Szállodai piac trendjei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
BUDAPEST Budapest Fejlesztési Pólus BUDAPEST INNOPOLISZ Program Benedek Zsolt november 15.
Advertisements

Készítette: Zrufkó Viktória Turizmus- vendéglátás, Levelező tagozat
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szálloda – termék - tevékenységek”
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
QUO VADIS TURIZMUS? MSZP kormányzati ígéretei •Dr. Kiss Elemér Kancellária miniszter: „reálértékén megőrizzük a turisztikai támogatásokat…” május.
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
Energia – történelem - társadalom
Turizmus gazdaságtan 12..
GKI Zrt., Gazdasági folyamatok, 2008 Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt április 2.
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
MTA Regionális Kutatások Központja Innovatív szolgáltatások hatása a területi fejlődésre Nagy Gábor, geográfus, CSc. MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet,
Bozzay Andrásné főosztályvezető
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
Dr. Juhász László1 Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 tavasz) 9.40 – V. előadó.
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Szállodaláncok Magyarországon
Szállodai érdekességek
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
„Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” – Értékesítés -
2. Piaci gazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban
A Budapesti Értéktőzsde szerepe, jelentősége a közép-európai (osztrák, cseh és lengyel) tőzsdék között. A kuvikok nevében üdvözlöm a tisztelt zsűrit és.
Idegenforgalmi statisztika
TDM Szakmai Nap november 21.
A globális világgazdaság és az USA világgazdasági szerepköre
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Szállodagazdálkodás és vezetés I
Szállodagazdálkodás és vezetés I
Szállodagazdálkodás és vezetés I
Dr. Juhász László PhD Docens1 Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 tavasz) 9.40 – V. előadó.
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja.
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
Szállodák eredmény kimutatásának mutatószámai
Dr. L. Juhasz PhD 1 Szállodagazdálkodás és vezetés I. gyakorlat 7 Október 30 Alap tábla elkészítése 14 oszlop fejléc 4 sor nap * szoba = eladható szoba.
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
1 A hazai energiapolitika teendői Kaderják Péter Budapesti Corvinus Egyetem Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont.
Ciklus és trend a magyar gazdaságban,
Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella.
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR projekt 1 A NÖVEKEDÉS ÉS A VERSENYKÉPESSÉG REÁLGAZDASÁGI TÉNYEZŐI Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
IX. Ipar- és vállalatgazdasági konferencia, Szeged, Magyar multik? Kifelé irányuló tőkebefektetések Magyarországról, különös tekintettel a relokációra.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Tudásalapú társadalom és fenntartható fejlődés a globális felmelegedés korában Milyen globális és európai kihívásokra kell válaszokat találnunk? Herczog.
Az EEM helye a menedzsmentben
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
1 A LIBERALIZÁLT ENERGIAPIAC HATÁSA A GAZDASÁG FEJLŐDÉSÉRE Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Hatvani György helyettes államtitkár.
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Transznacionális és multinacionális vállalatok
MultiMOL, avagy a regionális multivá válás folyamata a MOL-nál március 6. Jerkovits Éva, Pál Zsófia.
Magyar KKV-k sikerei és együttműködései a globális IT iparban
AIG központ, New York. ALICO központ, Wilmington.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván.
„A fürdő és a marketing kapcsolata”. Amire a válaszkeresés irányul:  Hogyan lehet túlélni és kiemelkedni az egészségturizmust jellemző erős versenyben?
Master of Arts International Hotel Management Globalization :50 1 Dr. Juhász László PhD.
Master of Arts International Hotel Management „ Management” :01 1 Dr. Juhász László PhD.
:14 Master of Arts International Hotel Management Development of Hotels & Hotel Companies 1 Dr. Juhász László PhD.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
Magyarország – Csehország Bilaterális gazdasági kapcsolatok Orosz György főosztályvezető, Globális Főosztály KÜLGAZDASÁGÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁRSÁG.
PREZENTÁCIÓ AZ EU-HOZ CSATLAKOZÓ ORSZÁG KAMARÁINAK DEBRECEN, MAGYARORSZÁG NOVEMBER 24. (hétfő) Michael Geary Vezérigazgató.
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Nemzetközi hallgatók helyi értéke Révész Balázs – Kéri Anita SZTE GTK
Operatív menedzsment és versenyképesség
A Nemzetközi Turizmus UTAZÁS Fórum Budapest 2015 Február 26
Előadás másolata:

Szállodai piac trendjei Szállodai gazdálkodás és vezetés Szállodai piac trendjei fejlődés PEST magyar europai nemzetközi szálloda piaca globális fogyasztó napjaink trendjei jövő Dr. L. Juhasz PhD

