Agria Media Eger, 2011. október 11-12. A mestertanárképzés hálózati támogatása Estefánné Varga Magdolna- Magyar István Agria Media Eger, 2011. október 11-12.
A tanárképzés új rendszere Kettős „kényszer” jelentkezett: Bolognai- rendszer Közoktatás (PISA) Alapelvek: egységes tanárképzés, egy tanári mesterszak, két szakképzettség Alapképzés – mesterképzés funkciója: közismereti első és második tanári szakképzettség szakmai, művészeti tanárképzés Képzési változatok: nappali, kiegészítő, részképzés
A felsőoktatás válasza a tanárképzés fejlesztésére (TÁMOP- 4. 1 A felsőoktatás válasza a tanárképzés fejlesztésére (TÁMOP- 4.1.2-08/1/B-2009-0002) A tanárképzést és továbbképzést segítő kutató- és szolgáltató hálózat fejlesztése az észak–magyarországi régióban című pályázattal
A mestertanárképzés elektronikus támogatása az EKF-en Elektronikus portfolió eportfolio.ektf.hu Regionális Hálózati Pedagógiai Tudásmegosztó Fórum epednet.ektf.hu Mestertanár Videoportál mestertanarvp.ektf.hu Hálózat a Tanár Gyakorlati Képzésért htgyk.hu
Hálózat a Tanár Gyakorlati Képzésért
Előzmények: Kapcsolódás a TÁMOP 3.2.2 pályázathoz A felsőoktatási intézmények és a közoktatási intézmények együttműködésével jön létre a gyakorlóhelyek hálózata Cél: a partneriskolák-fogadóintézmények országos adatbázisának létrehozása
Feladat Országos informatikai rendszer megtervezése és kialakítása www.htgyk.hu címen → indikátor Régiós intézmények és mentorok adatainak összegyűjtése, a gyakorlóhelyek kialakítása
Az összefüggő gyakorlat célja Az iskola társadalmi, és jogszabályi környezetének megismerése; Szakszolgálatok és szakmai szolgáltató intézmények feladatainak megismerése; Az iskola komplex oktatási-nevelési feladatrendszerének megismerése; A szaktárgyak tanítása, a tanári kompetenciák fejlesztése; Az összefüggő gyakorlat helye: partneriskola.
A partneriskola Szakképzett gyakorlatvezető mentor A hallgató tapasztalatszerzését támogató intézményi kultúra Intézményvezető (kulcsszereplő) Fenntartó
Partneriskolai kör kialakítása A felsőoktatási intézmény autonómiája és felelőssége Elvárások, kiválasztási szempontok meghatározása Regionális hálózat kialakítása Országos hálózat kialakítása
A kiválasztási folyamat eredménye Az észak-magyarországi régió 46 intézményével kötöttünk együttműködési megállapodást (nem lezárt folyamat), 80% referencia intézmény 2010. november 24. szakmai konferencia (tanúsítványok átadása)
Hálózat a tanár gyakorlati képzésért Mi is ez? A gyakorlaton lévő hallgatók, a gyakorlatot biztosító közoktatási intézmények és a felsőoktatási intézmények közötti kapcsolatot biztosító elektronikus adatbázis. Célja A hallgatók tanítási gyakorlatra való jelentkezésének leegyszerűsítése és követése.
A résztvevők és feladatuk a rendszerben felsőoktatási intézmény munkatársa felviszi a partnerintézményeket, az ott tanítható szakokat és mentorokat felviszi a hallgatókat a jelentkezési időszak lezárása után „listázza” a hallgatók jelentkezését partnerintézmény (gyakorlóhely) oktatója, mentor az „üzenőfalon” keresztül üzenhet a hallgatóknak hallgató jelentkezik valamelyik gyakorlóhelyre
Az intézményválasztás folyamata Hallgatói jogosultság Hallgatói választás Lista nyomtatása Kapcsolatfelvétel az intézménnyel Megállapodás
Eredmények A 2011/12 tanév I. félévében összefüggő gyakorlatát teljesítő valamennyi 5. féléves hallgatónk az adatbázis segítségével talált gyakorló intézményt
estefan@ektf.hu magyi@ektf.hu Köszönjük a figyelmet! estefan@ektf.hu magyi@ektf.hu