Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
Advertisements

A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Az intézményi akkreditáció folyamatábrája. Intézményi akkreditáció második köre (2007) Cél: „…értékelje az eltelt 8 év tevékenységét, de egyben teremtse.
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Szervezetfejlesztési Program
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
A november 18-i workshop napirendje
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
DPR kommunikáció alapelvei
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola III. alprogram: Stratégiai.
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
Az országos monitoring rendszer fejlesztése. Egy adott tevékenység pénzügyi és fizikai nyomon követése. Előrehaladással kapcsolatos adat és információgyűjtés.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola X. alprogram: É-Mo.-i élettudományi.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Várakozások az eredmények tükrében,
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
Agria Media Eger, október
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VI. alprogram: Karrierszolgáltatások.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola IX. alprogram: Szakmai.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
Kontrolling házi dolgozat
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
2009. december Előadó: Farkas Krisztina december
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Széchenyi István Egyetem, Győr
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
„Interdiszciplináris kutatói teamek létrehozása és felkészítése a nemzetközi programokban való részvételre környezetbiztonsági kutatási területeken” GEO-TEAM.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Terület- és Településfejlesztési Operatív Program TOP-5. 1
BESZÁMOLÓ A BTK Kari Tanácsának részére
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP 4.1.1.C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola III. alprogram: Stratégiai monitoring rendszer Előadó: Prof. Dr. Jármai Károly

III. Stratégiai monitoring rendszer Alprojekt (1) Célja: A stratégiai és operatív tervezés, illetve a VIR és a központi adatbázisok integrálásával, egységes modell alapján teljesítjük a DPR, AVIR, stb. adatbázisok vezetői döntésekbe való bevonását. A projekt jelenlegi állása, megvalósított tevékenységek: Eger: AVIR helyzetelemzés és az IFT-k 2014-re történő kockázatértékelése megtörtént, az AVIR fejlesztéshez kapcsolódó interjúk lebonyolítása, valamint a KEZEK közös felületre egy demo integrált partnerkapcsolati portál kialakítása megtörtént. Miskolcon a megtörtént az intézményfejlesztési tervek kockázatanalíziséhez a mutatók csoportosítása, a kockázatelemzési módszertan illetve szoftveres támogatás kiválasztása és beüzemelése. A BSC mutatószámok összeállítása megtörtént, illetve egyeztetése a partnerekkel. Gyöngyös a kockázatértékeléshez lefolytatott közbeszerzési eljárást érvénytelenítették, új közbeszerzési eljárást bonyolítottak le. A BSC mutatószámok egyeztetése megtörtént. TÁMOP 4.1.1.C-12/1/KONV disszeminációs konferencia 2014. május 27.

TÁMOP 4.1.1.C-12/1/KONV disszeminációs konferencia 2014. május 27.

TÁMOP 4.1.1.C-12/1/KONV disszeminációs konferencia 2014. május 27.

Résztvevők MISKOLC Dr. Jármai Károly altjar@uni-miskolc.hu Ahmed Vivien rekcont2@uni-miskolc.hu Varga László laszlo.varga@uni-miskolc.hu Kollonai Nikoletta kollonai.nikoletta@uni-miskolc.hu   EGER Dr. Szlávik János szlavik@ektf.hu Dr. Tánczos Tamás tanczos.tamas@ektf.hu Demeter László demeter@ektf.hu Farkas Attila f_attila@ektf.hu GYÖNGYÖS Dr. Takács István itakacs@karolyrobert.hu Csernák József csernak@karolyrobert.hu Dupcsák Zsolt zsdupcsak@karolyrobert.hu

Stratégiai menedzsment fogalma A stratégiai menedzsment a gyorsan változó környezethez való alkalmazkodás megalapozásával biztosítja az egyes szervezetek mindennapi tevékenységének célorientáltságát, eredményességét. Az intézmény alapfeladataira és hosszú távú fejlesztésére egyaránt összpontosítva jelöli meg a rövid és középtávú prioritásokat, határozza meg a feladatokat és az egyes felelősöket, követi nyomon azok ütemezett végrehajtását, valamint alkalmaz szükség szerint beavatkozásokat. TÁMOP 4.1.1.C-12/1/KONV disszeminációs konferencia 2014. május 27.

Stratégiai menedzsment lépései EKF KRF  Stratégia megalkotása Stratégiai célok lebontása: stratégiai mutatószámok kialakítása Stratégia megvalósulásának nyomonkövetése Teljesítményértékelés TÁMOP 4.1.1.C-12/1/KONV disszeminációs konferencia 2014. május 27.

