Kandó Kálmán Villamosmérnöki Főiskolai Kar

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Az ügyvédi továbbképzés alapelvei Kitekintés  Kötelező továbbképzések  könyvvizsgálók  orvosok  gyógyszerészek  tanárok  Az ügyvédi képzés.
MTA Távközlő Rendszerek Bizottság tevékenysége Sallai Gyula, elnök Imre Sándor, titkár.
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
50 éves a szegedi informatika
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
Műszaki és informatikai képzési terület jelentkezés és felvételi követelmények Dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó OKM.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Mesterszakok (MSc): fizikatanár fizikus csillagász
Anyagmérnöki Alapszak
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Elektronikai technikus
Széchenyi István Egyetem MTK Közlekedési és gépészmérnöki Intézet
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Számítógéptechnikai Intézet Fejlesztési (Kutatási) tevékenysége
VILÁGÍTÁSTECHNIKAI TÁRSASÁG LEDek alkalmazása a világítástechnikában
Az Óbudai Egyetem Könyvtárának bemutatója lib.uni-obuda.hu 2011.szeptember.
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
Gyógyszerügyi szervezéstan február 3. Dr. Zelkó Romána.
Biomérnök alapszak (BSc)
Környezettan alapszak (BSc)
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
SZOFVERCENTRUM. Szimulációs WorkShop – Miskolc-Tapolca, június 3-4. Miskolci Egyetem Mechanikai és Mechanikai Technológiai TanszékSZOFTVERCENTRUM.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Lesz-e szilíciumon világító dióda?
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Kutatóegyetemi stratégia - NNA NANOFIZIKA, NANOTECHNOLÓGIA és ANYAGTUDOMÁNY Dr. Mihály György Tanszékvezető egyetemi tanár Budapest november 17.
SZERKEZETI ÉS FUNKCIONÁLIS ANYAGOK Polimer nanokompozitok
Nanoelektronika Csonka Szabolcs Fizika Tanszék, BME
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Recski András, BME Számítástud. és Inf.elm. T. Budapesti Műszaki.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
Perjésiné Hámori Ildikó
Levelező képzés Beiratkozás szeptember 30..
Ellenálláshegesztés 2014 Ankét Miskolc, Miskolci Egyetem
Magyar Mérnöki Kamara ELEKTROTECHNIKAI TAGOZAT Kötelező szakmai továbbképzés 2014 VI. rész Minőségi követelmények Nemzetközi kitekintés január 9.1.
Az Óbudai Egyetem Könyvtárának bemutatója lib.uni-obuda.hu szeptember.
A Budapesti Műszaki Főiskola Könyvtárának bemutatója szeptember.
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
ELTE informatikus vegyész szak
Környezetmérnöki szak
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Vegyész szak.
SZENT IMRE ÁLTALÁNOS ISKOLA, GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA
Fejlesztés, hasznosítás, profit Megújuló energiához kapcsolódó kutatások a Pannon Egyetemen Dr. Domokos Endre Egyetemi adjunktus - kutatásvezető Pannon.
Környezettudomány mesterszak (MSc) Analitikai, Környezettudományi és Limnológiai Intézet Pannon Egyetem, Mérnöki Kar.
MISKOLCI EGYETEM. A TUDÁS ÉS KÖZÖSSÉG CAMPUSA Dr. Bányai Tamás DUÁLIS KÉPZÉS Logisztikai mérnöki BSc Gépészmérnöki és Informatikai Kar.
Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kar (
Műszaki szakok az SzTE MÉRNÖKI KARÁN. Néhány kép.
Szent Imre Szakgimnázium Esztergom Szakmatérkép 2016/2017.
Az Edutus Főiskola szerepvállalása a térség műszaki szakember képzésében Tatabánya, ZÖLDEK Klaszter – a megújuló energia jövője a Közép-Dunántúli.
BUDAPESTI MŰSZAKI ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNY I EGYETEM MŰSZAKI MENEDZSER SZAK KIG Pályaválasztási Napok Papp Gabriella (KIG )
Óbudai Egyetem FENNTARTÓ Rektor Kancellár Szenátus
REZADA KONFERENCIA Új fejlesztésű rezgőadagoló szennyvízipari alkalmazásának tapasztalatai Vass Dezső tudományos munkatárs.
A képzés szeptemberében indul!
Oktatásunk fejlődése az elmúlt negyedszázadban
FPGA oktatás az Óbudai Egyetemen
Élelmiszertudományi Kar Szakmai Konzultáció október 25.
PANNON EGYETEM VEGYÉSZ MESTERSZAK.
Élelmiszertudományi Kar
2. Világítási hálózatok méretezése
2. Világítástechnikai anyagjellemzők
BME VBK tájékoztató 1.
Az ügyvédi továbbképzés alapelvei
Előadás másolata:

Kandó Kálmán Villamosmérnöki Főiskolai Kar Mikroelektronikai és Technológia Intézet 1084 Budapest, Tavaszmező utca 17.

