A 4D stúdió valós idejű GPU-s implementálása Hapák József ELTE-IK MSC 2012.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nukleáris Képalkotás 2 Rekonstrukció
Advertisements

Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék 5.5. Model Based Architecture módszerek BelAmI_H Spring.
OpenGL 2. gyakorlat Hapák József
Project 5: Video background replacement
K-Chat Dr. Szepesvári Csaba Kutatási Alelnök mindmaker.
F IGYELMI ALGORITMUSOKKAL VEZÉRELT HELYSZÍNANALÍZIS A BIONIKUS SZEMÜVEGBEN Persa György.
TransMotion1 TransMotion Projekt BMF-NIK, IAR szakirány Kertész Tamás Rieger Péter Szolyka Sándor Konzulens: Vámossy Zoltán.
Számítógépes grafika Szirmay-Kalos László
Bevezetés.  A számítógépes grafika inkrementális képszintézis algoritmusának hardver realizációja  Teljesítménykövetelmények:  Animáció: néhány nsec.
Fourier hullámkái Lócsi Levente ELTE Eötvös József Collegium.
Fourier hullámkái Lócsi Levente ELTE Eötvös József Collegium.
Mozgó Objektumok Detektálása és Követése Robotkamera Segítségével
Virtuális méréstechnika
Kincses Zoltán, Mingesz Róbert, Vadai Gergely
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás 2. óra szeptember 9., 10. v
A tárgyak internetén használatos kommunikációs technológiák Előadó: Balla Tamás I. éves PhD hallgató Témavezető: Dr. Terdik György április
Dr. Kovács Emőd VISZ Díjátadó Ünnepség computer graphics Számítógépi grafika Grafikai irányok, kutatások és egyebek.
Mit kell beletenni egy multimédiás számítógépbe? A számítógép felépítése nagy vonalakban.
EISZ Elektronikus Információszolgáltatás melléklet a Bevezetés a pedagógiai tájékozódásba című ELTE jegyzethez.
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
A CAD/CAM modellezés alapjai
Is:energy kereskedelmi folyamatainak automatizációja Office System felhasználásával Turcsán Ferenc, sales és marketing igazgató, is:energy Hungary Kft.
Microsoft szoftverek a szakképzésben
3. Vetületi ábrázolások számítási eljárásai
Nevezetes algoritmusok implementálása – 31. Mentők
By Tóth Ádám Lajos EHA-kód:TOAUABI.ELTE
Hetyei József Certified Management Consulting március 22 VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Informatikai tanácsadási szekció Budapest, 2013.
A RobotinoView programozása
Az ARL tevékenységének bemutatása
Sérült emberek integrált távoktatási kisérlete Arató András KFKI-MSZKI Giese Piroska KFKI-RMKI Helfenbein Henrik
Lázár István Témavezető: Hajdu András
2008/2009 tavasz Klár Gergely  Gyakorlatok időpontjai: ◦ Szerda 10:05–11:35 ◦ Csütörtök 10:00+ε –11:30+ε  Gyakvez: ◦ Klár Gergely ◦
Rendelkezésre álló erőforrások pontos ismerete Kiosztott feladatok közel „valósidejű” követése Átláthatóság Tervezési folyamatok támogatása.
Készítette: Gergó Márton Konzulens: Engedy István 2009/2010 tavasz.
Intelligens felderítő robotok Készítette: Györke Péter Intelligens rendszerek MSC szakirány Konzulens: Kovács Dániel László Méréstechnika és Információs.
Gede M. – Glóbuszok publikálása az interneten – MFTTT, – 1/14 Glóbuszok publikálása az Interneten MFTTT Budapest, május 20. Gede Mátyás.
Számítógépes grafika Bevezetés
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Informatikai Automatizált Rendszerek Konzulens: Vámossy Zoltán Projekt tagok: Marton Attila Tandari.
TransMotion Emberi mozgás digitalizálása
Kézmozdulat felismerő rendszer
Two countries, one goal, joint success!
Idősor karaktersorozatként való vizsgálata – SAX algoritmus Szabó Dániel Konzulens: dr. Dobrowiecki Tadeusz Önálló Labor előadás december 12.
Valós idejű adaptív útvonalkeresés
ELTE TTK Környezettudományi Doktori Iskola – Beszámoló napok
GPGPU A grafikus hardver általános célú felhasználása
Magyar részvétel a COROT űrtávcső programjában Sódorné Bognár Zsófia MTA Konkoly Thege Miklós Csillagászati Kutatóintézete VI. Ifjúsági Fórum –
Mobil képek geo-lokalizációja és kollaboratív kompozíciója Kovács Levente MTA SZTAKI, SZTE-IT „Infocommunication technologies and the society of future.
INDC - 1st International Diabetes Conference, MedicSphere Zárókonferencia.
A doktori képzés színvonalának és minőségének fejlesztése alprojekt TÁMOP-4.2.2/B-10/ Tudományos képzési műhelyek támogatása és a tehetséggondozás.
1 IKP-V7SZGS / IPM-08irSZGE Számítógépes Grafika II. dr. Antal György, Klár Gergely, Magdics Milán
Informatikai eszközök a virtuális valóság szolgálatában Hapák József ELTE-IK X. Eötvös Konferencia.
Project 4: Visual motion based Human-Computer Interface Jaksa Zsombor Németh József Ungi Tamás Utasi Tamás.
A jövő (e-)könyve Készítette: Szűcs Roland. Témáink Tények Miért jó olvasni? E-könyv és az olvasó eszközök Aki keres az talál A XXI. század e-könyve (demó)
Digitális Holografikus Mikroszkóp Automatikus térfogati minta monitorozás – Mikroszkopikus élőlények vagy objektumok felvétele, csoportosítása, megszámlálása.
13. Gyires Béla Informatikai Nap 1 Adott görbületű Hermite-ívek előállítása és térbeli általánosításuk SCHWARCZ TIBOR Debreceni Egyetem, Informatikai Kar,
Piramis klaszter rendszer
GeoGebra Dinamikus matematika mindenkinek
Sarkán egyensúlyozó kocka
Teljesítményelemzés CLBenchmark 1.1-el
Bemutatkozás Magdics Milán Született: Budapest, augusztus 30.
3D képek a fotóidból Tövissy Judit.
Wifi alapú helymeghatározás Kovács András. Kovács András: Wifi alapú helymeghatározás Wifi képes eszközök a mindennapokban 1/5.
Virtuálisjelenlét-alkalmazások Tézis A virtuális azaz látszólagos jelenlétnek két oldala különíthető el: a virtuális valóság (virtual reality),
BME Matematika Intézet Geometria tanszék
1Pongrácz Ferenc, 1Valálik István
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Dobosy Ádám tanársegéd
Bevezetés GPGPU Alkalmazások.
Szani Ferenc, Pitlik László, Balogh Anikó
Nagy Attila1,2, Rovó László1, Kiss József Géza1
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

