A PR TEVÉKENYSÉG ESZKÖZEI

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
A Sajtóinfo online kommunikációs szolgáltatásáról Batki Zsolt kommunikációs tanácsadó (ELTE BTK Kommunikáció Tanszék, Sajtóinfo szolgálat),,Marketing,
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
A PR eszközei. Az elmúlt évtizedben a csúcstechnológia három fontos területén, a számítástechnikában, a távközlésben és tömegkommunikációban végbement.
PROTOKOLL ÉS RENDEZVÉNYSZERVEZÉS
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Kommunikáció a médiában figyelés és kiértékelés Előadó: IDS Communications Kft április.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Zalai Falvakért Egyesület Zala megyei Önkéntes Centrum.
Public Affairs – Issues management
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Miért a Felis? Cégünk 2007-es megalapításakor az a felismerés vezérelt bennünket, hogy a vidéki, a kis- és közepes vállalatok, illetve a civil szervezek.
Erzsébet királyné a 21. században Blogok, interaktív oldalak, filmek. Gödöll ő i tapasztalatok egy olvasóvetélked ő tükrében.
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
Hatékony diáktanács – minőségi diákélet – felelős állampolgárok "Bartók Béla " Elméleti Líceum diákönkormányzata.
munkakör a tanirodai gyakorlatban
„A sződi Hunyadi János Általános Iskola épületenergetikai korszerűsítése” KEOP-5.3.0/A/ Sajtóközlemények gyűjtése és elemzése.
A rendezvényszervezés feladatai
Közönségkapcsolatok (PR)
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
„TEtt – program az áldozatokért és tettesekért”
[ Internet marketing Logfile elemzés Készítették: Fejős András
Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár
Közönségkapcsolat (public relations)
Közönségkapcsolatok (PR)
Közönségkapcsolatok (PR)
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Szükség van-e PR-ra? És ha igen, miért nem? EUROLEX Consulting MEDIA & PR.
AZ ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM KOMMUNIKÁCIÓJA.
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
Az ÚMVP intézményrendszere
tevékenység a könyvtárban
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Az eseményszervezés formái, eszközei
2008. december 10. Látássérült személyek elemi és foglalkozási rehabilitációja programzáró konferencia december 10.
„Forró témák” a környezetvédelmi médiában, avagy merre tart ma a szakmai közérdeklődés? - Szelektív hulladékgyűjtési kommunikációs szakmai nap – 2010.február.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Az NFT társadalmi egyeztetése civil szemszögből Civilek a Nemzeti Fejlesztési Terv Nyilvánosságáért - CNNy Pécs, március 23.
A TAMOP projektek az világhálón. Miről lesz szó ? A kommunikációs terv és arculat A meglévő honlapok vizsgálata domain használat arculat tartalom.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A referencia – intézmények működésének eljárásrendje Harkány, 2009.november 13.
Funkciói, feladatai és területei
A rendezvények előkészítése
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.

1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
Projektmenedzsment Mesterkurzus 1.
AZ IVÓVÍZVIZSGÁLATOK VÉGZÉSÉNEK, ÉS A LABORATÓRIUMI EREDMÉNYEK JELENTÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI Laczkó András közegészségügyi felügyelő.
Támogatói tájékoztató. A Magyar Ügyvédi Kamara november 15-én hetedik alkalommal rendezi meg a Magyar Ügyvédek Napját. Az egész napos rendezvény.
A sajtókommunikáció lehetőségei, főbb eszközök
Az NKE RTK min ő ségbiztosításának jelene és jöv ő je Prof. Dr. Valcsicsák Imre.
CIGARETTA CSEMPÉSZET ELLENI HARC KOMMUNIKÁCIÓJA „Vám-és Pénzügyőrség - A gazdaság védelmében, mindannyiunk érdekében” VPÉARP 2010.
Haszon rendezvények médiaajánlat éves, a gazdasági életben helytálló vezetők Az adott téma iránt érdeklődők szűk, de releváns üzleti döntéshozók.
Sajtótájékoztató szervezése, lebonyolítása
FELVÉTELI, avagy hogyan jelentkezünk középiskolába
A vásárok és kiállítások fogalma Speciális rendezvények Komplex marketingkommunikációs akciók (számos egyéb komm. elem)  PS; PR; SP; POP; DM is kapcsolódhat.
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
ROAD SHOW SZERVEZÉSE Kőváriné Vida Ildikó PR vezető, kamarai tanácsos
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
Haszon rendezvények médiaajánlat
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
Előadás másolata:

