Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projekt általános bemutatása
Advertisements

Városfejlesztés prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Mobilitás-utazási módok
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
Pannon Logisztikai Klaszter. Nyugat-Dunántúli Régió.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
november 16. „Kötetlenül kötöttpályán” Fejlődés – Egységes minőség – Környezetvédelem – Fenntarthatóság.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
0 Budapest, április 24. A dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Előadó: Zsákay László György turisztikai irodavezető Barta.
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
A Regionális Operatív Programok keretében zajló pályázati lehetőségek ismertetése Stefán László ROP Irányító Hatóság június 17., Budapest.
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
Integrált városrehabilitációs fejlesztések a gyakorlatban (tagállami példák és hazai tervek) GYŐR MEGYEI JOGÚ VÁROS VÁROSREHABILITÁCIÓS PROGRAMJA Dr. Ottófi.
A városi tömegközlekedés III.
2005. A városi tömegközlekedés IV.. Széchenyi István Egyetem 2 Hálózattervezés Általános követelmények a hálózattal szemben: –feleljen meg az utasáramlatoknak,
Utazási igények becslése a közösségi közlekedésben
A BALATONI HAJÓZÁS BIZTONSÁGI KÉRDÉSEI
: ITI és EGTC Az ETT-k lehetséges szerepe a határ menti ITB-k megvalósításában.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar A vidék fejlesztésének titka, a sikeres vidéki térségek és települések Nyugat-Magyarországon.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
Nyugat-dunántúli Régió
Legyen kevesebb autó, tisztább város, több zöld! – Ajánlások a Városi Környezet Stratégiához Hegyi Gyula Budapest, november 13. Fővárosi Közgyűlés.
HKI, OHT, OMP Államigazgatási szervezetrendszer
Kővári János országgyűlési képviselő,
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
Közforgalmú közlekedés a határon átnyúló agglomerációban Dr. Prileszky István Széchenyi István Egyetem Somorja,
A közforgalmi közlekedés problémái és lehetséges szerepe az agglomeráció területén Rajka Dr. Prileszky István.
Környezetvédelmi és közlekedési infrastruktúra prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Az előadás tartalma módválasztás
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
Dunaújváros, mint interregionális térszervező központ
Budapest Turisztikai Marketingje Készítette : Romolhatatlan Norbert.
Forgalom-szimuláció eltérő közegekben Max Gyula BMGE-AAIT 2008.
 EU támogatásból Kemecse Város közösségi tereinek fejlesztése során több pontú beruházásként:  játszótér kialakítására;  a Répásy díszsírhely (Kegyeleti.
TWIST Workshop MTA Regionális Kutatások Központja
Milyen innovatív fejlesztéseket, ötleteket ad a Nyugat-dunántúli Régió 2020-as klímacélok eléréséhez a közlekedés terén? Milyen kapcsolódó.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
A VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERV FELÜLVIZSGÁLATA AZ ÉSZAK-DUNÁNTÚLI VÍZÜGYI IGAZGATÓSÁG MŰKÖDÉSI TERÜLETÉN TERÜLETI FÓRUM VÍZTESTEKRE VONATKOZÓ INTÉZKEDÉSEK.
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Közlekedéstudományi Konferencia Győr március
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
PÉCS VÁROS AUTÓBUSZOS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉNEK MEGÚJÍTÁSA Tüke Busz Zrt november 6.
A Zöld Kaposvár program a helyi közösségi közlekedésben.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Előadó: Kozák Tamás A ternioltól az e-Ticket rendszerig - A magyar vasút jegyértékesítési rendszere Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék Szabó.
EURÓPA KULTURÁLIS FŐVÁROSA PÉCS, 2010 EURÓPA KULTURÁLIS FŐVÁROSA PÉCS, 2010 INTEGRÁLT VÁROSFEJLESZTÉSI STRATÉGIA Pécs, február 6.
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Előadás másolata:

Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére Winkler Ágoston Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék

Bevezetés Egyéni közlekedés térnyerése Közforgalmú közlekedés szerepe csökken Finanszírozási problémák Torlódások, környezetszennyezés Kitörési lehetőség: közforgalmú közlekedés előnyben részesítése Visszatartó intézkedések Húzó intézkedések  INNOVATÍV FEJLESZTÉSEK

Előadás felépítése Győr közösségi közlekedésének jelenlegi helyzete, az ide vezető út Autóbusz-közlekedési koncepció Innovatív kísérletek Belvárosi autóbusz-körjárat (citybusz) Éjszakai közlekedés Hosszabb távú megoldások Kötöttpályás közlekedés Vízi közlekedés Komplex koncepció

Győr közösségi közlekedése 130 ezer lakos 115 autóbusz 5,5 millió hasznos kilométer / év Modal split: 35% körül Előnyben részesítés teljes hiánya Vonalhálózat, forgalomirányítás, utastájékoztatás, díjszabási rendszer napjainkra elavult

Utasszám csökkenése

Díjmentesen utazók > 25% !

Autóbusz-közlekedési koncepció Kisalföld Volán Zrt. által 2007-ben kidolgozott koncepció Központi forgalomirányítás Dinamikus utastájékoztatás Jegykiadási és díjszabási rendszer korszerűsítése Előnyben részesítés: „zöld út”-kérés Vonalhálózat átfogó átalakítása Megvalósítás: Nyugat-Dunántúli Operatív Program segítségével

Innovatív kísérletek Európai Mobilitási Hét keretén belül 2007: belvárosi körjárat (citybusz) 2008: éjszakai autóbusz

Belvárosi körjárat (citybusz)

Éjszakai autóbuszjárat

Kötöttpályás közlekedés tervei (Elő)városi vasút Tarifaközösség Új megállóhelyek (Újváros, Ipari Park, Adyváros, Marcalváros,TESCO, Ménfőcsanak-lakópark) Nagyobb járatsűrűség (Győr állomás a szűk keresztmetszet!) Közúti villamosvasút Lakótelepek (Adyváros, Marcalváros, leendő Városrét), egyetem és a városközpont között

Vízi közlekedés Napjainkban: alacsony vízszint, jelentős ingadozás  hajózhatóság esetleges 3-5 év múlva torkolati műtárgy épül a Győr-Gönyű kikötő projekt részeként  városi vízszintek (Mosoni-Duna, Rába, Iparcsatorna) emelhetők Menetrendszerinti városi hajózás, „vízibuszok” bekapcsolhatók a hálózatba (hivatásforgalmi és turisztikai céllal is!)

Vízibusz-vonal

Vízibusz-látványterv: Radó sziget

Vízibusz-látványterv: Mosoni-Duna

Vízibusz-látványterv: Egyetem

Komplex koncepció A város hosszú távú közösségi közlekedési koncepciója előkészítés alatt áll Cél: legalább a város központi részén a közösségi közlekedés vonzóbbá tétele, az egyéni forgalom mérséklése Eszközök: P+R parkolók Közforgalmú közlekedési ágazatok tevékenységének összehangolása Előrelátó, komplex tervezés nagyon fontos!

Lehetséges koncepció

Köszönöm a figyelmet!