Csomagolt termékek szállításának és nyomonkövetésének gazdasági haszon elemzése a térinformatika támogatásával   Horváth Adrián, Mojzes Ákos, Takács.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

Szakítódiagram órai munkát segítő Szakitódiagram.
Szervezetfejlesztési Program
Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Budapest, Előadó: Dr. Mihalik József
ALT TÁROLÁS (T) RAKODÁS (R) SZÁLLÍTÁS (S) ANYAGMOZGATÁS ÉS GÉPEI
Váltóállítás egyedi inverterrel
Webbase valós idejű komplex flottamenedzsment szolgáltatás
Versenyelemzés 8.fejezet.
Az ötlettől a projekttervig
Értékesítési csatornák
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
A projektmenedzsment fogalma
Elektronikus vezetési karton
Dr. Kollár Gábor vezető auditor Det Norske Veritas Magyarország
Tartalomjegyzék State of the art A probléma
Programozás alapjai A programozás azt a folyamatot jelenti, melynek során a feladatot a számítógép számára érthető formában írjuk le. C++, Delphi, Java,
Projektértékelő kutatások alprojekt, reintegrációs adatbázis „TEtt - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 15. Siófok.
Virtuális méréstechnika Spektrum számolása 1 Mingesz Róbert V
Minőségmenedzsment 1. előadás
Szoftver bonyolultsági mértékek alkalmazási területei Király Roland 2011.
RFID labor az Intézetünkben
Benchmarking.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
 A járműmotorok környezetszennyezését korlátozó előírások az alábbiakra vonatkoznak: › A kipufogógázok káros összetevőire › A típusvizsgálaton ellenőrzött.
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
KÖZMŰVEK, KERESZTEZÉSEK
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
Számítógéppel segített minőségbiztosítás (SPC és SQC)
INFORMATIKA E-management E-business E-gyártás. Információ alapú gazdálkodás E-management E-business E-gyártás – E-minőségirányítás.
IT outsourcing előkészítése - ahogy egy tanácsadó látja Kontra József Igazgató
Az OEP lehetséges szerepe az ellátási hibák felismerésében és megelőzésében „(Elkerülhető) ellátási hibák az egészségügyben” országos konferencia, Budapest,
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
Operációkutatás eredete
Vizsgálati módszer a homlokzati tűzterjedési határérték meghatározásához október 8. Dobogókő Dr. Bánky Tamás tudományos igazgató.
2009. december 3. Siófok Dr. Bánky Tamás tudományos igazgató
Vizsgálati módszer a homlokzati tűzterjedési határérték meghatározásához november 13. Siófok Dr. Bánky Tamás tudományos igazgató.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Biokémiai és Élelmiszertechnológiai Tanszék Mintavétel Élelmiszeranalitika előadás december 3.
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
TSZVSZ nemzetközi tűzvédelmi konferencia Hajdúszoboszló május 27. A homlokzati tűzterjedés szabványos minősítő vizsgálata és fejlesztésének irányai.
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
HEFOP hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő minőségirányítási rendszer II. rész A diákhoz itt kellene beszúrni a tanári magyarázatokat.
Programtesztelés. Hibák keletkezésének okai nem egyértelmű vagy hiányos kommunikáció fejlesztés közben maga a szoftver bonyolultsága programozói (kódolási)
3.2. A program készítés folyamata Adatelemzés, adatszerkezetek felépítése Típus, változó, konstans fogalma, szerepe, deklarációja.
2011. március 20. Szállítási és raktározási igénybevételek Zsibrita Mátyás –
A hálózati-mérési különbözet kezelése az elosztói engedélyeseknél
Vízi és vasúti szállítás
Közúti baleseti statisztikák elemzése. Közúti baleseti adatok eredete Rendőrség által helyszíni adatrögzítésből nyert adatok.
Mintavétel talajból, talajminták tárolása
IV. Terjeszkedés 2..
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
BISEL Biotikus Index a Középiskolai Oktatásban.
Rugalmas keretrendszer a minőségbiztosítási adatok kezeléséhez XII. abas Vevőfórum, Balatonlelle június 5-7.
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
PREYMESSER Hungária Logisztikai Kft. (DOROG) bemutatása.
KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
hatásterület lehatárolása az IMMI 2011 szoftver segítségével
TEROTECHNOLÓGIA Az állóeszközök újratermelési folyamata.
Űrkutatás hét. Kisméretű műholdak  Indítási költség jelentős tényező (akár $/kg)  Nagy műholdak mellé befér,  ill. sok kisműhold egy.
A cél-meghatározási, projektdefiniálási fázis Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Környezetvédelmi analitika
Az ötlettől a projekttervig
Mozgásvizsgálat gyakorlat
Ki tudjuk-e mutatni a globális felmelegedést Karcagon?
Csuklós munkadarab-befogó készülék koncepcionális tervezése
Mintavétel talajból, talajminták tárolása
IRÁNYÍTÁS/ ELLENŐRZÉS
Előadás másolata:

Csomagolt termékek szállításának és nyomonkövetésének gazdasági haszon elemzése a térinformatika támogatásával   Horváth Adrián, Mojzes Ákos, Takács Gábor Budapest, 2012. december 12.

