Műszaki Tanárképző Tanszék

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
2006. május Noszvaj Dr. Tóth Lajos tanszékvezető HOGYAN TOVÁBB A LOGISZTIKAI SZAKEMBER KÉPZÉSBEN? Széchenyi István Egyetem Logisztikai és Szállítmányozási.
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
Dr. Sztachó-Pekáry István A főiskolák jövője a kétszintű képzési rendszerben FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA NOVEMBER 4-7.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
A rendszerépítés változó jogszabályi környezetben A pedagógusképzés a magyar bolognai rendszerben – ELTE IV. Pedagógusképzési nap Papp Lajos ELTE Pedagogikum.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A megújuló tanárképzés
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
A MŰSZAKI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE ÉS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI április 24.
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
Bemutatkozik a Georgikon
Tóth Gergely Gróf Széchenyi István Műszaki Szakközépiskola Informatikai jellegű szakképzés iránti igények és elhelyezkedési.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
A projekt fejlesztési oldala A projekt fő elemei Fejlesztések Paletta TÁMOP A/1-11/ Csallner András Erik.
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
Kovács László Nemzeti Közszolgálati Egyetem
A tanárképzés szerkezete
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Budapesti Corvinus Egyetem Prezentáció cím egy vagy két sor, balrazárva TÁMOP B.2-13/ Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése.
Tempus Közalapítvány Balla Ágnes április 23.
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

Műszaki Tanárképző Tanszék Széchenyi István Egyetem Műszaki Tanárképző Tanszék Tanszékvezető DR. LÉTRAY ZOLTÁN ♦ Szakvezető DR. VÁSÁRHELYI ZSUZSANNA

Munkaköri besorolás Létszám: 10 fő Egyetemi tanár: Dr. habil. Szekeres Tamás PhD Egyetemi docens: Dr. Létray Zoltán PhD Dr. Nyéki Lajos PhD Dr. Mészáros Attila PhD Főiskolai docens: Dr. Földes Zoltán Dr. Nagy Tamás Dr. Vásárhelyi Zsuzsanna Egyetemi adjunktus: Puskás László Tanszéki mérnök: Kovács Miklós Ügyintéző: Somogyvári Zsuzsanna

Diplomák száma

Életkori megoszlás

Nyelvismeret

A Tanszék által oktatott szakok Mérnöktanár szak - főiskolai Tanár-mérnöktanár szak - MA Műszaki szakoktató szak - BSc Szakirányok:  gépész  közlekedési  informatikai Zenetanár szak - BSc

Képzési célkitűzés Egyetemünkön, illetve jogelődjén 1970/71. tanévtől folyik műszaki pedagógusképzés. 2007. szeptemberétől indult meg a mérnöktanár MA képzés. A BSc képzés során mind az iskolarendszerű, mind az iskolarendszeren kívüli szakképzés elméleti és gyakorlati feladataira történik a felkészítés. Az MA mérnöktanár szakos képzés a szaktanári feladatokra való felkészítés mellett a tudományos minősítés megszerzését is megalapozza.

Oktatott tantárgyak 62 kredit 12 kredit A mérnöktanár és a műszaki szakoktató szakon a tanárképzési és pedagógiai modul valamennyi tantárgyának [30] oktatása. 62 kredit A zenetanár szakon 5 tantárgy oktatása: Pszichológia és személyiségfejlesztés 1.-2. Pedagógia 1.-2.-3. (Neveléstörténet és neveléstan) 12 kredit

Oktatott hallgatók száma Mérnöktanár szak - főiskolai : 65 fő Mérnöktanár szak - MA: 37 fő BSc mérnök szak - MA előkészítő: 36 fő Műszaki szakoktató szak - BSc: 46 fő Zenetanár szak - BSc: 63 fő ÖSSZESEN: 247 fő

A hallgatók TDK tevékenysége 1979 óta helyezést elért dolgozatok száma: 54 I. díj: 12 II. díj: 18 III. díj: 12 Különdíj: 12

Szakmai-tudományos tevékenység főbb témái Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása E-learning alapú felsőoktatás minőségbiztosításának pedagógiai kérdései (COEDU alkalmazása, adatbányászati technikák, stb.) Szakképzés és gazdaság kölcsönhatása Kompetencia alapú műszaki pedagógusképzés tartalmi és módszertani korszerűsítése A középfokú szakmai képzés pedagógiai és metodikai sajátosságai Publikációk száma: 347 Oktatók által írt jegyzetek száma: 21

Főbb kutatási munkák, pályázatok Megbízó Kutatási téma Év MÜM Világbanki p. Emberi erőforrások fejlesztése-„Szakmai Tanárképzés” 1993-1997 Phare pályázat Az oktatói kar fejlesztése a műszaki tanárképzésben 1995 Tempus Magdeburg-Győr Kooperatív módszerek a szakoktatásban 1997 KHVM Iskolai közlekedésre nevelés tantervének felülvizsgálata és átdolgozása 1997-1998 OM Felsőoktatási PFP A mérnöktanár szak tartalmi fejlesztése, a pedagógiai gyakorlatok aktuális problémái OM Közoktatási pályázat A társadalmi-gazdasági igények és az oktatás összhangját elősegítő pályaorientációs módszertan megalapozása 1998 Képesség és személyiségfejlesztés a mérnöktanár szakon 1998-2000 Nemzetközi összehasonlító vizsg. Pályakezdő szakmunkások beilleszkedése (Finnország, Németország, Szlovákia, Magyarország) 2000-2003 OKM, HEFOP 3.3.1. A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése 2004-2006 Leonardo da Vinci p. Virtuális elektronikus tanulás a szaktanár alapképzésben 2005-2006 NSZFI, HEFOP 3.5.1. Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása 2007-2008

Nemzetközi és hazai kapcsolatok Magdeburg, Otto von Guericke Universität, Institut für Berufs- und Betriebspädagogik Hazai műszaki pedagógusképzéssel foglalkozó egyetemek és főiskolák tanárképző intézetei, pedagógiai tanszékei Szakközépiskolák

A Tanszék infrastruktúrája 2 szaktanterem oktatástechnológiai (IKT) - módszertani kabinet pszichológiai szaktanterem 1000 kötetes pszichológiai-pedagógiai szakkönyvtár 2 győri gyakorlóiskola Jedlik Á. Gépipari és Informatikai Középiskola Lukács S. Mechatronikai és Gépészeti Szakképző Isk.