Szállodai piac trendjei Szállodai gazdálkodás és vezetés Szállodai piac trendjei Vendég globalizáció helyetesíthetőség növekszik gyakoribb rövidebb utazások desztináció bővülés egy desztináció utazás növekvő standard minőségi igény ár minőség szolgáltatás technologia fejlődése tájékozottság naprakész viruális márka - loyalitás – erősítése – lánc - cél Dr. L. Juhasz PhD

Szállodai piac trendjei Szállodai gazdálkodás és vezetés Szállodai piac trendjei Nemzetközi szállodaipar 5 millió szállodai szoba 35 - 45 % - a világpiacnak szállodalánc - csoport 175 csoport 290 brand stabil 3 - 5 % - os éves növekedés 68 % világ kinálatból 7 amerikai 2 angol 1 francia TOP 10 szállodalánc - csoport 34 % világ brand kinálatból TOP 10 szálloda márkanév 7 amerikai 2 angol 1 francia 290 brand 12o amerikai Dr. L. Juhasz PhD

Szállodai piac trendjei Szállodai gazdálkodás és vezetés Szállodai piac trendjei Europai szállodaipar általános jellemzői europai szállodaláncok hazai piacra koncentrálnak 77 % független szálloda Fiatal munkaerő kínálat csökken társadalmi elismertség csökken kínálat növekedéssel családi tulajdon dominál EU bővítés kereslet növekedést generál kinálat fejlesztés beruházás 1900 - as évek jellemző építészete meghatározó átlag szobaszám EU 30 USA 70 MO 58 Budapest 114 Balaton 68 amerikai szállodaláncok europai nagyvárosokra üdülő helyekre koncentrálnak Europán belül az országok piaca nagyon eltérő 7 Amerikai 2 angol Dr. L. Juhasz PhD

Szállodai piac trendjei Szállodai gazdálkodás és vezetés Szállodai piac trendjei Europai szállodaipar növekedési trendje Belföldi turizmus magas részaránya miatt a szállodaláncok országon belüli régiós termékek Európai szállodaláncok fejlődése követi a nemzeti turizmus fejlődését és irányát ahogy az utazási szokások és irányok változnak arra fejlődik a lánc Termék szegmentáció növekszik Multi szegmentáció elterjed a szálloda csoportoknál Dr. L. Juhasz PhD

Európa szálloda láncai – Magyarországon - is Szállodagazdálkodás és vezetés I. Európa szálloda láncai – Magyarországon - is Dr. L. Juhasz PhD

Európa szálloda láncai kis szállodák (28 – 100) Szállodai gazdálkodás és vezetés Európa szálloda láncai kis szállodák (28 – 100) Dr. L. Juhasz PhD

Európa szálloda láncai átlagos szállodák (100-150) Szállodai gazdálkodás és vezetés Európa szálloda láncai átlagos szállodák (100-150) Dr. L. Juhasz PhD

Európa szálloda láncai átlagos szállodák (150-200) Szállodai gazdálkodás és vezetés Európa szálloda láncai átlagos szállodák (150-200) Dr. L. Juhasz PhD

Európa szálloda láncai átlagos szállodák (200- ) Szállodai gazdálkodás és vezetés Európa szálloda láncai átlagos szállodák (200- ) Dr. L. Juhasz PhD

Európa szálloda láncai Európában TOP 5 Szállodai gazdálkodás és vezetés Európa szálloda láncai Európában TOP 5 Dr. L. Juhasz PhD

Magyarország szállodaipar szerves fejlődése Hotel Management Magyarország szállodaipar szerves fejlődése 1814 Magyar Király 1826 Vadászkürt 1868 megalakult az Első Magyar Szállodaépítő Rt. 1872 első Duna-parti szálloda, a Hungária 1914 nyitott Duna Palota - Ritz, Bristol, Carlton. 1896 Millenniumi Ünnepségek - vendégek 60 %-a külföldi érkezett. Astoria, a Britannia, Grand Hotel, a Palace, a Pannónia és a Royal Gellért szálló 1918 1896 Szeged Tisza - Debreceni Aranybika 1938 szállodajelleg 1764 létesítmény volt Magyarországon, 19 830 szobával. Ebből 75 szálloda és kb. 160 panzió Budapesten volt található. 1948 Gellért, Nemzeti, Astoria, Britannia, Continental, Royal, Palace, Metropol, Park Dr. L. Juhasz PhD