Balanced Scorecard rendszer Eszterházy Károly Főiskola, 2014. május 21. TÁMOP 4.1.1.C-12/1/KONV disszeminációs konferencia 2014. május 27.

A mutatószámok kiválasztásánál alkalmazott elvek (ME) A mutatószámok kiválasztásának alapdokumentuma a Miskolci Egyetem 2012. évben elfogadott Intézményfejlesztési Terve. Olyan indikátorok szerepeljenek a BSC-ben, melyek közvetlenül a stratégia elérését szolgálják. A konzorciumi tagok közötti összhang megteremtése érdekében nézőpontonként minimum egy indikátor azonos legyen mindhárom intézménynél. Egy mutatószám egy nézőpontnál szerepeljen. Lehetőleg olyan mutatószámok kerüljenek be a BSC-be, melyek az Egyetem jelenlegi erőforrásait figyelembe véve relatíve könnyen meghatározhatóak. A kiválasztott mutatószámok tekintettel a projekt további pillérjeire – pl. AVIR, integrált partnerkapcsolati portál – informatikailag leképezhetőek legyenek. A mutatószámok alakulására az intézménynek legyen ráhatása. A BSC rendszerben maximum 25 indikátor kerüljön meghatározásra. Szintindikátorok (csengőszámok) TÁMOP 4.1.1.C-12/1/KONV disszeminációs konferencia 2014. május 27.

I. Belső üzleti folyamat mutatói ME EKF KRF ∑ A minőségirányítási folyamatok működésének hatékonysága, eredményessége x 3 A belső információáramlásra vonatkozó hallgatói elégedettség A belső információáramlásra vonatkozó oktatói (EKF) / dolgozói (ME) elégedettség Az ügykezelés időszükséglete   2 Az oktatók által elérhető, az oktatási és kutatási tevékenységhez kapcsolódó különböző típusú adatok, információk mennyisége 1 A munkaerőpiac képviselőivel fenntartott kapcsolatok száma A munkaerőpiac képviselőivel fenntartott kapcsolatok mennyiségi változás A pályázatok kidolgozásának időszükséglete A pályázat kidolgozási folyamatok működésének hatékonysága, eredményessége A benyújtott pályázatok mennyiségi változása A nyertes pályázatok a benyújtott pályázatok viszonyában On-line támogatással oktatott kurzusok aránya az összes elindított kurzushoz képest Összesen 5 11 TÁMOP 4.1.1.C-12/1/KONV disszeminációs konferencia 2014. május 27.

II. Tanulás és növekedés mutatói ME EKF KRF ∑ Publikációs teljesítmény alakulása az előző évhez képest   x 1 Egy oktató által konzultált TDK dolgozatok átlagos száma Egy hallgatóra jutó TDK dolgozatok átlagos száma Egy oktató által konzultált, OTDK-n bemutatott dolgozatok átlagos száma OTDK-n helyezést vagy különdíja elért dolgozatok aránya az intézményi konferencián bemutatott dolgozatokhoz képest 2 Egy oktatóra jutó hallgatói létszám 3 Minősített oktatók aránya az összes oktatóhoz képest Az oktatói állomány korösszetétele Külföldi tanulmányúton töltött időtartam egy oktatóra vetített átlagos értéke Az oktatást és kutatást segítő kiszolgáló személyzet aránya az oktatói állományhoz képeset Az oktatást és kutatást segítő kiszolgáló személyzet munkájának minősége, hatékonysága Az oktatók által elérhető számítógépek átlagos életkora Az intézmény, oktatást és kutatást segítő műszaki felszereltségének színvonala Az intézmény, oktatást és kutatást segítő információs ellátottsága Publikációs adatok az MTMT szerint K+F+I megbízások mértéke (K+F+I megbízásokból származó éves bevétel összege) Mobilitási programban résztvevő oktató-kutatók, dolgozók száma / aránya Magyar és idegennyelvű publikációk számának az egy oktató - kutató munkakörben foglalkoztatottra jutó aránya Összesen 5 15 TÁMOP 4.1.1.C-12/1/KONV disszeminációs konferencia 2014. május 27.