Az intézet kialakulása: 1969: Alkatrésztechnológia Tanszék 1979: Elektronikai Alkatrésztechnológiai és Üzemszervezési Intézet /EATÜI/ 1987: Elektronikai Alkatrésztechnológiai Intézet /EATI/ 1991: Mikroelektronikai és Technológia Intézet /MTI/ 2004: Matematika szakcsoporttal bővült

Oktatók 15 főállású oktató 3.375 részfoglalkozású oktató Ebből 3 minősített 3.375 részfoglalkozású oktató Ebből 1 minősített Habilitált 1.5 Minősítettség: 22% fél év múlva: 38% néhány év múlva: 60%

Oktatási profil: Villamosmérnöki szakon a Matematika, a Fizika, a Villamosipari anyagismeret, a Biztonságtechnika, környezetvédelem és minőségbiztosítás alapjai, a Műszaki dokumentáció, a Digitális technika, az Elektronika, az Elektronikai technológia valamint az Általános mérnöki ismeretek tantárgyak oktatása; az "Elektronikus eszközök szakirány„ valamint a „Mechatronika szakirány” gondozása; A Mechatronikai mérnök szak szakmai törzsanyaga egyes tantárgyainak oktatása, a „Nanotechnika szakirány” gondozása; A Műszaki menedzser szakon a „Természettudományos alapismeretek” és a „Projektmenedzser szakirány” egyes tantárgyának oktatása; A Környezetmérnöki szakon a „Villamosipari szakirány” gondozása.

Kötelezően választható moduljaink: Világítás és környezet modul Fénytechnika alapjai, Világítási eszközök, Világítási hálózatok, Világítástechnikai tervezés, Ipari környezetvédelem, Megújuló energiák, Környezetirányítási eszközök, Környezetvédelmi vizsgálatok.

Kötelezően választható moduljaink: Szenzor és minőség modul Szenzorok és mikroáramkörök, Félvezető áramkörök tervezése, Mikroprocesszoros rendszerek, Környezetvédelmi vizsgálatok, Készüléképítési ismeretek, Rendszertechnika, Minőségbiztosítás, Minőségfejlesztés.

Nanotechnika szakirány: Mikro- és nanotechnológia, Érzékelők és működtetők, Rendszertechnika, Optika és lézertechnika, Megbízhatóság, Mikromechanika, Mikrogép rendszerek, Jel- és képfeldolgozás, Műszertechnika, Önszerveződő alacsonydimenziós rendszerek.

Kooperatív képzés: Logisztika, Minőség a gyakorlatban, Különleges technológiák, Világítási berendezések szabályozása, A világítástechnika szaknyelve, Mikrovezérlők és programozásuk, Lineáris áramkörök és rendszerek, Környezetgazdaságtan, Kvázidigitális és digitális áramkörök tervezése.

Oktatási műhelyek: Open Learning Center:

Oktatási műhelyek: Világítástechnika laboratórium: A világitástechnika modul oktatási céljait szolgálja, fénytechnikai mérésekre alkalmas laboratórium.

Oktatási műhelyek: Elektronikai technlógia labor A NYHL gyártás, a vékony- és vastagréteg technika alkalmazásával a hibrid áramkörök gyártását modellezik.

Oktatási műhelyek: Elektronika labor Törzstárgyi és szakirányú elektronikus jellegű ismeretek gyakorlati képzése. A laboratóriumban áramköri szimuláció, áramkörök felépitése, azok mérése ill. számitógépes szimulációja folyik.

Kutatás és tudományos aktivitás Az MTI egy egyetemi tanára, valamint egy félállású és egy főállású főiskolai tanára kutatómunkáját az MTA Műszaki Fizikai és Anyagtudományi Kutató Intézetében végzi. A kutatás területei a félvezetőfizika, napelemek, illetve a nanokristályok. Az MTA MFA-beli tudományos eredmények hozzájárultak a Mikroelektronikai érzékelők tárgy tematikájának felfrissitéséhez, valamint egy új tárgy a Fotonika és optoelektronika elindításához.

Példa: Kvantumos Hall-effektus

Példa: Mágneses ellenállás változás óriás mágneses térben

Kutatás és tudományos aktivitás 2005 őszén az MTA MFA és a BMF KVK közös rendezésben került sor a First International Workshop on Semiconductor Nanocrystals, három napos konferenciára a Főiskola óbudai új épületében. A három napos rendezvény közel 100 résztvevőt vonzott, többségüket külföldről. Az MTI több munkatársa volt a Szervező Bizottság, a Nemzetközi Tudományos Bizottság tagja, illetve a két kötetes Proceedings szerkesztője.

Tudományos kutatási területek Minőség- és környezetközpontú irányítási rendszerek fejlesztése Hagyományos lámpatestek kiváltása LED-ekkel környezetvédelmi hatástanulmányokkal és megbízhatósági vizsgálatokkal.

Tudományos kutatási területek Elektronikus termékek életciklus elemzése Megújuló energiaforrások tanulmányozása Gyártási technológiai folyamatok optimalizálása

Köszönöm a megtisztelő figyelmüket !