Feladat, cél: Legnagyobb veszteség: Termék sérülése Olyan rendszer alapjainak felállítása, amely segít a helyes útvonal meghatározásban (termék, csomagolás sérülés megelőzés, károk okainak és eredetének megállapítása)

Laboratóriumi vizsgálatok Rezgés/vibrációs teszt:  Nemzetközi és vállalati szabványok szerint A szállítás során fellépő rázó igénybevételek szimulálására Szinuszos, random rázások (max. 2 tonna terhelhetőség, 0-100 Hz) Ütésvizsgálatok (Nemzetközi és vállalati szabványok szerint): Vízszintes irányú ütés: lejtőpályás ütköztetés (hirtelen fékezés szimulációja) Függőleges irányú ütés: ejtő vizsgálattal (pályaegyenetlenség, anyagmozgatás) Klíma állósági vizsgálatok: Logisztikai lánc során fellépő környezeti igénybevételek szimulációjára -40°C-tól +99°C-ig, változtatható páratartalommal Sópermet vizsgálat

Logisztikai igénybevételek (kontinentális szállítás) Tervezés előtt fontos tudni az igénybevételeket Vibrációs, ütési igénybevétel (rakodás, út egyenetlenség, vasúti átjáró, stb.) I. ábra Pálya-jármű halmazolt rakomány sematikus modellje (ütési igénybevétel)

Humán igénybevételek Halmazolt csomagolás Anyagmozgató személyzet hozzáértése (targonca, kézi anyagmozgatást segítő eszközök) Gépjárművezető vezetési stílusa Széles körben elterjedt módszer a költséghatékonyság miatt, de Ezáltal extrém igénybevétel a termék csomagolási rendszerre (Statikus, és dinamikus igénybevétel is megjelenhet a logisztikai láncban) Halmazolt csomagolás

Környezeti, és klímahatások Közúti szállításnál: Levegőben lévő légnedvesség, hőmérséklet ingadozás A feladat nagyon komplex, és összetett.. Mi lehet a megoldás?

Az adatrögzítő rendszer bemutatása Szorosan a termékhez/csomagoláshoz van rögzítve Rögzíti, eltárolja: időt; földrajzi szélességet, hosszúságot; fellépő g gyorsulási értékeket; hőmérséklet-, és páratartalmat Adatok begyűjtése, elemzése: Ezzel képes lesz a rendszer a kár okainak meghatározására.

Az adatrögzítő rendszer bemutatása Adatbázis kialakítás, amely a térkép paramétereire épül, és meghatározza a legelőnyösebb útvonalat. Fontos: a sérüléshez köthető pontok tárolása Feladat: kiválogatni a normáltól eltérő értékeket

Adatkezelés folyamata (2. ábra)

3. Ábra - Rögzített adatok szűrése Rendszer vázlata Út választás (csomagolás erőssége alapján): rövidebb, de rosszabb minőség hosszabb, de jobb minőség Ehhez jó térképre, és nagy mennyiségű adatra van szükség… 3. Ábra - Rögzített adatok szűrése

3. Ábra - Rögzített adatok szűrése Adatok leválogatása 1 lépés: Normál értékek leválogatása 2. lépés: Vezetői hiba értékek leválogatása Eredmény: csak az út jellegzetességeit mutató adatok. Ezen adatok, és az esetleges káresemények rögzítését tudnia kell a rendszernek. 3. Ábra - Rögzített adatok szűrése

Rendszerrel szemben támasztott követelmények Eszköz / adatgyűjtő: hőmérséklet -20°C - +60°C közötti hőmérsékletsávban legalább 0,5°C felbontással páratartalom 0 – 100% min. 0,5%-os felbontással ábrázolva légnyomás 300-1200 mbar-os határok között ábr. min. 0,5 mbar-onkénti felbontással gyorsulás 1,2- 10 G között ábrázolva min 0,01 G felbontással

Eszköz funkcionális jellemzői szélsőséges környezetben valóműködés: pontos működés extrém, szélsőséges értékek között. hosszú működési idő Folyamatos adatgyűjtés akár 4-5 hétig is memória és kommunikáció: nagy mennyiségű adat lokális tárolása, esetlegesen adat küldése GSM, GPRS hálózaton keresztül sűrűn történő adatrögzítés: minimum 0,5 másodperces rögzítési mérték az elvárt

Térkép (jól használható) Fontos, hogy lehessen szerkeszteni Tudjunk betölteni pontokat, azokat megjeleníteni, szűrni, stb. Egy lehetséges megoldás:

Tesztelés g-érték mérés: Az eszköz egyéb beállításai: mintavételi frekvencia: 50-10.000 s/csatorna gyorsulás (3 csatorna) figyelmeztető és limit beállítások Hőmérséklet: -55 oC és +85oC között folyamatos adatrögzítés nedvesség (0-100% RH) GPS-ről GMap-ra

Esettanulmány Arad – Moszkva távolság Sérülés esetén egész rakományt visszaküldik Zsitomir- Arad között két lehetséges útvonal Rövidebb – rosszabb (Románia) Hosszabb – jobb (Magyarország)

Melyik éri meg? Rövidebb útvonal/alsóbbrendű utak/nagyobb igénybevétel a csomagoláson: erősebb, de drágább dobozok? Hosszabb útvonal/elsőrendű utak/kisebb igénybevétel a csomagoláson: gyengébb minőségű, olcsóbb dobozok A rendelt mennyiség 52 paletta. A jármű egy 24 tonnás kamion, ahol a raklapok halmazolva vannak elhelyezve.

Költségek összesítve Csomagolási kérdések, szállítás során fellépő hatások, megbízói elvárások függvényében a kis kockázatú utat célszerű választani.

Konklúzió Ismert körülmények között, az adatok ismeretével, azokat figyelembe véve a csomagolástervezési fázisban laboratóriumi körülmények között is verifikálom a rendszert, akkor elkerülhetőek a visszatérő, nagy költséget jelentő árukárok, vagy visszaszállítások. Ezzel a költségcsökkentésen túl a logisztikai láncban szereplők hozzáértését, tevékenységét is tudom ellenőrizni, mellyel a felelősségi jogkörök tisztázása is megalapozottabb.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Takács Gábor takacsg@sze.hu