A PR TEVÉKENYSÉG ESZKÖZEI

A PR eszközei PR filmek Sajtó-kapcsolatok TV és rádiós produkciók Informatikai eszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó-kapcsolatok

A PR eszközei Informatikai eszközök Internet Honlap E-mail CD Digitális kamera Digitális fényképezőgép DVD

A PR eszközei PR filmek Sajtó-kapcsolatok Road show Informatikai eszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó-kapcsolatok

PR filmek Referenciafilmek http://www.b-roll.net/today/ Belső PR filmek Image-filmek Video News Release B-roll filmek http://www.b-roll.net/today/ Egyes a vállalatról szóló riporthoz szükséges háttéranyag (kép, történés) ami az archívumból szerezhető be > bevágott képanyag http://209.85.129.132/search?q=cache:6LOImlON0gMJ:www.h erend.com/hu/latogatas/porcelanium/herendfilm/+film+h erendi&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu&lr=lang_hu

A PR eszközei PR filmek Sajtó-kapcsolatok Road show Informatikai eszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó-kapcsolatok

ESZKÖZÖK New Release Sajtótalálkozók Sajtóklub Sajtómonitoring Sajtó-kapcsolatok ESZKÖZÖK New Release Sajtótalálkozók Sajtóklub Sajtómonitoring

New Release Professzionálisan megírt cikk, a sajtó számára + sajtófotó. http://karanyi.net/home/?cat=8&lang= en-us

New Release hatékonysága A sajtópublicitás „kék szalagja”: kék: a remény szalag: a körforgás a szervezet információs törekvése és annak sorsa 1., Kiindulópont vállalat, 2., piac vagy környezet, piaci konkurencia, 3, média – szerkesztők

Forma New Release készítése felirat: sajtóanyag! fejléc tartalmi cím lap egyik oldalára írva, számozva széles margó kontakt személy http://www.greenpeace.hu/medianet/archiv/national/story/story_119.html

ESZKÖZÖK New Release Sajtótalálkozók Sajtóklub Sajtómonitoring Sajtó-kapcsolatok ESZKÖZÖK New Release Sajtótalálkozók Sajtóklub Sajtómonitoring

Sajtótalálkozók Formái Sajtótájékoztató Sajtóreggeli,-ebéd,-vacsora http://sajttaj.hu/ Sajtóreggeli,-ebéd,-vacsora Sajtó-háttérbeszélgetés

Sajtótalálkozók szervezése Naprakész címlista Meghívók eljuttatása, kontrollálás Helyszín biztosítása Catering Információs háttéranyagok Nyilatkozó vezetők felkészítése Témakör egyeztetés a sajtóval Follow up

ESZKÖZÖK New Release Sajtótalálkozók Sajtóklub Sajtómonitoring Sajtó-kapcsolatok ESZKÖZÖK New Release Sajtótalálkozók Sajtóklub Sajtómonitoring

Sajtóklub A szervezet és egy újságírói kör között létrejött tartós együttműködés, rendszeres információcsere Pl.: Peugeot

Két résztevékenység 1. Sajtófigyelés 2. Sajtóelemzés Sajtómonitoring Két résztevékenység 1. Sajtófigyelés 2. Sajtóelemzés http://www.newzeus.hu/szolgaltatasai nk.jsp Observer, Newzeus IDS

Sajtómonitoring 1. Sajtófigyelés a szervezetről szóló cikkek figyelése kulcsszavak alapján, cikkek rendszerezése médiakör (hatókör, gyakoriság, médiatípus) kronológia szerint

2. Sajtóelemzés Mennyiségi szempontok Minőségi szempontok Sajtómonitoring 2. Sajtóelemzés Mennyiségi szempontok téma, hatókör, hány cikk, MTI hír Minőségi szempontok Hány negatív, pozitív, tárgyilagos írás?

Keresztértékelési szempontok Dinamikus szempontok Változott-e a publikációk mennyisége, a témák szubjektív értékelése? Keresztértékelési szempontok Mekkora az időszak összes kommunnikációs kontaktusa?