III.            Vevők (hallgatók) szempontjai ME EKF KRF ∑ A hallgatói értékelés átlageredménye oktatónként   x 1 Könyvtári tagsággal rendelkezők aránya Nyelvvizsgázók száma nyelvvizsgahelyeinken Nyelvvizsgázók eredményessége nyelvvizsgahelyeinken, sikeres nyelvvizsgák aránya A Hallgatói Szolgáltató Központ szolgáltatásait igénybe vevők száma A kollégiumi férőhelyek száma A kollégiumi férőhelyek kihasználtsága A szakkollégiumi tagok száma A Főiskola saját fejlesztésű oktatási eszközeinek a száma (nyomtatott jegyzetek és elektronikus tananyagok) A hallgatók által elérhető számítógépek egy hallgatóra jutó darabszáma A hallgatók által elérhető számítógépek átlagos életkora TDK munkát benyújtó hallgatók száma Az OTDK-n részt vevő hallgatók száma OTDK-n díjazott hallgatók száma / aránya 3 Hallgatók száma A tanulmányi átlageredmények értékelése 2 Abszolutórium megszerzéséhez szükséges idő a mintatantervben előírt képzési időhöz képest Felvett és képzési időben végzett hallgatók aránya Lemorzsolódó hallgatók, „törölt” hallgatók aránya Doktori fokozatot szerzettek száma az előző évhez képest (EKF) / Doktori képzésben fokozatszerzők száma (ME) Hallgatók aránya finanszírozási forma szerint Pályaválasztási időszakban elért pályaválasztók száma Külföldi részképzésben résztvevő magyar hallgatók száma az előző évhez képest Mobilitási programban résztvevő hallgatók száma / aránya Szakmai gyakorlatot biztosító szakok száma az összes szakhoz képest Összesen 6 23 5 TÁMOP 4.1.1.C-12/1/KONV disszeminációs konferencia 2014. május 27.

IV. Vevők (munkáltatók) szempontjai ME EKF KRF ∑ Válaszadási arány a pályakövetéses vizsgálatokban   x 1 Elhelyezkedési arány a végzettek körében A volt hallgatók munkaerőpiaci alkalmassága 3 A munkaadói igényekhez történő alkalmazkodás mértéke Munkaerő-piaci partnerek száma (KRF megj.: nem feltétlen duális képzés) 2 Gyakorlati együttműködések száma Duális partnerek száma (EKF) / Gyakorlati képzésben közreműködő partnerek száma (ME) Duális formában bonyolított képzések száma Elhelyezkedéshez szükséges átlagos időtartam Szakmai gyakorlatot teljesített hallgatók száma az összes hallgatóhoz képest adott tanévben Összesen 4 8 5 TÁMOP 4.1.1.C-12/1/KONV disszeminációs konferencia 2014. május 27.

V. Pénzügyi szempontok mutatói ME EKF KRF ∑ Pályázatokon elnyert támogatások összértéke   x 1 Intézményi működési bevétel alakulása 3 Beruházási, fejlesztési célú kiadások aránya Energiafogyasztás alakulása Kiadások és bevételek egyenlegének (költségvetési támogatással) alakulása 2 Ellátottak pénzbeli juttatásainak alakulása Bankszámlaállomány alakulása Költségtérítéses hallgatókból származó bevétel aránya (EKF) / ME, KRF (aránya / összege) Intézmény által tulajdonolt gazdasági társaságokból származó bevétel alakulása Egy (vezető) oktató-kutatóra jutó saját bevétel mértéke (/összege) Egy foglalkoztatottra jutó működési kiadások összege Kari hatékonysági mutató Összesen 5 9 4 ME EKF KRF 25 66 24 3 2 1 14 10 53 TÁMOP 4.1.1.C-12/1/KONV disszeminációs konferencia 2014. május 27.

TÁMOP 4.1.1.C-12/1/KONV disszeminációs konferencia 2014. május 27.

TÁMOP 4.1.1.C-12/1/KONV disszeminációs konferencia 2014. május 27.

TÁMOP 4.1.1.C-12/1/KONV disszeminációs konferencia 2014. május 27.

TÁMOP 4.1.1.C-12/1/KONV disszeminációs konferencia 2014. május 27.

További feladatok Vevők (munkáltatók) szempont szerint közös mutató definiálása SMR „kézikönyv” véglegesítése Pilot realizálás: 5 kiválasztott közös mutató („G” mutatók) bázisértékének és célértékének meghatározása Pontosítás, finomítás AVIR-ral való kapcsolat kialakítása („G” mutatók) Integrált partnerkapcsolati portálhoz való kapcsolódás Kockázatkezelési rendszerhez való kapcsolódás TÁMOP 4.1.1.C-12/1/KONV disszeminációs konferencia 2014. május 27.

Köszönöm a figyelmet! TÁMOP 4.1.1.C-12/1/KONV disszeminációs konferencia 2014. május 27.