Kommunikáció az egyetemen Kommunikációs tréning Palkovits Nóra.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
Advertisements

A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
A motiváció fenntartása
Tájékoztató a kötelezően választható szakirányokról és specializációkról Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék.
Alkossuk meg együtt a jövőt! Üzleti játék innovatív, sikerorientált hallgatók részére.
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
Természettudományi kkk-k Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
„CSOPORT VEZET CSOPORTOT”
Az orvosi szociológia oktatása a Szegedi Tudományegyetemen
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Készítette: Molnár Fruzsina Eszter szociális munka III. évfolyam
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Készítette: Bodzássy Bettina
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A tanulók társas helyzete az iskolában
A munka világával kapcsolatos tudás
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Rögtön megnézzük a részleteket…. Máz? Álarc? Nyomulás? Nem, ez a SZEMÉLYES MÁRKAÉPÍTÉS! Előadó : Dr. Serényi János, Értéktrend Consulting NYUGATMAGYARORSZÁGI.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„Út a munkához”program 2009-es képzési tapasztalatainak bemutatása az Észak-magyarországi Régióban „Út a munkához” program 2009-es képzési tapasztalatainak.
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 14.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
„Digitális erőd – információkereső kalandjáték a reneszánsz témakörében ” Készítette: Tóth Krisztina.
Hantos Elemér Szakkollégium Miskolci Egyetem HANTOS ELEMÉR SZAKKOLLÉGIUM.
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
BEMUTATKOZÓ. A SZAKKOLLÉGIUMRÓL A KommON 2012-ben alakult a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, elődszervezetei, a Mesterhallgatók Tanszéki.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Amatőr labdarúgó csapat felkészítése
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
EDZÉSTERVEZÉS.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Tájékoztató specializációkról Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék.
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
TÁMOP / A fogvatartottak többszakaszos, társadalmi és munkaerő-piaci reintegrációja és az intenzív utógondozás modellje A projekt megvalósulása.
Információk és követelmények
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Pedagógiai és Kommunikációs Szakmai Kollégium
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Előadás másolata:

Kommunikáció az egyetemen Kommunikációs tréning Palkovits Nóra Kommunikáció-, Pszichológia szak Pécs, 2010. 04. 17.

Tartalom A tréning paraméterei Miért van szükség rá? Improvokál; a módszer A tréningen alkalmazott feladatokból Az eredmények A jövő tréningjei

A tréning célja Előadói képességek gyakorlása Kommunikációs technikák elsajátítása Önismeret Privát és szakmai kapcsolatok kommunikatív jellegének gyakorlása Csoporton belüli kommunikáció kiépítése

A tréning célja 2. A hallgatók egyéni kompetenciáinak fejlesztése: konfliktuskezelés, szóbeli kommunikációs feladatmegoldás, vitakészség, érvelési technikák, beszédtechnika, kapcsolatteremtés A hallgatók között egy jól együttműködő csapat kialakítása a további csoportos munkák sikerének érdekében

A tréning paraméterei Kommunikáció szakos első éves hallgatók 8-12 fő részvétele hétről hétre 8x 90 perc 8 hétre elosztva  2-3 fős csoportmunkák, egyéni feladatok, egészcsoportos feladványok

A tréning felépítése Az egyes alkalmak menetrendje ugyanaz: Bemelegítés Csoportmunka Kivitelezés, bemutatás Megvitatás

A tréning folyamatának 3 fázisa A csoporttagok megismerése, egyéni kompetenciák felmérése Pozíciók keresése, hasznos tagja lenni a csoportnak Csapatmunka kivitelezése

A tréning tartalmi feladatai Beszédtechnika Kommunikációs technika Kóstoló a médiakommunikációból Sütő Balázs jóvoltából Belső szervezés technikái médiakonferencia 2010 Improvizációs fejlesztő játékok

Improvokál, a módszer A társulat 2007-ben alakult autodidakta módon A közös játék szerepe a kommunikációban Konfliktusok a játékban Megoldatlan helyzetek befejezése improvizációval Egyéni kompetenciák az improvizáció tükrében Kezdeti szorongás vs. előadó művészet

Felmérés A hallgatók a tréninget megelőzően kitöltöttek egy a saját maguk szereplési kedvével, egyéni kommunikációs problémáival, szóbeli szorongásaival foglalkozó kérdőívet A 8 hét után pedig egyénenként értékelték a félévet

Eredmények Magabiztosabb fellépés Oldottabb csoportlégkör Csapatmunka Egyéni szárnypróbálgatások

A jövőben A 2010-es év tavaszi szemeszterében intenzív tréninget tervezünk a teljes Improvokál társulat bevonásával a kar egyetemistái számára jelentkezés: nora@improvokal.hu

Köszönöm a figyelmet!