A PR TEVÉKENYSÉG ESZKÖZEI
A PR eszközei PR filmek Sajtó-kapcsolatok TV és rádiós produkciók Informatikai eszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó-kapcsolatok
A PR eszközei Informatikai eszközök Internet Honlap E-mail CD Digitális kamera Digitális fényképezőgép DVD
A PR eszközei PR filmek Sajtó-kapcsolatok Road show Informatikai eszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó-kapcsolatok
PR filmek Referenciafilmek http://www.b-roll.net/today/ Belső PR filmek Image-filmek Video News Release B-roll filmek http://www.b-roll.net/today/ Egyes a vállalatról szóló riporthoz szükséges háttéranyag (kép, történés) ami az archívumból szerezhető be > bevágott képanyag http://209.85.129.132/search?q=cache:6LOImlON0gMJ:www.h erend.com/hu/latogatas/porcelanium/herendfilm/+film+h erendi&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu&lr=lang_hu
A PR eszközei PR filmek Sajtó-kapcsolatok Road show Informatikai eszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó-kapcsolatok
ESZKÖZÖK New Release Sajtótalálkozók Sajtóklub Sajtómonitoring Sajtó-kapcsolatok ESZKÖZÖK New Release Sajtótalálkozók Sajtóklub Sajtómonitoring
New Release Professzionálisan megírt cikk, a sajtó számára + sajtófotó. http://karanyi.net/home/?cat=8&lang= en-us
New Release hatékonysága A sajtópublicitás „kék szalagja”: kék: a remény szalag: a körforgás a szervezet információs törekvése és annak sorsa 1., Kiindulópont vállalat, 2., piac vagy környezet, piaci konkurencia, 3, média – szerkesztők
Forma New Release készítése felirat: sajtóanyag! fejléc tartalmi cím lap egyik oldalára írva, számozva széles margó kontakt személy http://www.greenpeace.hu/medianet/archiv/national/story/story_119.html
ESZKÖZÖK New Release Sajtótalálkozók Sajtóklub Sajtómonitoring Sajtó-kapcsolatok ESZKÖZÖK New Release Sajtótalálkozók Sajtóklub Sajtómonitoring
Sajtótalálkozók Formái Sajtótájékoztató Sajtóreggeli,-ebéd,-vacsora http://sajttaj.hu/ Sajtóreggeli,-ebéd,-vacsora Sajtó-háttérbeszélgetés
Sajtótalálkozók szervezése Naprakész címlista Meghívók eljuttatása, kontrollálás Helyszín biztosítása Catering Információs háttéranyagok Nyilatkozó vezetők felkészítése Témakör egyeztetés a sajtóval Follow up
ESZKÖZÖK New Release Sajtótalálkozók Sajtóklub Sajtómonitoring Sajtó-kapcsolatok ESZKÖZÖK New Release Sajtótalálkozók Sajtóklub Sajtómonitoring
Sajtóklub A szervezet és egy újságírói kör között létrejött tartós együttműködés, rendszeres információcsere Pl.: Peugeot
Két résztevékenység 1. Sajtófigyelés 2. Sajtóelemzés Sajtómonitoring Két résztevékenység 1. Sajtófigyelés 2. Sajtóelemzés http://www.newzeus.hu/szolgaltatasai nk.jsp Observer, Newzeus IDS
Sajtómonitoring 1. Sajtófigyelés a szervezetről szóló cikkek figyelése kulcsszavak alapján, cikkek rendszerezése médiakör (hatókör, gyakoriság, médiatípus) kronológia szerint
2. Sajtóelemzés Mennyiségi szempontok Minőségi szempontok Sajtómonitoring 2. Sajtóelemzés Mennyiségi szempontok téma, hatókör, hány cikk, MTI hír Minőségi szempontok Hány negatív, pozitív, tárgyilagos írás?
Keresztértékelési szempontok Dinamikus szempontok Változott-e a publikációk mennyisége, a témák szubjektív értékelése? Keresztértékelési szempontok Mekkora az időszak összes kommunnikációs kontaktusa?