Magyarországi fejlődés szakaszai Szállodai gazdálkodás és vezetés Magyarországi fejlődés szakaszai 1950 Szerves fejlődés Önálló szállodák Gellért, Royal, Béke, Duna, Margitsziget, Metropol, Nemzeti, Palace, Park HungarHotels 1966 Brüszeli világkiállitás Motel program Contenental, motelek balaton, velence, Siofok szállodasor, Marina, Annabella Pannonia 1972 Vadászati villágkiállitás Szocreál szállodák Wien, Volga, Balaton, Keszthely, Héviz, Visegrád, Dobogókő 1982 Osztrák program SZÁLLODÁK Buda, Sofitel, Hilton, Kongreszusi központ,Forum, Ferihegy, határetkelők Franchise Penta, Hyatt, Novotel, Ramada 1992 Privatizáció Danubius tőzsde Hungaria állami Pannonia Accor 2002 Cégek, márkanevek Szerves fejlődés Kempinsky, Mariott, Meridien, magyar cégek Dr. L. Juhasz PhD

Magyarországi szállodai cégek cégcsoportok nemzetközi tulajdonos Szállodai gazdálkodás és vezetés Szállodai piac trendjei Magyar szállodacégek Magyarország 836 Budapest 134 Magyarországi szállodai cégek cégcsoportok Danubius 25 - 13 HungarHotels Hungest 25 - 7 Accor – Pannonia 17 - 15 Taverna 2 – 2 (eladva 2006) Civis 2 Debrecen / Szoboszló Nemzetközi láncok Egy – egy szálloda Kempinsky, Mariott, … Egyedi szállodák hazai tulajdonos nemzetközi tulajdonos NH Mellow Mood Zara Dr. L. Juhasz PhD

Szállodai piac trendjei Szállodai gazdálkodás és vezetés Szállodai piac trendjei Jövő szállodáinak jellemzői Specializált tematizált szállodák felismerve és koncentrálva a turizmus szegmenseinek változásaira Környezet kímélő - harmonizáló szállodák és szolgáltatások zöld szálloda Magas minőség ISO minősítések szolgáltatás Ár - minőség Termék - szolgáltatás harmóniája Egyéb szolgáltatások sokszínűsége alaptermék a szoba a kiegészítő szolgáltatások területén van verseny Funkcionális szállodai szobák kényelem - hatékonyság Dr. L. Juhasz PhD

kényelem - hatékonyság Minden szálloda - szállodai szoba Szállodai gazdálkodás és vezetés Szállodai piac trendjei Fogalmak Luxus nem egyenlő drága berendezések és unalmas szoba funkciónalitás kényelem - hatékonyság fényerő - villágítás - ablak - fürdőszoba olvasó sarok fotel - lámpa Minden szálloda - szállodai szoba egy történet egy tematika szineivel - berendezéssel - ötletekkel Dr. L. Juhasz PhD

energia terror Szállodai piac trendjei Szállodai gazdálkodás és vezetés Szállodai piac trendjei Jövő szállodáinak egyik gyengesége és veszélye energia terror lassan kialakuló veszély váratlan veszély közlekedés drágul erős hatás turizmus csökken regionális - lokális piacok Dr. L. Juhasz PhD

Köszönöm ! Kérdés ? 2007 Szállodai piac trendjei Szállodai gazdálkodás és vezetés Szállodai piac trendjei Köszönöm ! Kérdés ? 2007 Dr. L. Juhasz PhD

Szállodai piac trendjei Szállodai gazdálkodás és vezetés Szállodai piac trendjei Következtetések Szorosabb cég kapcsolatok alakulnak idegenforgalmi és más cégek között építőipar - bank - egészségügy Humán erőforrás vezetés szerepe növekszik kínálat fejlesztés beruházás finanszírozás nemzetközisedik Kinálat fejlesztés kritikus pontja egy - egy régioban finanszírozás munkaerő a piacon kivül Új szervezeti és finanszírozási formák alakulnak ki Cég növekedés fejlődés - terjeszkedés - piaci részesedés stratégiája cég vásárlás - összeolvadás management franchise szerződések Hálózati szerveződések összetetté válnak szállodai és befektetői cégek kapcsolatai Globális és lokális szerepe nö az információs és kommunikácios technologiának Dr. L. Juhasz PhD

Nemzetközi fejlődés Hotel in Accommodation Market Hotel Management Nemzetközi fejlődés Hotel in Accommodation Market Transportation is the engieene of tourism and hospitality Travel and Hotel Middle of XIX Century (1850) the bulk of journey business and vocation (szakmai) by road inside the country, by coach – Inns 1850-1950 railway, ship holiday beside the business first hotels beside the guest house, pensions 1930 – 1960 aircraft long-distance passengers internationally, own car inside tourism Two Centuries of Hotel keeping 1760 hotel in London hotel garni in Paris Specialized activities with own style and method Competition on total accommodation Market started Hotel in Accommodation Market Traveler resident inside, residents traveling aboard and visitors to the country Ratio of beds not significant today’s Dr. L. Juhasz PhD

