Református Montessori Iskola bemutatása. Iskolánk története alapítás éve: alapítás éve: - óvoda: 1999 - óvoda: 1999 - iskola: 2000 - iskola: 2000 alapítás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A tanári munka értékelése
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Szerepi Imréné, november 16.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Személyközpontú diáktámogatás a Dobbantó programban Győrik Edit Kongresszus után – a változások folyamatában Budapest, május
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
(Gerhardinger Mária Terézia alapító anya)
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Baross Gábor Általános Iskola
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
Szeretettel köszöntöm
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Inklúzív nevelés Magyarországon
Készítette: Kocsis Erzsébet
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Út a sikeres tanuláshoz
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
MEGÚJULÓ PEDAGÓGIAI- SZAKMAI SZOLGÁLTATÁS A REFORMÁTUS KÖZNEVELÉSBEN TÁMOP A Magyarországi Református Egyház köznevelési feladatainak.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
A gyerek nem az életre készül, hanem él
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
„Engedjétek hozzám jönni a kisgyermekeket…” (Mt 19,13-15)
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
A gyerek nem az életre készül, hanem él
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
VALLÁSOS ÉS ERKÖLCSI NEVELÉS A KATOLIKUS ÓVODÁKBAN
Esély a szülőknek, lehetőség
Előadás másolata:

Református Montessori Iskola bemutatása

Iskolánk története alapítás éve: alapítás éve: - óvoda: óvoda: iskola: iskola: 2000 alapítás oka: alapítás oka: - szülők kezdeményezése - szülők kezdeményezése - gyülekezeti igény - gyülekezeti igény az indulás helye: az indulás helye: - a Tóvidéki Református - a Tóvidéki Református Egyházközség templomának alagsorában (az óvoda ott működik még) Egyházközség templomának alagsorában (az óvoda ott működik még)

alapító: a Tóvidéki Református Egyházközség alapító: a Tóvidéki Református Egyházközség Iskolánk státusza működtető: gyülekezeti háttérrel rendelkező kuratórium (iskolaszék) működtető: gyülekezeti háttérrel rendelkező kuratórium (iskolaszék) ellenőrzés és szabályozás: egyház és tanfelügyelőség ellenőrzés és szabályozás: egyház és tanfelügyelőség tanfelügyelőségi működési engedély tanfelügyelőségi működési engedély

hitbeli elkötelezettség hitbeli elkötelezettség Az iskola két legfontosabb jellemzője alternatív oktatás alternatív oktatás

Hitbeli elkötelezettség református hitigazságok és tanítás református hitigazságok és tanítás református örökség ápolása református örökség ápolása keresztyén értékek és erkölcsi normák követése keresztyén értékek és erkölcsi normák követése nyitottság más felekezetűek felé nyitottság más felekezetűek felé lelki élet lelki élet - reggeli csendesség, ima - vallásóra (több, mint az állami iskolában) - református ünnepek - keresztyén világnézet (tanterv)

Reggeli csendesség

Vallásóra

Alternatív oktatás: A Montessori pedagógia elemei A Montessori pedagógia elemei Más hatékony tanítási módszerek Más hatékony tanítási módszerek

Gyermekközpontúság Megismerni a gyerek adottságait Megismerni a gyerek adottságait „Hozzásegíteni, hogy azzá legyen, akivé lehet” „Hozzásegíteni, hogy azzá legyen, akivé lehet” Érdeklődését ébren tartani Érdeklődését ébren tartani Montessori pedagógia elemei

Motiváló környezet Otthonos berendezés Otthonos berendezés Nyitott polcrendszer Nyitott polcrendszer A Montessori pedagógia elemei A Montessori pedagógia elemei

Motiváló környezet vallásterem

Különleges eszköztár Különleges eszköztár Montessori-eszközök Montessori-eszközök -gyakorló eszközök -célszerűek -önálló tanulást segítik -önellenőrzésre alkalmasak Könyvtár, internet Könyvtár, internet Egyéb szemléltető eszközök Egyéb szemléltető eszközök A Montessori pedagógia elemei

Jellegzetes eszköztár

Tanóra az elemiben

Tanóra a gimnáziumban

Tanórán kivül Nagypénteken a bágyoni öregotthonban

Gyermekek által készített bábelőadás

A „Föld sója” projekthét a só mint Na Cl

Más hatékony tanítási módszerek Projekt-módszer – tantárgyak közötti átjárás megvalósítása Projekt-módszer – tantárgyak közötti átjárás megvalósítása Kooperatív tanulási módszer – csoport-munka Kooperatív tanulási módszer – csoport-munka

Tehetséggondozás Tehetséggondozás Felzárkóztatás Felzárkóztatás Egyéni fejlesztés Egyéni fejlesztés Sajátos hibák kielemzése Sajátos hibák kielemzése Önálló tanulás Önálló tanulás Önálló eszközhasználat Önálló eszközhasználat

Egyéb jellemzők A gyerekek mentort választanak maguknak A gyerekek mentort választanak maguknak A megszokott jeggyel való értékelés mellett szóbeli és írásbeli részletes kiértékelés A megszokott jeggyel való értékelés mellett szóbeli és írásbeli részletes kiértékelés Szükség esetén pszihológus, gyógypedagógus segíti a gyereket Szükség esetén pszihológus, gyógypedagógus segíti a gyereket