TÁMOP-3.2.4-08/1-2009-0011 2010.04.01 – 2010.10.15 Tudásbázis és disszemináció a Nyugat-magyarországi régióban az oktatás hatékonyságának javítására Barki.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
Tanulók fejlődésének nyomon követése
Alcím mintájának szerkesztése Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A dunakeszi Kölcsey Ferenc Városi Könyvtár szolgáltatás fejlesztése, képzési szerepének erősítése TÁMOP /1/KMR.
„Tudásbázis és disszemináció a Nyugat-magyarországi régióban az oktatás hatékonyságának javítására" TÁMOP / A projekt az Európai Unió.
TÁMOP / Békés – Tudásdepó – Expressz A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó.
E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
Tájékoztató TÁMOP-projektünk nyitórendezvényére Kalocsa, november 7. (Katona István ház) A Kalocsai Főegyházmegyei Levéltár gyűjteményére épülő,
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
Tehetségpont létrehozása
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Könyvtárhasználati verseny
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Kisalföldi Tudástár szolgáltatásainak horizontális és vertikális bővítése a hatékony információátadás érdekében TÁMOP A-11/ Projektnyitó.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Életút Alapítvány TÁMOP /1 Váci Ifjúsági Információs és Tanácsadó Szolgálat életre hívása közösség és értékteremtő szolgáltatások nyújtásával című.
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
Microsoft IT Akadémia Sisák Zoltán
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
PÁLYÁZATI TÁMOGATÁSOK Bárczi Gusztáv Módszertani Központ.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Barki Katalin projektmenedzser
Berzsenyi Dániel F ő iskola Regionális Fels ő oktatási Forrásközpont Épült: november november 06.
TÁMOP / – Tudásbázis és disszemináció a Nyugat-magyarországi régióban az oktatás hatékonyságának javítására Barki.
Az elektronikus információszolgáltatás gyakorlata és tapasztalatai a Berzsenyi Dániel Főiskola könyvtárában Szombathely, október 18. Barki Katalin.
Rekordok importálása a MOKKA adatbázisából Aleph adatbázisba Barki Katalin Nyugat-magyarországi Egyetem Savaria Egyetemi Központ Könyvtára június.
SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
Berzsenyi Dániel Főiskola Szombathely, május 8. Könyvtári partnerség a felsőoktatásban XIII. Vas Megyei Könyvtári Nap.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
„BAJAI-INFO-LÁNC” Két nyilvános könyvtár együttműködése szolgáltatásaik fejlesztésében, a használók nem formális és informális tudásának bővítése az élethosszig.
„BAJAI-INFO-LÁNC” Két nyilvános könyvtár együttműködése szolgáltatásaik fejlesztésében, a használók nem formális és informális tudásának bővítése az élethosszig.
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
Nyugat-Magyarországi Egyetem Központi Könyvtára és a közös katalogizálás ISIS-Voyager-Corvina Kiss Danuta könyvtári szakinformátor
Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Kamarai előadás március 2.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.

A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Tájékoztató rendezvény Szombathely.
„Olvasási és digitális kompetenciák fejlesztése könyvtári szolgáltatásokkal. A PTE Egyetemi Könyvtár a minőségi oktatás és hatékony tanulás szolgálatában”
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Az Óbudai Egyetem Könyvtárának bemutatója lib.uni-obuda.hu szeptember.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
TÁMOP / „Tudásdepó Expressz” Új szolgáltatások Zala megye könyvtáraiban –élethosszig tartó tanulás könyvtári környezetben február.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Cél: szövegértés fejlesztése – tanulás segítése
Előadás másolata:

TÁMOP / – Tudásbázis és disszemináció a Nyugat-magyarországi régióban az oktatás hatékonyságának javítására Barki Katalin projektmenedzser Könyvtári nyílt nap és a KIT szakmai napja,

A pályázati cél: A Nyugat-magyarországi Egyetem közgyűjteményi hálózata és a közoktatási együttműködő partnerek könyvtárai hatékonyan támogassák: - a formális oktatáson kívüli önálló ismeretszerzést, - a digitális írástudás fejlesztését, - a módszertani paradigmaváltás megvalósítását, - új tanulási stratégiák kialakítását, - a kompetencia alapú oktatás támogatását az óvodától a felnőttkorig, szolgálva az egész életen át tartó tanulást, - a távoli, 24 órán keresztül elérhető szolgáltatások fejlesztését.

A pályázat célcsoportjai egyetemi hallgatók és oktatók, könyvtárosok, könyvtárostanárok, óvónők, a szolgáltatások eredményeit hasznosító általános- és középiskolai diákok, pedagógusok, a régió lakosai.

