Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Befektetett eszközök, tárgyi eszközök, forgóeszközök
Advertisements

Adó és illeték változások 2012-ben
1 Adó és illeték változások 2012-ben. MERIVA LPG Termékismertető Opel Hungary 2.
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Energetikai gazdaságtan Energiatermelés (Termelési folyamat) gazdasági értékelése.
Gazdasági Informatika
A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
Elszámolás amit az oktatók 90%-a használ (NAV)  SUZUKI SWIFT 1,3  Gyár által megadott fogyasztás: 7,4liter  NAV által engedélyezett szorzó 1,9  NAV.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Depóniagáz, mint üzemanyag
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
EuroScale Mobiltechnika Kft
A KÖZÚTI SZÁLLÍTMÁNYOZÓ FUVARDÍJ POLITIKÁJA
A szoftver minősége A szoftverfejlesztési folyamat azt igényli, hogy a fejlesztők és felhasználók ugyanazokat a minőségi jellemzőket használják a szoftver.
Üzemszervezés gyakorlatok
Rába Futómű Kft. Fejlesztési irányok és kkv-kal közös együttműködési lehetőségek november 12.
Webbase valós idejű komplex flottamenedzsment szolgáltatás
AGMI Anyagvizsgáló és Minőségellenőrző Rt. Anyagvizsgálati Üzletág
Seminar on Lyophilization Seminar on Lyophilization Budapest, Hungary
Démász Prímavill Hálózatszerelő Kft Munkavédelem a gyakorlatban.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Az ipari parkok fejlődése Magyarországon a Győri Ipari Park kialakulásának tükrében március 12. Győri Ipari Park Minőségi.
Szakdolgozat A közúti közlekedés környezetterhelése Debrecenben
Gyorsszervizek Magyarországon. Kiindulási alapok A szolgáltatás célja: A 3+ éves autók szervizben tartása a „Castrol Pont” gyorsszerviz-hálózattal Ügyfélkör:
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Elektromos mennyiségek mérése
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Erőművek megbízhatósága
A tételek eljuttatása az iskolákba
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Fenntartás, karbantartás
Közúti és Vasúti járművek tanszék. Célja:az adott járműpark üzemképes állapotának biztosítása. A karbantartás folyamatait gyakran az üzemeltetést is kiszolgáló.
Járműfenntartás I. I. előadás
Közúti és Vasúti járművek tanszék. Fontosabb tevékenységek a lehetséges folyamat technológiában: A- a jármű azonosítása B- tisztítás C- diagnosztikai.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Jármű meghibásodások elemzése
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
 A járműmotorok környezetszennyezését korlátozó előírások az alábbiakra vonatkoznak: › A kipufogógázok káros összetevőire › A típusvizsgálaton ellenőrzött.
Funkciópont elemzés: elmélet és gyakorlat
INFORMATIKA E-management E-business E-gyártás. Információ alapú gazdálkodás E-management E-business E-gyártás – E-minőségirányítás.
NATO minőségbiztosítási követelmények a tervezésre, fejlesztésre és gyártásra Termék Műszaki kiszolgálás, karbantartás, javítás Csomagolás,
Minőségbiztosítás a szerelésben
TPM-klub extra Műszaki diagnosztikák alkalmazása.
A REPÜLÉSI ZAJPANASZOK HÁTTERE Hajdú Sándor tagozatvezető helyettes tudományos főmunkatárs március 12. Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai.
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” Konferencia Bükfürdő, június KTE Vas Megyei Területi és Soproni Városi Szervezet KTE Közlekedésbiztonsági.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
A gyártói felelősség kérdése, avagy miért nem működik a roncsautók visszavétele (Szubjektív vélemény) Kelemen József Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
Műszer vezérlő - kezelő program GPI-745A teszterhez.
Magyar Autóbuszgyártó Kft.
1 Genertel Kgfb kiegészítő szolgáltatások Kiegészítő biztosítások miniCasco Extra: A saját gépjárművén keletkezett töréskárra térít, olyan esetben,
Schmidt Csaba polgármester október 24. Városi Fűtéskorszerűsítési Program Tatabánya.
Az elektromos autó, jövő a jelenben
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Megbízhatóság és biztonság tervezése
Közúti és Vasúti Járművek Tanszék. A ciklusidők meghatározása az elhasználódás folyamata alapján Az elhasználódás folyamata alapján kialakított ciklusrendhez.
TEROTECHNOLÓGIA Az állóeszközök újratermelési folyamata.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
Karbantartás.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Energetikai gazdaságtan
7. előadás Gépkocsi vizsgálati műveletek fogalma, fajtái és módszerei.
Járműfenntartás I. I. előadás
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Járművillamosság-elektronika II.
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Előadás másolata:

Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék 10. Előadás Karbantartási rendszerek. Gépjármű üzemképességének megbízhatósága Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék

Karbantartási rendszerek A karbantartási rendszerek meghatározzák a vizsgálati csoportok tartalmát és azok gyakoriságát. Fajtái: 1, Merevciklusú karbantartási rendszerek => adott időközönként el kell végezni. 2, Egyedi karbantartási rendszerek.