Kereslet Kinálat Egyenleg Szállodai piac trendjei Magyar piac Szállodai gazdálkodás és vezetés Szállodai piac trendjei Magyar piac Kereslet Kinálat Egyenleg beutazók Kereskedelmi szálláshelyek kapacitás turisták bevételek kiadások Kereskedelmi szálláshelyet igénybevevők Szállodák kapacitása szállodai szobák száma Szállodai szolgáltatást igénybevevők beruházások Szállodák osztályba sorolási területi megoszlása munkaerő piac Dr. L. Juhasz PhD

Iparosodás szállodaipar Szállodai gazdálkodás és vezetés Szállodai piac trendjei szállodavezetés fejlődés bizalmas - szolgáltatás etika - erkölcs - mebízhatóság stratégia részévé válik Iparosodás szállodaipar tömegtermék Egyedi termék még ha szállodlánc is munkaerő bérmunkás szalag termelés Felelős gondolkódású alkalmazott - munkatárs Dr. L. Juhasz PhD

Szállodai piac trendjei Szállodai gazdálkodás és vezetés Szállodai piac trendjei P E S T környezeti tényezők politika gazdaság társadalom technológia Europa Egységes szabályozás fogyasztó védelem környezet védelem terrorizmus Befektetés - megtérülés piaci növekedés gazdasági fejlődés globalizáció fogyasztói loyalitás csökkenés távolabbi úti célok vendég elvárások növekedése márkák szerepe növekszik új piacok innovatív termékek Elektronikus on-line foglalások virtuális megtekinthetőség újabb és fejltetebb technológiák Dr. L. Juhasz PhD

Europa szálloda láncai TOP 5 Szállodai gazdálkodás és vezetés Europa szálloda láncai TOP 5 Dr. L. Juhasz PhD

Kereskedelmi szálláshely egységek száma Szállodai gazdálkodás és vezetés Szállodai piac trendjei Magyar piac Trend Kereskedelmi szálláshely egységek száma 1995 - 2004 223 % bevétel 10 % Kereskedelmi szálláshely egységek száma + 1 % 4 év Dr. L. Juhasz PhD

Szállodai egységek száma Szállodai gazdálkodás és vezetés Szállodai piac trendjei Magyar piac Trend Szállodai egységek száma 1990 - 2004 196 % 14 év 2000 – 2004 15 % 4 év Kereskedelmi 223 % rendszerváltás nagyugrás Dr. L. Juhasz PhD

Szállodai egységek száma Szállodai gazdálkodás és vezetés Szállodai piac trendjei Magyar piac Trend Szállodai egységek száma Budapest 1990 - 2004 48 % 2000 - 2004 11 % Országos 1990 - 2204 152 % Dr. L. Juhasz PhD

Szállodai vendégéjszakák száma Szállodai gazdálkodás és vezetés Szállodai piac trendjei Magyar piac Trend Szállodai vendégéjszakák száma 1990 - 2005 + 48 % szállodák száma + 152 % Dr. L. Juhasz PhD

Szállodai vendégéjszakák száma Szállodai gazdálkodás és vezetés Szállodai piac trendjei Magyar piac Trend Szállodai vendégéjszakák száma Budapest 1990 - 2004 162 % szobák 36 % Dr. L. Juhasz PhD

Szállodai egységek szobafoglaltsága Szállodai gazdálkodás és vezetés Szállodai piac trendjei Magyar piac Trend Szállodai egységek szobafoglaltsága % Dr. L. Juhasz PhD

Szállodai egységek szobafoglaltsága Szállodai gazdálkodás és vezetés Szállodai piac trendjei Magyar piac Trend Szállodai egységek szobafoglaltsága Budapest % Dr. L. Juhasz PhD

osztályba sorolás szerint Szállodai gazdálkodás és vezetés Szállodai piac trendjei Magyar piac szállodák megoszlása osztályba sorolás szerint Trend Magyarország Balaton Budapest Szállodák megoszlása osztályba sorolás szerint Dr. L. Juhasz PhD

Köszönöm 2006 / 2007 Szállodai piac trendjei Szállodai gazdálkodás és vezetés Szállodai piac trendjei Köszönöm 2006 / 2007 Dr. L. Juhasz PhD