oktatás- és kutatástámogatás a felsőoktatásban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
E-learning alkalmazás hasonlóságai és különbségei a köz-és magán szférába ÁROP Tudásalapú közszolgálati előmenetel.
IT mentor Digitális írástudás. Magyarországon ember digitális „analfabéta ”. Forrás: NSZS 2005 Lakossági felmérés (Ariosz Kft.)
EREDMÉNYEK ÉS TERVEK A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEMEN AZ OKTATÁSIGAZGATÁS TERÜLETÉN Lengvárszky Attila oktatási igazgató Pécsi Tudományegyetem.
HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
E-learning alapú távoktatásos képzés
Információs és elektronikus szolgáltatások egy 3. generációs egyetemi modellhez: a coo-perencián innen és túl … Majó Zoltán fejlesztési igazgató Szegedi.
Az „Y generáció” egyeteme
Virtuális oktatási környezet kialakítása
Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, április Vágvölgyi Csaba
Videó kommunikáció ben!  Marketingtorta – IV. Fókuszban a webáruházak  WebSEO Kft. Horváth Ernő.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
Pénz, de honnan?. Office 365 Eszközök 1 milliárd Okostelefon 2016-ra, ebből 350 milliót használnak majd munkára Emberek 82 % A világ online népességének.
Taletovics Márk DEXTER Ricomnet 2011 EGYETEMI SVÁJCIBICSKA.
A DEXTER FELNŐTTKÉPZÉSI ADMINISZTRÁCIÓT ÉS TUDÁSÁTADÁST TÁMOGATÓ MEGOLDÁSAI.
ELŐADÁS INDÍTÁSA Előadó: Dr. Nikolov Marianne és Dr. Ottó István Angol Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék E-learning a CooSpace rendszerben: egy kísérleti.
E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
V. ETR Konferencia április Dr Majó Zoltán, egyetemi adjunktus
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
Tanügyi tapasztalatok és jövőkép IV. ETR konferencia Viszket Anita Budapest, január
Uni-LO - Promoting the EQF learning outcomes approach within European universities Az Európai Képesítése Keretrendszer és a tanulási eredmények Projekt.
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
ETR Bevezető DEXTER Informatikai kft.. DEXTER Informatikai Kft Tartalom:  Mi az ETR  Az ETR célja  ETR történelem  ETR modulok  ETR hozzáférések.
E-learning alapú távoktatásos képzés
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
Kommunikáció az egyetemen Konferencia április 17. Gellér Zsuzsanna Szabad bölcsész szakos hallgató, II. évfolyam Az elektronikus kommunikáció és.
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat A Microsoft nagyvállalati projektmenedzsment megoldása Előadó:Kőnig Tibor
Jakab András Program-koordinátor Microsoft Program.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
Felsőoktatási portálok lehetőségei a hatékony tudásépítésben
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Nagy Zoltán: A reform emberei Értékteremtés érték a dolgokban rejlő lehetőség EU-s projektek lehetőségei hasznosság értékek átadása adott embereknek adott.
IV. ETR konferencia fejlesztés – bevezetés - támogatás Rós László Budapest, január
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
Paraméterezési Gyakorlatok fejlesztés – bevezetés - támogatás Somfai Gergely Budapest, január
Mit kell tennünk: - Célok, tények, tervek Rós László
VI. ETR konferencia 2009 Ács Péter. A CooSpace-ben megjelent egy link:
II. Országos AFIOE konferencia Az élő hírlevél: meghatározó felnőttképzési témák összegzése dr. Zsuffa Ákos, felnőttképzési szakértő.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 26.
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 14.
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
ELEMÉR
1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
TAPASZTALATOK, ÖTLETEK, JAVASLATOK A FELMÉRÉSKÉSZÍTÉS FOLYAMATÁHOZ AZ EVASYS-T FORGALMAZÓ SZEMSZÖGÉBŐL HORVÁTH ZOLTÁN VSL KFT. TÁMOP C-11/1/KONV
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
Kooperáció a felsőoktatásban
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
E-larning és M-learning nemzetközi viszonylatban és Szerbiában (egy saját fejlesztésű oktatási keretrendszer bemutatása) Előadók: Kőrösi Gábor és Esztelecki.
Nagyné Szőke Erzsébet1 - Vandulek Csaba2
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
Az ILIAS e-learning keretrendszer magyarországi adaptálása és felhasználása az informatika oktatásban, különös tekintettel a szolgáltatások testre szabására.
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Integrált ügyfél-kommunikáció a weben
Drótos László – Németh Márton (Országos Széchényi Könyvtár)
Előadás másolata:

oktatás- és kutatástámogatás a felsőoktatásban CooSpace oktatás- és kutatástámogatás a felsőoktatásban Bódis Zoltán bodis@dexter.hu Pécs, 2010.03.25. – PTE TTK Fizika 2k10

Cooperation Space – az együttműködés tere Mi a CooSpace? Cooperation Space – az együttműködés tere A CooSpace egy kommunikáció központú oktatás- és kutatástámogatási rendszer, mely elsősorban a felsőoktatási intézményekben megjelenő igények és tapasztalatok alapján jött létre. A rendszer hatékony támogatást nyújt: a hagyományos, face-to-face kontaktórák keretein belül zajló oktatási folyamatok kommunikációjában a hibrid vagy mixelt típusú oktatási stratégiák esetén a távoktatási rendszerben zajló képzésekben az e-learning típusú képzésekben

CooSpace közösség Budapesti Corvinus Egyetem, Információrendszerek Tanszéke Budapesti Gazdasági Főiskola Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Coordination Action of the European Network of Territorial Intelligence (CAENTI) Eötvös Loránd Tudományegyetem Eötvös Loránd Tudományegyetem, Társadalomtudományi Kar Kaposvári Egyetem Modern Üzleti Tudományok Főiskolája Pécsi Tudományegyetem Szegedi Tudományegyetem Kürtakadémia, KÜRT Kft.

Egy kis kitekintés – LMS és CMS rendszerek a világban LMS (Learning Management System) CMS (Course Management System) Olyan webes rendszerek, amelyek a különböző oktatásszervezési stratégiák alapján szerveződő oktatási és kutatási tevékenységeket támogatják különböző kommunikációs, tartalommegosztó, együtt-működési és kapcsolattartási eszközökkel. Felhasználási területei: Felsőoktatás - oktatási és kutatási tevékenységek Vállalati oktatások, továbbképzések Felnőttképzés - továbbképzések, tanfolyamok Kutatási projektek

Az LMS és CMS rendszerek funkciói Kommunikációs eszközök – hirdetőtáblák, fórumok, üzenetküldés Oktatástámogatási eszközök – jelenléti ívek, hallgatói teljesítmények, eredmények, feladatok nyilvántartása Tartalmak megosztása – dokumentumok, tematikák, tananyagok megosztása E-tananyagok támogatása – SCORM, crosslinked HTML Kvízek, tesztek létrehozása és kitöltése Multimédiás anyagok megosztása, lejátszása Online közvetítés, videó konferenciák Tartalmak keresése Tartalmak megosztása a különböző szereplők között Közösségi eszközök – Blog, Chat …

Az LMS piac jellemzői (USA 2009)* Három szóval jellemezhető: növekedés, terjeszkedés, fejlődés A növekedés mértéke: 2008 10,6%, 2009  9% 2008-ban az oktatási tevékenységet végző vállalatok 40%-a mondta, hogy már rendelkezik LMS rendszerrel, és ez a szám 2009-re nem változott. A 2009-es növekedés fő mozgatórugója a meglévő rendszerek cseré-jéből, a funkcionalitások bővítéséből és a felhasználás kiterjesztéséből eredt. *LMS 2009: Facts, Practical Analysis, Trends and Provider Profiles – Bersin & Associates research report