Merevciklusú karbantartási rendszerek a, 3 lépcsős karbantartási rendszer 1, lépcső: Napi gondozás (aknás vizsgálat) 2, lépcső: I. számú műszaki szemle. 3, lépcső: II. számú műszaki szemle. Gyakoriságot meghatározó tényező gyakoriság 1 (aknás v.) üzemi nap üzemelési nap üzemi nap üzemelési nap 2 Naptári nap 6 hét 3 Naptári nap 1 év

b, Korszerűsített karbantartási rendszer A háromlépcsős előnyei megmaradnak 1, napi gondozás üzemelési nap üzemelési nap aknás vizsgálat üzemelési nap üzemelési nap 2, vizsgálat km. futás 15 000 km 3,kisjavítás km. futás 90 000 km Tartalmazza: Megbontásos vizsgálat és szükség szerinti javítás II. sz. műszaki szemle műveletei + a technológiában előírt alkatrész cserék kötelezően Célja: a járulékos (közvetett) hibák kiküszöbölése. Gyengepontok: függőcsap+persely, gömbfejek, fékdob+fékpofa, tengely kapcsoló

c, Szakaszos v. gyári TMK karbantartási rendszer „A” – szemle 20 e. km „B” – szemle 40 e. km „C” – szemle 60 e. km Példák: Ikarus 415 autóbusz: 1, napi gondozás üzemnap 2, aknás vizsgálat 1 hét 3, I. sz. műszaki szemle 6 hét 4, II. sz. műszaki szemle 1 év Audi TT Cupé: 1, napi gondozás 2, „A” szemle 20 e. km 3, „B” szemle 40 e. km 4, „C” szemle 80 e. km IVECO tgk.: 1, napi gondozás 2, szerviz művelet 15 e. km 3, átvizsgálás 25 e. km

Egyedi karbantartási rendszerek Elhasználódással arányos karbantartás. Olyan igénybevétel mérő eszközök vannak melyek adott paramétereket vizsgálnak. a, Igénybevételek mérése mikroprocesszorral BMW => fordulatszámot mér -> kopás érték hűtővíz hőfoka elfogyasztott üzemanyag naptári napok Ezek figyelembevételével jön a szerviz jelzés BMW => ≈ 23 e. km nél

b, Személyi számítógéppel végzett mérés (SAP) => számítógépes program

e: km futás/ km futás norma: 0…35% 0,8 35,1…45% 0,9 45,1…55% 1,0 55,1…65% 1,1 65,1…75% 1,2 75% felett 1,3 üzemanyag korrekciós tényező: ü pl. Ik 260 30 l/100 km Ik 280 34,5 l/100 km Városi szorzó: 1,25…1,3 Útvonal szorzó: 1,1…1,5

PC kijelzi 1 héttel korábban BHJ 113 I. sz. szemle következik. Javítószázalék: adott jármű hány százalékban nem vesz részt a forgalomban, mert: - I. sz. szemlén, - II. sz. szemlén, - futójavítás, - szerviz, - karambolos javítás, - v. alkatrész hiány miatt áll az autó. pl. 100db autóbuszból 8db-ot javítanak = 8 Javítási % Üzemképességi szint: = 100% - javítási % 100 – 8 = 92%

c, UFAC karbantartási rendszer: Üzemanyag fogyasztáson alapuló kontrol KINZLE: 6000 ± 500 l gázolaj fogyasztása után => => I. számú műszaki szemle

Minőségbiztosítási rendszerek alkalmazása a karbantartásba TPM – Total Productiv Maintenance (Átfogó Termelékeny Tarbantartás) Feladata: - Optimalizálja a karbantartás hatékonyságát, - Megelőzi az autóbusz hibákat, - Segíti az öntevékeny karbantartást. Tartalma: 1, Karbantartás szükséglet megelőzése. Tervező asztalon karbantartás mentes konstrukciók tervezése. 2, Megfelelő karbantartás (TMK elv érvényesül). 3, Fejlesztő karbantartás. Folyamatosan figyelembe vesszük a dolgozók tevékenységét.

Összehasonlítás: Hagyományos TPM Gépkocsivezető napi gondozást végzi öntevékeny karbantartás Karbantartó műhely karbantartás + javítás Karbantartás + javítás Mérnökök Karbantartási rendszer - Karbantartás mentesség tervezés figyelembe vétele. - Könnyű karbantarthatóság biztosítása

RCM Megbízhatóságra való törekvés => Repülőzésből származik - Biztosítani kell egy adott szintű megbízhatóságot. - Költség minimalizálásra való törekvés.

Gépjárművek üzemeltetési megbízhatósága