Együttműködők: A NymE Könyvtári Hálózatának tagkönyvtárai Apáczai Csere János Kar Könyvtára (Győr) Benedek Elek Pedagógiai Kar Könyvtára (Sopron) Geoinformatikai Kar Könyvtára (Székesfehérvár) Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar Könyvtára (Mosonmagyaróvár) NymE Központi Könyvtár és Levéltár (Sopron) Savaria Egyetemi Központ Könyvtára (Szombathely)

Közoktatási intézmények Szivárvány Óvoda, Szombathely Mesevár Óvoda, Szombathely Bercsényi Miklós Általános Iskola, Szombathely Brenner János Óvoda, Általános Iskola és Kollégium (egyházi fenntartású), Szombathely Gothard Jenő Általános Iskola, Szombathely Neumann János Általános Iskola, Szombathely Paragvári Utcai Általános Iskola, Szombathely Reguly Antal Általános Iskola (német nemzetiségi nyelvet oktató iskola), Szombathely Gépipari és Informatikai Műszaki Szakközépiskola és Kollégium, Szombathely Kanizsai Dorottya Gimnázium, Szhely. Nagy Lajos Gimnázium, Szombathely Puskás Tivadar Fém- és Villamosipari Szakképző Isk. és Kollégium, Szhely. „Aranyhíd” Nevelési-Oktatási Integrációs Központ Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola, Szombathely Móra Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Répcelak Térségi együttműködés: Berzsenyi Dániel Könyvtár, Szombathely Dr. Bendefy László Városi Könyvtár, Vasvár Galgóczi Erzsébet Városi Könyvtár, Győr Szakterületi együttműködés: OFI - Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum, Budapest Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet, Győr Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete, Zalaegerszeg.

Fejlesztések – 1. félév Cél: könyvtári adatbázisok bővítése retrospektív konverzióval (egyetemi és közoktatási intézmények). Produktum: Egyetemi tagkönyvtárak: 7858 rekord Közoktatási könyvtárak: 4934 rekord Eredmény a projekt végére: A NymE újabb tagkönyvtárai kapcsolódnak be az Országos Dokumentum-ellátási rendszerbe. A könyvtári weblapok megújítása, és többnyelvűvé tétele – elkészült: Nyugat-magyarországi Egyetem Központi Könyvtára Geoinformatikai Kar Könyvtára

Rekordok importálása

Rekord szerkesztése

Felesleges mezők törlése

Saját űrlap használata - bővítés

Rekord szerkesztése

Rekord mentése

Olvasás- és könyvtárnépszerűsítés Az élet dolgai (előadás) Vissy Károly Tini galopp a közoktatás számára, Könyvtárhasználat Rendhagyó szakórák elektronikus környezetben szeptembertől 2 alkalom Vakációzzunk együtt! Tábor: hátrányos hely- zetűek számára Iránytű a Digitális erődbe! Tábor 7-8. osztályosok- nak, tehetséggondozás Virtuális könyvtári séta Olvasás-, könyvtárnépszerűsítő és könyvtárhasználati programok

Egyedi könyvtári célbútorok a rendezvények támogatására

Könyvtár-népszerűsítő szóróanyag – 6 tagkönyvtár6 tagkönyvtár Virtuális könyvtári sétaVirtuális könyvtári séta - egyben a használóképzés eszköze Nyitó projektnap ( ) Projekt weblap, nem vállaltuk, de készült mint a nyilvánosság legfőbb eszközeweblap Reklámtárgyak rendezvényekhez Nyilvánosság

Szóróanyag – egységes arculattal

Virtuális séta a könyvtárban

Belépés az első oldalra

Akkreditált képzések Irodalmi adatbázisok – KI akkreditáció elindítása Digitalizálás, digitális dokumentumok …- SZTAKI / akkreditáció elindítása Open Public Library –RPSZKK – sikeres akkreditáció Könyvtárpedagógia módszertana – FPI 20 fő tanúsítvány Szaktudás fejlesztése: Irodalmi adatbázisok, 2 fő (képzők képzése) Képzés

Megvalósítási időszak: április 1. – október 15. Projektcsoportok működése a projekt SZMSZ-ében meghatározott módon és gyakorisággal. Első félév összefoglalása: dinamikus, terv szerinti haladás, költségvetés ütemes követése. Elmaradás: MTA SZTAKI tanfolyami akkreditáció – indítás ismételt kérése (alapítási idő lejárata miatt) Megvalósítás

Sajtó: Nyomtatott sajtóközlemény: 3 Rádió: 4 Televízió: 2 Internet: 9 Webes technikák alkalmazása: Önálló projekt weblap Dokumentum-megosztás – GoogleGoogle Tagkönyvtárak között – blogblog Hagyományos: személyes kommunikáció , telefon Nyilvánosság

Nyilvánosság a weblapról Kép a TÁMOP-os oldalról ossag.htm

Első félévi eredmények számokban Rekordok száma (7858, 4934) Akkreditált képzésben részt vevők száma: 22 Akkreditált tanfolyamok száma: 1 Nem formális képzésben részt vevők száma: 222 Használóképzésben részt vettek száma: 305 Elszámolás segítője: alprojektzárók Nyilvánosság biztosítása: WeblapWeblap – a könyvtár weboldaláról

Alprojektzáró

Köszönet az Európai Uniós pályázati lehetőség kivívóinak, az Európai Unió és a magyar állam támogatásának. Köszönet a projektekben résztvevőknek, a megvalósítóknak.

Köszönöm a figyelmet!