Pedagógusok az együttnevelésről Keller Magdolna Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudomány Tanszék Eger.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az iskola pedagógusainak válaszai a kérdőíves felmérésre.
Advertisements

Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Vélemények a tehetségről
A Hallgatói Mentorprogram működése
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
A tanári munka értékelése
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
Az osztály és az iskolapszichológus együttműködési lehetőségei Iskolapszichológusok Módszertani Bázisa Budapest, november 27.
A pedagógus és diák szerep értelmezési lehetőségei
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Együttgondolkodva a kisiskolásokért Alsó tagozatos munkaközösség-vezetők tanácskozása KPSZTI március 12.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar gyógypedagógus szakvizsga
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
Az e-portfólió használati köre
A mentorrá vált pedagógus a Foglalkoztatásba ágyazott képzés (FÁK) című programban Singer Péter
TIOP február 2.. TIOP 1.1.1/09 Tanulói laptop Támogatás összege: Ft Pályázat időtartama: május 1. – március 1.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Munkaerő mobilitás Magyarországon
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
A Számvitel Didaktikája
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
Az Eger-patak élete a városrehabilitáció után Korompainé Szitta Emese Eszterházy Károly Főiskola Környezettudományi Tanszék.
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
MKE XXXI. Vándorgyűlés, Papa Tankönyvek a könyvtárosképzésben Tóvári Judit főiskolai tanár Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, Eger Tóvári Judit.
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Minősítések az intézményvezetői vélemények tükrében
Az inkluzív nevelés programjának kidolgozása
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
30 órás Akkreditált továbbképzés viselkedészavarokról pedagógusoknak, szülőknek Reményi Tamás A képzések időpontjai a következők: 1. Blokk -10.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Pedagógus kompetenciák mérése és mérőeszközök kidolgozása
Kompetencia alapú szakoktatás
A képzések helyszínei, időpontjai: a képzés előtt egy héttel
Előadás másolata:

Pedagógusok az együttnevelésről Keller Magdolna Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudomány Tanszék Eger

Az adatfelvételek március kérdőív, 100 tanár (különböző iskolatípusok) és 100 főiskolai hallgató 2006 őszi félév strukturált interjúk 243 db kvantifikálható többletinformációk a nyitott kérdések révén

Kérdések Tanult-e gyógypedagógiát Szervezett képzésen belül (alapképzés, továbbképzés) Más formában hallott-e róla Szakirodalom, más olvasmányai, kollégákkal beszélgetve... Van-e tapasztalata, milyen (saját, intézményen belül, hallomásból...) Mi a véleménye az együttnevelésről? Melyik megoldást támogatja? Milyen fogyatékossággal élő oktatását vállalná, melyiket nem – miért? Milyen segítségre lenne szüksége, ha vállalná az együttnevelésben való részvételt? Milyen nehézségek akadályoznák? Alkalmasnak tartja-e magát jelenleg a feladatra – miért igen, miért nem?

Következtethetünk... Általános szakmai tájékozottságra Az ismeretek forrására, alaposságára A témával kapcsolatos (és az általános szakmai) érdeklődésre, nyitottságra, tanulási hajlandóságra Az elsősorban deklarált álláspont hitelességére Pedagógusi szerepértelmezésre, elköteleződésre, attitűdökre Szakmai-módszertani felkészültségre (egyéni és intézményi) Képzési hiányterületekre

Eltérő értelmezések, fogalmi zavarok, bizonytalanságok roma tanulók "más fogyatékosok", részképességzavarosak viselkedészavarosak alacsonyan motiváltak, rosszul teljesítők Beteg gyerekek A „normálistól” eltérők ide tartozik-e...

2000/2006

Nehézségek Képzettség hiánya Eszközök, feltételek hiánya Személyiségvonások, adottságok (elszántság, kor) Anyagiak Szakmai környezet Egyéb okok (diákok, szülők elutasítása)

A támogatás mértéke A szaktudás jellege Önképzés Meglévő tapasztalat Település