A PR eszközei PR filmek Sajtó-kapcsolatok Rendezvények Road show Informatikai eszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó-kapcsolatok
Eseményteremtés formái Konferenciák, kongresszusok Kiállítások, árubemutatók, vásárok Évfordulók Bálok, estélyek, vacsorák Versenyek, vetélkedők Nyílt napok Hétvégék szervezése
Rendezvények szervezésének 3 tényezője Időpont Helyszín Program
Szimpóziumszervezés ellenőrző listája Tevékenység Eszköz\feladat Határidő Felelős 1. Szimpózium neve 2. Időpontja 3. Helyszíne, címe, terem 4. Program tervezése 5. Előadók nevei 6. Előadók életrajza
12. Nyomtatványigény felmérése Tevékenység Eszköz\feladat Határidő Felelős 7. Az előadások nyelve 8. Tolmácsok 9. Igényelt technika 10. Előadások határideje 11. Fotók sokszorosítása 12. Nyomtatványigény felmérése
Tevékenység Eszköz\feladat Határidő Felelős 13. Költségvetés elkészítése 14. Meghívandók listája 15. Meghívók szétküldése 16. Kommunikáció tervezése 17. Helyszínre szállítás 18. Regisztráció megszervezése
Tevékenység Eszköz\feladat Határidő Felelős 19. Helyszíni felügyelet biztosítása 20. Sajtóközpont felállítása 21. Helyszíni dekoráció 22. Fotó- és videó rögzítés 23. Follow up (nyomon követés) 24. Rendezvény szakmai értékelése Mérés: résztvevők, tudósítások
A PR eszközei PR filmek Sajtó-kapcsolatok Road show Informatikai eszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó-kapcsolatok
Belső PR Külső PR Nyomtatványok Belső jelentések „Új belépők kézikönyve” Belső jelentések Faliújság, hirdetőtábla Belső újság Arculati kézikönyv Kríziskommunikációs kézikönyv Külső PR Kézikönyvek Emlékkönyvek Referencia kiadványok Cégismertetők Üdvözlőkártyák
A PR eszközei Road show PR filmek Sajtó-kapcsolatok Informatikai eszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó-kapcsolatok
Road show „Utazó cirkusz, országjárás, komplex rendezvény több, változó helyszínnel” Totális kommunikáció eszköze Közvetlen kontaktus a célcsoporttal Médiapublicitás!
A PR eszközei Road show TV és rádiós produkciók PR filmek Informatikai eszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó-kapcsolatok
TV és rádiós produkciók Tervezés Létrehozás Közzététel TV2 produkció
Különféle egyéb eszközök Belső PR Ötletdoboz Nyitott ajtó Külső PR Teleinformációs szolgálat PR ajándékok
PR ÜGYNÖKSÉG Cikkügynökség Rendezvényszervezők Produkciós ügynökségek Full service
Briefing Ajánlat Kutatás és tervezés Dokumentálás Megvalósítás Értékelés
Cikkügynökségek: Kizárólag sajtókapcsolatokra szakosodott Cikkeket írat és helyez el, jelentet meg különböző technikákkal Célja, hogy a vállalati információt jól mérhető publicitással helyezze el (hány újságban jelentet meg, milyen helyen az ügynökség cégről szóló információkat) Nem csupán nyomtatott, hanem elektronikus sajtó is a hatáskörükbe tartozik http://www.preport.eu/
Rendezvényszervező cég: Rendezvényeket talál ki Ezek megszervezését és lebonyolítását végzi magas fokon Ezeken keresztül juttatja el a vállalat üzentét a közönséghez, a külső és estlegesen belső kapcsolatokhoz A rendezvények hírértéke miatt gyakori résztvevők itt a sajtó képviselői is. (közvetett sajtónyilvánosság) http://rendezvenyszervezes.lap.hu/
Produkciós ügynökségek: Háttérszolgáltatók, nem tekinthetők a szoros értelemben vett PR szolgáltatónak Munkájuk fontos, sok múlik rajtuk, hisz a kommunikációs folyamat üzenethordozóit eszközeit (nyomtatványok, CD-k, filmek stb.) állítják elő profi szinten Tevékenységük kapcsolódhat közvetlenül a vállalathoz, de PR ügynökséghez is. http://www.hollywoodcast.hu/index.php
: Full service ügynökség Tanácsadó és kivitelező ügynökség Tanácsot ad, majd annak elfogadása után a programszerű megvalósítást is az ügynökség végzi, minden produkciós feladatával egyetemben http://www.avantgarde.hu/index.php