Az LMS rendszerek evolúciója Tehetséggondozás (Teljesítmény menedzsment, kompetencia követés, stb. menedzsment) Közösségi tanulás (Tanuló, gyakorló közösségek támogatása, tartalommegosztás és menedzsment, tudásmegosztás) Vállalati oktatási alkalmazások (Lehetővé teszi, hogy a szervezeti infrastruktúra egyéb, nem csak oktatáshoz kötődő elemei is megjelenjenek a rendszerben. HR modulok, egyéb alkalmazások integrálása) E-Learning támogatás (Lehetővé teszi az e-learning eszközök bevezetését és használatát) Oktatástámogató rendszer (Automatizálja, támogatja az oktató által vezetett képzések folyamatait) *LMS 2009: Facts, Practical Analysis, Trends and Provider Profiles – Bersin & Associates research report

Miért használjam? „Régen is volt oktatás és felsőoktatás, jól megvoltunk ilyen rendszerek nélkül akkor is.” Nem vitás, hogy a hagyományos szemtől szembeni oktatás is tud hatékonyan működni, ám az oktatástámogató rendszerek használata olyan új lehetőségeket teremt az oktatásban, amelyek nem voltak elérhetőek korábban. Sok kutatás és felmérés támasztja alá, hogy az oktatásban részt vevő szereplők szerint a leghatékonyabban, leggördülékenyebben a két módszer keveredésével létrehozott hibrid kurzusokon lehet tanulni és oktatni. Egyre több oktató döbben rá, hogy az ilyen rendszerek használatba vételével egyrészt időt és energiát spórol a kapcsolattartás és a tananyagok megosztása terén (fórumok, hirdetőtáblák, üzenetküldés, dokumentum megosztás), másrészt új lehetőségeket biztosít a hallgatók számára a tananyagok elsajátításában és a saját gondolataik, ötleteik kibontakoztatásában. Az oktatási együttműködés felszabadul a tér és az idő által meghatározott korlátok alól. Szerethetőbb, kényelmesebb, sokszínűbb, egyszóval magasabb színvonalú kurzusok bonyolíthatók le az ilyen rendszerek segítségével.

Miért CooSpace? Az ETR adatain alapuló rugalmas, paraméterezhető szinkron eljárások Felhasználói szinkron – a felhasználók adatai a hivatalos tanulmányi nyilvántartásból származnak, vagyis pontosak és naprakészek Kurzusszinkron – az ETR-ben meghirdetett összes kurzushoz automatikusan létrejön a CooSpace-ben egy színtér, amelyhez hozzárendelődik az oktató és a kurzusfelvételek alapján a hallgatók is Automatikus értesítések – a rendszerben bekövetkezős összes változásról kérhető azonnali és napi összefoglaló e-mail üzenet. Rengeteg hasznos funkció a kommunikáció és az oktatási folyamatok támogatására CooSpaceExtra – intézmények fölötti közösségi felület, amely lehetőséget biztosít az intézmények közötti együttműködésre, kapcsolatépítésre, kutatástámogatásra

Miért CooSpace? Hirdetőtáblák Fórumok Dokumentumok megosztása Fájltár Beadandó feladatok kiírása Jelenléti alkalmak, jelenléti ívek nyilvántartása Önellenőrző és vizsgatesztek létrehozása Személyes dokumentumtár (dokuemntumok, e-learning tananyagok) Személyes kérdésbank (az online tesztek létrehozásához) Chat, Blog Képgalériák Jelentkezés (szakdolgozati témára, referátumra, konzultációs időpontra, stb.) Szavazás (melyik témára kerüljön sor a felsoroltak közül, mikor legyen a szakest stb.) Ügyfélszolgálat Naptár Jelenléti alkalmak, feladatok, pontok nyilvántartása, összesítése (összefoglaló táblázat) Tartalmak megosztása, másolása régi kurzusok alapján Nyílt modulok …

CooSpaceExtra Ismerősök, barátok, közösségek Saját közösségek létrehozása Albérlet keres – kínál Jegyzet börze Microsoft outlook live (10GB-os reklám- mentes levelezés, 25GB + webes tárhely) Online, intézmények közötti kurzusok szervezése Konferenciák szervezése Mindenkinek saját színtér bloggal, képgalériá- val, fórumokkal, hirdetőtáblákkal, fájltárral, szava- zással

Köszönöm a figyelmet!