Református Montessori Iskola bemutatása
Iskolánk története alapítás éve: alapítás éve: - óvoda: óvoda: iskola: iskola: 2000 alapítás oka: alapítás oka: - szülők kezdeményezése - szülők kezdeményezése - gyülekezeti igény - gyülekezeti igény az indulás helye: az indulás helye: - a Tóvidéki Református - a Tóvidéki Református Egyházközség templomának alagsorában (az óvoda ott működik még) Egyházközség templomának alagsorában (az óvoda ott működik még)
alapító: a Tóvidéki Református Egyházközség alapító: a Tóvidéki Református Egyházközség Iskolánk státusza működtető: gyülekezeti háttérrel rendelkező kuratórium (iskolaszék) működtető: gyülekezeti háttérrel rendelkező kuratórium (iskolaszék) ellenőrzés és szabályozás: egyház és tanfelügyelőség ellenőrzés és szabályozás: egyház és tanfelügyelőség tanfelügyelőségi működési engedély tanfelügyelőségi működési engedély
hitbeli elkötelezettség hitbeli elkötelezettség Az iskola két legfontosabb jellemzője alternatív oktatás alternatív oktatás
Hitbeli elkötelezettség református hitigazságok és tanítás református hitigazságok és tanítás református örökség ápolása református örökség ápolása keresztyén értékek és erkölcsi normák követése keresztyén értékek és erkölcsi normák követése nyitottság más felekezetűek felé nyitottság más felekezetűek felé lelki élet lelki élet - reggeli csendesség, ima - vallásóra (több, mint az állami iskolában) - református ünnepek - keresztyén világnézet (tanterv)
Reggeli csendesség
Vallásóra
Alternatív oktatás: A Montessori pedagógia elemei A Montessori pedagógia elemei Más hatékony tanítási módszerek Más hatékony tanítási módszerek
Gyermekközpontúság Megismerni a gyerek adottságait Megismerni a gyerek adottságait „Hozzásegíteni, hogy azzá legyen, akivé lehet” „Hozzásegíteni, hogy azzá legyen, akivé lehet” Érdeklődését ébren tartani Érdeklődését ébren tartani Montessori pedagógia elemei
Motiváló környezet Otthonos berendezés Otthonos berendezés Nyitott polcrendszer Nyitott polcrendszer A Montessori pedagógia elemei A Montessori pedagógia elemei
Motiváló környezet vallásterem
Különleges eszköztár Különleges eszköztár Montessori-eszközök Montessori-eszközök -gyakorló eszközök -célszerűek -önálló tanulást segítik -önellenőrzésre alkalmasak Könyvtár, internet Könyvtár, internet Egyéb szemléltető eszközök Egyéb szemléltető eszközök A Montessori pedagógia elemei
Jellegzetes eszköztár
Tanóra az elemiben
Tanóra a gimnáziumban
Tanórán kivül Nagypénteken a bágyoni öregotthonban
Gyermekek által készített bábelőadás
A „Föld sója” projekthét a só mint Na Cl
Más hatékony tanítási módszerek Projekt-módszer – tantárgyak közötti átjárás megvalósítása Projekt-módszer – tantárgyak közötti átjárás megvalósítása Kooperatív tanulási módszer – csoport-munka Kooperatív tanulási módszer – csoport-munka
Tehetséggondozás Tehetséggondozás Felzárkóztatás Felzárkóztatás Egyéni fejlesztés Egyéni fejlesztés Sajátos hibák kielemzése Sajátos hibák kielemzése Önálló tanulás Önálló tanulás Önálló eszközhasználat Önálló eszközhasználat
Egyéb jellemzők A gyerekek mentort választanak maguknak A gyerekek mentort választanak maguknak A megszokott jeggyel való értékelés mellett szóbeli és írásbeli részletes kiértékelés A megszokott jeggyel való értékelés mellett szóbeli és írásbeli részletes kiértékelés Szükség esetén pszihológus, gyógypedagógus segíti a gyereket Szükség esetén pszihológus, gyógypedagógus segíti a gyereket