Agria Media Eger, október

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanárképzési gyakorlatok fajtái, szerepük
Advertisements

Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
A Than mint referencia intézmény
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
Tehetségpont létrehozása
A szaktanácsadás támogató szerepe
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A Pedagógusképzési Koordinációs Központ
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
Együttműködés a szakmai gyakorlatban Salát Magdolna osztályvezető ELTE PK OTF Tanárképzési Osztály Az ELTE TAMOP /2/B/KMR :Pedagógusképzés.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
Mentortanárképzés eLearning támogatása
Dél-dunántúli Regionális Pedagógusképzési Szolgáltató és Kutatóközpont
SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP
P edagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A megújuló tanárképzés
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar gyógypedagógus szakvizsga
1 Estefánné Varga Magdolna A modern tanárképzés kapcsolódási pontjai a kompetencia alapú oktatáshoz HMPSZKSZ TÁMOP Nyitókonferencia Eger szeptember.
A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
A gyakorló intézmények feladatai a pedagógusképzésben
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
AZ EREDMÉNYESEBB TANÁRKÉPZÉSÉRT
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A NYÍREGYHÁZI BESSENYEI GYÖRGY TANÁRKÉPZŐ KÖZPONT ÁLTAL KOORDINÁLT TANÁRKÉPZÉS FŐBB SAJÁTOSSÁGAI Debrecen, február 13. Dr. Szabó Antal Dr. Vallner.
Egy csónakban evezünk Gondolatok a pedagógusképzésről és továbbképzésről dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke Pedagógus Hivatás Munkacsoport.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
A könyvtárostanári képzési lehetőségekről
Előadás másolata:

Agria Media Eger, 2011. október 11-12. A mestertanárképzés hálózati támogatása Estefánné Varga Magdolna- Magyar István Agria Media Eger, 2011. október 11-12.

A tanárképzés új rendszere Kettős „kényszer” jelentkezett: Bolognai- rendszer Közoktatás (PISA) Alapelvek: egységes tanárképzés, egy tanári mesterszak, két szakképzettség Alapképzés – mesterképzés funkciója: közismereti első és második tanári szakképzettség szakmai, művészeti tanárképzés Képzési változatok: nappali, kiegészítő, részképzés

A felsőoktatás válasza a tanárképzés fejlesztésére (TÁMOP- 4. 1 A felsőoktatás válasza a tanárképzés fejlesztésére (TÁMOP- 4.1.2-08/1/B-2009-0002) A tanárképzést és továbbképzést segítő kutató- és szolgáltató hálózat fejlesztése az észak–magyarországi régióban című pályázattal

A mestertanárképzés elektronikus támogatása az EKF-en Elektronikus portfolió eportfolio.ektf.hu Regionális Hálózati Pedagógiai Tudásmegosztó Fórum epednet.ektf.hu Mestertanár Videoportál mestertanarvp.ektf.hu Hálózat a Tanár Gyakorlati Képzésért htgyk.hu

Hálózat a Tanár Gyakorlati Képzésért

Előzmények: Kapcsolódás a TÁMOP 3.2.2 pályázathoz A felsőoktatási intézmények és a közoktatási intézmények együttműködésével jön létre a gyakorlóhelyek hálózata Cél: a partneriskolák-fogadóintézmények országos adatbázisának létrehozása

Feladat Országos informatikai rendszer megtervezése és kialakítása www.htgyk.hu címen → indikátor Régiós intézmények és mentorok adatainak összegyűjtése, a gyakorlóhelyek kialakítása

Az összefüggő gyakorlat célja Az iskola társadalmi, és jogszabályi környezetének megismerése; Szakszolgálatok és szakmai szolgáltató intézmények feladatainak megismerése; Az iskola komplex oktatási-nevelési feladatrendszerének megismerése; A szaktárgyak tanítása, a tanári kompetenciák fejlesztése; Az összefüggő gyakorlat helye: partneriskola.

A partneriskola Szakképzett gyakorlatvezető mentor A hallgató tapasztalatszerzését támogató intézményi kultúra Intézményvezető (kulcsszereplő) Fenntartó

Partneriskolai kör kialakítása A felsőoktatási intézmény autonómiája és felelőssége Elvárások, kiválasztási szempontok meghatározása Regionális hálózat kialakítása Országos hálózat kialakítása

A kiválasztási folyamat eredménye Az észak-magyarországi régió 46 intézményével kötöttünk együttműködési megállapodást (nem lezárt folyamat), 80% referencia intézmény 2010. november 24. szakmai konferencia (tanúsítványok átadása)

Hálózat a tanár gyakorlati képzésért Mi is ez? A gyakorlaton lévő hallgatók, a gyakorlatot biztosító közoktatási intézmények és a felsőoktatási intézmények közötti kapcsolatot biztosító elektronikus adatbázis. Célja A hallgatók tanítási gyakorlatra való jelentkezésének leegyszerűsítése és követése.

A résztvevők és feladatuk a rendszerben felsőoktatási intézmény munkatársa felviszi a partnerintézményeket, az ott tanítható szakokat és mentorokat felviszi a hallgatókat a jelentkezési időszak lezárása után „listázza” a hallgatók jelentkezését partnerintézmény (gyakorlóhely) oktatója, mentor az „üzenőfalon” keresztül üzenhet a hallgatóknak hallgató jelentkezik valamelyik gyakorlóhelyre

Az intézményválasztás folyamata Hallgatói jogosultság Hallgatói választás Lista nyomtatása Kapcsolatfelvétel az intézménnyel Megállapodás

Eredmények A 2011/12 tanév I. félévében összefüggő gyakorlatát teljesítő valamennyi 5. féléves hallgatónk az adatbázis segítségével talált gyakorló intézményt

estefan@ektf.hu magyi@ektf.hu Köszönjük a figyelmet! estefan@ektf.hu magyi@ektf.hu