A PR eszközei PR filmek Sajtó-kapcsolatok Rendezvények Road show Informatikai eszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó-kapcsolatok

Eseményteremtés formái Konferenciák, kongresszusok Kiállítások, árubemutatók, vásárok Évfordulók Bálok, estélyek, vacsorák Versenyek, vetélkedők Nyílt napok Hétvégék szervezése

Rendezvények szervezésének 3 tényezője Időpont Helyszín Program

Szimpóziumszervezés ellenőrző listája Tevékenység Eszköz\feladat Határidő Felelős 1. Szimpózium neve 2. Időpontja 3. Helyszíne, címe, terem 4. Program tervezése 5. Előadók nevei 6. Előadók életrajza

12. Nyomtatványigény felmérése Tevékenység Eszköz\feladat Határidő Felelős 7. Az előadások nyelve 8. Tolmácsok 9. Igényelt technika 10. Előadások határideje 11. Fotók sokszorosítása 12. Nyomtatványigény felmérése

Tevékenység Eszköz\feladat Határidő Felelős 13. Költségvetés elkészítése 14. Meghívandók listája 15. Meghívók szétküldése 16. Kommunikáció tervezése 17. Helyszínre szállítás 18. Regisztráció megszervezése

Tevékenység Eszköz\feladat Határidő Felelős 19. Helyszíni felügyelet biztosítása 20. Sajtóközpont felállítása 21. Helyszíni dekoráció 22. Fotó- és videó rögzítés 23. Follow up (nyomon követés) 24. Rendezvény szakmai értékelése Mérés: résztvevők, tudósítások

A PR eszközei PR filmek Sajtó-kapcsolatok Road show Informatikai eszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó-kapcsolatok

Belső PR Külső PR Nyomtatványok Belső jelentések „Új belépők kézikönyve” Belső jelentések Faliújság, hirdetőtábla Belső újság Arculati kézikönyv Kríziskommunikációs kézikönyv Külső PR Kézikönyvek Emlékkönyvek Referencia kiadványok Cégismertetők Üdvözlőkártyák

A PR eszközei Road show PR filmek Sajtó-kapcsolatok Informatikai eszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó-kapcsolatok

Road show „Utazó cirkusz, országjárás, komplex rendezvény több, változó helyszínnel” Totális kommunikáció eszköze Közvetlen kontaktus a célcsoporttal Médiapublicitás!

A PR eszközei Road show TV és rádiós produkciók PR filmek Informatikai eszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó-kapcsolatok

TV és rádiós produkciók Tervezés Létrehozás Közzététel TV2 produkció

Különféle egyéb eszközök Belső PR Ötletdoboz Nyitott ajtó Külső PR Teleinformációs szolgálat PR ajándékok

PR ÜGYNÖKSÉG Cikkügynökség Rendezvényszervezők Produkciós ügynökségek Full service

Briefing Ajánlat Kutatás és tervezés Dokumentálás Megvalósítás Értékelés

Cikkügynökségek: Kizárólag sajtókapcsolatokra szakosodott Cikkeket írat és helyez el, jelentet meg különböző technikákkal Célja, hogy a vállalati információt jól mérhető publicitással helyezze el (hány újságban jelentet meg, milyen helyen az ügynökség cégről szóló információkat) Nem csupán nyomtatott, hanem elektronikus sajtó is a hatáskörükbe tartozik http://www.preport.eu/

Rendezvényszervező cég: Rendezvényeket talál ki Ezek megszervezését és lebonyolítását végzi magas fokon Ezeken keresztül juttatja el a vállalat üzentét a közönséghez, a külső és estlegesen belső kapcsolatokhoz A rendezvények hírértéke miatt gyakori résztvevők itt a sajtó képviselői is. (közvetett sajtónyilvánosság) http://rendezvenyszervezes.lap.hu/

Produkciós ügynökségek: Háttérszolgáltatók, nem tekinthetők a szoros értelemben vett PR szolgáltatónak Munkájuk fontos, sok múlik rajtuk, hisz a kommunikációs folyamat üzenethordozóit eszközeit (nyomtatványok, CD-k, filmek stb.) állítják elő profi szinten Tevékenységük kapcsolódhat közvetlenül a vállalathoz, de PR ügynökséghez is. http://www.hollywoodcast.hu/index.php

: Full service ügynökség Tanácsadó és kivitelező ügynökség Tanácsot ad, majd annak elfogadása után a programszerű megvalósítást is az ügynökség végzi, minden produkciós feladatával egyetemben http://www.avantgarde.hu/index.php