D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP 4.1.1.C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
Főiskolai Pályázatok Kari érintettségek jan. 31.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola III. alprogram: Stratégiai.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
C s e p e l T I S Z K Nyitó konferencia
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
“Térségi Integrált Szakképző Központ létrehozása”.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola X. alprogram: É-Mo.-i élettudományi.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Mentorszolgáltatás kialakításának lépései a Debreceni Egyetemen Juhász Béla Szilárd- DEMEK.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
HEFOP/2006/3.3.2 pályázat Menedzsment tréning – nyitó előadás
Agria Media Eger, október
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VI. alprogram: Karrierszolgáltatások.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola IX. alprogram: Szakmai.
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
TÁMOP /2-A „Szociális képzések fejlesztése, szakemberek képzése, továbbképzése és készségfejlesztése valamint a helyi fejlesztési kapacitások.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény A KONFERENCIA.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Tájékoztató megbeszélés a projekt előrehaladásáról
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Záró konferencia TAMOP-2.2.3/B-09/
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Lökkös Attila TÁMOP projekt bemutatása
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
“Térségi Integrált Szakképző Központok létrehozása”
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Horváth & Dubecz Tanácsadó Kft. TÁMOP projektben megvalósult képzések.
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Dr. Illésné Dr. Kovács Mária Borbás Emese
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
„Interdiszciplináris kutatói teamek létrehozása és felkészítése a nemzetközi programokban való részvételre környezetbiztonsági kutatási területeken” GEO-TEAM.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
TÁMOP E-15/1/Konv Új generációs sporttudományi képzés és tartalomfejlesztés, hazai és nemzetközi hálózatfejlesztés és társadalmasítása.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Digitális szakadék csökkentése Bálint Ákos projektvezető, KIFÜ
Romák a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra
Pedagógus kompetenciák mérése és mérőeszközök kidolgozása
Előadás másolata:

D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése Előadó: Estefánné Varga Magdolna

AZ ALPROGRAM ÁLTALÁNOS CÉLJA A felsőoktatásban és felnőttképzésben dolgozó oktatók (adjunktusok, tanársegédek) számára, „képzők képzése” programok kifejlesztése. A felsőoktatási oktatók korszerű modern pedagógiai kultúrájának fejlesztése, különös tekintettel a minőségi oktatói utánpótlásra. Képzési tematikák, programok, módszertani segédanyagok kidolgozása, képzések lebonyolítása. A PhD képzésben résztvevő hallgatók számára a „képzők képzésén” kidolgozott programok beépítése, felkészítése a felsőoktatási gyakorlatra. TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.

A PROJEKT INDOKOLTSÁGA A felsőoktatásban oktatók egy része nem rendelkezik megfelelő pedagógiai-pszichológiai ismeretekkel. Egyre gyakoribb, hogy a hallgatók tanulási nehézséggel küzdenek. A megújuló pedagógusképzés igénye, hogy a pedagógusképzésben oktatók speciális területeken is bővítsék ismereteiket. A felsőoktatásban egyre több a fogyatékkal élő fiatal, oktatásukra nem áll rendelkezésre minden esetben speciális szakértelem. Az észak-magyarországi régió felzárkózása érdekében elengedhetetlen az oktatók speciális ismeretekkel való felkészítése. TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.

CÉLCSOPORTOK Felsőoktatásban dolgozó oktatók: elsősorban tanársegédek, PhD hallgatók, adjunktusok, docensek. TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.

AZ ALPROGRAM TARTALMI BEMUTATÁSA I. Pedagógiai ismeretek a felsőoktatásban és a felnőttképzésben témakör (képzések, tréningek) - 30 órás képzési modulok Eszterházy Károly Főiskola: Tanítás mestersége Szakmai kommunikáció-reflektivitás Miskolci Egyetem: Projektpedagógiai ismeretek és készségek A hospitálási kultúra fejlesztése a felsőoktatásban Károly Róbert Főiskola : Szervezetfejlesztés, csapatépítés TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.

II. Fogyatékos hallgatók oktatására való felkészítés - 30 óra Eszterházy Károly Főiskola: Felkészítés a fogyatékossággal élő hallgatók oktatására Attitűdformálás (tréning) Miskolci Egyetem: Tanulói nehézségek és hátrányos helyzet Károly Róbert Főiskola: Fogyatékkal élő hallgatók támogatása TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.

III. Alapvető jogi ismeretek – 30 óra Eszterházy Károly Főiskola: Felkészítés a kisebbségi közösségekkel való együttműködésre, az esélyegyenlőségi ismeretekre valamint az érdekvédelemre vonatkozó szabályok alkalmazására az oktatói munka során Miskolci Egyetem: Felkészítés az általános jogi ismeretek oktatására Károly Róbert Főiskola: Alapvető jogi ismeretek TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.

Mutató neve Mérték- egység Bázisérték Minimálisan elvárt célérték Célértéke elérésének időpontja Mutató forrása A projekt keretében kifejlesztett/adaptált új, Bologna-konform tananyagok száma db jan. 31. Képzésleírás, tananyagleírás Képzésbe/átképzésbe bevont személyek száma (képzők képzése) fő jan. 31.Jelenléti ívek Képzést/átképzést sikeresen elvégzett személyek száma (képzők képzése) fő jan. 31. Értékelő lap, képzés elvégzését igazoló dokumentum TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25. E LÉRENDŐ INDIKÁTOROK II. A LPROJEKT – K ÉPZŐK K ÉPZÉSE

ÜTEMEZÉS MÉRFÖLDKÖVEI Igényfelmérés Továbbképzési program kidolgozása Kiadvány, kézikönyv szerkesztése, megírása Képzők Képzése Szupervízió (I. és II. témakör) TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.

Köszönjük a figyelmet! Estefánné Varga Magdolna, EKF – Horváth Zita, ME – Herneczky Andrea, KRF - TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.