédelem, kultúra, sport, politika,…

6 Egyéb nemzetközi hatások  -- Gazdaságpolitikai „újdonságok”…  -- Piaci súlypontok áthelyeződése  -- Infrastruktúra tényezők előtérben  -- Településfejlesztés  --„Transeuropa” útvonalak mentén új ellátási láncok  -- Élőmunka és szociális vonzatai  -- Szakmai képzettségek bővítése  --„Integrált” versenyképesség Knoll

7 Partner az interdiszciplináris logisztikai közreműködés Eszközök anyagi (materiális) pénzügyi (financiális) emberi (humán) Területek vállalkozások mikrotérségek (települések) makrotérségek (régiók) SÚLYPONTJAI

8 Új gazdasági súlypontok Településfejlesztés Ipari park Logisztikai Szolgáltató Központ koordinált tervezés beruházás üzemeltetés Knoll

9 … végül melyek az új logisztikai feladatok? alkalmazkodva még korszerűbb logisztikai módszerekhez = bővített ellátási lánc kezelése = business process reengineering = gazdasági és társadalmi biztonság = az ember szerepének felértékelődése HRM - Human Resource Management Szociologisztika Knoll

10 EUROLOG IRÁNYELVEK, HATÁSOK EUROLOG IRÁNYELVEK, HATÁSOK  Eurologisztikai koordinációs lépések megvalósítása  A versenyképesség „EUROLOG-tényező”-ként való kezelése (bővebben következő ábra!)  Globális üzleti folyamatok vevőorientált szemléletű optimalizálása  A minőségbiztosítás integrált adaptálása  Újszerű gazdasági-társadalmi mozgások

11 EUROLOG - Versenyképesség MIT TESZÜNK EZÉRT?  Új logisztikai módszerek, rendszerek: *a kereskedelemben és a szolgáltatásokban (a már ismert „open book”, direkt szállítás..), *az „emberi erőforrás-kezelés” (HRM)-ben.  Értelmesen erősítjük a PPP-konstrukciókat  Vállalati kooperációk (szövetségek…)  A „beszállító” kis- és közepes vállalkozások (KKV) win-win elven alapuló gazdasági erősítése!!

12 Figyeljünk a „ multinacionális hatásokra” Figyeljünk a „ multinacionális hatásokra” Pozitív hatások a fogadó országra :  Csökken a hazai tőke-hiány, a nemzetközi cég biztos háttere  Új befektetések, esetleg hazai kooperációval  Új munkahelyek, bennük korszerűbb technológiák  Piacbővülési lehetőség, exportnövelő hatás  Hazai beszállítók kapcsolódása= gazdaság élénkítés Negativ hatások lehetőségei:  Gazdasági függőség  A világpiacon erős külföldi „kiszoríthatja” a a magyar tulajdonú versenytársat  A hazai szakember „innovációs gondolatait” nem veszi figyelembe  A képzett magyar munkaerőt elszívhatja

13 Nemzeti Fejlesztési Terv II. és a logisztikai elemek

14 Köszönöm figyelmüket!