Számalap 1. beadandó Horváth Ágnes (HOAOAAI.ELTE) Forma I világa Számalap 1. beadandó Horváth Ágnes (HOAOAAI.ELTE)
Tartalomjegyzék Bevezető Forma 1. A Magyar-nagydíj 2008-as idény Kedvenc pilótám: Kimi Räikkönen
Bevezető Azért választottam ezt a témakört, mert szerintem a Forma1 a legizgalmasabb autóverseny, különösen mióta pár éve változtattak a szabályokon, és már jobban számítanak az egyéni teljesítmények. Az utolsó két évben a legutolsó futamokon dőlt el a világbajnoki cím sorsa, és egész évben mindvégig 3-4 versenyző volt ringben a vb-címért. Mindkét utolsó futamot végigizgultuk, és szenzációs utolsó körök voltak, és hatalmas dráma ment végig az egész versenyen. Nagyon izgalmas volt!
Forma 1. A legelső világbajnoki futamot 1950. május 13-án rendezték Nagy-Britanniában és bár azóta eltelt közel 55 esztendő, a versenyek célja nem változott: a győzelem és a dicsőség. Napjainkban ez a verseny egyaránt szól egyéni teljesítményről és csapatmunkáról. Technika és technológia harca az időjárás, a pályák és a többi istálló ellen, sokszor csak másodpercekért. Talán ezért is olyan népszerű a Forma1 napjainkban. A világ 18 országába látogat el a show, és talán nincs még egy sport, amely az eltérő kultúrájú országok mindegyikében olyan nagy sikert aratna, és olyan hatalmas nézőközönséget vonzana, mint a Foma1. Jelenleg 11 istálló 22 pilótája száll harcba a világbajnoki címért.
A Magyar-nagydíj Bernie Ecclestone - hasonlóan mai törekvéseihez - a nyolcvanas években szeretett volna Kelet felé terjeszkedni a Forma-1-gyel 1985-ben a verseny rendezési joga előbb volt meg, mint a kijelölt helyszín. (Városliget, Népliget volt a terv) a választás a Kerepestarcsa és Mogyoród közötti területre esett, ahol 1985. október 15-én kezdődött meg az építkezés, amely rekordidő, alig 8 hónap alatt be is fejeződött Az első versenyt a Hungaroringen az egykori motoros, Drapál János tiszteletére rendezett futam keretében tartották 1986. március 24-én. A 4014 méteres aszfaltcsíkot végül az 1986. augusztus 10-i versenyen vehették először birtokukba a a Forma-1-esek. A versenyre 180 000 ember volt kíváncsi élőben
2008-as idény - Versenynaptár Időpont Verseny Helyszín Győztes 03. 16. Ausztrál Nagydíj Melbourne Hamilton 03. 23. Malajziai Nagydíj Szepang Räikkönen 04. 06. Bahreini Nagydíj Szahír Massa 04. 27. Spanyol Nagydíj Barcelona 05. 11. Török Nagydíj Isztambul 05. 25. Monacói Nagydíj Monte-Carlo 06. 08. Kanadai Nagydíj Montreal Kubica 06. 22. Francia Nagydíj Magny-Cours 07. 06. Brit Nagydíj Silverstone 07. 20. Német Nagydíj Hockenheim 08. 03. Magyar Nagydíj Hungaroring Kovalainen 08. 24. Európai Nagydíj Valencia 09. 07. Belga Nagydíj Spa-Francorchamps 09. 14. Olasz Nagydíj Monza Vettel 09. 28. Szingapúri Nagydíj Szingapúr Alonso 10. 12. Japán Nagydíj Fudzsi 10. 19. Kínai Nagydíj Sanghaj 11. 02. Brazil Nagydíj Interlagos
2008-as idény – Vb végeredménye (pilóták) 1. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 98 2. Felipe Massa Ferrari 97 3. Kimi Räikkönen 75 4. Robert Kubica BMW Sauber 5. Fernando Alonso Renault 61 6. Nick Heidfeld 60 7. Heikki Kovalainen 53 8. Sebastian Vettel Toro Rosso-Ferrari 35 9. Jarno Trulli Toyota 31 10. Timo Glock 25 11. Mark Webber Red Bull-Renault 21 12. Nelsinho Piquet 19 13. Nico Rosberg Williams-Toyota 17 14. Rubens Barrichello Honda 11 15. Kazuki Nakadzsima 9 16. David Coulthard 8 17. Sebastien Bourdais 4 18. Jenson Button 3 19. Giancarlo Fisichella Force India 20. Adrian Sutil 21. Takuma Sato Super Aguri 22. Anthony Davidson
Kedvenc pilótám: Kimi Räikkönen Kimi Matias Räikkönen (Espoo,1979.október 17.) finn autóversenyző. Formula-1-es pályafutását 2001-ben egy Sauberrel kezdte. 2002 és 2006 között a McLarennél versenyzett, jelenleg a Ferrari csapatának tagja. 2007-ben világbajnok lett és két alkalommal végzett a világbajnokság második helyén (2003,2005). Idén 75 ponttal a 3. helyen zárta a világbajnokságot.
Räikkönen eredményei:
Köszönöm szépen!