D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése Előadó: Estefánné Varga Magdolna
AZ ALPROGRAM ÁLTALÁNOS CÉLJA A felsőoktatásban és felnőttképzésben dolgozó oktatók (adjunktusok, tanársegédek) számára, „képzők képzése” programok kifejlesztése. A felsőoktatási oktatók korszerű modern pedagógiai kultúrájának fejlesztése, különös tekintettel a minőségi oktatói utánpótlásra. Képzési tematikák, programok, módszertani segédanyagok kidolgozása, képzések lebonyolítása. A PhD képzésben résztvevő hallgatók számára a „képzők képzésén” kidolgozott programok beépítése, felkészítése a felsőoktatási gyakorlatra. TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.
A PROJEKT INDOKOLTSÁGA A felsőoktatásban oktatók egy része nem rendelkezik megfelelő pedagógiai-pszichológiai ismeretekkel. Egyre gyakoribb, hogy a hallgatók tanulási nehézséggel küzdenek. A megújuló pedagógusképzés igénye, hogy a pedagógusképzésben oktatók speciális területeken is bővítsék ismereteiket. A felsőoktatásban egyre több a fogyatékkal élő fiatal, oktatásukra nem áll rendelkezésre minden esetben speciális szakértelem. Az észak-magyarországi régió felzárkózása érdekében elengedhetetlen az oktatók speciális ismeretekkel való felkészítése. TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.
CÉLCSOPORTOK Felsőoktatásban dolgozó oktatók: elsősorban tanársegédek, PhD hallgatók, adjunktusok, docensek. TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.
AZ ALPROGRAM TARTALMI BEMUTATÁSA I. Pedagógiai ismeretek a felsőoktatásban és a felnőttképzésben témakör (képzések, tréningek) - 30 órás képzési modulok Eszterházy Károly Főiskola: Tanítás mestersége Szakmai kommunikáció-reflektivitás Miskolci Egyetem: Projektpedagógiai ismeretek és készségek A hospitálási kultúra fejlesztése a felsőoktatásban Károly Róbert Főiskola : Szervezetfejlesztés, csapatépítés TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.
II. Fogyatékos hallgatók oktatására való felkészítés - 30 óra Eszterházy Károly Főiskola: Felkészítés a fogyatékossággal élő hallgatók oktatására Attitűdformálás (tréning) Miskolci Egyetem: Tanulói nehézségek és hátrányos helyzet Károly Róbert Főiskola: Fogyatékkal élő hallgatók támogatása TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.
III. Alapvető jogi ismeretek – 30 óra Eszterházy Károly Főiskola: Felkészítés a kisebbségi közösségekkel való együttműködésre, az esélyegyenlőségi ismeretekre valamint az érdekvédelemre vonatkozó szabályok alkalmazására az oktatói munka során Miskolci Egyetem: Felkészítés az általános jogi ismeretek oktatására Károly Róbert Főiskola: Alapvető jogi ismeretek TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.
Mutató neve Mérték- egység Bázisérték Minimálisan elvárt célérték Célértéke elérésének időpontja Mutató forrása A projekt keretében kifejlesztett/adaptált új, Bologna-konform tananyagok száma db jan. 31. Képzésleírás, tananyagleírás Képzésbe/átképzésbe bevont személyek száma (képzők képzése) fő jan. 31.Jelenléti ívek Képzést/átképzést sikeresen elvégzett személyek száma (képzők képzése) fő jan. 31. Értékelő lap, képzés elvégzését igazoló dokumentum TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25. E LÉRENDŐ INDIKÁTOROK II. A LPROJEKT – K ÉPZŐK K ÉPZÉSE
ÜTEMEZÉS MÉRFÖLDKÖVEI Igényfelmérés Továbbképzési program kidolgozása Kiadvány, kézikönyv szerkesztése, megírása Képzők Képzése Szupervízió (I. és II. témakör) TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.
Köszönjük a figyelmet! Estefánné Varga Magdolna, EKF – Horváth Zita, ME – Herneczky Andrea, KRF - TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.