A 4D stúdió valós idejű GPU-s implementálása Hapák József ELTE-IK MSC 2012

Tartalom A stúdió bemutatása A feladat Megoldási lehetőségek Eredmények

A stúdió 12 oldalú fémváz 3 méter magas 5 méter átmérőjű 12+1 kamera 7 PC az adatok feldolgozásához

Feladat Megvizsgálni lehetséges-e a stúdióban található objektumok valósidejű rekonstrukciója Ha igen, rekonstrukciós szoftverkomponens készítése a meglévő vezérlőprogramhoz Alkalmazási lehetőségek: telekommunikáció, szórakoztatóipar

Áttekintés Nagy mennyiségű adat gyors feldolgozása Grafikus processzor alkalmazása Több elemi algoritmus egymás utáni alkalmazása Futószalag architektúra Lehetőleg jól párhuzamosíthatóak

Futószalag

Szegmentálás Előtér elválasztása a háttértől Háttéralapú szegmentálás

Vizuális burok Térfogat modell előállítása A tér faragása „sziluett alapú gúlák” mentén

Simítás Vizuális burok algoritmus alkalmazása előtt Mintavételezési problémák redukálása

Marching cubes Térfogatmodellből háromszögháló Hatékony megjelenítés

Textúrázás A rekonstruált geometria mintával való ellátása Textúra atlasz előállítására nincs lehetőség Közvetlenül a kamera képek alkalmazásáva l Takarások kezelése Árnyéktérképek használata

Textúrázás Az adott felületet „legközvetlenebbül” látó kamera Zajos kép az éles kameraváltások miatt

Textúrázás Nézőponthoz legközelebb eső kamera alkalmazása

Textúrázás Alapesetben a második módszer alkalmazása Ha sikertelen lenne akkor visszaváltunk az első módszerre

Eredmények Futószalag kialakítása valósidejű rekonstrukcióra Módszerek kidolgozása a rekonstruált geometria feltextúrázására

Eredmények

Köszönöm a figyelmet! Z. Jankó, D. Chetverikov, J. Hapák "4D Reconstruction Studio: Creating dynamic 3D models of moving actors" Proc. Sixth Hungarian Conference on Computer Graphics and Geometry, Budapest, pp.1-7, ISBN J. Hapák, Z. Jankó, D. Chetverikov, "GPU-Based Real-Time Spatio-Temporal Reconstruction Studio" Proc. 28th Spring Conference on Computer Graphics Smolenice, Slovakia, ACM, May 2-4, J. Hapák, Z. Jankó, D. Chetverikov, "Real-Time 4D Reconstruction of Human Motion" Proc. 7th international Conference on Articulated Motion and Deformable Objects (AMDO 2012), Mallorca, Spain, July 11-13, to appear in Springer Lecture Notes in Computer Science.